نوشته شده توسط : انتاکالا

بهترین روش خرید ابزارهای صنعتی

فروش آنلاین انواع بیرینگ

Bearing مخفف از فعل To Bear به معنی حمل کردن است، بیرینگ (Bearing) را می‌توان به‌مثابه قلب ماشین‌آلات در تمام صنایع در نظر گرفت. نقش اصلی بیرینگ در ماشین‌آلات ایجاد بستر مناسب حرکت و تحمل بار است. لذا کوچک‌ترین خلل در کارکرد بیرینگ‌ها، ماشین‌ها و ابزار آلات صنعتی را از حرکت یا کار مؤثر بازمی‌دارد. ازآنجاکه اصطکاک و سایش در اجزاء مکانیکی غیرقابل‌اجتناب است بیرینگ‌ها کلید یاتاقان‌های غلتشی هستند. بیرینگ ها در هر دستگاهی که دارای اجزای گردنده هستند جهت تثبیت موقعیت و کنترل و نگهداری بار قسمت متحرک، مورداستفاده قرار می‌گیرند و بسته به کاربرد، دارای گونه‌های مختلفی هستند.

بیرینگ برای کمک به کاهش اصطکاک استفاده می‌شود. تماس فلز با فلز مقادیر زیادی اصطکاک ایجاد می‌کند. اصطکاک باعث فرسودگی و ایجاد ساییدگی می‌شود که به‌آرامی فلز را تخریب می‌کند. ازاین‌رو بیرینگ ها جزو قطعات مصرفی به‌حساب می‌آیند. یاتاقان‌ها با چرخاندن دو سطح روی یکدیگر اصطکاک را کاهش می‌دهند و میزان اصطکاک تولیدشده را کاهش می‌دهند. آن‌ها از یک ساچمه‌های فلزی صاف یا غلتک تشکیل‌شده‌اند که در برابر یک سطح فلزی داخلی و خارجی صاف می‌غلتند. غلتک‌ها یا ساچمه‌ها، بار را تحمل می‌کنند و به دستگاه اجازه می‌دهند بچرخد.

 

 

 

شما می توانید برای خرید آنلاین بیرینگ، به فروشگاه آنلاین انتاکالا مراجعه نمایید.

 

 

کاربرد روغن هیدرولیک صنعتی

روغن‌های صنعتی مطابق با کاربردشان و نقاط مختلف ماشین‌آلات صنعتی یا جک‌های هیدرولیکی، خواص متفاوتی دارند چرا که افزودنی‌ها و ترکیبات خاصی برای تغییر کاربری آنها در هنگام تولید به آنها اضافه می‌شود. می‌توان با استفاده از روغن هیدرولیک مناسب، بیشترین کارایی را در روانکاری، انتقال حرارت و از همه مهمتر انتقال قدرت در ماشین‌آلات هیدرولیکی با توجه به نوع آنها و نیاز و کاربردشان در کارگاه‌های صنعتی به دست آورد.

کاربری‌های روغن هیدرولیک که حساس به محیط زیست (مانند تراکتورهای زمین‌های کشاورزی و یا ماشین‌آلات لایروبی دریایی) هستند، ممکن است از روغن‌های هیدرولیک صنعتی زیست‌تخریب‌پذیر بر پایه روغن گیاهی کلزا (کانولا) سود ببرند، به خصوص زمانی که خطر نشت روغن از خط هیدرولیک پاره شده وجود دارد. به طور معمول این روغن ها به صورت روغن های ISO 32،  ISO 46 و ISO 68 در دسترس هستند.

 

 

 

بهترین برندهای تامین‌کننده شیرآلات صنعتی

انواع شیرآلات صنعتی نقش اساسی در تکمیل فرایند صنایع مختلف برعهده دارند. شیرهای صنعتی در انواع و اقسام مدل‌ها توسط شرکت‌های تولیدی طراحی و به بازار عرضه می‌شوند که از بهترین برندهای تامین‌کننده شیرآلات صنعتی ایرانی و خارجی، می‌توان به صنایع هفتم تیر، میراب، فاراب، مکانیک آب، TYS، Emeron، JC، BEL و ... اشاره کرد. حال شرکت‌های بسیاری به عنوان تامین‌کننده و وارد‌کننده شیرآلات، اتصالات و تجهیزات صنعتی با کیفیت بالا و قیمت مقرون به‌صرفه مشغول فعالیت هستند که امکان خرید آنلاین شیرآلات صنعتی را برای متقاضیان فراهم کرده‌اند؛ از این‌رو اگر به دنبال خرید آنلاین انواع شیرآلات صنعتی هستید، توصیه می‌کنیم به مراکز معتبر و مجاز فروش ابزارآلات و محصولات صنعتی مراجعه کنید.

 

 

انتاکالا؛ تامین‌کننده انواع شیرآلات صنعتی

همواره فعالان صنایع به دنبال بهترین برند شیرآلات با قیمت مناسب هستند و سعی دارند تا انواع شیرآلات صنعتی و تجهیزات را از برندهای معتبر و فروشنده‌های مجاز با تضمین اصالت کالا و خدمات پس از فروش تهیه کنند. انتاکالا به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه‌های تخصصی تامین و عرضه شیرآلات، اتصالات و تجهیزات صنعت پایپینگ به ویژه صنایع آب و فاضلاب، نفت، گاز، پتروشیمی و ... به‌حساب می‌آید که کلیه خدمات مربوط به خرید آنلاین انواع شیرآلات صنعتی از قبیل مشاوره رایگان قبل از ثبت سفارش، ارائه بهترین برند شیرآلات، گارانتی، خدمات پس از فروش، تنوع روش‌های پرداخت و ارسال محصول به سراسر کشور را به مشتریان ارائه می‌دهد؛ از این‌رو فعالان صنایع مختلف که به دنبال خرید آنلاین شیرآلات هستند، می‌توانند با مراجعه به فروشگاه تخصصی انتاکالا به ثبت سفارش اقدام کرده و محصول را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرند.

 

 

نکات مهم در خرید آنلاین شیرآلات صنعتی

در حال حاضر انواع شیرآلات صنعتی از معتبرترین برندهای ایران و جهان در بازار ابزارآلات صنعتی کشور وجود دارند که هر کدام با توجه به ساختار و عملکرد برای بخش خاصی از صنعت به‌کار می‌روند. متقاضیان خرید تجهیزات صنعتی، می‌توانند برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه به خرید اینترنتی محصول مورد نظر از تامین‌کنندگان فعال این حوزه چون انتاکالا اقدام کنند. به‌طور کلی مشتریان قبل از ثبت سفارش خرید محصول باید با کارشناسان این حوزه ارتباط برقرار کرده و با توجه به نیازشان، خرید آنلاین شیرآلات صنعتی و تجهیزات وابسته را انجام دهند.

 

معرفی کاربردی ترین ابزار الات صنعتی

1- ابزارآلات صنعتی دستی

ابزار­های دستی، همان طور که از نامشان مشخص است، طوری ساخته شده­اند که توسط دست انسان قابل استفاده باشند. این­ابزار در پروژه­های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

• آچار: آچار­ها در اندازه­های مختلفی وجود دارند. کارگران به تعدادی از آنها نیاز دارند تا پیچی را ببندند یا شل کنند.

• انبردست: از انبردست برای محکم بستن پیچ و مهره­ها، خم و برش سیم و کابل استفاده می­کنند.

• چکش: چکش اساسا در شکل­دهی فلز، ضربه­زدن به میخ، علامت­گذاری نقاط مته و برداشتن میخ­های محکم استفاده می شود.

• پیچ­گوشتی: پیچ­گوشتی ها دارای اشکال مختلف تیغه هستند و برای پیچ­کردن قطعات به هم استفاده می‌شود.

 

 

2- ابزارآلات صنعتی برقی

متداول­ترین و پر­کاربردترین ابزار­های مورد استفاده در بین این دسته­بندی، ابزارآلات برقی هستند. علت این پرکاربرد بودن هم سخت نیست، چون با دسترسی به برق به­آسانی قابل استفاده هستند و سرعت کار را چند برابر می‌کنند.

• دریل برقی: دریل­ها دارای اندازه­ها و توان­های متفاوتی هستند. از دریل، برای ایجاد حفره و سوراخ­هایی با اندازه­های مختلف استفاده می­شود.

• ماشین تراش و فرز: از دستگاه های تراش و فلز برای برش، تراشیدن چوب و فلز، شکل­دهی و ترکیب قطعات فلزی استفاده می شود.

• اره های برقی: این اره­ها قابل حمل است که برای پروژه های صنعتی استفاده می‌شود. از این اره­ها، برای برش سریع و آسان چوب، پلاستیک، فلز و سایر مواد مانند کاشی و آجر استفاده می‌شود.

• بلوور: بلوور دستگاهی است که با آن گرد ­و ­غبار و خرده­ چوب‌هایی که در محل کار وجود دارد را تمیز می­کنیم.

 

3- ابزارآلات صنعتی بنزینی

  امروزه علی‌رغم وجود برق در بسیاری از نقاط، هنوز در بعضی از مکان‌ها مانند تعدادی از روستاها، جنگل‌ها، مزارع و... به برق دسترسی نداریم به همین دلیل در این مکان­ها برای انجام بسیاری از کارها عموما از ابزار­های بنزینی استفاده می‌کنیم.

• ژنراتور بنزینی: این ژنراتور وسیله­ای است که انرژی­ بنزین را به انرژی الکتریکی (یا همان برق) تبدیل می‌کند و از این برق تولیدی برای روشنایی،گرمایش و ... استفاده می‌شود.

• علف­زن بنزینی: از علف­زن بنزینی برای تراشیدن و هرس کردن علف‌های هرز استفاده می‌شود.

• اره بنزینی: از این اره که با بنزین کار می‌کند برای بریدن الوار­های چوبی استفاده می‌شود.

 

 با ثبت نام در فروشگاه آنلاین انتاکالا، به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.



:: موضوعات مرتبط: بهترین روش خرید ابزارهای صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: بیرینگ , Bearing , ماشین‌آلات , یاتاقان , فروشگاه آنلاین , انتاکالا , ابزارآلات , روغن های صنعتی , روغن هیدرولیک , جک های هیدرولیکی , روانکاری , شیرآلات , شیرآلات صنعتی , اتصالات و تجهیزات , ابزارهای دستی , سیم و کابل , ابزارآلات برقی ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

موارد استفاده از درزگیر در صنایع مختلف

درزگیر صنعتی در واقع متریالی برای محدود کردن نقاط مختلف سطح یا دستگاه است که وظیفه عایق کردن در برابر آب، حرارت و نشتی را برعهده دارد. امروزه انواع درزگیر در صنعت توسط برندهای معتبر به صورت مایع، لاستیک، نوار و ... تولید و روانه بازار می‌شوند تا با توجه به مکانیزم ساخت و ویژگی‌هایی که دارند، در بخش‌های مختلف صنعت به‌کار روند.

