نوشته شده توسط : انتاکالا

 

در این مقاله سعی داریم یک دید و تعریف کلی از یاتاقان‌ها ارائه دهیم. مسائل بسیاری مثل: یاتاقان چیست و چه کاربردی دارد؟ انواع آن ها، کاربردها و تفاوت‌های آن‌ها، یاتاقان ساده چیست؟ و ... در این مقاله به صورت اجمالی بررسی می‌شود.

یاتاقان چیست؟

یاتاقان در اصل واژه‌ای ترکی است که به ادبیات فارسی نیز وارد شده است و در زبان انگلیسی bearing نامیده می‌‌شود. در ماشین آلات صنعتی و در خودروها کاربرد فراوان دارد. این قطعه صنعتی موجب ایجاد حرکت نسبی دو یا چند قطعه در یک دستگاه صنعتی می‌شود. یاتاقان‌ها انواع گوناگونی دارند و بر حسب نوع حرکتی که انجام می‌دهند، بارهایی که تحمل می‌کنند و اصول کاریشان به چند دسته تقسیم می‌شوند.

کاربرد یاتاقان

یاتاقان‌ها موجب کم‌شدن اصطکاک میان چندین قطعه می‌شوند و طول عمر قطعات را به این صورت افزایش می‌دهند، چرا که وقتی اصطکاک کم شود، اجزای مختلف یک ماشین صنعتی ضمن حرکت ساییده نمی‌شوند و صرفا روی هم می‌لغزند، خصوصا اگر از روان کارهای مناسب در تجهیزات صنعتی استفاده شود یاتاقان‌ها می‌توانند به بهترین نحو عمل کنند. در نتیجه استفاده از یاتاقان مناسب راندمان کار دستگاه را به مراتب بالاتر می‌برد و سرعت کار با دستگاه مربوطه افزایش می‌یابد.

یاتاقان‌ چگونه کار میکند ؟

  • با استفاده از شکل به خصوصی که دارند مثل کروی بودن یا غلتکی بودن
  • با استفاده از مواد اولیه‌شان مثل پلاستیک، یاتاقان‌هایی که در ساخت آن‌ها پلاستیک نیز به کار رفته باشد اصطکاک بین سطوح را بسیار کم می‌کنند.
  • به کمک روان کارها و روان‌سازها که اصطکاک بین سطوح را بسیار کم می‌کند وموجب کاهش چشم‌گیر اصطکاک میان سطوح می‌شوند. شایان ذکر است روان کارها باید ویسکوزیته پایینی داشته باشند.
  •  از طریق کم کردن نیروی عمودی بین اجزای مختلف یک دستگاه
  • به کمک ایجاد میدان‌های الکترومغناطیسی بین سطوح گوناگون

انواع یاتاقان

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم وجه تمایز یاتاقان‌ها و آن‌چه این قطعات صنعتی را در دسته‎‌های گوناگون قرار می‌دهد می‌تواند نوع حرکت آن‌ها، باری که تحمل می‌کنند و اصول کاریشان باشد. یاتاقان‌ها بر اساس اصول کاری به 6 دسته تقسیم می‌شوند :

یاتاقان ساده

یاتاقان ساده
 
یاتاقان ساده
 

این نوع یاتاقان‌با استفاده از روان کارها و روان‌سازها بین سطوح مختلف اصطکاک را کاهش می‌دهد. یاتاقان ساده سرعت متوسط و گاهی کم دارد، و ممکن است در مواردی نیاز به خنک کاری داشته باشد، طول عمر این گونه از یاتاقان‌ها بستگی به نوع روان کاری که در آن به کار می‌رود دارد.

یاتاقان غلتشی یا غلتکی

این نوع یاتاقان با استفاده از ساچمه یا غلتک موجب کاهش اصطکاک می‌شود. سرعت آن ها متوسط رو به زیاد است و این نوع نیز مانند نوع قبلی نیاز به خنک کاری دارد و طول عمرش وابسته به نوع روان‌کاری است که برایش استفاده می‌شود. مزیتی که نسبت به نوع ساده دارد:  قدرت کاهش اصطکاک آن بیش تر است و بار بیش تری را متحمل می‌شود

یاتاقان مرصع

یاتاقان مرصع
 
یاتاقان مرصع
 

به صورت گردشی کار می‌کند و حول نقطه‌ای خارج از نشیمن‌گاه چرخش می‌کند. سرعت کمی دارد ولی دقت آن بسیار بالاست از این رو برای به کار رفتن در انواع ساعت مناسب است. طول عمرش نیز مانند دو نوع قبلی وابسته به کیفیت روان‌کار به کار رفته در آن است.

یاتاقان لغزشی

کاملا متفاوت از انواع قبلی است به دلیل این‌که طول عمر تقریبا بی‌نهایت دارد و در صورت استفاده مداوم از آن اصلا نیازی به تعمیرات و نگه‌داری نیست.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن بلبرینگ-2.gif است
 
 

یاتاقان مغناطیسی

یاتاقان مغناطیسی
 
یاتاقان مغناطیسی
 

در این نوع طریقه کاهش اصطکاک به این صورت است که با استفاده از میدان مغناطیسی دو جز مختلف دستگاه از هم جدا نگاه داشته می‌شوند. یاتاقان‌مغناطیسی مثل لغزشی طول عمر و سرعت خیلی زیادی دارد همچنین نیاز به نگهداری نیز ندارد، با این تفاوت که مصرف انرژی در این نوع بسیار بالاست.

یاتاقان خمشی

یاتاقان خمشی
 
یاتاقان خمشی
 

حرکت در این نوع یاتاقان‌با استفاده از تغییر شکل دادن به مواد به وجود می‌آید. دامنه حرکتی آن به شدت محدود است و کمی انعطاف پذیری نیز دارد. سرعت آن بسیار زیاد است ولی طول عمرش می‌تواند زیاد یا کم باشد، طول عمر آن ها وابسته به نوع کاربرد آن است.

سایر انواع یاتاقان: ساچمه‌ای، کف گرد یا محوری، هادی.

یاتاقان به جز ماشین‌آلات صنعتی در چه دستگاه‌های دیگری استفاده می‌‌شود؟

یاتاقان‌ ها در ساخت ساعت‌ها، قطعات مورد نیاز در دندان‌پزشکی، در هوافضا و در سیستم‌های هم‌تراز نوری استفاده می‌شوند.

برند‌ های معروف یاتاقان

از جمله شرکت‌های بسیار معروفی که بهترین و کاربردی‌ترین یاتاقان‌ها را در سطح جهانی و بین المللی تولید می‌کنند می‌توان شرکت تیمکن (Timken)، اس کی اف (SKF)، گروه شافلر (Schaeffler)، ان اس کی (NSK) و ان تی ان (NTN) را نام برد.

یاتاقان زدن چیست؟

همان‌طور که گفته شد یاتاقان موجب ساییده نشدن قطعات فلزی و لغزش راحت آن‌ها روی یک‌دیگر می‌شود. وقتی این اتفاق مختل شود و صدای ساییده شدن دو قطعه فلزی در موتور خودرو شنیده شود، اصطلاحا می‌گوییم خودرو یاتاقان‌زده است. این عمل به معنی خرابی یاتاقان‌خودرو است. علائم آن می‌تواند صدای موتور هنگام شتاب باشد، می‌تواند قفل شدن موتور نیز باشد که در این صورت خودرو اصلا روشن نمی‌شود.

عوامل یاتاقان زدن

می‌دانیم که روان‌کارها تاثیر به سزایی در عملکرد اکثر یاتاقان‌ها دارند، بنابراین یکی از عللی که می‌تواند منجر به خراب شدن این قطعه مهم شود استفاده از روغن موتور نامناسب است. از دیگر عوامل این اتفاق می‌توان به کم شدن آب رادیاتور و گرم شدن بیش از حد موتور خود رو نیز اشاره کرد. تغییر سرعت بسیار زیاد و ناگهانی نیز می‌تواند موجب اختلال در عملکرد یاتاقان‌ها و یاتاقان‌زدن خودرو شود.

 
 


:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

 

اگر مایل به مطالعه درباره رولبرینگ‌ها و انواع آنها و همچنین تفاوت رولبرینگ ها و بلبرینگ ها هستید، این مقاله را بخوانید. این مقاله همچنین راهنمای کامل کدهای فنی رولبرینگ‌ها را نیز شامل می شود.

رولبرینگ چیست؟

رولبرینگ از دو کلمه Roll به معنای غلتک و Bearing به معنای یاتاقان تشکیل شده است. این قطعات امکان حرکت بین دو قطعه را از طریق غلتش فراهم می سازند. همچنین این قطعات سطح تماس غلتک با سطوح به صورت یک خط می باشد. رولبرینگ ها قادر به تحمل فشار بسیار زیاد شعاعی هستند.

رولبرینگ قطعه ای است که در برابر انواع بارهایی که به آن وارد می شود، مقاومت می کند. فشارها یا بارها به دو نوع بار محوری و شعاعی تقسیم می شوند. اگر فشار یا بار از نوع شعاعی باشد از رولبرینگ استفاده می کنیم زیرا در مقابل این نوع از فشار مقاومت بسیاری از خود نشان می دهند.

 

انواع رولبرینگ

  • رولبرینگ‌های استوانه ای: رولبرینگ‌های استوانه ای کف گرد، رولبرینگ‌های استوانه ای ضربدری، برینگ های پرغلتک استوانه ای
  • رولبرینگ‌های سوزنی: رولبرینگ‌های سوزنی با پوسته کشیده شده، رولبرینگ‌های سوزنی کف گرد
  • رولبرینگ‌های مخروطی: رولبرینگ‌های مخروطی تک ردیفه و رولبرینگ‌های مخروطی دو ردیفه
  • رولبرینگ‌های بشکه ای: رولبرینگ‌های بشکه ای کف گرد

رولبرینگ استوانه‌ای Roller Bearing Cylindrical

رولبرینگ استوانه‌ای
 
رولبرینگ استوانه‌ای
 

به رولبرینگ‌هایی که لبه های بدون برآمدگی دارند، رولبرینگ شناور می گویند.  مانند رولبرینگ‌های N و NU که رولر ها به راحتی روی رینگ بدون لبه در راستای محوری حرکت می کنند. طرح رولبرینگ NJ به دلیل داشتن دو لبه روی رینگ خارجی و یک لبه روی رینگ داخلی، می تواند بار محوری را در یک جهت متحمل شود.

رولبرینگ سوزنی کف گرد Needle Roller Thrust Bearing

رولبرینگ های سوزنی کف گرد
 
رولبرینگ های سوزنی کف گرد
 

رولبرینگ سوزنی کف گرد (Needle Roller Thrust Bearings) که شامل واشر محفظه، واشر شافت و مجموعه قفسه و غلتک هستند، توانایی تحمل بار محوری سنگین اما فقط از یک سمت را دارد. همچنین نسبت به بارهای ضربه ای حساس نبوده و برای نصب به فضای محوری زیادی نیاز ندارند. اگر محل استقرار برینگ سختی و صافی خوبی داشته باشد، می توان مجموعه قفسه و غلتک ها را فقط با یک واشر کفی استفاده کرد.

واشر های رولبرینگ سوزنی کف گرد

در این نوع رولبرینگ که بسیار مشابه رولبرینگ استوانه ای است، می توان از واشرهای شیار دار (زمانی که نیاز به هم مرکز بودن واشرها نیست) به عنوان واشر شافت و محفظه استفاده کرد. این واشرها معمولا از فولاد کرومی سخت کاری شده (شیار پرداخت شده و باقی سطوح ماشین کاری شده است) ساخته می شوند. همچنین واشرهای کفی که ضخامت ناچیز حدود 1میلیمتر دارند و از فولاد فنر ساخته می شوند، نیز قابل استفاده هستند.

برای ایجاد تحمل بار محوری از دو طرف در این رولبرینگ‌ها، می توان با یک واشر میانی و دو سَری، رولبرینگ را دو طرفه کرد. داشتن زاویه درست نسبت به محور شافت و حالت یک نواخت داشتن (پله ای نبودن) در قطعاتی که در تماس مستقیم با رولبرینگ هستند، مهم است. در رولبرینگ های کف گرد سوزنی هیچ انحرافی اتفاق نمی افتد. قفسه این رولبرینگ ها فولادی و در بعضی موارد فیبری است که باعث می شود رولبرینگ تا دمای 120ºc توانایی کار دارد.

اگر از واشرهای محفظه و شافت استفاده نشود، سختی سطحی که مجموعه قفسه و غلتک ها بر روی آن قرار می گیرد باید بین 58HRC  الی 64HRC  بوده و زبری سطح از 0.2µm  بالاتر نباشد.(Ra

رولبرینگ مخروطی Taper Roller Bearing

رولبرینگ مخروطی
 
رولبرینگ مخروطی
 

رولبرینگ مخروطی توانایی تحمل بارهای محوری و شعاعی را دارند. در کنار رولبرینگ های مخروطی یک ردیفه  از بیرینگ های دیگر که بار محوری در جهت مخالف را تحمل می کنند، استفاده می شود. زیرا این نوع رولبرینگ ها می‌توانند بارهای محوری را صرفا در یک جهت تحمل کنند.

انواع رولبرینگ های مخروطی

یک ردیفه (Single Row Taper Roller Bearings)

این نوع رولبرینگ، در کاربرد خیلی پر استفاده نیست. زیرا قادر به تحمل بار محوری از یک جهت است. باید بدانید، تحت بار شعاعی یک بار محوری در برینگ تولید می شود که این رولبرینگ برای تحمل آن کافی نیست.