انواع درزگیر صنعتی از قدرت چسبندگی بالا و مقاومت عالی در برابر ضربه، فشار و سایش برخوردار هستند. خصوصیات و ویژگی‌های انواع درزگیر بر اساس مواد اولیه ساخت، نوع طراحی، فرایند تولید، ضخامت و ... تعیین می‌شود و هر کدام برای صنایع خاصی کاربرد دارند.

در حال حاضر درزگیرهای مختلفی از برندهای گوناگون در بازار ایران وجود دارند و تامین‌کنندگان بسیاری در زمینه خرید و فروش آنلاین درزگیر مشغول فعالیت هستند؛ از این‌رو متقاضیان انواع درزگیر صنعتی، می‌توانند با توجه به نیازشان به تهیه محصول اقدام کنند.

در اینجا سعی خواهیم کرد تا اطلاعات کامل و جامعی در ارتباط با انواع درزگیر صنعتی، کاربردشان و خرید آنلاین بهترین برند در اختیارتان قرار دهیم؛ پس توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

 

آشنایی با انواع درزگیر صنعتی

درزگیرها به مواد و متریالی اطلاق می‌شود که برای عایق‌بندی و پر کردن فاصله بین سطوح و دستگاه در صنایع مختلف به‌کار می‌روند. انواع درزگیر صنعتی با توجه به جنس و ضخامت دارای ماهیت، فرایند ساخت و ویژگی‌های متفاوتی هستند. درزگیرها با هدف جلوگیری از نشت مواد یا ورود مایعات به داخل دستگاه‌های صنعتی، افزایش مقاومت در برابر حرارت، کاهش اصطکاک و فرسایش قطعات تولید و مصرف می‌شوند. امروزه شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید انواع درزگیر صنعتی مشغول فعالیت هستند که از مهمترین انواع درزگیر، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        درزگیرهای سیلیکونی

یکی از پرمصرف‌ترین انواع درزگیر در صنایع مختلف، درزگیرهای سیلیکونی هستند که از لاستیک سیلیکون تولید می‌شوند. شرکت تولید‌کننده، می‌تواند این مدل درزگیر را با توجه به نیاز مشتری شخصی‌سازی کند. از خصوصیات و ویژگی‌های این مدل درزگیر، می‌توان به مقاومت عالی در برابر حرارت تا 300 درجه سانتی‌گراد، مقاومت در برابر کشش، انعطاف‌پذیری بالا، حفظ ساختار تا دمای 50- درجه سانتی‌گراد، دوام و ماندگاری عالی و امکان عایق‌بندی الکتریکی اشاره کرد. این مدل درزگیرها در 2 نوع زیر تولید و روانه بازار می‌شوند:

1-    درزگیر سیلیکونی مایع

این مدل درزگیر از خصوصیات مشابه لاستیک سیلیکونی برخوردار بوده و تنها دارای تحمل حرارت بیشتری (350 درجه سانتی‌گراد) است.   

2-    درزگیر سیلیکونی کوره

این مدل درزگیر به صورت اسپری چسب خمیری بوده و از مواد اولیه غیر سمی و فاقد آزبست تولید شده است. از خصوصیات ویژه درزگیر سیلیکونی کوره باید به تحمل حرارت تا 1500 درجه سانتی‌گراد اشاره کرد؛ از این‌رو این مدل درزگیر در صنایع مختلف کاربرد فراوانی خواهد داشت.

·        درزگیر اپوکسی

این مدل درزگیرهای به صورت دو جزئی (شامل رزین و هاردنر) به صورت جداگانه عرضه می‌شوند تا مصرف‌کننده با مخلوط کردن نسبت مشخصی از آن‌ها، درزگیر اپوکسی را فعال کند. به‌طور کلی درزگیرهای اپوکسی دارای 2 نوع هستند که نوع اول در دمای محیط خشک شده و نوع دوم به حرارت برای خشک شدن نیاز خواهد داشت. از خصوصیات این مدل درزگیر، می‌توان به سختی عالی پس از خشک شدن، استحکام و دوام بالا، مقاومت در برابر آسیب‌های محیطی و عوامل شیمیایی و ... اشاره کرد. درزگیرهای اپوکسی با توجه به قدرت چسبندگی بالا به عنوان چسب هم در صنایع مختلف کاربرد دارند.

 

·        درزگیر فنولی

درزگیرهای فنولی در واقع انواعی از رزین هستند که از قابلیت اتصال موثری برخوردار بوده‌اند و مقاومت خوبی در دماهای بالا از خود نشان می‌دهند. این درزگیرها از ترکیبات فنولی و فرمالدهید تولید می‌شوند. درزگیرهای فنولی تنها نوع درزگیر صنعتی به‌حساب می‌آیند که به صورت پودر، ورقه و مایع قابل استفاده هستند.

·        درزگیر آکریلیک

این مدل درزگیر از واکنش کاتالیتیکی بر روی آکریلیک اسید تولید می‌شود و به روش‌های مختلفی سخت خواهد شد که سخت شدن به روش حرارتی در سریع‌ترین زمان ممکن اتفاق می‌افتد. درزگیرهای آکریلیک از مقاومت بالایی نسبت به فرسایش محیطی برخوردار هستند و با قدرت اتصال عالی از نفوذ ذرات خارجی جلوگیری می‌کنند اما در برابر مواد شیمیایی آسیب‌پذیر نشان می‌دهند.

·        درزگیر پلیمری

پلیمرها در واقع نوعی اتصال دائمی و انعطاف‌پذیر هستند که از رطوبت هوا برای سخت شدن استفاده می‌کنند؛ از این‌رو در مدت زمان بیشتری سخت خواهند شد. از انواع پلیمرهایی که به عنوان درزگیر استفاده می‌شوند، می‌توان به پلی استرها، پلی‌آمید، پلی‌سولفید و وینیل اشاره کرد.

 

کاربرد درزگیر در صنایع مختلف

انواع درزگیر در صنعت با توجه به جنس (مواد و متریال)، ضخامت، فرایند طراحی و ساخت از ویژگی‌ها و مشخصات متفاوتی برخوردار هستند؛ از این‌رو کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف دارند. به‌طور کلی انواع درزگیر با هدف عایق‌بندی، پر کردن فضای بین سطوح، جلوگیری از اصطکاک و فرسایش تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به کاربرد انواع درزگیر در صنعت اشاره خواهیم کرد:

-         درزگیر سیلیکون لاستیکی؛ ساختمان‌سازی (اتصالات پل و ضد آب کردن)، حوزه پزشکی، خودروسازی و صنایع غذایی

-         درزگیر سیلیکون مایع و کوره؛ چسباندن اتصالات در شومینه، عایق‌بندی کوره، کوره‌های القایی و حرارتی

-         درزگیر اپوکسی؛ صنعت رنگ‌سازی، خودروسازی، هواپیما، کشتی و الکترونیک

-         درزگیر فنولی؛ چسباندن و درزگیری تخته‌های چندلایه، مهندسی ساختمان و ابزار

-         درزگیر آکریلیک؛ درزگیری درها و پنجره‌ها، بتونه کردن و دوغاب

-         درزگیر پلیمری؛ اتصالات آجرکاری و اتصالات پل‌ها به صورت گسترده     

بهترین برند درزگیر در بازار ایران  

در حال حاضر انواع درزگیر توسط شرکت‌های مختلف تولید و روانه بازار ایران می‌شوند که هر کدام کاربرد خاصی در صنایع مختلف دارند. از بهترین و پرفروش‌ترین درزگیرهای ساخت داخل در بازار ایران، می‌توان به محصولات برند معتبر کاسپین اشاره کرد که از کیفیت ساخت و خصوصیات مکانیکی منحصر به‌فردی برخوردار هستند. انواع درزگیر صنعتی کاسپین (Caspian) به صورت چسب و خمیر با فرمولاسیون خاص تولید می‌شوند و برای مصارفی از قبیل اتصال فلز، پلاستیک، شیشه، کاشی، سرامیک و چینی، لوله‌ و مصالح  در صنایعی چون ساختمان‌سازی، خودروسازی و ... کاربرد دارند. اغلب فعالان صنعت به دنبال خرید آنلاین درزگیر صنعتی با کیفیت عالی و قیمت مقرون به‌صرفه هستند؛ از این‌رو شرکت‌های مختلفی در زمینه عرضه ابزارآلات و محصولات صنعتی به صورت اینترنتی مشغول فعالیت هستند و خدمات لازم را به متقاضیان ارائه می‌دهند.

 

انتاکالا؛ تامین‌کننده درزگیر صنعتی

امروزه شاهد عرضه انواع و اقسام درزگیر صنعتی توسط شرکت‌های تولیدی به بازار هستیم که هر کدام با خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به‌فرد، کاربرد خاصی در صنعت دارند و فروشگاه‌های اینترنتی معتبری، عرضه و فروش انواع درزگیر صنعتی را انجام می‌دهند.

انتاکالا از تامین‌کنندگان فعال در حوزه ابزارآلات و محصولات صنعتی از قبیل درزگیر به‌حساب می‌آید که بهترین برند درزگیر صنعتی را با توجه به نیاز مشتریان ارائه می‌دهد. به‌طور کلی متقاضیانی که به دنبال خرید و فروش آنلاین درزگیر هستند، می‌توانند با مراجعه به صفحه اصلی محصول در انتاکالا یا از طریق ارتباط با کارشناسان مجموعه، از خصوصیات، ویژگی‌ها و قیمت محصول مورد نظر مطلع شده یا با ارائه اطلاعات کافی در ارتباط با محیط بهترین درزگیر را شناسایی کرده و در صورت نیاز به ثبت سفارش و خرید آنلاین درزگیر صنعتی اقدام کنند. 

 

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.



:: موضوعات مرتبط: موارد استفاده از درزگیر در صنایع مختلف , ,
:: برچسب‌ها: درزگیر , چسبندگی , درزگیر صنعتی , تامین کنندگان , فروش آنلاین , درزگیرهای سیلیکونی , درزگیر سیلیکونی مایع , درزگیر اپوکسی , درزگیر فنولی , درزگیر پلیمری , درزگیر صنعتی کاسپین , انتاکالا ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

کاربرد انواع plc در پروژه ها

یک کنترل‌کننده منطقی قابل‌برنامه‌ریزی یا (PLC) ، یک کامپیوتر صنعتی است که برای کنترل فرآیندهای تولید، مانند خطوط مونتاژ، ماشین‌ها، دستگاه‌های روباتیک یا هر فعالیتی که نیاز به قابلیت اطمینان بالا دارد طراحی‌شده است و مانند رایانه‌ای شخصی به سهولت برنامه‌نویسی می‌شود و به‌طور خاص برای کارکرد قابل‌اعتماد در محیط‌ها و شرایط سخت، مانند ارتعاشات شدید، دمای شدید و شرایط مرطوب یا گردوغبار استفاده‌شده و با این شرایط سازگار است. در این مقاله قصد داریم ابتدا شما را با تعریف پی ال سی و کاربردهای آن  همچنین بهترین برندهای تامین کننده این دستگاه‌ها آشنا کنیم با ما همراه باشید.