این رولبرینگ ها در اندازه متریک و اینچی وجود دارند. در اندازه اینچی، حلقه داخلی به همراه قفسه غلتک ها Cone یک شماره و حلقه بیرونی Cup دارای شماره دیگر است. یک رولبرینگ مخروطی کامل شامل هر دوی این شماره ها می شود که با یک / از هم تفکیک شده اند.

برای مثال: K-11949/K-11910 پیشوند K علامت رولبرینگ مخروطی با ابعاد اینچی است.

تک ردیفه، مخصوص نصب دوتایی (Paired Single Row Taper Roller Bearings)

از این رولبرینگ زمانی که یک رولبرینگ مخروطی توانایی تحمل بار مورد نظر را نداشته باشد و یا مجبور به موقعیت دهی شافت از دو طرف باشیم، استفاده می کنیم.

نصب ساده به علت عدم نیاز به کالیبره کردن حلقه فاصله گذار، هدایت محوری دقیق شافت، تعیین لقی محوری شافت درهنگام ساخت، قدرت تحمل بار محوری و شعاعی بالا و نگهداری و روانکاری ساده تر ازطریق سوراخ های تعبیه شده در حلقه فاصله گذر از فواید این تولیدات است.

طراحی رولبرینگ مخروطی

رولبرینگ مخروطی که معمولا از جنس فولاد است، می توانند به 3 صورت روبرو، پشت به پشت یا پشت سرهم طراحی شوند.

برای  نصب روبرو از یک حلقه فاصله گذار بین حلقه های بیرونی استفاده می شود.

برای طراحی پشت به پشت که مقاومت بیشتری نسبت به طراحی روبه رو دارد، از دو حلقه فاصله گذار استفاده می شود. این حلقه ها، یکی بین حلقه های بیرونی و دیگری بین حلقه های داخلی استفاده می شود.

در طراحی پشت سرهم بار محوری فقط از یک سمت ولی توسط هر دو برینگ تحمل می شود. در این حالت نیز یک حلقه فاصله گذار بین حلقه های بیرونی و یکی از حلقه های داخلی کار گذاشته می شود.

نکته این است که هر میزان انحراف در شافت در این نوع رولبرینگ های دو تایی کوتاه شدن طول عمر برینگ را در پی دارد.

حلقه فاصله گذار لقی محوری داخل این نوع از رولبرینگ را تعیین می کند. پسوند C همراه یک عدد دو یا سه رقمی که معرف مقدار متوسط لقی داخلی برینگ است، نشان دهنده تغییرات لقی های نرمال است و در جلوی شماره بلبرینگ قرار دارد.

رولبرینگ بشکه‌ای  Spherical Roller Bearing

رولبرینگ بشکه‌ای
 
رولبرینگ بشکه‌ای
 

رولبرینگ های بشکه ای از نوع خود تنظیم بوده و بسیار مشابه بلبرینگ های خود تنظیم هستند اما با این تفاوت که قدرت تحمل بیشتری در برابر بارهای شعاعی و محوری دارند. همچنین این رولبرینگ برای سرعت های بالا و بارهای سنگین مناسب است. این روبلبرینگ‌ها نسبت به انحرافات زاویه ای شفت (نسبت به یاتاقان) و یا خم شدن شفت در موقع کار آسیب پذیر نیست.

در این رولبرینگ های قدرتمند، از ساچمه های استوانه ای متقارن بلند با قطر زیاد استفاده شده که توانایی تحمل بار بیرینگ را منجر شده است. در این رولبرینگ، وجود حلقه راهنما برای هدایت بهتر غلطک ها در حرکت و چرخش، سطح لغزنده کروی منحنی شکل و انجام اصلاحات سطوح بیرینگ، همچنین غلتک های بلند با قطر زیاد و متقارن و به تعداد زیاد توانایی کار با سرعت زیاد و تولید حرارت اندک به آن داده است .

دو ردیف غلتک در یک شیار مشترک منحنی الشکل درحلقه بیرونی این نوع رولبرینگ و دو شیار در حلقه درونی آن‌ها هستند که نسبت به محور برینگ زاویه به وجود می آورند.

سوراخ داخلی رولبرینگ ها، در دو نوع استوانه ای و مخروطی با شیب 1:30 (پسوند k30) و شیب 1:12 (پسوند k)  ساخته می شوند.

خرید رولبرینگ بلبرینگ
 

طراحی های گوناگون رولبرینگ‌ها بشکه ای

CC,C و EC

در رولبرینگ‌هایی که  پسوندهای CC,C و EC دارند، غلتک ها متقارن بوده، حلقه داخلی لبه نداشته و هر ردیف غلتک یک پنجره ساچمه دارد.EC  به دلیل داشتن غلتک های تقویت شده، قدرت تحمل بار بالاتری دارد.

نوع CC به دلیل پرداخت ویژه غلتک ها وشیارها، اصطکاک بسیار کمی دارد.

حلقه راهنما، که بر حلقه داخلی متمرکز است، وسیله ایست برای هدایت بهتر غلتک ها در حرکت به سمت جلو و چرخش است.

CAC, ECAC, CA, ECA
درا رولبرینگ‌هایی که پسوندهای CAC, ECAC, CA, ECA دارند، غلتک ها متقارن بوده و حلقه داخلی لبه دارد و در سری های بزرگتر کاربرد دارند. همچنین پنجره ساچمه به صورت یکپارچه و از جنس فولاد یا برنج است.

نوع ECAC, CAC با داشتن سطوح پرداخت شده بیشتر از CC دارای تحمل بار بیشتری است. همچنین دو نوع ECAC, ECA با داشتن غلتک های تقویت شده دارای توانایی تحمل بار بیشتری است.

E

در رولبرینگ‌هایی که پسوند  E دارند، ویژگی هایی مانند غلتک ها متقارن، حلقه داخلی بدون لبه و حلقه راهنمای سنتر شده، درنزدیکی حلقه بیرونی دارند. خصوصیات این رولبرینگ بسیار شبیه  CC است. پنجره ساچمه نیز دوتا است، در نتیجه امکان جا زدن غلتک های بزرگتر یا با تعداد بیشتر وجود دارد. بنابراین قدرت تحمل بار برینگ افزایش می یابد.

معمولا رولبرینگ‌های E یک شیار و سه سوراخ در حلقه بیرونی جهت عمل روانکاری دارند. رولبرینگ های دارای این ویژگی با پسوند W33 تشخیص داده می شوند. (در طراحی E پسوند W33 قید نمی شود.)

در انواع رولبرینگ‌های بشکه ای با کاسه نمد، کاسه نمد به صورت دو تکه بوده، یک تکه به حلقه بالایی و قسمت دیگر به حلقه پایینی متصل شده است.

در این نوع نمد دار رولبرینگ ها، امکان انحراف تا 0.5º  در حلقه پایینی نسبت به حلقه بالایی وجود دارد. وجود کاسه نمد محدوده دمایی کارکرد را نیز بین 30ºc-  الی +150ºc  کاهش می دهد.

VA405, JA, A15

این نوع رولبرینگ‌ها برای نقاط مرتعش، و از طراحی CC مشتق شده اند. پنجره ساچمه در آنها سخت کاری سطحی شده و در مقابل سایش توانایی مقاومت بالایی دارند.

راهنمای کامل کدهای رولبرینگ

بلبرینگ ها و رولبرینگ‌ها در انواع مختلف توسط شرکت ها و برند های معتبری طراحی و ساخته می شوند. براساس نوع استفاده و کاربرد هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

با استفاده از کد های درج شده روی بدنه قطعه می توانید پی ببرید که برای مثال بلبرینگ ها می با کاسه نمد و بدون کاسه نمد هستند. همچنین جنس قفسه های بلبرینگ ها با هم متفاوت است.

شماره فنی بلبرینگ ها جهت شناسایی راحت تر نوع و جنس و اجزاء تشکیل دهنده و آپشن های در بلبرینگ ها ثبت می شود.

با خواندن کدهای فنی یک قطعه رولبرینگ این اطلاعات قابل بررسی هستند:

  • ابعاد
  • توانایی تحمل بار محوری یا شعاعی یا دوگانه
  • جنس بلبرینگ یا رولبرینگ
  • جنس قفسه
  • تلرانس
  • لقی

عموما تمام استاندارد های شرکت های تولید کننده در مورد کدها یکسان است. بنابراین با آگاهی از کدهای فنی یک شرکت تولید کننده ی بلبرینگ می توان برای اینتخاب قطعه مورد نظر با توجه به وع کاربرد اقدام کرد. علائم فنی انواع مختلف بلبرینگ ها و رولبرینگ ها ممکن است شامل اعداد، حروف و یا تلفیقی از اعداد و حروف باشد.

 در این مقاله مهمترین کد های اختصاصی رولبرینگ ها را می خوانید.

نوع رولبرینگ کد های مرتبط با رولبرینگ
استوانه ای N2-N3-N4-NJ2-NJ3-NJ4-NJ22-NJ23-NU2-NU3-NU4-NU10-NU22-NU23-NUP2-NUP3-NUP4-NUP22-NUP23-NN30-NNU49-CF29-NCF30-NNC48-NNC49
سوزنی K-HK-BK-NK-NKJ-NA48-NA49-NA69-NAO-STO-NA22-NATRNUTR-KR-NUKR
سوزنی و تماس زاویه ای NJA59-DNJB59-NKJA59-NKJB59
سوزنی و کف گرد NAXK-NQXR
مخروطی 302-303-313-320-322-323-329-330-331-332
بشکه ای 202-203-204
کروی 213-222-223-230-213-232-233-239-240-241
کف گرد 511-512-513-514-532-533-534-522-523-524
کف گرد کروی 292-293-294
استوانه ای کف گرد 811 -812
کف گرد سوزنی AXK

تفاوت بلبرینگ و رولبرینگ

کلمه ی بلبرینگ از ball  و bearing به معنای گوی و تحمل‌ کردن تشکیل شده‌است. همه بلبرینگ ها زیر مجموعه دسته بزرگتر یاتاقان ‌های غلطشی هستند که می‌توانند هم بارهای شعاعی و هم بارهای محوری را تحمل کنند. در جاهایی که بار به ‌نسبت کوچک باشد، کاربرد دارند. 

 رولبرینگ ها (Roller Bearings) نیز امکان حرکت نسبی بین دو قطعه را از طریق غلطش فراهم می کنند. این نوع بلبرینگ ها به دلیل اینکه سطح تماس ساچمه با سطوح، به صورت یک خط می باشد،  فشار بسیار زیادی از نوع شعاعی را می توانند تحمل کنند، اما قادر به تحمل کردن فشار زیاد محوری نیستند.

 تفاوت اصلی رولبرینگ و بلبرینگ در توانایی تحمل در برابر انواع بارهای وارده است. بار وارده عموما به دو صورت شعاعی (radial) ومحوری (thrust) هستند. براساس نوع کاربرد، یکی از این دو بار ویا هردو بار وارد می شوند. رولبرینگ ها توانایی تحل بارهای شعاعی را دارا هستند. در حالی که بلبرینگ ها هر دو نوع بار شعاعی و محوری را تحمل می کنند. بنابراین با توجه به نوع بار وارده می توان از یکی از انواع استفاده کرد.

تفاوت ظاهری بلبرینگ ها و رولبرینگ‌ها 

تمامی بلبرینگ‌ ها اجزای لغزنده بشکل ساچمه و توپی شکل دارند. مهمترین و اصلی ترین تفاوت بلبرینگ ها و رولبرینگ‌ها در شکل اجزای لغزنده آنها است.  در رولبرینگ‌ها شکل اجزای لغزنده انها بشکل استوانه‌ایی (رول) شکل است .

 
 


:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

انواع بلبرینگ

در مورد انواع کاربرد بلبرینگ چه می دانید؟ اگر نیاز به اطلاعات کاملتری درباره بلبرینگ ها دارید، تیم تولید محتوا وبسایت انتاکالا در این مقاله به طور کامل به معرفی، بررسی انواع بلبرینگ ها، انواع کاربرد بلبرینگ و اجزای سازنده آن پرداخته است.

بلبرینگ چیست؟

بلبرینگ از دو کلمه ball وbearing  تشکیل شده است. در زبان فارسی به معنای یاتاقان توپی می باشد. اگر به دستگاه های بزرگ و وسایل مکانیکی و چرخ های اتومبیل ها و ماشین های سنگین توجه کرده باشید. می بینید که به راحتی و نرمی حرکت می کنند. این اجسام سنگین به واسطه وسیله به نام بلبرینگ به چرخش در می آیند. یکی از مفیدترین اختراعات بشر بلبرینگ بود تا بوسیله آن، برای حرکت اجسام سنگین از ساییدگی و اصحکاک جلوگیری کنند. با استفاده از این وسیله به جای ایجاد ساییدگی اجسام در کنار هم به گردش در می آیند. بدون بلبرینگ، لوازم مورد استفاده برای چرخش در سریعترین زمان ممکن نیاز به تعویض دارند.

بیرینگ های غلتشی شامل دو عدد رینگ و مجموعه ای از اجزاء غلتنده که در مسیر مشخصی داخل رینگ ها حرکت می کنند، هستند. بلبرینگ ها نیز نوعی از بيرينگ های غلتشی هستند.  تمامی بلبرینگ های استاندارد دارای اجزائی مانند ساچمه یا رولر استوانه‌ی یا رولر سوزنی یا رولر مخروطی یا رولر بشکه ای متقارن یا رولر بشکه ای نامتقارن می باشند.

نوع بيرينگ غلتشی، از روی شکل های استاندارد این اجزاء چرخنده مشخص می شود. برای مثال اگر شکل اجزا اجزاء چرخنده بشکل ساچمه باشند، به آنها بلبرینگ و اگر شکل اجزاء چرخنده به شکل رول(استوانه یا مخروط) باشد آن را رولبرینگ می نامند. 

 برای ایمن شدن فضای چرخش اجزای غلتنده و جلوگیری از انحراف آنها از هم و برخورد به جداره بلبرینگ یا رولبرینگ، تمامی اجزا درون یک قفس مهار شده اند. در بیرینگ های قابل تفکیک، نگه داشتن مجموعه اجزاء کنار هم که باعث تسهیل در نصب ببرینگ ها می شود، از دیگر وظایف قفسه ها است.

انواع کاربرد بلبرینگ ها در صنعت

انواع کاربرد بلبرینگ

به دلیل گرد بودن ساچمه ‌ها، فشار وارده بر بلبرینگ، در نقطه ی تماس دو سطحی که بر روی هم حرکت می کنند کوچک می شود. از این طریق برای آن دو حرکتی بسیار نرمی را ایجاد می کند.

از مهمترین کاربردهای بلبرینگ ، کاهش شدت اصطکاک بین سطوح در حال حرکت می باشد.  محور یا شفت در حال چرخش و محفظه بلبرینگ، مانع ازکشیده‌ شدن این سطوح بر روی هم می شود. این عمل به وسیله ساچمه های کرد و دو کنس با سطوح صیقلی و صاف، سطح تماس آنها را کاهش می‌دهد.

نحوه کار بلبرینگ

فشار حرکت در بلبرینگ ها  از لایه ی خارجی به گوی‌ها و سپس از گوی ها فشار به لایه ی داخلی منتقل می شود. به دلیل کروی بودن گوی ها، نقطه ی تماس اندکی با لایه‌های درونی و بیرونی دارند. این حجم از نقطه تماس باعث نرم حرکت کردن آن ها می شود. یکی از پیامدهای این نقطه تماس کوچک این است که اگر فشار بیش از حدی به گوی‌ها وارد شود می‌تواند موجب تغییرشکل یا خردشدن آن ها شود. برای حل این مشکل می توان از یاتاقان‌های غلطکی یا یاتاقان‌های غلطکی مخروطی‌شکل استفاده کرد.بلبرینگ‌های محوری نوعی بلبرینگ‌ است که نمی تواند بار محوری شدیدی متحمل شود برای سرعت‌های پایین در نظر گرفته شده‌اند. از این نوع بلبرینگ در میز های گردان استفاده می شود.

بلبرینگ شیاردار

تاریخچه تولید بلبرینگ

انسان در پی به گردش در آوردن اجسام (غلتش یا حرکت غلتشی) بسیار ساده تر و آسانتر از ساییدن آن ها ( لغزش یا حرکت لغزشی) بر روی هم می باشد. در همین زمان بود که بلبرینگ ها اختراع شدند. مثلا: چرخ های دوچرخه را مانند نقش ساچمه در بلبرینگ ها تصور کنید که اگر به جای چرخ چیزی مانند اسکی را به جای آن قرار دهیم آنوقت حرکت دادن آن به دلیل وجود اصطحکاک بالا در خلاف جهت حرکت چرخ (قانون سوم نیوتن) بسیار مشکل خواهد بود. بنابراین غلتیدن دو سطح روی هم (حرکت غلطشی) بسیار آسان تر از آن خواهد بود که بر روی هم بلغزند (حرکت لغزشی).

اجزای اصلی بلبرینگ

اجزای اصلی بلبرینگ

  • قفسه
  • ساچمه
  • رینگ خارجی
  • کاسه نمد فلزی
  • رینگ داخلی

روش ساخت بیرینگ ها

برای داشتن توانایی سختی پذیری تا مغز قطعه، بلبرینگ و رینگ ها و اجزای غلطتنده را معمولا از فولادهای کرم دار می سازند. در بعضی موارد نیز از فولادهای سخت شونده سطحی استفاده می گردد.

با وجود اینکه شرکت های سازنده بلبرینگ و رولبرینگ اطلاعات دقیق آلیاژ فولاد بکار رفته در محصولاتشان را به هیچ عنوان افشا نمی کنند، دو آلیاژ که در ساخت بلبرینگ استفاده می شود AISI 420 و AISI 52100 هستند.

بسته به نوع استفاده و انواع کاربرد بلبرینگ ها از آلیاژ به خصوصی در ساخت آن استفاده می شود. برای مثال بلبرینگ های بزرگ، مثل بلبرینگ های بشکه‌ایی بزرگ، از کوئچ و تمپر کردن فولاد با قابلیت سختی پذیری سطحی بالا تولید می شوند. در بیرینگ های ویژه که فشار و حرارت زیادی را متحمل می شوندو نباید در معرض زنگ زدن باشند، از فولادهای مقاوم به حرارت یا فولادهای زنگ نزن به همراه پلاستیک، سرامیک یا مواد مخصوص دیگر استفاده می شود.

با توجه به کاربرد مخصوص همچنین قفس بلبرینگ یا بیرینگ ها (بلبرینگ و رولبرینگ) نیز از مواد خاص ساخته می شوند. برای مثال معمولا به روش پرس کاری ورق و از ورق های فولادی ساخته می شوند. گاهی برای بخری کاربردها از ورق برنجی نیز استفاده می شود. همچنین از پلاستیک، برنج، آلیاژهای سبک  با فولاد و در بعضی موارد از آهن زینتر شده (تف جوشی شده) یا از رزین فنولی با لایه های الیاف نخی در ساخت قفسه های یکپارچه، استفاده می شود. این قفس های یکپارچه اما بیشتر از مواد ترموپلاست تزریق شده در قالب، خصوصا از پلی امید تقویت شده با الیاف شیشه ساخته می شوند.

انواع کاربرد بلبرینگ

انواع بلبرینگ

بیرینگ ها با توجه به انواع کاربرد بلبرینگ دسته بندی می شوند. برای مثال مشخصه اصلی تمایز بین بیرینگ های شعاعی از بیرینگ های محوری راستای اعمال بار اصلی به آنها می باشد. همچنین شکل اجزای غلتنده نیز نشانه اصلی تمایز بین بلبرینگ ها و رولبرینگ ها می باشد. بلبرینگ ها بصورت کلی به دو دسته بلبرینگ و رولبرینگ تقسیم می شوند. هر کدام از این نوع به دسته بندی دارند.

معرفی انواع بلبرینگ

  • بلبرینگ های شیار عمیق
  • بلبرینگ های تماس زاویه ای
  • بلبرینگ های کف گرد (شامل: بلبرینگ های کف گرد یک ردیفه، بلبرینگ های کف گرد دو ردیفه)
  • بلبرینگ های خود تنظیم

بلبرینگ شیار عمیق 

کاربردی ترین بلبرینگ در صنعت، بلبرینگ های شیار عمیق یا Deep groove ball bearings می باشند که در انواع کاربرد بلبرینگ کارایی دارد.  همانطور که از نام آن فهمیده می شود، در هر رینگ یک شیار عمیق دایره ای با شعاعی برابر با شعاع ساچمه وجود دارد که توان تحمل بارهای شعاعی زیاد به همراه مقدار بسیار کم نیروهای محوری را به آن می دهد. این ویژگی کاربرد وسیعی در صنعت را شامل این بلبرینگ کرده است.

 اندازه و تعداد ساچمه ها توسط معادلات مربوط و با توجه به الاستیسیته رینگ ها محاسبه می گردد. رینگ داخلی پس از قرارگیری تمامی ساچمه ها، هم مرکز با رینگ خارجی قرار می گیرد. پس از مرتب کردن ساچمه ها با فواصل منظم در فضای بین رینگ ها می توان قفسه را روی ساچمه ها مونتاژ کرد. قفسه های دو تکه که از پرسکاری ورق فولادی یا برنجی ساخته شده اند، در بلبرینگ های شیار عمیق کاربرد دارند. نیمه های قفسه توسط پرچ یا خم کردن لبه های خار مانند به هم وصل می شوند.

در این بلبرینگ گاهی  از قفس های پلاستیکی نیز استفاده می شود. در نمونه های پلاستیکی، لب های نگهدارنده قابل انعطافند تا براحتی و با فشار داخل بلبرینگ و ساچمه ها چفت شوند. نوع دو ردیفه این بلبرینگ قابلیت تحمل بارهای خمشی را نیز دارد . همچنین بلبرینگ های شیار عمیق قابلیت باز شدن و گریس کاری مجدد را ندارند.

بلبرینگ های شیار عمیق نوع  S

 اگر رینگ داخلی بلبرینگ های شیار عمیق دنباله داشته باشد، به آن بلبرینگ های شیار عمیق نوع s می گویند. در این نوع از بلبرینگ که برای کاربرد انواع بلبرینگ ساخته می شود، به یک طرف رینگ داخلی، یک رینگ قفل کن خارج از مرکز نصب می شود و یا خود رینگ داخلی بلندتر طراحی شده و روی آن دو پیچ تنظيم قرار می گیرد.

این بلبرینگ ها حلقه آب بند لاستیکی دو طرفه و در مواردی هم زبان هایی روی رینگ های داخلی هستند که  جهت حفاظت از حلقه آب بند استفاده می شود. در این نوع بلبرينگ ها برای اینکه با چرخش داخل محفظه چدنی با فولادی مخصوص  بتواند خود را با اشکالات احتمالی تطبیق دهد، سطح خارجی رینگ بیرونی به شکل کروی سنگ زده می شود. اشکالات احتمالی شامل عدم تراز بودن شفت یا اشکال موقعیت قرارگیری بلبرینگ، تطبيق بلبرینگ ها عموما در ماشین آلات کشاورزی، نوار نقاله ها و ماشین آلات ساختمانی می شود.

بلبرينگ های شیار عمیق با شیار جازنی

 این نوع بلبرینگ دارای ساچمه ها  هایی هستند که نمونه اولیه بلبرینگ های شیار عمیق بدون شیار جازنی دارای آن می باشند .ساچمه ها را از طریق شیارهایی که در یک طرف این بلبرینگ ها روی لبه هر دو رینگ داخلی و خارجی هستند، جا زد. به دلیل اینکه در این نوع بلبرینگ شیارهای جازنی خارج خواهند شد، جهت تحمل بارهای محوری زیاد مناسب نمی باشند. نوع بدون شیار جازنی کاربرد بیشتری دارند.

بیرینگ دینام

 این نوع بلبرینگ نیز بسیار مشابه شیار عمیق است با این تفاوت که در رینگ خارجی  خارجی فقط یک لبه وجود دارد. بنابراین اجزاء آن می توانند براحتی از بیرینگ جدا شوند. بلبرینگ دینام بار محوری در یک جهت را می تواند تحمل کند. بیرینگ ها را با لقی محوری کمی مونتاژ می شوند، تا امکان تغییرات جزئی در طول شفت و محفظه بیرینگ وجود داشته باشد. بنابراین مهار نمودن شفت در راستای محوری با استفاده از دو روی هم راحت انجام می شود.

 در این نوع بلبرینگ امکان نصب رینگ داخلی با ساچمه ها و قفسه به صورت جداگانه وجود دارد. ساچمه ها توسط قفسه ایی با مقطع U شکل از جنس برنج یا فولاد و یا قفسه های یکپارچه از جنس پلی آمید تقویت با الیاف شیشه نگه داشته می شوند. با وجود اینکه قطر خارجی تمام رولبرینگ ها تلرانس منفی دارند، اما بیرینگ های دینام تلرانس  mm 0.01 + دارند. مثال های استفاده از این نوع بلبرینگ، دینام، استارت خودرو، جارو برقی، قطب نما و … هستند. جالب است بدانید، در اکثر صنایع از بلبرینگ شیار عمیق سری ۶۰۰۰ به عنوان بلبرینگ دینام استفاده می شود.

بلبرینگ خود تنظیم 

بلبرینگ ها‌ی خود تنظیم ( Self-aligning ball bearings) قابلیت تنظیم در شرایط ناهمراستایی شفت را دارند. بلبرینگ ها‌ی خود تنظیم با ابعاد متوسط و پر مصرف با حلقه آب بند با گریس کافی تا پایان عمر مفید  تولید می شوند. این نوع بلبرینگ در ماشین آلات کشاورزی، نوار نقاله ها و .. استفاده شده اند.

بلبرینگ تماس زاویه‌ایی

در بلبرینگ تماس زاویه‌ایی ( Angular contact ball bearings) رینگ داخلی و رینگ خارجی آن بطور نسبی با هم جابجا می شوند و باعث  قابلیت تحمل  بار محوری و بار شعاعی به طور همزمان می شود. این بلبرینگ ها در انواع مختلف ۱۵ و ۲۵ و ۴۰ درجه تولید می شوند .در این نوع بلبرینگ هر چه مقدار زاویه تماس بیشتر باشد، قدرت تحمل بار محوری نیز بیشتر می شود.

بلبرینگ تماس زاویه ایی به 3 دسته تقسیم می شود:

  • بلبرینگ تماس زاویه ایی یک ردیفه  (Single row angular contact ball bearings)
  • بلبرینگ تماس زاویه ایی دو ردیفه یا دوبل (Double row angular contact ball bearings)
  • بلبرینگ تماس زاویـــه ایی چهار نقطه تماس (Four-point contact ball bearings)

بلبرینگ ها‌ی تماس زاویه ایی یک ردیف قادر به تحمل بارهای محوری  بالا هستند. این بلبرینگ ها به صورت O , X  یا پشت سر هم (طرح عمومی) مونتاژ می شوند.

بلبرینگ محور با زاویه تماس ۱۵ و ۲۵ درجه، بلبرینگ های دقیقی می باشند. از این بلبرینگ در تجهیزاتی با محور دوران دقیق و بدون لقی مانند کارگیر ماشین های ابزار (ماشین های تراش ، فرز و سی ان سی) استفاده می شود. این نوع بلبرینگ با زاویه‌ی ۱۵ درجه برای سرعت های بالا و با زاویه ۲۵ درجه جهت تحمل بارهای محوری بالا کاربرد دارند .