 

 

تعریف پی ال اسی

 

یک کنترل‌کننده منطقی برنامه‌پذیر یا PLC، یک کامپیوتر مقاوم است که برای اتوماسیون صنعتی استفاده می‌شود. این کنترل‌کننده‌ها می‌توانند یک فرآیند خاص، عملکرد ماشین یا حتی کل خط تولید را خودکار کنند.

 

PLC   اطلاعات را از حسگرها یا دستگاه‌های ورودی متصل دریافت می‌کند، داده‌ها را پردازش می‌کند و خروجی‌ها را بر اساس پارامترهای از پیش برنامه‌ریزی‌شده راه‌اندازی می‌کند.

بسته به ورودی‌ها و خروجی‌ها، یک PLC می‌تواند داده‌های زمان اجرا مانند بهره‌وری یا دمای کارکرد دستگاه را نظارت و ضبط کند، فرآیندها را به‌طور خودکار شروع و متوقف کند، در صورت خرابی دستگاه آلارم ایجاد کند و موارد دیگر. کنترل‌کننده‌های منطقی قابل‌برنامه‌ریزی یک راه‌حل کنترلی انعطاف‌پذیر و قوی هستند که تقریبا با هر برنامه‌ای سازگار است.

 

چند ویژگی کلیدی وجود دارد که PLC ها را از رایانه‌های شخصی صنعتی، میکروکنترلرها و سایر راه‌حل‌های کنترل صنعتی متمایز می‌کند:

ورودی و خروجی CPU PLC- داده‌های برنامه را ذخیره و پردازش می‌کند، اما ماژول‌های ورودی و خروجی PLC را به بقیه دستگاه متصل می‌کنند. این ماژول‌های ورودی/خروجی همان چیزی هستند که اطلاعات را به CPU ارائه می‌کنند و نتایج خاصی را ایجاد می‌کنند. I/O می‌تواند آنالوگ یا دیجیتال باشد. دستگاه‌های ورودی ممکن است شامل حسگرها، سوئیچ‌ها و اندازه‌گیرها باشند، درحالی‌که خروجی‌ها ممکن است شامل رله‌ها، چراغ‌ها، سوپاپ‌ها و درایوها باشند. کاربران می‌توانند ورودی/خروجی یک PLC را باهم ترکیب و باهم تطبیق دهند تا پیکربندی مناسبی برای برنامه خود داشته باشند.

ارتباطات - علاوه بر دستگاه‌های ورودی و خروجی، یک PLC ممکن است نیاز به اتصال به انواع دیگر سیستم‌ها نیز داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، کاربران ممکن است بخواهند داده‌های برنامه ضبط‌شده توسط PLC را به یک سیستم کنترل نظارتی و جمع‌آوری داده (SCADA) صادر کنند که چندین دستگاه متصل را نظارت می‌کند. PLC ها طیف وسیعی از پورت‌ها و پروتکل‌های ارتباطی را ارائه می‌دهند تا اطمینان حاصل شود که PLC می‌تواند با این سیستم‌های دیگر ارتباط برقرار کند.

HMI - برای تعامل با PLC در زمان واقعی، کاربران به یک HMI یا رابط ماشین انسانی نیاز دارند. این رابط‌های اپراتور می‌توانند نمایشگرهای ساده، با خواندن متن و صفحه‌کلید، یا پنل‌های صفحه لمسی بزرگ باشند که بیشتر شبیه لوازم الکترونیکی مصرفی هستند، اما درهرصورت، کاربران را قادر می‌سازند تا اطلاعات را در زمان واقعی به PLC بازبینی و وارد کنند.

 

 

انواع کاربرد پی ال سی

 

کنترل‌کننده‌های منطقی قابل‌برنامه‌ریزی (PLC) در افزایش تولید و بهبود کارایی کلی کارخانه مفید هستند. انعطاف‌پذیری ارائه‌شده توسط یک کنترل‌کننده منطقی قابل‌برنامه‌ریزی امکان استفاده از آن را در بسیاری از برنامه‌های کاربردی برای تولید و کنترل فرآیند فراهم کرده است.

 

 

کنترل فرآیند تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته است. درگذشته کنترل فرآیند بیشتر از طریق کنترل دستی انجام می‌شد. جریان، دما، سطح، فشار و سایر عملکردهای کنترلی در هر مرحله توسط کارگران تولید کنترل می‌شد.

 

امروزه، کل فرآیند را می‌توان به‌طور خودکار با استفاده از کنترل‌کننده‌های منطقی قابل‌برنامه‌ریزی، با تعداد کمی یا بدون هیچ کارگری درگیر و کنترل کرد. برخی از برنامه‌های کاربردی فرآیندی که در آن PLC ها استفاده می‌شود شامل موارد زیر است:

 

1-کاربردهای صنعتی PLCمانند:

 

سیستم حمل‌ونقل مانند سیستم تسمه‌نقاله است.

سیستم بسته‌بندی و برچسب‌گذاری در مواد غذایی و آشامیدنی.

سیستم پر کردن اتوماتیک بطری یا مایع.

سیستم بسته‌بندی و لیبل گذاری در صنایع داروسازی.

سیستم حمل‌ونقل مانند پله‌برقی و آسانسور.

سیستم کنترل جرثقیل صنعتی برای عملیات جرثقیل مسافرتی سقفی.

صنایع شیشه برای تولید شیشه و ثبت داده‌ها.

صنایع کاغذ برای تولید صفحات، کتاب یا روزنامه و غیره.

سیستم مانیتورینگ و کنترل پمپ آب تخلیه خودکار.

سیستم کنترل بر اساس زمان و شمارش برای یک ماشین صنعتی.

کنترل‌کننده دما یا رطوبت با استفاده از ورودی سنسورها به سیستم  .PLC

تشخیص عیب و حفاظت از ماشین‌های صنعتی مانند موتور القایی.

سیستم توربین بادی برای حداکثر بازده، ثبت داده‌ها و اهداف ایمنی.

سیستم مدیریت انرژی مانند بویلر، آسیاب توپ، کوره زغال‌سنگ، کوره شفت و غیره.

صنایع نفت و گاز برای کنترل روند پاک‌سازی.

 

2-کاربردهای نیروگاهی  PLCمانند:

 

PLCبرای سیستم شبکه هوشمند برای نظارت و تشخیص شرایط خطا استفاده می‌کند.

در سیستم‌های تولید، انتقال و توزیع برق استفاده می‌شود.

در پست برق، PLC  می‌تواند از سیستم خط مونتاژ خودکار استفاده کند.

برخی از تجهیزات الکتریکی (مانند قطع کننده مدار، سوئیچینگ خازن) را می‌توان به‌طور خودکار با PLC کار کرد.

تشخیص توالی تک فاز یا سه فاز با استفاده از .PLC

در نیروگاه اتوماسیون نفت و گاز، PLC به کلید سوپاپ برای تعویض سوخت، روشن یا خاموش کردن چراغ پیلوت، بررسی ایمنی شعله، روش فیلتر روغن و موارد دیگر نیاز دارد.

زمان واقعی PLC در معادن زغال‌سنگ زیرزمینی یا سنجش سطح آب و بررسی داده‌ها استفاده می‌شود.

 

3-کاربردهای تجاری PLC مانند:

 

سیستم سیگنال کنترل ترافیک هوشمند

سیستم کنترل هوشمند آسانسور

سیستم اعلام حریق و اعلام حریق.

سیستم کنترل خودکار ماشین.

سیستم شستشوی اتوماتیک خودرو

سیستم هدایت خودکار خودرو.

کنترل‌کننده فشار در کاربردهای پمپ چند موتوره.

ترتیب یا سیستم شمارش و بسته‌بندی عددی.

سیستم تشخیص خط و کنترل از راه دور تجهیزات معدن.

برای عملکرد توربین بادی، PLC ها سیگنال‌های سنسورهای سرعت و جهت باد را برای کنترل بهتر توربین‌های بادی تبدیل می‌کنند.

 

4-کاربردهای خانگیPLC مانند:

 

سیستم کنترل سطح مخزن آب

سیستم شستشو و پارکینگ.

سیستم کنترل نور چشمک‌زن

سیستم باز و بسته شدن درب اتوماتیک

برنامه نظارت از راه دور مانند کمپرسور هوا (AC)، فن.

برنامه روشن/خاموش سوئیچینگ مانند نور، موتور، و بیشتر برنامه‌های زندگی روزمره PLC

 

 

 

بهترین برند تولید کننده  plc

 

امروزه رقابت در صنعت اتوماسیون صنعتی شدید است و شرکت‌هایی که به سمت تولیدکنندگان PLC و توسعه برندهای PLC خود سوق داده می‌شوند. یکی از بهترین راه‌ها برای قضاوت اینکه کدام PLC محبوب‌تر است، سهم بازار است. محبوب‌ترین PLC با توجه به سهم بازار، Siemens Simatic PLC  بود. دومین PLC محبوب Rockwell Automation Allen Bradley PLC بود. پس از Mitsubishi Melsec PLC، Schneider Modicon PLC و Omron Sysmac PLC

 

 

لیست کامل 17 برند محبوب با توجه به سهم بازار در زیر آورده ‌شده است:

 

  1. Siemens       
  2. Rockwell Automation      
  3. Mitsubishi Electric 
  4. Schneider Electric  
  5. Omron         
  6. Emerson Electric (GE)      
  7. Keyence       
  8. ABB (B&R Automation)   
  9. Bosch
  10. Hitachi
  11. B&R Automation (part of ABB)  
  12. Phoenix Contact    
  13. Panasonic   
  14. LS Electric (LSIS)   
  15. Eaton           
  16. Delta Electronic    
  17. Fuji Electric          

 

خرید آنلاین :plc

 

آیا به دنبال خرید آنلاین پی ال سی هستید؟ با جست‌وجو در انتاکالا (entakala.com) شما می‌توانید انواع پی ال سی های موردنظر خود را با بهترین قیمت به‌صورت اصلی و از برندهای معتبر در یکجا بیابید.