بلبرینگ تماس زاویه‌ایی دو ردیفه مشابه بلبرینگ های تماس زاویه‌ایی یک ردیفه با چیدمان O  و قادر به تحمل بارهای سنگین شعاعی و محوری می باشند. این بلبرینگ ها در انواع بدون حلقه آب بند یا با حلقه آب بند و همچنین رینگ داخلی آنها در دو نوع قابل جدا سازی و غیر قابل جدا سازی تولید می شوند.

بلبرینگ کف گرد 

بلبرینگ کف گرد ( Thrust ball bearings) قادر به تحمل نیروهای محوری( و نه شعاعی) بالا هستند. این نوع بلبرینگ که دو نوع یک طرفه و دو طرفه دارد، براساس جهت تحمل بار نام گذاری شده است. به این صورت که بلبرینگ های کف گرد دو طرفه قادر به تحمل بار محوری از بالا و پایینند، اما  بلبرینگ های کف گرد یک طرفه فقط قادر به تحمل بار محوری از یک سمت می باشند .

بیرینگ های مقطع باریک 

بیرینگ های مقطع باریک، ابعاد مقطع شان نسبت به قطرشان بسیار کوچک است به همین علت موجب صرفه جویی در فضا و صلبیت و دقت بالا می شوند . تمام اندازه های بیرینگ های مقطع باریک برخلاف استاندارهای سایر بیرینگ ها که با افزایش قطر ضخامت نیز افزایش می یابد، یکسان هستند. بیرینگ های مقطع باریک در صنعت هوا و فضا  فیکسچرهای جوشکاری و ربات های صنعتی استفاده می شوند. رولبرینگ ها نوعی بلبرینگ ها می باشند اما قدرت تحمل بار بیشتر و سرعت پایین تری نسبت به بلبرینگ ها دارند.

انواع رولبرینگ

  • رولبرینگ های استوانه ای، رولبرینگ های استوانه ای کف گرد، رولبرینگ های استوانه ای ضربدری، برینگ های پرغلتک استوانه ای
  • رولبرینگ های سوزنی، رولبرینگ های سوزنی با پوسته کشیده شده، رولبرینگ های سوزنی کف گرد
  • رولبرینگ های مخروطی (شامل: رولبرینگ های مخروطی تک ردیفه و رولبرینگ های مخروطی دو ردیفه)
  • رولبرینگ های بشکه ای، رولبرینگ های بشکه ای کف گرد

انواع شکل ساچمه و رولر در بلبرینگ ها و رولبرینگ ها

انواع شکل ساچمه و رولر در بلبرینگ ها و رولبرینگ ها

  • رولر بشکه اي رولر بشکه ایی نا متقارن در رولبرینگ ها
  • رولر بشکه اي رولر بشکهای متقارن در رولبرینگ ها
  • رولر سوزنی در رولبرینگ ها
  • رولر استوانه ای در رولبرینگ ها
  • ساچمه در بلبرینگ ها
  • رولر مخروطی در رولبرینگ ها

روشهای استفاده از بلبرینگ

استفاده از بلبرینگ بهترین راه های چرخش و کاستن اصطکاک و بسیار راحت می باشد. برای مثال برای به گردش در آوردن چرخ های اتوم بیل در صورت نبود بلبرینگ باید فلز دور چرخ با قدرت چرخیده شود و باعث حرکت خودرو شود. در صورت نبود بلبرینگ قطعات بسیار سریعتر فرسوده می شدند و حداکثر سرعت خودرو ها و چرخش لوازم بسیار کم بود. حرکت دستگاه های سنگین پس از استفاده از بلبرینگ بسیار ساده تر و با کاهش اصطحکاک و ساییدگی نرم تر شده است.

 بار وارده بر بلبرینگ

انواع کاربرد بلبرینگ

بار وارد شده بر بلبرینگ ها سه نوع است. این سه نوع radial  (شعاعی) وaxial  (محوری) وredial  & axial یا moment به معنی در لحظه  است. ایجاد هر کدام از این نوع فشار بستگی به نوع و کیفیت بلبرینگ و روش های استفاده دارد.

  بلبرینگ با تحمل بار radial یا شعاعی

در این نوع فشار، بار بصورت شعاعی بر بلبرینگ فشار وارد می کند.  این نوع از فشار معمولا در موتورهای الکترونیکی مانند موتور کولر و آب و... استفاده می شود.

بلبرینگ با تحمل بار axial یا شعاعی

در این نوع بلبرینگ فشار بار بر روی ناحیه ی اتصال دو قرقره می باشد. این نوع بلبرینگ در صندلی های گردان، دستگاه های سرگرمی شهربازی، هارد دیسک ها و... وجود دارد .

 بلبرینگ با تحمل بار لحظه ای یا moment load

وقتی در شرایطی هر دو نوع فشار گفته شده وحود داشته باشد، این نوع بلبرینگ به کمک می آید. به عنوان مثال در چرخ خودرو ها که هم وزن و هم فشار از نواحی مختلف وجود دارد، این نوع بلبرینگ کارآمد است. به طور کلی 3 نوع بلبرینگ وجود دارد که دارای تحمل بار thrust و radial و یا هر دو باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

 

چهارشاخ گاردان چیست؟

چهارشاخ گاردان وسیله‌ای مکانیکی است. یک یا چند میله چرخان به یکدیگر متصل می‌شود و امکان انتقال گشتاور یا حرکت چرخشی را فراهم می‌کند و همچنین امکان انتقال نیرو بین دو نقطه را می‌دهد که با یکدیگر همخوانی ندارند. چهارشاخ گاردان در اشکال، اندازه‌ها و پیکربندی‌های متنوعی قرار گرفته‌اند.

چهارشاخ گاردان اجازه می‌دهد تا میله‌های درایو با سیستم تعلیق به سمت بالا و پایین حرکت کنند و در حالی که میله در حال حرکت است و هنگامی که میله درایو در یک خط مستقیم بین چرخ‌های گیربکس و درایو نباشد، امکان انتقال قدرت وجود داشته باشد.

اتصال U و نحوه کار چهارشاخ گاردان

وسایل نقلیه چرخ‌دنده عقب دارای چهارشاخ گاردان (یا اتصالات U) در هر دو انتهای میله محور هستند. اتصالات U به یوغ‌هایی متصل می‌شوند. همچنین باعث می‌شود میله‌های درایو به جلو و عقب حرکت کنند. زیرا وقتی وسیله نقلیه از دست‌انداز و یا جاده عبور می‌کند. به طور موقت میله را کوتاه یا طولانی می‌کند. وسایل نقلیه محرک جلو نیز از دو اتصال به نام اتصالات سرعت ثابت (یا CV) استفاده می‌کنند. اما نوعی متفاوت هستند که همچنین تغییرات فرمان را جبران می‌کنند.

در وسایل نقلیه درایو عقب، هنگام تعامل دنده درایو، یکی از نشانه‌های اتصال U فرسوده، صدای «چکاچک» است. در وسایل نقلیه درایو جلو، اتصالات CV معمولاً هنگام حرکت، سروصدای چکاچک ایجاد می‌کنند. اتصالات CV با پوشش‌های لاستیکی محافظ پوشانده شده است. اگر این پوشش‌ها شکسته و یا آسیب دیده باشند، اتصالات CV روغن‌کاری خود را از دست می‌دهد و در اثر آلودگی و رطوبت آسیب می‌بیند.

کاربرد چهارشاخ گاردان

در شكل سنتی اتومبیل‌های سواری و بسیاری از كامیون‌ها هم اكنون نیز برای انتقال حركت از موتور و جعبه‌دنده به چرخ‌های عقب از یك میله رابط به نام میل گاردان استفاده می‌كنند. فقط بعضی ماشین‌ها مثل فولكس واگن به دلیل قرار داشتن موتور در عقب، از این قاعده مستنثنی بودند.

چهارشاخ گاردان در بخش‌های مختلف شامل هواپیما، وسایل، مکانیسم‌های کنترل، الکترون کاربرد دارد. همچنین ابزار دقیق، ابزارهای پزشکی و نوری، لوازم جانبی، رادیو، چرخ خیاطی، ماشین‌آلات نساجی و درایوهای ابزار است.

چهارشاخ گاردان از جنس استیل یا ترموپلاستیک است. چهارشاخ گاردان با جنس فولاد حداکثر ظرفیت تحمل بار را برای سایز مشخص دارند. چهارشاخ گاردان با اجزاء ترموپلاستیک در مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. در کاربردها، از ویژگی های روان‌کننده، وزن سبک، فشار ناچیز، مقاومت در برابر خوردگی و قابلیت عملکرد در سرعت بالا بهره برده می‌شود.

چهارشاخ گاردان در ساخت و سازهای ویژه، مانند چهارشاخ گاردان توپی نیز موجود است و برای کار با سرعت بالا و برای حمل گشتاورهای بزرگ استفاده می شود. هر دو در اندازه های کوچک و استاندارد در دسترس هستند.

اجزای چهارشاخ گاردان
 
 

خصوصیات عمومی چهارشاخ گاردان

ویژگی اصلی چهارشاخ گاردان انتقال حرکت غیریکنواخت از طریق اتصال است. نسبت سرعت زاویه‌ای بین میله‌های ورودی و خروجی محور متغیر از نظر چرخشی در هر چرخه است. این نوسان که همراه با شتاب‌های زاویه‌ای مربوطه باشد، با زاویه عملکرد افزایش می‌یابد. این افزایش می‌تواند تا 15٪ از سرعت زاویه‌ای (در صورت زاویه کار 30 درجه) باشد. در انتخاب چهارشاخ گاردان، تأثیر این نوسانات بر گشتاور استاتیک، گشتاور اینرسی و عملکرد سیستم باید در نظر گرفته شود.

انواع چهارشاخ گاردان

دو نوع اصلی چهارشاخ گاردان وجود دارد. آن‌ها را بنام نوع A وB  می نامند. تنها تفاوت واقعی كه این دو نوع دارند در نوع خار نگهدارنده بلبرینگ های آنان است. در سایر موارد شبیه هم هستند و دستورالعمل یكسانی برای تعویض آن‌ها وجود دارد .

 نوع A چهارشاخ گاردان

دارای یك خارC  شكل است. در داخل شیار طوقه نگهدارنده بلبرینگ ها قرار می‌گیرد. می توان آن را با استفاده از سمبه با نوك تیز بیرون آورد.

 نوع B چهارشاخ گاردان

دارای یك خار حلقوی است. در داخل شیار طوقه نگهدارنده بلبرینگ‌های چهارشاخ گاردان قرار دارد. با استفاده از یك خاركش كه با آن می‌توان این خارe مانند را ابتدا باز كرده و سپس بیرون آورد. اغلب اوقات لازم است كه برای بیرون آوردن این خار، درپوش آن را سوراخ كنید تا راحت‌تر بیرون آید .

عیب‌یابی چهارشاخ گاردان و میل گاردان

چهار شاخ گاردان یكی از مهم‌ترین اتصالات موجود در اتومبیل است. خرابی سیستم چهارشاخ گاردان مشکل اساسی در روند کاری اتومبیل ایجاد می‌کند. اما با انجام بازدیدهای دوره‌ای یا تعویض به موقع آن می‌توان از پیش آمدن این مشكل جلوگیری كنند.

چک کردن وضعیت چهارشاخ گاردان

برای اینكه وضعیت و میزان خلاصی چهارشاخ های ماشین را چك كنید. ماشین را با جك بالا ببرید. زیر محور عقب ماشین را با بلوك‌هایی محكم بالا نگه دارید. ماشین را در حالت خلاص قرار دهید. ترمز دستی را بكشید در این حالت میل گاردان را با دست به چپ و راست بچرخانید. اتصال آن را از نظر داشتن خلاصی و بازی بیش از اندازه مورد بررسی قرار دهید. اگر خلاصی آن بیش از اندازه بود نسبت به تعویض آن اقدام كنید. همینطور دقت كنید نشانه‌هایی از زنگ‌زدگی وجود نداشته باشد. چون این امر به مفهوم آن است كه چهارشاخ گاردان فاقد گریس و خشك كار كرده است. در این صورت صدمه دیده و باید به سرعت عوض شود.

کوتاه بودن میل گاردان

ایجاد صدا در زیر میل گاردان یا تقه زدن، مخصوصاً زمانی که گاز را کم می‌کنیم. همچنین زمانی که به طور ناگهانی روی پدال گاز فشار می‌دهیم. دلیل بر این است که از ناحیه چهار شاخه لقی به وجود آمده است. برای کمتر شدن این ایراد و برای اینکه از نیروی گریز از مرکز میل گاردان در موقع گردش، جلوگیری شود. سعی شده است که در حد امکان میل گاردان را کوتاه‌تر بسازند. همچنین می‌توان در وسائل نقلیه بزرگ، ۲ یا ۳ قفل به صورت مفصل با عبور از وسط بلبرینگ قرار داد.

مزیت دیگر کوتاه بودن میل گاردان این است که از نیروی موتور کاسته نمی‌شود. عیناً به دیفرانسیل منتقل شده و اتومبیل دارای قدرت بیشتری می‌شود. به همین علت در بعضی از اتومبیل‌ها (اکثر اتومبیل های جیپ) دیفرانسیل را جلو قرار می‌دهند. در بعضی وسایل نقلیه یک دیفرانسیل جلو و یکی در عقب می‌گذارند که در این صورت این گونه وسایل نقلیه را جفت دیفرانسیل می‌گویند. البته در اتومبیل‌های امروزی، میل گاردان حذف شده است.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن تجهیزات-انتقال-قدرت.gif است
 
 

عیب‌های احتمالی چهارشاخ گاردان

هنگامی كه اتصال U  شكل چهارشاخ دچار مشكل می‌شود و وضعیت نامناسبی دارد. این موضوع را می‌توانید از طریق دقت كردن در صدایی شبیه برخورد فلز با فلز و به هنگامی كه دنده ماشین درگیر است (ماشین در دنده است) متوجه شوید.

این  موضوع به معنی وجود خلاصی بیش از اندازه در اتصال چهارشاخ گاردان است. باید در اسرع وقت در رفع آن بكوشید. علائم دیگری كه به هنگام خرابی چهارشاخ گاردان وجود دارد عبارتند از: لرزش میل گاردان، كه به خصوص در سرعت‌های بین 25 تا 35 مایل بر ساعت (39 تا 56 كیلومتر در ساعت) بیشتر قابل احساس كردن است، لرزش به هنگام گاز دادن و شتاب گرفتن موتور و صدای جیر جیر.

تعویض چهارشاخ گاردان

هر چند این روزها دیگر این گونه ماشین‌ها تولید نمی‌شوند. هنوز در مدل‌های قدیمی و در كامیون‌ها و ماشین‌های سنگین چهارشاخ گاردان استفاده می‌شود.

در اتومبیل‌های امروزی هم مانند پراید و پژو و تقریبا تمام مدل‌های جدید به دلیل اینكه چرخ‌های متحرك در جلو قرار دارند، لزوم استفاده از میل گاردان وجود ندارد. این قطعه از این اتومبیل‌ها حذف شده است. چون وجود چنین قطعه‌ای به دلیل اینكه طول آن زیاد است. مرتب بالانس آن به هم می‌خورد و باعث لرزش ماشین می‌شود. احتمال خرابی آن بالا است. به ویژه كه ارتباط آن با دیفرانسیل و هزار خاری هم از طریق یك قفل مكانیكی قابل انعطاف به نام  چهار شاخ گاردان یا Universal Joint صورت می‌گیرد.

 این قطعه هم به دفعات زیاد دچار مشكل و فرسودگی می‌شود و باعث ایجاد لرزش در ماشین می‌شود. كما اینكه اگر زمانی این قفل بشكند، علاوه بر اینكه خطر واژگونی ماشین را در پی دارد. باعث از حركت ماندن ماشین هم می‌شود و امكان ادامه حركت را می‌گیرد .

لقی بیش از اندازه آن كه به دلیل فرسودگی یاتاقان های داخلش است. باعث لرزش و نوسان ماشین در دورهای خاصی می‌شود. كه گاهی بسیار آزاردهنده است . بازدید از قفل گاردان ساده است. كافی است در زیر ماشین قرار بگیرید و با چرخاندن توسط دست لقی آن را بررسی كنید. تعویض آن هم زیاد مشكل نیست. فقط باید نكات ایمنی رعایت شود.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن universal-joints.jpg است
 
 

برای تعویض قفل گاردان به چه ابزارهایی نیاز داریم؟

  •  گیره
  • چكش
  • پانچ (سمبه)
  • پمپ گریس زنی
  • پارچه تنظیف
  • دستكش لاستیكی (اختیاری)

اگر این خار را سالم بیرون نیاورده‌اید، مشکلی به وجود نمی‌آید. زیرا هنگامی كه قطعات چهارشاخ گاردان را از بازار خریداری می‌كنید، خار سالم هم همراه آن است.

قبل از شروع به كار:

  • این دستورالعمل را به دقت بخوانید و اطمینان حاصل كنید كه آن را فهمیده‌اید.
  • تمام ابزار و وسایل موردنیاز را قبل از شروع كار آماده كنید .
  • به اندازه كافی وقت برای این كار در نظر بگیرید؛ چون نباید در انجام این كار عجله كرد .
  • در هر جایی كه شما كار می‌كنید، موضوع رعایت نكات ایمنی راس همه مسائل قرار دارد، به همین جهت مواظب قطعات داغ و اشیاء تیز و برنده و مواد خطرناك باشید .
  • این دستورالعمل‌ها را هنگام كار بخاطر داشته باشید و در صورت نیاز از اطلاعات موجود در دفترچه تعمیر ماشین هم استفاده كنید یا از یك تعمیركار با تجربه كمك بگیرید.
  • تا از ایمن و سالم بودن قطعه ای اطمینان حاصل نكرده اید آن را روی ماشین نصب نكنید .
  • هیچ گاه در زیر ماشینی كه فقط زیر آن جك قرار داده‌اید نروید. همواره از پایه‌های نگهدارنده برای بالا نگه داشتن ماشین استفاده كنید. محلی كه كار می‌كنید باید محكم، صاف و تراز باشد. هیچگاه در محلی كه روغن ریخته است و لیز است زیر ماشین جك نزنید .

مقاله پیشنهادی: بررسی انواع تجهیزات انتقال قدرت

باز كردن چهارشاخ گاردان

خار نگهدارنده چهارشاخ را بیرون آورید.

  • روی قسمت‌های مختلف گاردان نشانه بزنید. چون اگر این نشانه‌گذاری رعایت نشود ممكن است خط مربوط به بالانس گاردان به هم بخورد و باعث لرزش ماشین شود.
  • قسمت U شكل چهارشاخ را در گیره قرار دهید.
  • با استفاده دو عدد مغزی آچار بكس، یكی با قطر كوچكتر از شیار و دیگری با قطر بزرگتر از آن كه یكی نقش فشاردهنده و دیگری نقش گیرنده را بازی می‌كند بلبرینگ‌های چهارشاخ را بیرون آورید.
  • اگر در این حالت باز هم بلبرینگ بیرون نیامد با نزدیك كردن فك‌های گیره به هم این كار را انجام دهید.
  • مفصل چهارشاخ را به اندازه یك چهارم دور بچرخانید و آن را بیرون آورید.
سوار كردن چهارشاخ گاردان
  • قبل از نصب قطعات نو بررسی كنید كه آیا به اندازه كافی با گریس چرب شده‌اند.
  • با استفاده از همان آچار بكس كوچك‌تر، بلبرینگ را فشار دهید تا در جای خود قرار بگیرد. دومین بلبرینگ را هم در گیره قرار دهید. بر آن فشار دهید تا در جای خودش قرار بگیرد. 

تولیدکنندگان قطعات خودرو و چهارشاخ گاردان

شرکت‌های تولید‌کننده و واردکننده قطعات خودرو و چهارشاخ گاردان مختلفی در کشور وجود دارند که به برخی از آن‌ها در زیر اشاره می‌کنیم.

امکو

شرکت مادر تخصصی مهر خودرو جهان با برند تجاری امکو با هدف تولید و توزیع و تامین کننده قطعات انواع خودروهای داخلی و خارجی (سبک و سنگین) و همچنین تولید و مونتاژ لنت ترمز و دیسک و صفحه کلاچ و… تحت نام امکو در سال ۹۰ تاسیس و راه اندازی گردید.

شرکت تولید قطعات یدکی ایران

شرکت تولید قطعات یدکی ایران دارای دو دفتر در تهران و دو سایت که در خیابان‌های سوم و چهاردهم شهرک صنعتی هشتگرد واقع شده‌اند است. شرکت قطعات یدکی ایران توانسته خواسته‌های خودروسازان را در بازارهای داخلی و خارجی با کیفیت مطلوب مطابق با استانداردهای جهانی، تحویل به موقع و قیمت مناسب برآورده سازد.

هم اینک این شرکت یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های خصوصی تولید قطعات یدکی خودرو در ایران است. همچنین هم اکنون، قیمت این قطعه (چهارشاخ گاردان) با توجه به نوع کاربرد در محدوده قیمتی کمتر از 100 هزارتومان است.

 



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

 

فروشگاه آنلاین ابزار آلات صنعتی

وجود یک بازار فروش ابزارآلات صنعتی و یک  منبع کامل برای تهیه تجهیزات صنعتی که قابل اطمینان باشد برای خریداران این تجهیزات و ابزارآلات بسیار اهمیت دارد. حال اگر بتوان یک فروشگاه آنلاین معتبر که به عرضه انواع ابزارآلات قطعات و تجهیزات مختلف صنعتی در فضای مطمئن و معتبر بپردازد، پیدا کرد تا خریداران این تجهیزات که اصولاً واحدهای صنعتی هستند بتوانند آن ها را به راحتی تهیه کنند، علاوه بر اینکه کار این واحدها را بسیار آسان می‌کند بلکه کمک بزرگی نیز به تامین اقلام مورد نیاز صنایع مختلف کشور می‌نماید.

بزرگترین تامین کنندگان ابزار آلات و تجهیزات صنعتی

از جمله فروشگاه‌های آنلاین معتبری که به ارائه انواع ابزار آلات و تجهیزات صنعتی پرداخته و بدین ‌ترتیب نیاز خریداران این کالاها را برطرف می‌کند، می‌توان به انتاکالا اشاره کرد. این مجموعه سعی بر ایجاد یک ارتباط موثر بین خریداران و تامین کنندگان کالاها و تجهیزات صنعتی دارد.  در واقع این دو دسته به راحتی می‌توانند در فضای معتبر و همگام با تکنولوژی‌های روز این سایت به داد و ستد با یکدیگر پرداخته و از آنجایی که مخاطبان این فروشگاه بسیار بالا است، به یک بازار به وسعت ایران به آن دسترسی پیدا کنند.

 

 

این مجموعه همواره در تلاش است که تجهیزات صنعتی و کالاهای اورجینال را به قیمتی مناسب در اختیار خریداران قرار دهد، چرا که شفافیت و اعتبار در زمینه‌ تامین ابزار آلات و تجهیزات صنعتی به طور کلی بسیار اهمیت داشته و برای مجموعه انتاکالا نیز جزوه اصول اولیه است. به همین دلیل این مجموعه در جهت ارائه محصولات اصل فقط و فقط با واردکنندگان، تولیدکنندگان، صاحبان برند و نمایندگان رسمی برند‌ها ارتباط داشته و تنها این افراد هستند که می‌توانند در بستر این سایت به فعالیت پرداخته و به فروش کالاهای خود بپردازند.

مزایا و شرایط عضویت در سایت انتاکالا

عضویت در این مجموعه مزایای بسیاری دارد چرا که این مجموعه به ارائه خدمات کم نظیری می‌پردازد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مزایده: در این روش فروشنده محصولات خود را عرضه کرده و آن را به فردی که بالاترین قیمت را پیشنهاد کند می‌فروشد. مجموعه انتاکالا به ارائه سرویس مزایده پرداخته است.

قیمت ارزی: از آنجایی که قیمت کالاهای وارداتی، داخلی و حتی مواد اولیه با توجه به نوسانات نرخ ارز دچار تغییرات  می‌شوند، این مجموعه شرایطی را فراهم کرده که فروشندگان بتوانند محصولات خود را با قیمت ارزی به مشتریان ارائه دهند.

 

مقایسه قیمت: در این سایت شما می‌توانید حداکثر ۴ محصول را با یکدیگر مقایسه کنید و دیگر نیازی به این که حضوری به فروشگاه های متعدد مراجعه کرده و قیمت‌ها را مقایسه کنید تا خریدی به صرفه داشته باشید نیست.

چانه زنی : این مزیت  انتاکالا به این معنی است که در آن فروشنده و خریدار به راحتی می‌توانند با شرایط مورد نظر خود معامله کنند و به طور مستقیم با هم به مذاکره بپردازند.

پیگیری سفارش: برای انجام این کار ابتدا وارد سایت شده به پنل کاربری خود می‌روید و پس از ثبت سفارش از قسمت سفارش‌های من، سفارش خود را پیگیری می‌کنید در غیر این صورت پس از ثبت سفارش شماره پیگیری سفارش برای شما پیامک می‌شود و شما از طریق این شماره می‌توانید سفارش خود را پیگیری کنید.

برای ثبت نام و عضویت در این مجموعه و برخورداری از مزایای آن تنها کافیست وارد صفحه اصلی سایت انتاکالا شده و  گزینه ورود یا ثبت نام انتخاب کرده و اطلاعات خود را در بخش‌های مربوطه وارد کنید.

 

خرید آنلاین کالاهای صنعتی

اگر شما نیز جزو آن دسته افرادی هستید که به طور مرتب به جهت شغلی که دارید و یا گاهی اوقات به خرید ابزار آلات و تجهیزات صنعتی می‌پردازید و مایل هستید که به تامین کننده کالاهای صنعتی که قابل  اعتماد بوده و شرایط خرید آنلاین داشته باشد، دسترسی داشته باشید. توصیه می‌کنیم به سایت انتاکالا مراجعه کنید و با خیالی راحت به خرید کالاهای صنعتی مورد نیاز خود از این مجموعه بپردازید.

 

 

 



:: برچسب‌ها: فروشگاه کالاهای صنعتی , انتاکالا , خرید تجهیزات صنعتی , ابزارآلات صنعتی , خرید بلبرینگ , خرید روغن هدرولیک , تامین کننده کالاهای صنعتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

آشنایی با روش های مراقبت و نگهداری از بلبرینگ و رولبرینگ ها در حین کار

بلبرینگ ها نقش مهمی در حرکت آزاد و بدون محدودیت قطعات یا اجزای مکانیکی، از چرخ‌های ماشین گرفته تا اسکیت‌بردها و همچنین بسیاری از موارد دیگر دارند. یاتاقان ها وزن بار را تحمل می‌کنند و باعث شده تا اشیا بدون اصطکاک یا با اصطکاک بسیار کمتر حرکت کنند. در دنیای بدون یاتاقان، قطعات متحرک مکانیکی دچار اختلال شده و به یکدیگر می‌چسبند. همچین مشکلی باعث می‌شود تا ابزارهای صنعتی برای حرکت کردن عملکرد روانی نداشته باشند. به طور کلی، عمر بلبرینگ‌ها تحت تاثیر عواملی همچون نوع بلبرینگ، میزان تحمل بار و نحوه  نگهداری است. اگر از بلبرینگ به درستی نگهداری شود، می‌توان مدت بیشتری از آن استفاده کرد و هزینه تعمیرات را تا حدودی کاهش داد. با ما همراه باشید تا شما را با روش‌های نگهداری از بلبرینگ و رولبرینگ آشنا کنیم.