اگر به دنبال خرید ابزارآلات  باکیفیت به‌صورت آنلاین از مارک‌های درجه‌یک هستید، بهتر است به اِنتاکالا اعتماد کنید زیرا این پلتفرم تجارت الکترونیکی آنلاین انواع کالاهای صنعتی را از مارک‌های معتبر ارائه می‌دهد.

 

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.



:: موضوعات مرتبط: کاربرد انواع plc در پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: Plc , قابل‌برنامه‌ریزی , کنترل کننده منطقی , کامپیوتر صنعتی , دستگاه‌های روباتیک , ارتعاشات شدید , پی ال سی , تامین کنندگان , انتاکالا , اتوماسیون صنعتی , ماژول‌های ورودی , درایو , HMI , ابزارآلات ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

 

 

کاربرد ابزار دقیق در صنایع مختلف

امروزه نیاز صنعت های مختلف به ابزارآلات بسیار زیاد است و به وضوح قابل مشاهده است که سرعت پیشرفت صنعت و تکنولوژی بدون ابزارهای مختلف تقریبا غیر ممکن است.

ابزار دقیق نیز در عرصه صنعت جایگاه ویژه‌ای دارد و به گونه‌ای است که نمی‌توان آن را از صنایع مختلف جدا کرده و با قول قلب هر پروژه صنعتی ابزار دقیق محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم که کاربرد ابزار دقیق در صنایع مختلف را بررسی کنیم:

 

تعریف ابزار دقیق

ابزار دقیق ، همانطور که از اسمش پیداست، وسایل و ابزار آلاتی هستند که  برای اندازه‌گیری دقیق به کار می‌روند و میزان خطا در آنها بسیار کم است. این ابزار، بر اساس کمیت مورد نظر در سیستم تحت کنترل برای انداز‌ گیری دقیق کمیت‌هایی مثل فشار، رطوبت، دما و همچنین نمایش و کنترل این کمیت‌ها به کار گرفته می‌شود. به گونه‌ای که  می‌توان گفت خروجی ابزار دقیق کمترین خطا و اشتباه را دارد.

طبقه بندی ابزار دقیق

همانطور که گفتیم ابزار در حقیقت زیر ساخت یک سیستم اتوماسیون را تشکیل می‌دهد و ابزارهای مثل انواع کنترلر، ترانسمیتر، رکوردر و مواردی از این قبیل است که وظیفه اندازه گیری، انتقال، نمایش، ثبت و کنترل پارامترهای مهمی که مد نظر یک صنعت است را به عهده دارد. از جمله این پارامتر می‌توان به کنترل دما، رطوبت، فشار، فلو، سطح مایعات. و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

تامین کنندگان ابزار دقیق، این ابزار را در  دسته‌بندی‌های مختلفی قرار داده‌اند که ما در اینجا آن را به دسته‌های زیر طبقه بندی می‌کنیم:

سنسور

سنسور وسیله‌ای است که کمیت‌های فیزیکی  دما، رطوبت، PH شیمیایی مواد و مواردی از این قبیل را اندازه‌گیری می‌کند و سپس به نیرو و سیگنال الکتریکی تبدیل می‌کند.

ترانسمیتر

ترانسمیترها در حقیقت همان منتقل کننده‌ها هستند که کمیت‌های فیزیکی مدنظر را اندازه‌گیری می‌کنند و آن را به فاصله‌های دور انتقال می‌دهند.

ترانسمیتر در پروسه‌ها و فعالیت‌های بزرگ صنعتی کاربرد دارد و وظیفه این ابزار به این شکل است که  عملیات اندازه‌گیری (سنسور)، تبدیل و تقویت نیروی سیگنال‌های الکتریکی را به عهده دارد.

 

دیتا لاگر

دیتا لاگر برای ثبت داده‌ها کاربرد دارد و هدف از استفاده از آن، این است که یک فرایند به طور دقیق کنترل شود و بعد از آن بتوان از طریق این ابزار به مستندسازی مقدارها و اتفاقات آن فرایند پرداخت.

نمایشگر

نمایشگر در سیستم ابزار دقیق، یک ابزار برای ارتباط بصری بین ابزار، سیستم کنترلی و انسان است. این ابزار برای میزان عددی پارامترهایی است که اندازه‌گیری شده‌اند و در اتاق فرمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.. به عنوان مثال اینکه دمای هیترها در یک دستگاه و یا فشار روغن هیدرولیک را به انسان نمایش می‌دهد.

مبدل

مبدل  همان ترانسدیوسر است که پارامترهایی که توسط سنسور اندازه‌گیری شده‌اند را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کند. . به این معنی که مثلا اگر برای پارامتر دما، یک سنسور به همراه یک ترانسدیوسر به کار گرفته شود، سنسور مقدار فشار را اندازه‌گیری می‌کند و مقدار آن را به ترانسدیوسر می‌فرستد و در آنجا توسط این ابزار به سیگنال الکتریکی تبدیل می‌شود که قابلیت انتقال به شبکه‌ها و کابل‌های فلزی را دارد.

کنترلر

‌کنترلر، هسته مرکزی  و مهم هر سیستم کنترل  کننده است  که در حقیقت قسمت اصلی کنترل فرآیند صنعتی را تحت کنترل دارد. به عنوان مثال اینکه با انجام یک سری پردازش‌های لازم و مهم بر روی داده‌هایی که از سنسور‌ به دست می‌آید، یک سری فرمان‌های کنترلی را صادر می‌کند.

 

کاربرد ابزار دقیق در صنعت

ابزار دقیق کاربردهای زیادی دارد  به گونه‌ای که در هر صنعتی که توجه کنید، پای ابزار دقیق کشیده شده است؛ اما  با توجه به عملکرد و ماهیت آن، به طور کلی سه کاربرد اصلی در صنایع دارد:

  • تحلیل مهندسی
  • پایش فرآیندهای صنعتی
  • کنترل خودکار فرآیند

ابزار دقیق در پروسه‌ها و صنعت‌های مختلف کاربرد دارد و در حقیقت یک راهی برای رشد و پیشرفت صنعت‌ها محسوب می‌شود. بنابراین شناخت سنسورها، دستگاه‌های اندازه‌گیری، ترانسمیترها، کنترلر، دیتا لاگر و همچنین انتخاب مناسب آنها از مهمترین وظایفی است که مهندسین و افراد کارشناس در یک صنعت باید انجام دهند. در اینجا به چند نمونه از کاربردهای کاربرد ابزار دقیق در صنعت‌های مختلف اشاره می‌کنیم:

 ابزار دقیق در صنعت سیمان و معدن‌ها و صنایع دیگری از این قبیل

 ابزار دقیق در صنعت سیمان، معدن‌ها و صنعت‌های مانند این‌ها، برای کنترل صحیح و دقیق فرآیند تولید و اندازه‌گیری پارامترهای مد نظر صنعت استفاده می‌شود که در اینجا چند نمونه از آنها را معرفی می‌کنیم:

  • اندازه‌گیری دقیق وزن مواد و محصولات تولیدی در صنعت
  • اندازه‌گیری و کنترل دبی خارجی ضایعات و مایعات از صنعت
  •  اندازه‌گیری فشار بخار
  • اندازه‌گیری و کنترل میزان و سطح سیلوهای ذخیره‌سازی سیمان در صنعت سیمان‌سازی

کاربرد ابزار دقیق در صنعت نفت، گاز و صنایع زیرشاخه آنها

همانطور که می‌دانید، صنعت‌خایی مثل صنعت نفت و امثال آن، بیشتر تولیدات آنها، مایعات است که خط لوله‌ای برای انتقال این مایعات به مخزن‌های معینی دارند و همچنین سیستمی جهت سنجش و اندازه‌گیری پارامترهای مختلف محصول تولیدی نیز در نظر می‌گیرند چرا که کمترین و کوچکترین خطا در اندازه‌گیری محصولات این صنایع می‌تواند ضرر و زیان‌های کلانی به دنبال داشته باشد.

 

ابزار دقیق در تابلو برق

ابزار دقیق در تابلو برق نیز کاربرد مهمی دارد؛ معمولا برای اندازه‌گیری دقیق جریان برق، ولتاژ و توان آن از ابزار دقیق استفاده می‌شود.

خرید ابزار دقیق از طریق سایت تخصصی فروش آن

 انتاکالا یکی از جامع‌ترین و معتبرترین سایت‌ها در زمینه فروش ابزار برقی و تجهیزات مرتبط است که مشتریان و خریداران از سراسر کشور می‌توانند از طریق سایت این مجموعه و با ثبت‌نام در آن اقدام به خرید محصول مورد نظر خود و همچنین ابزار دقیق  با قیمت بسیار مناسب کنند.

 

 

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.



:: موضوعات مرتبط: کاربرد ابزار دقیق در صنایع مختلف , ,
:: برچسب‌ها: ابزار دقیق , ابزارآلات , اتوماسیون صنعتی , سیستم اتوماسیون , کنترل دما , رطوبت , سنسور , تامین کنندگان , سیگنال الکتریکی , ترانسمیتر , دیتا لاگر , نمایشگر , روغن هیدرولیک , تابلو برق , انتاکالا , ابزار برقی ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

کاربرد انواع شیرآلات صنعتی

شیرآلات صنعتی (Valve) در انواع و اقسام مدل‌ها توسط برندهای معتبر و سرشناس حوزه ابزارآلات تولید و روانه بازار می‌‌شوند. شیرآلات صنعتی از مهمترین و کاربردی‌ترین ابزارآلات و تجهیزات مورد استفاده در صنایع مختلف به‌حساب می‌آیند که هر کدام با توجه به ویژگی‌ها و خصوصیاتی که دارند، کاربرد خاصی در صنعت خواهند داشت. به‌طور کلی انواع شیرآلات صنعتی برای کنترل یا آزاد کردن فشار سیالات، تغییر مسیر سیالات، کنترل جریان و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اجزای تشکیل‌دهنده شیرآلات صنعتی شامل بدنه، کلاهک، تریم، عملگر و پکینگ (طناب آب‌بند) می‌شود و این محصولات با توجه به ساختار و عملکردی که دارند، به دسته‌های گوناگونی تقسیم می‌شوند. در حال حاضر شرکت‌های تامین‌کننده ابزارآلات صنعتی در زمینه طراحی و ساخت انواع شیرآلات با کیفیت بالا و عرضه آن به صورت اینترنتی مشغول فعالیت هستند و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت مجموعه به خرید آنلاین شیرآلات صنعتی با توجه به نیازشان اقدام کنند.

در اینجا تلاش خواهیم کرد تا اطلاعات کامل و جامعی در ارتباط با انواع شیرآلات صنعتی، کاربردشان، بهترین برندهای تامین‌کننده و خرید آنلاین در اختیارتان قرار دهیم؛ پس پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

 

انواع شیرآلات صنعتی

شیر در واقع یک قطعه مکانیکی است که فشار و جریان سیال درون سیستم را کنترل یا تنظیم می‌کند. انواع شیرآلات صنعتی بر اساس سایز، نحوه اتصال، اجزای اپراتوری، کارکرد و نوع موادی که در ساخت آن استفاده شده است، طبقه‌بندی می‌شوند. شیرآلات صنعتی با توجه به نوع عملکردی که دارند، به انواع زیر تقسیم‌ می‌شوند:

  • شیرهای قطع و وصل‌کننده جریان
  • شیرهای یک‌طرفه
  • شیرهای کنترل‌کننده و تنظیم‌کننده
  • شیرآلات ایمنی
  • شیرآلات اطمینان

انواع شیر صنعتی با توجه به جنس به شرح زیر هستند:

  • شیر از جنس فولاد کربنی، فولاد زنگ نزن یا فولاد آلیاژی
  • شیر چدنی
  • شیر برنزی
  • شیر استیل
  • شیر برنجی

انواع شیرآلات صنعتی از لحاظ اپراتوری عبارتند از:

  • شیرآلات دستی مانند شیر پروانه‌ای و کشویی
  • شیرآلات اتوماتیک مانند شیر اطمینان و یک‌طرفه

انواع شیر صنعتی از نظر نحوه حرکت مکانیکی به 2 شکل شیرآلات خطی (قطع و وصل به صورت افقی مسیر سیال مانند شیر کروی و شیر کشویی) و شیرآلات غیرخطی (قطع و وصل به صورت عمودی مسیر سیال مانند شیر پروانه‌ای و شیر توپی) هستند و از لحاظ سایز به شیرآلات سیستم متریک و شیرآلات سیستم اینچی تقسیم می‌شوند.

 

آشنایی با پرکاربردترین شیرهای صنعتی

شیرآلات صنعتی در انواع مدل‌ها توسط برندهای فعال حوزه ابزارآلات صنعتی تولید و به بازار عرضه شده‌اند. از پرمصرف‌ترین انواع شیرآلات صنعتی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        شیر دروازه‌ای

شیرهای دروازه‌ای اغلب به صورت کاملا باز یا کاملا بسته در صنایع به‌کار می‌روند و برای حالت نیمه باز پیشنهاد نمی‌شوند؛ زیرا در برابر سایش و خوردگی بسیار حساس هستند. این مدل شیر صنعتی برای مواردی که به باز و بسته شدن سریع نیازی نباشد، پیشنهاد ایده‌آلی خواهد بود. این مدل شیر صنعتی برای ایجاد ارتباط بین 2 جریان سیال یا قطع کامل جریان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

·        شیر کنترل

شیرهای کنترل برای مواردی چون میزان جریان، فشار، دامنه و ... در صنعت به‌کار می‌روند. این مدل شیرها به 2 صورت شیر با حرکت خطی و شیر با حرکت چرخشی تولید می‌شوند.

·        شیر کروی

شیرهای کروی دارای یک کانال به شکل حرف S انگلیسی و یک دیسک به شکل نیم‌کره هستند که وظیفه قطع و وصل کردن جریان مایعات و گازها را برعهده دارند. این مدل شیرهای صنعتی با باز و بسته شدن مکرر، دچار ساییدگی نمی‌شوند و جریان بالاتری از مایعات و گازها را را تحمل می‌کنند.

·        شیر پروانه‌ای

شیرهای پروانه‌ای دارای یک کانال و یک دیسک بوده که به محور مرکزی کانال متصل شده‌اند و چرخش دیسک حول محور کانال سبب باز و بسته شدن کانال می‌شود. این مدل شیرآلات صنعتی برای حجم بسیار زیادی از مواد مناسب خواهند بود.

·        شیر یک‌طرفه

شیرهای یک‌طرفه بر اساس فشار داخلی مایعات یا گازها کار می‌کنند؛ از این‌رو باز و بسته شدن آن‌ها به حرکت خارجی وابسته نبوده و برای جریان برگشتی کاربرد دارند.

·        سایر شیرآلات صنعتی

از دیگر شیرآلات صنعتی پرکاربرد، می‌توان به شیرهای ایمنی، سماوری، مخروطی، سوزنی، تنفسی و دیافراگمی اشاره کرد.

 

کاربرد شیرآلات در صنایع مختلف

امروزه انواع شیرآلات صنعتی به عنوان یکی از پرکاربردترین ابزارآلات در صنعت شناخته می‌شوند که متناسب با ساختار و عملکردشان در صنایع مختلفی از قبیل حمل و نقل، نیروگاه‌ها، معادن، صنایع شیمیایی، آب و فاضلاب، پالایشگاه‌ها، کشتی‌سازی، صنایع داروسازی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند. به‌طور کلی شیرهای صنعتی وظیفه کنترل جریان سیال و فشار در یک سیستم را برعهده دارند. از وظایف اصلی انواع شیرآلات صنعتی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل مسیر و شدت جریان سیال
  • قطع و وصل کردن جریان سیال
  • تنظیم میزان عبور سیال
  • آزاد کردن تجهیزات از فشار اضافی
  • ممانعت از جریان سیال به عقب
  • تنظیم فشار فرایند و تخلیه

بهترین برندهای تامین‌کننده شیرآلات صنعتی

انواع شیرآلات صنعتی نقش اساسی در تکمیل فرایند صنایع مختلف برعهده دارند. شیرهای صنعتی در انواع و اقسام مدل‌ها توسط شرکت‌های تولیدی طراحی و به بازار عرضه می‌شوند که از بهترین برندهای تامین‌کننده شیرآلات صنعتی ایرانی و خارجی، می‌توان به صنایع هفتم تیر، میراب، فاراب، مکانیک آب، TYS، Emeron، JC، BEL و ... اشاره کرد. حال شرکت‌های بسیاری به عنوان تامین‌کننده و وارد‌کننده شیرآلات، اتصالات و تجهیزات صنعتی با کیفیت بالا و قیمت مقرون به‌صرفه مشغول فعالیت هستند که امکان خرید آنلاین شیرآلات صنعتی را برای متقاضیان فراهم کرده‌اند؛ از این‌رو اگر به دنبال خرید آنلاین انواع شیرآلات صنعتی هستید، توصیه می‌کنیم به مراکز معتبر و مجاز فروش ابزارآلات و محصولات صنعتی مراجعه کنید.

انتاکالا؛ تامین‌کننده انواع شیرآلات صنعتی

همواره فعالان صنایع به دنبال بهترین برند شیرآلات با قیمت مناسب هستند و سعی دارند تا انواع شیرآلات صنعتی و تجهیزات را از برندهای معتبر و فروشنده‌های مجاز با تضمین اصالت کالا و خدمات پس از فروش تهیه کنند. انتاکالا به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه‌های تخصصی تامین و عرضه شیرآلات، اتصالات و تجهیزات صنعت پایپینگ به ویژه صنایع آب و فاضلاب، نفت، گاز، پتروشیمی و ... به‌حساب می‌آید که کلیه خدمات مربوط به خرید آنلاین انواع شیرآلات صنعتی از قبیل مشاوره رایگان قبل از ثبت سفارش، ارائه بهترین برند شیرآلات، گارانتی، خدمات پس از فروش، تنوع روش‌های پرداخت و ارسال محصول به سراسر کشور را به مشتریان ارائه می‌دهد؛ از این‌رو فعالان صنایع مختلف که به دنبال خرید آنلاین شیرآلات هستند، می‌توانند با مراجعه به فروشگاه تخصصی انتاکالا به ثبت سفارش اقدام کرده و محصول را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرند.  

نکات مهم در خرید آنلاین شیرآلات صنعتی

در حال حاضر انواع شیرآلات صنعتی از معتبرترین برندهای ایران و جهان در بازار ابزارآلات صنعتی کشور وجود دارند که هر کدام با توجه به ساختار و عملکرد برای بخش خاصی از صنعت به‌کار می‌روند. متقاضیان خرید تجهیزات صنعتی، می‌توانند برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه به خرید اینترنتی محصول مورد نظر از تامین‌کنندگان فعال این حوزه چون انتاکالا اقدام کنند. به‌طور کلی مشتریان قبل از ثبت سفارش خرید محصول باید با کارشناسان این حوزه ارتباط برقرار کرده و با توجه به نیازشان، خرید آنلاین شیرآلات صنعتی و تجهیزات وابسته را انجام دهند.

 

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.



:: موضوعات مرتبط: کاربرد انواع شیرآلات صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: شیرآلات صنعتی , ابزارآلات , فشار سیالات , تامین‌کننده , ابزارآلات صنعتی , خرید آنلاین , شیرهای یک طرفه , شیر استیل , شیر دروازه ای , شیر کنترل , شیر کروی , شیر پروانه ای , TYS , Emeron,انتاکالا , اتصالات و تجهیزات ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

کاربرد تجهیزات اتوماسیون صنعتی در پیشبرد اهداف

به‌طور کلی تجهیزات اتوماسیون صنعتی به 4 دسته ثابت، قابل برنامه‌ریزی، قابل انعطاف و تجمیع‌شده تقسیم می‌شوند. دسته‌بندی دیگری هم برای انواع تجهیزات صنعتی وجود دارد. شبکه‌های عصبی مصنوعی، سیستم کنترل توزیع، واسط ماشین انسان، اسکادا، ابزار دقیق، کنترل حرکت و روباتیک از انواع این تجهیزات هستند که سنسور، انکودر، کنترلر، نمایشگر، رله، تایمر، منبع تغذیه، استپ موتور، اینورتر، ابزار دقیق و PLC در گروه‌های مختلف قرار می‌گیرند.

 PLC یک کامپیوتر دیجیتال است که فرایندهای صنعتی را کنترل می‌کند. این دستگاه مهم‌ترین دستگاه در صنایع مختلف است. زمانی که یک برنامه کنترلی اجرا می‌شود، این دستگاه همواره وظیفه نظارت و بررسی سیستم را به عهده دارد. PLC از ورودی و سنسورها بازخورد می‌گیرد و اطلاعات را به برنامه کنترلی خودش منتقل می‌کند. در نهایت دستگاه با استفاده از عملکرد ماشین تصمیم‌گیری می‌کند.

 PLC با برندهای مختلف در بازار وجود دارد، PLC دلتا، کاتک، LS و میتسوبیشی از برندهای موجود هستند. کنترلرها برای کنترل مقادیر مشخص استفاده می‌شود. از جمله کنترلرهای پرکاربرد، کنترل PH، پنل میتر، کنترلر توان و کنترلر دما هستند.