 

 

مراقبت و نگهداری از بلبرینگ و رولبرینگ

برای مراقبت و نگهداری بلبرینگ‌ و رولبرینگ می‌توان از راهکارهای زیر کمک گرفت:

 - بازرسی بلبرینگ و رولبرینگ‌ها از طریق کنترل حرارت

حداکثر گرمایش مجاز برای یاتاقان‌ها به عملیات حرارتی مواد بستگی دارد. اگر آنها بیش از حد مجاز گرم شوند، می‌توانند به طور دائم فولاد یاتاقان را تغییر شکل داده یا نرم کنند و ظرفیت حمل بار را کاهش دهند. نتیجه همچین چیزی آسیب رسیدن به بلبرینگ و سایر قطعات یک دستگاه است. از این رو، برای کنترل حرارت بلبرینگ و رولبرینگ می‌توانید از دماسنج دیجیتالی استفاده کنید.

 

- بازرسی چشمی بلبرینگ و رولبرینگ

راهکار دیگر بازرسی چشمی روغن کاری بلبرینگ و رولبرینگ است. گاهی این احتمال وجود دارد کاسه نمد دچار نقص  شده و مواد آلوده کننده به داخل بیرینگ راه پیدا کنند. پس اولین اقدام بررسی چشمی در راستای نگهداری از بلبرینگ و رولبرینگ است.

- بازرسی بلبرینگ و رولبرینگ ها از طریق گوش دادن

اگر در حین کار کردن دستگاه به صدای بلبرینگ‌ها گوش کنید، می‌توانید تا حدودی از صحت و یا خرابی آن مطمئن شوید. از آنجایی که گوش دادن به صداها از طریق گوش انسان ممکن است با خطا همراه باشد، می‌توانید این کار را به کمک دستگاه‌هایی همچون " گوشی پزشکی الکترونیکی " انجام داده تا دقت کارتان چند برابر شود. چرا که این دستگاه مبتنی بر دریافت و آنالیز صدا می‌باشد. به غیر از این می‌توان از دستگاه‌های آنالیز ارتعاشات نیز استفاده کرد. این دستگاه به شما کمک کرده تا با بررسی ارتعاشات، عدم کارکرد صحیح بلبرینگ و رولبرینگ در زمان کار کردن را به خوبی متوجه شوید.

- بازرسی بلبرینگ و رولبرینگ ها با ترمو گرافی

اگر میزان اصطکاک بین اجزای متحرک بلبرینگ زیاد شود، دما به صورت غیر عادی در بلبرینگ‌ها بالا می‌رود. افزایش اصطکاک می‌تواند براساس عواملی مانند کاهش روانکار، فرسودگی بلبرینگ و غیره رخ دهد. ترموگرافی یک از راهکارهایی است که به وسیله آن می‌توان میزان دمای بلبرینگ و رولبرینگ را اندازه گرفت. مزیت این روش نسبت به دماسنج‌ها، بالا بودن میزان دقت دستگاه است. از طرفی، برای استفاده از دوربین‌های ترموگرافی نیازی به دسترسی به سطح بلبرینگ نیست. بنابراین، برای اندازه‌گیری دمای بلبرینگ‌هایی که روی دستگاه در موقعیت دشوار نصب شده‌اند، انتخاب مناسبی خواهد بود.

 

- روانکاری بلبرینگ و رولبرینگ ها با روغن

اگر می‌خواهید بلبرینگ‌های دستگاهتان عمر طولانی داشته باشند، باید به صورت منظم و صحیح روغن کاری شوند. روان کننده مناسب به شرایط محیطی، دما، سرعت و بار بستگی دارد. روغن هیدرولیک یکی از روانکارهای صنعتی است که بسته به نوع بلبرینگ و رولبرینگ می‌توان از آنها استفاده کرد.

سخن پایانی مقاله تکنیک های مراقبت از رولبرینگ و بلبرینگ ها

بلبرینگ و رولبرینگ یکی از اصلی‌ترین قطعات صنعتی است که عملکرد بسیاری از دستگاه‌ها را تحت الشعاع قرار می‌دهد. از این رو، مراقب و نگهداری از آنها در حین کار بسیار اهمیت دارد. ما در این مقاله برخی از مهم‌ترین راهکارهای مراقبتی را آورده‌ایم که با مطالعه آنها می‌توانید از صحت عملکرد بلبرینگ و رولبرینگ مطمئن شوید. 

عضو تامین‌ کنندگان انتاکالا شوید تا بتوانید در بازار کالاهای صنعتی از رقبایتان پیشی بگیرید.با ثبت نام در سایت انتاکالا می‌توانید به ابزار آلات و کالاهای صنعتی مطرح‌ترین برندهای جهانی دسترسی داشته باشید.

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: کاربرد بلبرینگ و یاتاقان در صنایع مختلف , ,
:: برچسب‌ها: نگهداری بلبرینگ، بلبرینگ، رولبرینگ، بیرینگ، بلبرینگ فولادی، بلبرینگ استیل، انتاکالا، فروشگاه آنلاین، فروشگاه کالاهای صنعتی ، ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

بلبرینگ استوک چیست و چه کاربردی دارد؟

بلبرینگ‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای تریبولوژیکی بسیاری از ماشین‌آلات هستند که در اشکال مختلفی تولید می‌شوند‌. هدف اصلی بلبرینگ‌ها، جلوگیری از تماس مستقیم فلزات بین دو بخش مجزا است که به صورت نسبی در حال حرکت هستند. این امر از اصطکاک، تولید گرما و در نهایت، سایش و پارگی قطعات جلوگیری می‌کند. همچنین مصرف انرژی را کاهش می دهد زیرا حرکت لغزشی، با نورد کم اصطکاک جایگزین می‌شود. آنها همچنین بار عنصر دوار را به محفظه منتقل می‌کنند. این بار، ممکن است شعاعی، محوری یا ترکیبی از هر دو باشد. بلبرینگ همچنین آزادی حرکت قطعات متحرک را در جهت‌های از پیش تعریف شده، محدود می‌کند.

 

 برندهای مختلفی از بلبرینگ‌ها( یاتاقان‌ها) در بازار موجود هستند که بسته به میزان کیفیت، از قیمت‌ بالایی برخوردار می‌باشند. از این رو، خرید بلبرینگ نو همیشه به صرفه نیست، بخصوص اگر عملکرد وسیله ساده باشد. در چینین شرایطی بلبرینگ استوک بهترین انتخاب است. در این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی و قیمت خرید بلبرینگ استوک  بپردازیم.

کاربرد بلبرینگ استوک در صنعت

بلبرینگ‌‌ استوک یکی از ابزارآلات صنعتی است که آکبند نبوده و شامل دو نمونه انباری و دسته دوم می‌باشد. بلبرینگ‌های استوک انباری به دلیل سر رسیدن تاریخ انقضا، مانند بلبرینگ‌های نو کارایی ندارند اما برای موقعیت‌هایی دیگر قابل استفاده هستند. به عنوان مثال، اگر خریدار قصد دارد هزینه خرید بلبرینگ را به حداقل برساند یا نو بودن یا نبودن آن تاثیر منفی بر دستگاه نمی‌گذارد، این نوع بلبرینگ انتخاب خوبی خواهد بود. در مقابل بلبرینگ‌های استوک دسته دوم قرار دارند که از روی دستگاه‌های دیگر برداشته شده و بر مکان مورد نظر نصب می‌شوند. البته این بلبرینگ برای دستگاه‌های با دقت، انتخاب خوبی نیست و بهتر است از نمونه نو آن استفاده کرد.

 

قیمت بلبرینگ نو بلبرینگ استوک

مسلما بلبرینگ نو و استوک از لحاظ قیمت با هم تفاوت اساسی دارند. با این حال قیمت خرید بلبرینگ استوک متغیر است و بستگی به عوامل زیر دارد:

- نوع بلبرینگ: بلبرینگ‌ها از نظر عملکرد با یکدیگر متفاوتند و همین ویژگی بر قیمت تمام شده تاثیر می‌گذارد. پس نمونه‌هایی که گران‌تر هستند چه نو باشند و چه دسته دوم، نسبت به سایر نمونه‌ها قیمت بالاتری دارند.

- نوع استوک: قیمت بلبرینگ استوک انباری با بلیرینگ استوک دسته دوم متفاوت است. 

- تمیز بودن بلبرینگ‌های استوک: این نیز ویژگی دیگری است که بر قیمت بلبرینگ استوک تاثیر مستقیم دارد.

- نام برند بلبرینگ: برخی از برندهای تجاری بلبرینگ‌های با کیفیت‌تری تولید می‌کنند. این عامل باعث شده تا بلبرینگ استوک این برندها نسب به شرکت‌های رقیب، همچنان قیمت بالاتری داشته باشند.

 

خطرات احتمالی استفاده بلبرینگ استوک در صنایع مختلف

به طور کلی، هدف استفاده از بلبرینگ‌های استوک کاهش هزینه تعمیرات است، با این حال باید تمام جوانب را بررسی کرد. گاهی خرید و استفاده از قطعات دسته دوم می‌تواند همانند قطعات آکبند به خوبی کار کند، اما همه چیز نسبی است. برخی از ماشین آلات صنعتی بسیار حساس هستند و از دقت بالایی برخوردارند. از این رو، به کارگیری بلبرینگ استوک ممکن است عملکرد کلی دستگاه را دچار مشکل کند. با این وضعیت اگر برای استفاده از بلبرینگ استوک دچار شک و تردید هستید، می‌توانید از بلبرینگ‌های چینی نو استفاده کنید. برخی ازنمونه‌های بلبرینگ چینی از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار هستند. مسلما هرچه قیمت آنها بالاتر باشد، کیفیت نیز افزایش می‌یابد.

با این حال اگر وسیله شما همانند فرغون ساختار پیچیده‌ای ندارد، بهتر است از بلبرینگ‌های استوک استفاده کنید.     

سخن پایانی

ما در این مقاله به معرفی و قیمت خرید بلبرینگ پرداختیم. برای خرید این محصول صنعتی، حتما به معتبرترین تامین کننده بلبرینگ به صورت حضوری مراجعه کرده تا از صحت سلامت آنها مطمئن شوید. با این حال می‌توانید آنها را از فروشگاه کالاهای صنعتی معتبری که فروش آنلاین بلبرینگ را انجام می‌دهند نیز تهیه کنید.

 



:: برچسب‌ها: بازارهای صنعتی , خرید و فروش آنلاین , ابزارآلات , انتاکالا , تامین کنندگان , فروشندگان , فروشگاه‌های آنلاین , بلبرینگ , خرید آنلاین اقلام صنعتی , اقلام صنعتی , مواد اولیه و معدنی ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

راهنمای خرید بلبرینگ چینی

بلبرینگ‌ که گاهی از آن با نام "بیرینگ" نیز یاد می‌شود، جزء پر استفاده‌ترین ابزارهای صنعتی در حوزه صنعت و ساخت لوازم خانگی می‌باشد. این قطعه در انواع مختلفی تولید شده که هر کدام از نمونه‌های آن کاربردهای خاص خود را دارد. از این رو، بسیاری از کشورها اقدام به ساخت بلبرینگ‌ کرده‌اند. کشور چین یکی از فعالان این حوزه است که طی چند سال اخیر توانسته بلبرینگ‌های با کیفیتی را تولید کند. در ادامه مطلب به معرفی و مقایسه بلبرینگ چینی می‌پردازیم.

راهنمای خرید بلبرینگ

در زمان خرید بلبرینگ این موارد را درنظر داشته باشید:

- تشخیص قطعه اصل و تقلبی: یکی از مهم‌‌ترین مشکلات در زمان خرید قطعات صنعتی، افزایش نمونه‌های تقلبی است. اگر نتوانید بلبرینگ اصلی را از تقبلی تشخیص دهید، در زمان خرید بلبرینگ‌های کشاورزی، بلبرینگ‌های چینی و ... به مشکل می‌خورید. بنابراین بهتر است در این مورد مطالعه کافی داشته باشید.

- تشخیص نیاز: بلبرینگ‌ها دارای انواع مختلفی هستند و کارکردهای خاص خود را دارند. از این رو، قبل از خرید، مشخص کنید که برای انجام چه کاری قصد خرید دارید. پس از آن با یک جستجوی ساده در گوگل می‌توانید اطلاعات کاملی از بلبرینگ مورد نظر را بدست آورید.

 

- نام برند: با وجود تحریم‌ها امکان واردات بلبرینگ‌ها از کشورهایی همچون آلمان، امارات، ایتالیا، کره جنوب و ... بسیار سخت شده است. با این حال، بلبرینگ‌های چینی به وفور و با قیمت مناسب در بازار یافت می‌شوند.