 

 

کاربرد بلبرینگ ها در صنعت

در دنیای پیشرفته و مدرن امروز ماشین‌­­­الات نقش ­بسیار مهمی را ایفا می‌‌کنند. از صدها قطعه­ای که در ساخت این ماشین‌­ا­لات و ابزار صنعتی مورد استفاده قرار می­گیرد بیش از همه یاتاقان و بلبرینگ­ ها هستند که نقش مهم و کلیدی را در کارکرد این ماشین‌ها دارند. پس شناخت کامل تفاوت­ها و شباهت­ها و نحوه کاربرد انواع این قطعات در صنعت بسیار ضروری است. ما در این مقاله به بررسی همین موضوع می­پردازیم.


بلبرینگ و یاتاقان هر دو به منظور تحقق بخشیدن به یک هدف مشترک ساخته شده‌اند. در حقیقت کار اصلی بلبرینگ و یاتاقان ایجاد بهبود حرکت و چرخش بقیه قطعات است تا مانع ساییدگی قطعات شوند. اما این قطعات در بعضی از موارد با یکدیگر تفاوت­هایی دارند. برای درک بیشتر این تفاوت­ها در ابتدا باید تعریف و عملکرد آن­ها را به شکل جداگانه مورد بررسی قرار دهیم.

 

 

کاربرد لوازم و تجهیزات برقی

تجهیزات و وسایل الکتریکی شامل هر دستگاهی که از طریق برق تغذیه می‌کند تعریف می‌شود، اما این تعریف مبهم است، زیرا نمونه‌های بسیار و بسیاری از این قبیل ماشین‌ها وجود دارد؛ تجهیزات الکتریکی در دنیای مدرن همه جا رایج است؛ این مقاله برای کمک به حذف ابهام در بازار تجهیزات الکتریکی، با استفاده از تحقیقات بازار، بهترین تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان تجهیزات الکتریکی و به ویژه تجهیزات برق صنعتی در جهان را بررسی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­‌‌‌کند.‌ 

تجهیزات الکتریکی یک اصطلاح کلی برای تعریف هر دستگاهی است که از طریق برق کار می‌کند و شامل موارد زیر است:

  • روشنایی
  • لوازم برقی خانگی
  • تجهیزات فناوری اطلاعات
  • موتورها، پمپ‌ها و سیستم‌های تهویه مطبوع
  • دستگاه‌های مجهز به باتری
  • سوئیچ ها، رله ها و قطعات

تعریف برق صنعتی

تعریف برق صنعتی می‌تواند خیلی گسترده باشد، اما اگر بخواهیم آن را ساده بیان کنیم می‌توانیم بگوییم برق صنعتی یعنی کاربرد برق در صنعت، مواردی هم در نظر گرفته شده است که مثلا تکنیک‌ها و روش‌هایی که برای کنترل و استفاده از برق در صنعت استفاده می‌شود، درساختمان‌های مسکونی، تجاری، بیمارستانها و… هم کاربرد دارد  برق صنعتی یعنی شبکه سه فاز و قدرت و تجهیزات قدرت، مثل موتورهای سه فاز،ژنراتورها یا ترانسهای قدرت.

تجهیزات برق صنعتی همچنین به طور خاص به اجزای جداگانه تجهیزات توزیع برق، محصولات و سیستم‌ها اشاره دارد؛ صرف نظر از این موضوع، این ماشین‌ها برای عملکرد صحیح تقریبا: هر صنعت دیگری حیاتی هستند و برای بیشتر، اگر نه همه مشاغل امروزی، ضروری هستند.

 

همین حالا جزء تامین کنندگان انتاکالا باشید

طبقه بندی روغن های صنعتی

از انواع روغن‌های صنعتی می‌توان به روغن‌های مینرال و روغن‌های سنتتیک اشاره کرد که در واقع تولید روغن‌های صنعتی مینرال بر پایه فرآورده‌های نفتی و روغن‌های سنتتیک بر پایه فرآورده‌های غیر نفتی است.

انستیتو نفت آمریکا (American Petroleum Institute) روغن‌های صنعتی را در 5 گروه دسته‌بندی کرده که سه گروه اول مربوط به روغن‌های صنعتی مینرال و دو گروه بعدی روغن‌های سنتتیک هستند. هر کدام از روغن‌های این پنج دسته دارای گرانروی (ویسکوزیته) مخصوص به خود هستند. همان طور که اشاره شد، روغن‌های مینرال بر پایه فرآورده‌های نفتی تولید می‌شوند و به همین دلیل اشتعال‌پذیری بالایی دارند، در حالی که روغن‌های سنتتیک مقاومت بیشتری در برابر حرارت و آتش دارند.

روغن‌های سنتتیک اولین بار با واکنش شیمیایی گاز هیدروژن و گاز کربن مونواکسید و توسط دو مهندس آلمانی به نام‌های فیشر و تروپش در دهه 1920 میلادی ساخته شدند. از واکنش این دو گاز، مجموعه‌ای از هیدروکربن‌ها ساخته می‌شوند که جزء تشکیل‌دهنده اصلی روغن‌های صنعتی هستند.

روغن‌های صنعتی و سنتتیک با توجه به کارایی بالا در انتقال نیروی هیدرولیکی و همچنین روانکاری، امروزه در اکثر صنایع سنگین و نیمه‌سنگین از جمله نیروگاه‌ها، کارخانه‌های خودروسازی، صنایع فلزات و ریخته‌گری، رآکتورهای هسته‌ای، موتورهای احتراق داخلی و دیزلی و ماشین‌آلات سنگین و سبک به کار می‌روند که روغن های صنعتی را می توان از فروشگاه آنلاین کالاهای صنعتی به راحتی سفارش و تهیه نمود .

 

 

برای ثبت نام در سایت انتاکالا از طریق این لینک اقدام نمایید .



:: موضوعات مرتبط: ضرورت استفاده ابزارها و تجهیزات در صنایع مختلف , ,
:: برچسب‌ها: ابزار , تجهیزات در صنایع , اتوماسیون صنعتی , کنترلر , نمایشگر , منبع تغذیه , استپ موتور , اینورتر , ابزار دقیق PLC , بلبرینگ , یاتاقان , تجهیزات برقی , تامین کنندگان , لوازم برقی , باتری , روغن‌های صنعتی , فروشگاه آنلاین ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

کاربرد کابل برق صنعتی

با توجه به توسعه روزافزون انتقال الکتریسیته و نیروی برق و نیاز صنعت به تولید جزء اصلی این انتقال یعنی کابل برق، تجهیزات انتقال قدرت و مهندسی آن یکی از اساسی‌ترین نیازهای این صنعت بوده و شناخت انواع کابل، پوشش و غلاف آنها و جنس اجزای رسانای آنها برای به کار گیری در نیروگاه‌ها و خطوط انتقال نیرو ضروری است. دانش به کار بردن ابزار آلات و تجهیزات برق‌رسانی از جمله سیم و کابل، دکل‌ها، ترانس‌ها و ... به اندازه‌ای اهمیت دارد که در صورت ایجاد اختلال در هر کدام از این تجهیزات انتقال قدرت، قطعی برق و آسیب به قطعات و دستگاه‌های برقی صنعتی و خانگی قطعی خواهد بود. در این نوشتار به معرفی انواع کابل برق، ساختمان داخلی آنها و کاربردشان از نظر توان انتقال قدرت و مکان مورد استفاده پرداخته شده است.

معرفی انواع کابل برق

عموما کابل‌ها و سیم‌های برق دارای یک روکش پلیمری از جنس پلی‌اتیلن یا پلی‌وینیل کلرید (PVC) برای حفاظت بیشتر از خود کابل و همچنین تامین ایمنی هنگام نصب و بهره‌برداری هستند. کابل‌های برق مجموعه‌ای گسترده را شامل می‌شوند که می‌توان آنها را در چند گروه زیر تقسیم‌بندی کرد:

  • کابل‌های برق هوایی
  • کابل‌های برق زمینی
  • کابل‌های ساختمانی

همان طور که از نام هر یک پیداست، مکان کاربرد هر نوع کابل برق به ترتیب بیان شده و لازم به ذکر است که کابل‌های زمینی عمدتا در زیر زمین جهت انتقال نیرو به کار می‌روند که این روش برق‌رسانی در ایران کمتر مورد استفاده قرار گرفته است.

انواع کابل برق و کاربرد آن از نظر مکان استفاده

با توجه به توضیحات فوق، از کابل برق هوایی جهت برق‌رسانی بین خطوط انتقال قدرت معلق در میان دو دکل یا تیر برق استفاده می‌شود. معمولا برق عبوری از این کابل‌ها به صورت فشار قوی و برای تامین تمام یا بخشی از توان مورد نیاز مصرفی در یک منطقه مسکونی، کارگاه‌های صنعتی یا مراکز تجاری و اداری است. برای استحکام بیشتر، رشته‌های فولادی در بین جزء رسانا که عموتا از مس ساخته می‌شود به کار می‌روند تا در برابر کشش ایجاد شده در سیم و کابل‌های معلق، مقاومت مناسبی داشته باشند.

با توجه به اهمیت فضاسازی و زیباسازی شهری، نیاز به ایمنی بیشتر، انجام پروژه‌های عمرانی وسیع و یا موارد خاص برای انتقال نیرو به مراکزی حساس، بسیاری از مهندسین و شرکت‌های سراسر جهان در جهت حذف خطوط انتقال نیرو از روی سطح زمین و انتقال آن به زیر زمین تلاش می‌کنند. کابل‌های برق به کار رفته در زیر زمین از نظر پوشش عایق و استحکام باید دوام مناسب و استاندارد بالاتری نسبت به خطوط هوایی داشته باشند چرا که در معرض خوردگی و مواد شیمیایی بیشتری قرار دارند. برای این نوع کابل‌ها معمولا عایق آلومینیومی به کار می‌رود.

از کابل‌های ساختمانی نیز که معمولا در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود می‌توان برای تجهیز سیستم برق‌رسانی ساختمان و کاربردهای محدود برای کنتورهای خانگی و فروشگاهی استفاده کرد. این نوع سیم و کابل معمولا در فروشگاه‌های الکتریکی سطح شهر به فروش می‌رسند. غلاف ایمنی پلیمری دور این سیم‌ها و کابل‌ها عمدتا از جنس PVC ساخته می‌شود.

انواع کابل برق و کاربرد آن از نظر ساختمان داخلی

ساختمان داخلی کابل برق از سه جزء رسانا یا هادی، عایق و غلاف تشکیل شده است. کابل‌های فشار قوی در تجهیزات انتقال قدرت هر سه نوع این اجزا را دارا هستند، در حالی که ممکن است برخی از کابل‌ها و سیم‌های ساختمانی، جزء سوم یعنی غلاف را نداشته باشند. معمولا عایق‌ها و غلاف‌ها را از جنس PVC یا پلی‌پروپیلن می‌سازند تا هم در برابر رطوبت، خوردگی و سایر تماس‌های محیطی از سیم درون کابل محافظت کنند و هم حالت ارتجاعی داشته باشند. جزء اصلی انتقال نیرو درون کابل که همان فلز رسانا یا هادی است معمولا از جنس مس و آلومینیوم بوده چرا که توان رسانایی بیشتری از سایر فلزات هم‌قیمت خودشان دارند.

 

انواع کابل برق و کاربرد آن از نظر فشار یا سطح ولتاژ

کابل برق به کار رفته در تجهیزات انتقال قدرت عمدتا از یکی از سه دسته زیر انتخاب می‌شود:

  • کابل فشار قوی
  • کابل فشار متوسط
  • کابل فشار ضعیف

عمدتا از کابل‌های فشار قوی برای تحمل اختلاف پتانسیلی در حدود 400000 ولت استفاده می‌شود. این نوع کابل‌ها همچنین برای تحمل مقاومت بیش از 36000 وات ساخته و به کار می‌روند و می‌توان از آنها در خطوط انتقال نیروی بین شهری استفاده کرد.

کابل‌های فشار متوسط نیز با توجه به ظرفیت تحمل بین 1000 تا 36000 وات عمدتا در فضاهای درون شهری به کار می‌روند. از این نوع کابل‌ها به همراه کابل‌های برق فشار ضعیف که ظرفیت مقاومت 600 تا 1000 وات دارند عمدتا در سیستم‌های برق‌رسانی صنعتی و خانگی شهری استفاده می‌شود.

 

انواع کابل برق و کاربرد آن از نظر جنس عایق

همان طور که شرح داده شد، عایق سیم و کابل برای حفاظت از جزء رسانا در برابر رطوبت، خوردگی و تماس‌های فیزیکی محیطی ساخته می‌شود. عایق‌ها همچنین باید دارای خاصیت ارتجاعی مناسبی برای کارایی در محیط‌های کارگاهی و شکل‌پذیری در هنگام کار باشند. کابل‌های برق با پوشش PVC عمدتا در محیط‌های شیمیایی به کار می‌روند. کابل‌های برق دارای عایق حرارتی الاستومر عمدتا برای کاربرد در محیط‌های گرم ساخته شده و از کابل‌های دارای پوشش Rubber در تجهیزات انتقال قدرت فشار قوی استفاده می‌شود.

تامین کننده انواع کابل

با توجه به نیاز به تجهیز، نوسازی و به‌روزرسانی شبکه برق‌رسانی سراسری که امروزه تا دورافتاده‌ترین روستاهای کشور نیز کشیده شده است، تامین انواع سیم و کابل برق امری ضروری و لازمه توسعه در این بخش صنعتی است. انتاکالا، بازار آنلاین محصولات صنعتی و مرجع اصلی و معتبر بررسی و انتخاب انواع ابزارآلات صنعتی از جمله فروش آنلاین انواع کابل و سیم برق است.

خرید آنلاین انواع کابل

همان طور که اشاره شد، با توجه به کاربرد گسترده سیم و کابل در صنعت و افزایش روزافزون نیاز به تعمیر، نگه‌داری سیستم‌های انتقال قدرت و همچنین برق‌رسانی به نواحی مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی جدید در کشور، سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی مختلفی اقدام به فروش آنلاین انواع کابل کرده اند. سفارش و خرید اینترنتی در انتاکالا به طور قطع سهولت، دقت و امنیت بیشتری نسبت به سایر انواع خرید داشته، و همچنین می‌توان با مشاهده انواع محصولات یک کارخانه یا شرکت تولیدی محصولات سیم و کابل برق یا یک فروشگاه اینترنتی فروشنده این محصولات، برای تهیه انواع موارد مورد نیاز تصمیم بهتری گرفت.

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.



:: موضوعات مرتبط: کاربرد کابل برق صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: کابل برق , کابل برق صنعتی , برق‌رسانی , انواع کابل برق , کابل هوایی , کابل زمینی , کابل ساختمانی , هادی کابلعایق کابل غلاف , کابل , ابزار آلات صنعتی , فشار قوی , فشار متوسط , کابل فشار ضعیف ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

کاربرد جک روغنی

جک‌های روغنی یا جک‌های هیدرولیکی اغلب برای بالا بردن اجسام سنگین در محیط‌های کاری و کارگاهی مانند انواع خودرو، بالابر، ماشین‌آلات سنگین مانند جرثقیل و در مقیاس بزرگتر در نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها کاربرد دارند. جک‌های روغنی یا هیدرولیک معمولا از مایعی استفاده می‌کنند که تراکم‌ناپذیر (با چگالی ثابت در دمای مشخص) است و توسط یک پیستون پمپ به داخل سیلندر با فشار وارد می‌شود.

دلیل استفاده از روغن هیدرولیک درون سیلندر جک روغنی این است که خاصیت روان‌کنندگی و پایداری برای کارایی بیشتر و حفاظت داخلی از اجزای جک را فراهم کند. معمولاً توصیه می‌شود که روغن جک هیدرولیک طبق استانداردهای ISO 150 و W328 انتخاب شده یا بیشتر ویژگی‌های ذکر شده در این استانداردها را داشته باشد. مواد به کار رفته در انواع روغن جک‌های هیدرولیکی معمولاً روغن‌های معدنی با برخی مواد اضافه شده مانند ضد زنگ، ضد سایش، آنتی اکسیدان و ... هستند که البته برای کسانی که در معرض کار با این روغن‌ها هستند اعتیادآور است. کاربرد جک‌های روغنی دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به آن پرداخته شده است.

 

جک روغنی چیست و چه کاربردی دارد؟

کار کردن جک هیدرولیک بر اساس اصل پاسکال است. یعنی فشار اعمال شده به سیال ذخیره شده در یک ظرف به طور مساوی در همه جهات توزیع می‌شود و همین اصل باعث می‌شود که با اعمال فشاری برابر بر روی یک صفحه کوچکتر (که نیازمند نیروی کمتری است) بتوان در سوی دیگر جک که دارای صفحه بزرگتری است نیروی بیشتری برداشت کرد، چرا که فشار در هر صورت باید در دو طرف یکسان باشد. اجزای مهم جک هیدرولیک عبارت اند از سیلندرها، سیستم پمپاژ و سیال هیدرولیک که برای این سیال معمولا روغن استفاده می شود.

کار کردن با جک روغنی نیاز به دقت و مراقبت خاصی دارد. به عنوان مثال اگر برای انجام کار نیاز به بلند کردن جسمی سنگین مانند یک وسیله نقلیه است، باید پایه های جک را به درستی قرار داد تا بتوانند بار اصلی را حمل کنند. تکیه دادن، سوار شدن یا ضربه به جک نه تنها خطر شکست مکانیکی یا هیدرولیکی را افزایش می‌دهد، بلکه در کارایی جک و بالا بردن اجسام مورد نظر نیز اختلال ایجاد می‌کند. در ادامه، تعدادی از انواع مختلف جک‌های روغنی عنوان شده اند.

  • جک‌های هیدرولیک طبقه و بطری
  • جک‌های قیچی
  • جک بالابر
  • جک موتور سیکلت
  • جک‌های چرخ‌دستی

امروزه کمتر کارگاهی است که از جک‌های هدرولیکی در آنها جهت بالابر و کاربری‌های مرتبط با انتقال نیرو استفاده نشده باشد. استفاده از این ابزار آلات همچنین مزایا و معایبی دارد که در ادامه تعدادی از آنها بیان شده‌اند

 

 

معایب جک روغنی

کار کردن با انواع جک روغنی معایب و نقاط ضعفی دارد که می‌توان از جمله آنها به سر و صدای جک، دماهای بالا (زود گرم شدن روغن) و عملکرد کند یا نامنظم جک اشاره کرد که همگی نشانه‌ای از مشکلات سیستم هیدرولیک هستند.

شایع‌ترین دلایل عملکرد ضعیف جک روغنی آلودگی محفظه روغن، ورود آب، گرفتگی فیلترها، دمای بالای سیال درون سیلندر و کاربرد سیالات هیدرولیکی بی‌کیفیت است. در صورت فرسوده شدن مهر و موم محفظه روغن، جک روغنی مستعد خرابی است و این مسئله می‌تواند مشکلاتی جدی ایجاد کند. همچنین، کار کردن با جک هیدرولیکی معایب دیگری نیز دارد، از جمله:

  • سرعت نسبتاً پایینی دارد.
  • روغن هیدرولیک در صورت گرم شدن زیاد به دلیل استفاده بیش از حد می‌تواند بوی نامطبوعی از خود متصاعد کند.
  • روغن جک می‌تواند نسبتاً سریع و بیش از حد گرم شود.
  • نشت روغن هیدرولیک می تواند باعث آلودگی خاک و آب شود.

مزایای جک روغنی

همان طور که اشاره شد، در مقایسه با جک‌های معمولی جک‌های هیدرولیک قادرند با اعمال نیروی کمی، بارهای سنگین‌تر را به راحتی و در ارتفاع بیشتری بلند کنند.

برای دستیابی به این خروجی، سیلندرهای کوچک و بزرگ از طریق سیال هیدرولیک به هم متصل می‌شوند که با اعمال نیروی کم بر روی سیلندرهای کوچکتر، بتوان در فشار ثابت نیروی بسیار بزرگتری در سیلندرهای بزرگ دریافت کرد و برای بالا بردن و انتقال نیرو آن را به کار برد که این امر به کاهش مقدار نیروی انسانی اعمال شده برای بالا بردن اجسام کمک می‌کند و همچنین سرعت و دقت کار را افزایش می‌دهد.

در ادامه برخی از مزایای جک هیدرولیک آورده شده است:

  • فضای کمی را اشغال می‌کنند.
  • به دلیل استفاده از روغن در محفظه داخلی سیلندر، کمتر دچار زنگ‌زدگی و خوردگی می‌شوند.
  • برای کار با بارهای سنگین بسیار کارآمد هستند و با حداقل نیرو می‌توان بارها را بلند کرد.
  • کاربرد آنها راحت است و نیاز به دانش خاصی ندارد.
  • وزن آنها از جک‌های پیچی کمی سبک‌تر است.

 

تامین کنندگان انواع جک روغنی در ایران

با توجه به توسعه صنعت در چند دهه اخیر و نیاز روزافزون به جابه‌جایی‌های درون کارگاهی استفاده از انواع بالابرها، جک‌های هیدرولیکی برای ماشین‌آلات سنگین و ...، تولیدی‌های مختلفی در ایران و همچنین شرکت‌های وارداتی اقدام به طراحی و ساخت و خرید انواع جک هیدرولیکی کرده‌اند که از میان آنها می‌توان به جک‌ایران، نووا و اکتیو اشاره کرد. تامین کنندگان ابزار آلات صنعتی و کارخانه‌های تولیدی ابزار صنعتی سبک و سنگین نیازمند استفاده از انواع جک‌های روغنی و صنعتی هستند و می‌توانند از محصولات مختلف جک روغنی داخلی و خارجی موجود در بازار با توجه به نوع کاربردشان اقدام به سفارش و خرید انواع جک روغنی بکنند.