- رعایت استانداردها: بلبرینگ‌ها از هر نوعی که باشند، بر اساس یک سری استانداردهای خاص ساخته می‌شوند. این استانداردها تعیین‌کننده میزان مقاومت و کیفیت آن‌ها می‌باشد. به عنوان مثال بلبرینگ‌های براساس دو استاندارد ISO و ASTM ساخته می‌شوند. از این رو در صنایعی همچون ساخت هواپیما و موشک‌، خودروسازی و دیگر صنایع مشابه قابل استفاده هستند. لازم به ذکر است که این استانداردها فقط مربوط به آلیاژ به کار برده شده یا ابعاد قطعه تولید شده نیست، بلکه تعیین کننده میزان اصطکاک، تحمل درجه حرارت، مقدار مایع روانکار موردنیاز و سایر مشخصات ساخت و بسته‌بندی قطعات نیز هستند.

آیا بلبرینگ و رولبرینگ چینی بخریم ؟

تصور برخی این است که تمام اجناس چینی از کیفیت لازم برخوردار نیستند و بعد از مدت کوتاهی آسیب دیده و غیر قابل استفاده می‌شوند. این ذهنیت کاملا اشتباه است. به عنوان مثال کشور چین نمونه‌های مختلفی از بلبرینگ را تولید می‌کند که کیفیت آن وابسته به متریال مصرفی آن می‌باشد. مسلما متریال درجه یک باعث شده تا کیفیت بالاتر رود و طول عمر بلبرینگ‌ها ‌نیز افزایش یابد.

 

محدوده قیمت بلبرینگ و رولبرینگ‌های چینی به چه صورت است؟

به غیر از کیفیت بلبرینگ، قیمت آنها نیز به جنس مواد اولیه بستگی دارد. از این رو، محدوده قیمت بلبرینگ‌های چینی متغیر است. هرچه بلبرینگ استاندارتر و با کیفیت‌تر با‌شد، قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. البته این تغییر قیمت نیز تا حدودی به نوسان ارز در بازار بستگی دارد. در چند سال اخیر، به دلیل تغییر نرخ دلار همواره ‌شاهد افزایش ناگهانی اجناس وارداتی بوده‌ایم و بلبرینگ‌های چینی نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

مورد دیگری که بر قیمت بلبرینگ تاثیر گذار است، عملکرد بلبرینگ می‌باشد. بلبرینگ‌هایی که برای دستگاه‌های حساس و گران قیمت به کار گرفته می‌شوند، به بلبرینگ‌ خاصی نیاز دارد تا عملکرد کلی دستگاه را مختل نکند. به عنوان مثال اگر بخواهیم دو بلبرینگ شیار عمیق و کف گرد را با هم مقایسه کنیم، باید گفت نمونه کف گرد قیمت بالاتری دارد.

سخن پایانی

ما در این مقاله از جنبه‌های مختلفی بلبرینگ چینی را بررسی کردیم، اما در آخر خرید یا عدم خرید آنها به نوع دستگاه و بودجه شما بستگی دارد. پس اگر دستگاه یا خودروی شما گران قیمت است، برای تعویض بلبرینگ بهتر است از برندهای خارجی مشابه نمونه اصلی استفاده کنید. 



:: برچسب‌ها: بلبرینگ چینی ، خرید بلبرینگ چینی، خرید آنلاین بلبرینگ، بلبرینگ ، قیمت خرید بلبرینگ، فروشگاه کالاهای صنعتی ، ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

صاحبان صنایع و کارخونه دارها آنلاین خرید کنید

مرکز بازار آنلاین کالاهای صنعتی در ایران

 

انتاکالا به عنوان بازار آنلاین کالاهای صنعتی، بستری را برای خریداران و فروشندگان محصولات صنعتی فراهم کرده است تا در فضایی امن به خرید و فروش کالاهای صنعتی بپردازند. در انتاکالا، تامین کنندگان کالاها و ابزار آلات صنعتی محصولاتشان را در سایت انتاکالا عرضه می‌کنند و خریداران با مراجعه به سایت، کالاهای مورد نیازشان را خریداری می‌کنند. به این ترتیب، محصولات در معرض دید هزاران کاربر قرار می‌گیرند و شانس فروش آن‌ها افزایش می‌یابد.

یکی از اولویت‌های انتاکالا، پاسخگویی به نیازهای خریداران است. انتاکالا با برقراری ارتباطی سودمند با مشتریان، نیازهای آن‌ها را شناسایی می‌کند و در راستای پاسخگویی به این نیازها گام برمی‌دارد. در انتاکالا مشتریان به محصولات برترین و بزرگ‌ترین برندهای ایران و جهان دسترسی دارند. دسته‌بندی این محصولات شامل بلبرینگ و بیرینگ و انواع تجهیزات صنعتی و معدنی، ابزار آلات و ... می‌شود که تمامی آن‌ها دارای ضمانت اصالت کالا و بازگشت کالا هستند.

 

 

سفارش آنلاین انواع روغن هیدرولیک صنعتی

روغن‌های صنعتی مطابق با کاربردشان و نقاط مختلف ماشین‌آلات صنعتی یا جک‌های هیدرولیکی، خواص متفاوتی دارند چرا که افزودنی‌ها و ترکیبات خاصی برای تغییر کاربری آنها در هنگام تولید به آنها اضافه می‌شود. می‌توان با استفاده از روغن هیدرولیک مناسب، بیشترین کارایی را در روانکاری، انتقال حرارت و از همه مهمتر انتقال قدرت در ماشین‌آلات هیدرولیکی با توجه به نوع آنها و نیاز و کاربردشان در کارگاه‌های صنعتی به دست آورد.

کاربری‌های روغن هیدرولیک که حساس به محیط زیست (مانند تراکتورهای زمین‌های کشاورزی و یا ماشین‌آلات لایروبی دریایی) هستند، ممکن است از روغن‌های هیدرولیک صنعتی زیست‌تخریب‌پذیر بر پایه روغن گیاهی کلزا (کانولا) سود ببرند، به خصوص زمانی که خطر نشت روغن از خط هیدرولیک پاره شده وجود دارد. به طور معمول این روغن ها به صورت روغن های ISO 32،  ISO 46 و ISO 68 در دسترس هستند.

 

 

 

استعلام قیمت آنلاین انواع لوله و اتصالات

نظر به افزایش روزافزون جمعیت کشور و در پی آن نیاز به تامین صنعتی انواع نیازمندی‌های زندگی متمرکز شهری و احداث بناهای دارای کاربری‌های متفاوت از جمله مسونی، تجاری و اداری، تفریحی، صنعتی و ...، تولید و توزیع مصالح ساختمانی مختلف جهت کاربرد در این کارگاه‌های ساختمانی بیش از پیش رونق یافته و بخش مهمی از صنعت کشور که مرتبط با ساخت‌وساز بوده وابسته به آن است. در این میان، محصولات صنعتی مختلفی و پرشماری برای احداث یک ساختمان از صفر تا صد به کار می‌روند که تولید و توزیع انها در کشور جهت خودکفایی صنعتی و جلوگیری از خروج ارز و سرمایه ملی بسیار مهم و ضروری است. یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین مواد و ابزار ساختمانی و صنعتی موجود در بازار، انواع لوله و اتصالات صنعتی است که جهت لوله‌کشی و هدایت آب، گاز و خطوط سیم و کابل و بسیاری از کاربردهای دیگر به کار می‌رود. یک ساختمان یا مجموعه صنعتی دارای تاسیسات مناسب و کاربردی برای حداقل چند دهه پس از احداث نیازمند اجرای درست بخش‌های مختلف نقشه‌های تاسیساتی است که یکی از مهمترین آنها، اجرای لوله‌کشی و نصب انواع بزرگ و کوچک آنها در اتصالات به یکدیگر است.

 

 

به همین جهت، آگاهی از ویژگی‌های انواع لوله و اتصالات، کاربرد آنها و همچنین مقایسه انواع مورد نیاز برای پروژه‌های شخصی با موارد موجود در بازار کمک شایانی به تهیه انواع نقشه‌های تاسیساتی و برآورد و محاسبه قیمت تمام‌شده تاسیسات ساختمان می‌کند. به همین دلیل و در این نوشتار، درباره انواع کاربرد لوله و اتصالات، انواع اتصالات صنعتی، عوامل موثر بر قیمت آنها و همچنین فروش اینترنتی آنها توضیحاتی ارائه شده است.

با ثبت نام در فروشگاه آنلاین انتاکالا، به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.

 



:: موضوعات مرتبط: خرید آنلاین تجهیزات و ابزار آلات صنعتی , خرید آنلاین تجهیزات صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: بیرینگ , روانکار , تاسیسات , تامین کنندگان , خرید آنلاین , فروشگاه آنلاین کالای صنعتی , استعلام قیمت بلبرینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

ویژگی انواع بالابر و آسانسورها

 

ساختمان‌سازی به جزئیات زیادی نیاز دارد و ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد تا یک ساختمان تکمیل شود. بخش مهمی از فرآیند ساخت‌وساز، اطمینان از انتخاب طرح سازه و مصالح مناسب است. علاوه بر آن هنگام ساختن آپارتمان‌های چندطبقه، باید به نحوه دسترسی افراد به هر طبقه فکر کنید. داشتن پله برای ساختمان‌ها طبیعی هستند، اما نصب آسانسور بسیار مهم است، زیرا سریع‌تر و راحت‌تر بوده و برای افراد دارای معلولیت و محدودیت‌های حرکتی ضروری است. قبل از خرید آنلاین آسانسور از تامین کنندگان صنعتی لازم است در مورد آسانسور و بالابر و انواع آن‌ها نکاتی را بدانید با ما همراه باشید.

 

 

 

انواع آسانسور و بالابر

درگذشته، اکثر آسانسورها باید از طریق موتورخانه متمرکز کنترل می‌شدند. امروزه آسانسورهایی وجود دارند که به دلیل داشتن مکانیزم ایمنی داخلی نیازی به موتورخانه ندارند. چهار نوع آسانسور اصلی وجود دارد: هیدرولیک، کششی، MRL و وکیوم.

 

1. آسانسور کششی دنده‌ای و بدون دنده یا گیرلس

این آسانسورها خود به سه دسته مختلف تقسیم می‌شوند:

 

آسانسور کششی

این آسانسور دارای طناب‌هایی است که از روی یک چرخ متصل به موتور الکتریکی که در بالای شفت قرار دارد عبور می‌کند. وظیفه اصلی طناب‌ها بالا و پایین بردن اتاقک آسانسور است. می‌توان از آن برای کاربردهای متوسط ​​و بلند استفاده کرد و می‌تواند بسیار سریع‌تر از آسانسورهای هیدرولیک حرکت کند.

مانند سایر انواع آسانسور، این سیستم از وزنه تعادلی استفاده می‌کند که وزن سرنشینان و اتاقک را از بین می‌برد تا موتور کار آسان‌تری را برای جابجایی بار آسانسور داشته باشد.

 

آسانسور کششی دنده‌ای

آسانسور دنده‌ای از موتوری تشکیل‌شده است که یک گیربکس به آن متصل است. وظیفه اصلی چرخ‌دنده‌ها تامین نیروی چرخی است که طناب‌ها را به حرکت درمی‌آورد. این نوع آسانسور می‌تواند تا سرعت 500 فوت(حدود 150 متر) در دقیقه حرکت کند. حداکثر مسافتی که می‌تواند طی کند 250 فوت است.

 

آسانسور کششی گیرلس

آسانسورهای گیرلس، دنده‌ای برای تنظیم سرعت ندارند. این مسئله باعث می‌شود آن‌ها بتوانند با سرعت 2000 فوت(حدود 600متر) در دقیقه حرکت کرده و همچنین حداکثر 2000 فوت جابه‌جا شوند. آسانسورهای گیرلس بهترین گزینه برای آسمان‌خراش‌ها محسوب می‌شوند.

 

 

2.آسانسور هیدرولیک

آسانسورهای هیدرولیک معمولا توسط یک پیستون در پایین پشتیبانی می‌شوند. هدف این است که اتاقک آسانسور را به سمت بالا فشار دهید درحالی‌که یک موتور الکتریکی سیال هیدرولیک را به سمت پایین پیستون هدایت می‌کند. وقتی زمان پایین آمدن آسانسور فرامی‌رسد، شیر مایع هیدرولیک را از پیستون آزاد می‌کند. این نوع آسانسور بیشتر در ساختمان‌های 2 تا 8 طبقه استفاده می‌شود و تنها می‌تواند با حداکثر سرعت 200 فوت(60 متر) در دقیقه حرکت کند. در زیر جزئیات بیشتر آسانسورهای هیدرولیک آورده شده است:

 

آسانسور هیدرولیک طناب دار

در این نوع از طناب و پیستون برای افزایش حرکت اتاقک آسانسور استفاده می‌شود. حداکثر مسافتی که می‌تواند طی کند حدود 60 فوت(18 متر) است.

 

آسانسور هیدرولیک معمولی

با این نوع آسانسور، سیلندرهای هیدرولیک به داخل زمین کشیده شده و در داخل یک گودال حفرشده قرار می‌گیرند. اتاقک آسانسور بر روی پیستونی نصب‌شده است که در داخل سیلندر حرکت می‌کند.

 

آسانسور هیدرولیک بدون چاه

آسانسور هیدرولیک بدون چاه مشابه آسانسور معمولی است، اما نیازی به چاه یا شیار ثابت در زیر گودال ندارد. دارای پیستون‌های تلسکوپی است. این پیستون‌ها به اتاقک آسانسور اجازه می‌دهد تا 50 فوت (15 متر) حرکت کند. همچنین مدلی وجود دارد که دارای پیستون‌های غیر تلسکوپی است که فقط می‌تواند تا 20 فوت(20 متر) حرکت کند.

 

دلیل اصلی محبوبیت آسانسورهای هیدرولیک این است که راه‌اندازی آن‌ها مقرون‌به‌صرفه تر است و در مقایسه با سایر آسانسورها هزینه نگهداری نسبتا کمتری دارند.