خرید آنلاین جک روغنی

با توجه به استفاده از انواع جک روغنی یا هیدرولیکی در صنعت و کارگاه‌های کوچک و بزرگ، وجود انواع جک هیدرولیکی در بازار و افزایش روزافزون تقاضا برای خرید انواع آن، سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی مختلفی اقدام به فروش این ابزار صنعتی کرده اند.

با توجه به اینکه سفارش و خرید آنلاین از آسانی، سرعت، دقت و امنیت بیشتری نسبت به سایر انواع خرید برخوردار است، و علاوه بر آن می‌توان با بررسی انواع کالاهای صنعتی مورد نیاز موجود در یک کارخانه تولیدی جک صنعتی یا یک فروشگاه اینترنتی فروشنده این محصولات، برای تهیه انواع موجود و مورد نیاز و مقایسه آنها پیش از خرید تصمیم بهتری گرفت، خرید آنلاین انواع جک روغنی یکی از بهترین روش‌های تهیه این ابزار مورد نیاز در صنعت ساخت و ساز به شمار می‌رود.

انتاکالا مرجع تخصصی بررسی، ارزیابی و خرید ابزار صنعتی یک پایگاه اینترنتی مناسب جهت مقایسه و خرید انواع جک روغنی به شمار می‌رود.

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.



:: موضوعات مرتبط: جک روغنی , ,
:: برچسب‌ها: جک روغنی , جک‌های هیدرولیکی , ماشین‌آلات , روغن هیدرولیک , روان‌کنندگی , روغن‌های معدنی , سیلندر , جک , جک های قیچی , جک بالابر , جک موتور سیکلت , جک‌های چرخ دستی , ابزارآلات , روغن , هیدرولیک , تامین‌کنندگان , انتاکالا ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

فروش اینترنتی انواع مواد اولیه شیمیایی

بسترهای آنلاین به خریداران مواد شیمیایی کمک می‌کند تا استانداردهای مورد نیاز را رعایت کنند

خریداران در شرکت‌های شیمیایی با چالش‌های پیچیده‌ای در تهیه مواد اولیه روبرو هستند. با توجه به اهمیت اطمینان از این که مواد شیمیایی خریداری شده، دارای استانداردهای کیفیت و قیمت رقابتی هستند، اما رعایت تمام الزامات قانونی در این زمینه نیز ضروری است. شرکت‌های بزرگ شیمیایی برای هر یک از نیازهای خود چندین تأمین کننده دارند. این انعطاف پذیری در تهیه مواد شیمیایی شرکت‌ها،  باعث رفع نوسانات تقاضا برای مواد اولیه مورد نیاز آنها می‌شود.

فروش عمده آنلاین مواد اولیه شیمیایی

اگر شما شخص یا تامین کننده هستید که به دنبال فرآورده‌های اولیه مواد شیمیایی برای انواع کاربردهای صنعتی خود هستید، با فروشگاه اینترنتی« انتاکالا» تماس بگیرید. انتاکالا، بازار آنلاین انواع کالاهای صنعتی، بستری را برای تولیدکنندگان و خریداران فراهم کرده تا بتوانند کالاهای موردنظرشان را به صورت کاملا آنلاین به فروش برسانند یا خریداری کنند.

به روش جدید و هوشمندانه خرید و فروش مواد شیمیایی خوش آمدید.

 

 

انواع مواد اولیه شیمیایی صنعتی

صنایع شیمیایی، مجموعه‌ای است از فرایندها، عملیات و سازمان‌هایی که در زمینه تولید مواد شیمیایی و مشتقات آنها فعالیت می‌کنند.

مواد اولیه شیمیایی را به طور کلی می‌توان به یکی از سه دسته گسترده تقسیم کرد که توسط صنایع مختلف در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اساسی ترین نوع مواد اولیه موجود، ترکیبات خام به دست آمده به صورت ناخالص از طبیعت است که شامل محصولات با منشا بیولوژیکی کوتاه مدت مانند چوب از صنعت جنگلداری، ذخایر معدنی و نفت است.

فراورده‌های اولیه حاصل از تصفیه برخی از این مواد، طیف وسیعی از مواد اولیه شیمیایی دیگر را تولید می‌کند که به عنوان مواد معدنی صنعتی شناخته می‌شوند. این، شامل ترکیباتی مانند: خاک رس، کوارتز و سنگ بوکسیت است که مواد شیمیایی در این مرحله تصفیه، معمولا 85 تا 98 درصد خالص هستند. گروه بعدی مواد خام شیمیایی که به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، ترکیبات معدنی با خلوص 98 تا 99.9 درصد را پوشش می‌دهد. مثل نمونه‌هایی از اکسیدهای فلزی تصفیه شده مانند: اکسید آهن و مواد شیمیایی مصنوعی مثل هیدروکسید سدیم (NaOH) که به عنوان کاتالیزور  فرآیندها درصنایع شیمیایی استفاده می‌شود.

 

کاربرد مواد شیمیایی صنعتی

متداول‌ترین ماده خام شیمیایی موجود و قابل برداشت که به طور طبیعی توسط طبیعت جایگزین می‌شود، سلولز است و پس از آن لیگنین رایج‌ترین ترکیب در ساختار گیاهان چوبی و غیرچوبی است. هر دو ترکیب با هم، بخش عمده ای از ساختار سلولی دیواره‌های سلولی گیاهان و قسمت‌های چوبی درختان را تشکیل می دهند. گذشته از استفاده از سلولز و لیگنین برای تولید مواد اولیه مانند چوب برای ساختمان‌‌ها یا ساخت کاغذ، این ترکیبات همچنین برای تولید سوخت‌های زیستی(سوخت سبز)، به عنوان عامل اتصال دهنده چسب‌ها و بسیاری از محصولات دیگر، حیاتی هستند. سلولز و لیگنین به عنوان یک ماده اولیه شیمیایی برای بسیاری از این محصولات تجاری به شکل کاغذ یا خمیر چوب ساخته می شوند، اما منابع دیگر شامل کاغذ بازیافتی و ضایعات حاصل از انواع گیاهان فیبری است.

یکی از پرکاربردترین مواد اولیه صنعتی،کوارتز است که به دوشکل مواد معدنی با کیفیتِ بالا مانند: یاس و اونیکس یا به صورت ماسه معمولی برای تولید ریزپردازنده‌ها، شیشه و سیلیکون وجود دارد.

نفت یکی دیگر از مواد اولیه صنعتی است که در انواع مختلفی از سوخت‌های هیدروکربنی تصفیه شده است. پالایشگاه‌ها، همچنین مواد شیمیایی دیگری نیز فرآوری می‌کنند، که برخی از آن‌ها فرایندهای شیمیایی را برای فرآوری صدها نوع مختلف پلاستیک و دیگر مواد پرمصرف، به‌کار می‌برند.

 از جمله مواد اولیه صنعتی مبتنی بر مواد معدنی که از سوی صنعت تقاضای زیادی برای آن وجود دارد، می‌توان به مواد اولیه فلزاتی مانند سرب، آهن و مس اشاره کرد. یکی از مواد اولیه شیمیایی بسیار مهم برای صنعت سنگ آهک است که برای تولید سیمان، بتن و کائولن استفاده می‌شود.

 ماده معدنی دیگر، آلومینوسیلیکات است که برای ساختن همه چیز، از فایبر گلاس گرفته تا سرامیک و رنگ به کار می‌رود.

از جمله مواد شیمیایی صنعتی پالایش شده از مواد اولیه شیمیایی که کاملا دارای ترکیب فعال هستند می‌توان به  طیف وسیعی از اتیلن ((C2H4 مورد استفاده برای تولید پلاستیک تا آمونیاک (NH3 )که به عنوان کود در کشاورزی و حلال استفاده می‌شود، اشاره کرد.

اسید سولفوریک، کربنات سدیم و عناصر شیمیایی مانند کلر نیز، مواد اولیه شیمیایی مورد نیاز برای بسیاری از فرایندهای تولید هستند. سایر عناصر شیمیایی ضروری برای صنعت، شامل نیتروژن و اکسیژن است که برای کنترل سایر واکنش‌های شیمیایی یا تسریع آنها از طریق اکسیداسیون استفاده می شود.

 

تامین منابع شیمیایی از بازارهای بین المللی

هر خرید باید با کمترین هزینه ممکن و از معتبرترین تامین کننده انجام شود. در دسترس بودن مواد شیمیایی با قیمت مناسب و مطابق با استانداردهای تعیین شده کیفیت، برای موفقیت شرکت‌های تولیدی بسیار مهم است. مواد اولیه با کیفیت بالا، منجر به تولید محصولات نهایی با کیفیت بالا می‌شود. برعکس، اگر در مرحله تهیه مواد اولیه سهل انگاری شود ، می‌تواند منجر به نارضایتی مشتری و از دست رفتن  سفارش‌ها شود.
شناسایی تامین کنندگان مواد شیمیایی که می‌توانند بیشترین ارزش را برای سازمان شما به ارمغان بیاورند یک کار چالش برانگیز است. همچنین توافقنامه‌های بلند مدت برای خرید عمده می تواند بهترین نرخ را برای شما به ارمغان بیاورد. 
 

الزامات قانونی در خریدهای شیمیایی

هنگامی که یک سازمان به دنبال تامین‌کننده شیمیایی جدید است، ضروری است که ابتدا تأیید کند که شرکت، الزامات قانونی را برآورده می کند. در حقیقت، بررسی این الزامات حتی برای خرید از مراکز موجود به دلیل تغییرات مکرر در قوانین و مقررات اجرایی، بسیار مهم است.

 

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.



:: موضوعات مرتبط: فروش اینترنتی انواع مواد اولیه شیمیایی , ,
:: برچسب‌ها: فروش عمده آنلاین , مواد اولیه شیمیایی , تامین کننده مواد اولیه شیمیایی , تامین کننده , انتاکالا , مواد اولیه شیمیایی صنعتی , صنایع شیمیایی , اکسیدهای فلزی , اکسید آهن , هیدروکسید سدیم , کاتالیزور , کربنات سدیم , لیگنین , کوارتز , ریزپردازنده‌ها , سیلیکون , شیشه , مواد اولیه فلزاتی , صنعت سنگ آهک , کائولن , آلومینوسیلیکات , فایبر گلاس , اسید سولفوریک , تامین منابع شیمیایی ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آذر 1400 | نظرات ()