آسانسورهای هیدرولیک انرژی بیشتری مصرف می‌کنند زیرا از موتور الکتریکی استفاده می‌کنند که برخلاف گرانش زمین عمل می‌کند. شما باید به‌طور منظم مایعات هیدرولیک را بررسی کنید زیرا یک نشتی کوچک می‌تواند به‌راحتی منجر به یک رویداد فاجعه‌آمیز شود.

 

3.آسانسور  (MRL)

آسانسور MRL یا Machine room less به عبارتی آسانسور بدون موتورخانه به آسانسوری گفته می‌شود که فضایی به‌عنوان موتورخانه نیاز ندارد. اکثر آسانسورها با ماشین‌آلات واقع در بالای چاه آسانسور طراحی می‌شوند. این نوع آسانسور دارای ماشینی است که در فضای سرپوشیده تعبیه‌شده است و هر زمان که نیاز به تعمیر و نگهداری باشد، فقط از بالای اتاقک آسانسور قابل‌دسترسی است. این نوع آسانسور فقط می‌تواند مسافت 250 فوتی(75 متر) را با سرعت 500 فوت(150 متر) در دقیقه طی کند.

 

آسانسورهای MRL در ساختمان‌های متوسط ​​محبوبیت پیدا می‌کنند، زیرا در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنند و به فضای کمتری در طول ساخت نیاز دارند.

 

4.آسانسور پنوماتیک (وکیوم)

آسانسورهای وکیوم که در سال 2005 به جامعه آسانسور معرفی شدند، از هیچ کابل یا سیستم قرقره‌ای برای کار استفاده نمی‌کنند. این آسانسورهای هوا محور بر اساس قوانین طبیعی فیزیک کار می‌کنند. این سیستم بالابر که با مواد پلی کربنات و آلومینیوم ساخته‌شده است، اساسا یک لوله در یک خلاء مهروموم‌شده است. هوای زیر و بالای اتاقک آسانسور همان چیزی است که حرکت را تسهیل می‌کند.

 

وقتی دکمه بالا را فشار می‌دهید، سیستم فشار بالای لوله را کاهش می‌دهد و فشار هوای زیر را مجبور می‌کند که لوله را به سمت بالا فشار دهد. هنگام پایین رفتن برعکس این اتفاق می‌افتد - فشار پایین به حداقل می‌رسد و آسانسور را مجبور به پایین رفتن می‌کند.

 

ازآنجایی‌که این نوع آسانسور در 3 مدل از یک سرنشین تا مدل سه سرنشین قابل‌دسترسی با ویلچر موجود است، بیشتر در مصارف مسکونی استفاده می‌شود.

 

 

خرید آنلاین انواع آسانسور و بالابر

اولین نکته برای خرید یک آسانسور استاندارد و ایمن، مشاوره با یک فروشنده معتبر است. زیرا اکثر مردم اطلاعات تخصصی درباره آسانسور ندارند و مجبورند به فروشنده اعتماد کنند و اگر فروشنده، فاقد صلاحیت باشد، بدیهی است آسانسور مناسبی تحویل شما نخواهد داد. از نظر قطعات نیز مهم‌ترین ساختار آسانسور، ریل، اتاقک و موتور است که لازم است از اجناس متفرقه و بی‌کیفیت استفاده نشود. در فروشگاه آنلاین تجهیزات و ابزارآلات صنعتی انتاکالا ضمن مشاوره از کارشناسان می‌توانید خرید آنلاین آسانسور را انجام داده و از خرید خود مطمئن باشید.

 

تامین کنندگان آسانسورها

فروشگاه کالاهای صنعتی انتاکالا یکی از تامین کنندگان صنعتی برجسته آسانسور در ایران برای انواع بالابر و آسانسور است. این شرکت آسانسورهایی را ارائه می‌دهد که بسیار باکیفیت ساخته‌شده‌اند و مطابق با استانداردهای بین‌المللی ایمنی و کیفیت هستند. همه آسانسورهای  و بالابرهای انتاکالا برای ایمنی و عملکرد از بررسی‌های کیفی دقیق عبور می‌کنند. انتاکالا طیف گسترده‌ای از آسانسور/بالابر را بر اساس نیاز شما ارائه می‌دهد، شما می‌توانید از سایت تجهیزات و ابزارآلات صنعتی انتاکالا به آدرس entakala.com بازدید کرده، خرید آنلاین آسانسور را نیز در این سایت انجام دهید.   



:: برچسب‌ها: خرید انواع آسانسور، فروشگاه آنلاین کالای صنعتی، قیمت انواع آسانسور و بالابر، انواع بالابر صنعتی ، ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

کاربرد انواع مواد معدنی اولیه در صنعت

رشد و رونق اقتصادی امروزه در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته و یا در حال توسعه وابسته به مواد اولیه خام و معدنی مختلفی بوده و در این راستا، اقتصادهای کوچک و بزرگ جهان جهت تامین این منابع اقدام به استخراج آنها از انواع معادن موجود در کشور و یا واردات آنها می‌کنند. وجود منابع طبیعی و مواد معدنی مختلف در هر کشوری جزء ثروت‌های ملی آن محسوب شده و دولت‌های مختلف جهت بهره‌برداری بهینه از آنها در صنعت و یا صادرات آنها برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و یا درازمدت انجام می‌دهند.

کشور ایران به عنوان یکی از غنی‌ترین کشورها از نظر دارا بودن منابع طبیعی مانند انواع فلزات و سوخت‌های فسیلی در دهه‌های گذشته درآمد بسیار بالایی از استخراج و فروش این مواد خام معدنی داشته و اگرچه صادرات این مواد معدنی اولیه موجب ارزآوری بسیار زیادی برای کشور می‌شود اما، در چند سال اخیر و به دلیل شرایط سخت اقتصادی کشور، صنعتگران و تولیدکنندگان بسیاری اقدام به راه‌اندازی کارگاه‌ها و کارخانه‌جات تولیدی در داخل کشور نموده اند تا با استفاده از ثروت‌های ملی و منابع معدنی موجود، کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور در داخل ساخته شود.

به دلیل اهمیت مواد معدنی و کاربرد آنها در صنعت به عنوان ماده اولیه، شناخت و ارزیابی دقیق ویژگی‌های آنها می‌تواند برای صنعتگران، صاحبان کسب‌وکارهای تولیدی، صنایع مختلف وابسته به این مواد معدنی و بسیاری از تولیدی‌ها و کارخانه‌جات صنعتی سودمند بوده و به همین دلیل در این نوشتار توضیحاتی درباره انواع مواد معدنی و کاربردهای آنها در صنایع مختلف و همچنین تامین کنندگان تجهیزات صنعتی ساخته‌شده از این مواد ارائه شده است.

 

انواع مواد معدنی

مواد معدنی مختلف کاربردهای گسترده و حیاتی‌ای برای صنعت و تولید انواع کالاهای مصرفی دارند. این مواد عمدتا دارای دسته‌بندی‌های مختلفی بر اساس نوع، کاربرد و ویژگی‌های خود هستند که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره شده است.

  • فلزات

هزاران سال است که از فلزات به دلیل استحکام و چکش‌خواری آنها در صنعت و ساخت انواع تجهیزات و وسایل استفاده می‌شود. در بسیاری از متون کهن از تلاش کیمیاگران برای تبدیل مس به طلا سخن به میان آمده است. همچنین تاریخ کشورها مملو از متونی است که به انواع شمشیر، رزه، نیزه و سایر وسایل جنگی ساخته‌شده با فلزات اشاره شده است. این امر نشان‌دهنده قدمت استفاده از فلزات برای امور مختلف زندگی روزمره پیشینیان ما است.

امروزه با گسترش فعالیت‌های صنعتی، نوآوری در روش‌های استخراج معادن و همچنین ترکیب آلیاژهای مختلف و به‌دست‌آوردن فلزی جدید با استحکام و ویژگی‌های بهتر، این مواد اولیه ارزشمند نقش پررنگ‌تری در صنایع خودروسازی، ساخت هواپیما، انواع جنگ‌افزار، وسایل خانگی، ساختمان‌سازی، تزئینی و زیورآلات، ساخت ظروف آشپزخانه و ... به طور گسترده ایفا کرده و تامین و استخراج آنها از معادن مختلف یا واردات آنها یکی از مهمترین بخش‌های چرخه تولید است. از فلزات مهم در صنعت می‌توان به آهن، مس، روی، سرب، جیوه، قلع، آلومینیوم، نیکل و ... اشاره کرد. همچنین فلزات ویژه‌ای مانند طلا و نقره نیز از دیرباز به عنوان ثروت و سرمایه دولت‌ها شناخته شده و بسیاری از روابط سیاسی، تجاری و حتی نبردهای نظامی برای به دست آوردن آنها صورت گرفته است.

 

  • سوخت‌های فسیلی

در قرن هجدهم و با انقلاب صنعتی، نیاز به سوزاندن انواع سوخت‌های فسیلی بیشتر از استفاده صرف برای روشنایی در چراغ‌های قدیمی نمود یافت. با اخراع ماشین بخار و نیاز به سوخت، استخراج زغال ‌سنگ و نیاز مبرم به آن برای حرکت‌دادن لکوموتیوها بیشتر و بیشتر شد و تا پیش از استخراج نفت به عنوان سوخت اصلی برای پیشرانه‌های قطارها مصرف می‌شد. پس از کشف خواص نفت و فرآوری و پالایش آن در برج‌های تقطیر و استفاده‌های پرشماری که داشت، رفته رفته مصرف زغال‌سنگ کاهش یافت و سوخت‌هایی مانند نفت، بنزین، گازوییل و مازوت جایگزین آن شد. امروزه نیز با کشف و استخراج گاز طبیعی به عنوان سوخت تا حد بسیار زیادی از مصرف سایر فرآورده‌های نفتی کم شده است.

مصرف نفت، گاز و فرآورده‌های پالایشی آنها به حدی است که امروزه نفت را طلای سیاه نامیده و حتی در قرن نوزدهم و بیستم جنگ‌های مختلفی برای به‌دست‌آوردن آن بین دولت‌های مختلف در گرفت. از فرآورده‌های مختلف نفتی علاوه بر سوختن در ساخت پلاستیک، محصولات پتروشیمی، مواد غذایی، محصولات آرایشی و بهداشتی، تولید قیر و ... نیز استفاده می‌شود.

علاوه بر موارد موجود در دسته‌های فوق، می‌توان به معادن آهک، انواع سنگ‌های آذرین، شن و ماسه، رس و بنتونیت، پرلیت و زئولیت اشاره کرد که برای مصارف گوناگون ساختمانی و صنعتی استخراج می‌شوند.

 

انواع کاربرد مواد اولیه معدنی در صنایع مختلف

همان طور که اشاره شد، بسیاری از فرآیندهای صنعتی امروزه بدون مواد معدنی اولیه انجام نخواهد شد. استفاده از نفت و محصولات پتروشیمی، سوخت‌های مختلف برای نیروگاه‌ها، خودروها، وسایل گرمایشی و انواع کارگاه‌ها و کارخانه‌جات صنعتی، استفاده از انواع فلزات مختلف و همچنین کانی‌ها و سنگ‌های نما و تزئینی تا حدی است که به دلیل وجود این منابع و معادن در هر کشوری می‌توان با استخراج توسط تامین کنندگان انواع مواد معدنی و صادرات آنها درآمدهای هنگفتی کسب کرد.

به این منظور، دانش انواع کاربرد مواد اولیه معدنی در صنایع مختلف و در چرخه تولید می‌تواند برای ساخت بهترین تجهیزات  و ماشین‌آلات یاری‌رسان بوده و شناخت مواد تشکیل دهنده، جنس و دوام ابزار آلات صنعتی وابسته به شناخت مواد معدنی تشکیل‌دهنده آن است. تامین کنندگان کالاهای صنعتی امروزه روش‌های مختلفی را برای فروش محصولات خود تعبیه کرده اند که از جمله آنها می‌توان به فروش آنلاین تجهیزات صنعتی اشاره کرد.

 

تامین کنندگان انواع مواد معدنی

با توجه به موارد فوق، دانش نحوه استفاده از انواع ابزار آلات صنعتی نیازمند داشتن اطلاعات جامعی درباره مواد معدنی و آلی تشکیل‌دهنده این تجهیزات است. یکی از روش‌های اطلاع‌رسانی و معرفی کاربرد انواع مواد اولیه در صنعت، استفاده از اینترنت و فروش برخط است که می‌توان در قالب صفحات وب‌سایت‌های اینترنتی اطلاعات جامعی برای هر محصول به مشتریان ارائه کرد. فروشگاه کالاهای صنعتی امروزه صرفا به صورت فیزیکی و در بازار قرار نداشته و به دلیل صرفه‌جویی در زمان، انرژی و هزینه می‌توان به سادگی از طریق اینترنت تجهیزات صنعتی مورد نیاز خود را تهیه کرد.

انتاکالا با بهره‌گیری از فناوری روز دنیا بستری امن برای خرید و فروش انواع کالاها و ابزارآلات صنعتی فراهم کرده و می‌توان با خیالی راحت جهت تهیه انواع تجهیزات و ملزومات صنعتی اصل از تامین کنندگان از طریق این وب‌سایت اینترنتی اقدام کرد.

 

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.



:: موضوعات مرتبط: کاربرد انواع مواد معدنی اولیه در صنعت , ,
:: برچسب‌ها: مواد معدنی اولیه صنعتی , مواد معدنی , فروشگاه آنلاین , انتاکالا , مواد اولیه خام , فلزات , تجهیزات صنعتی , تامین کنندگان , سوخت‌های فسیلی , وسایل گرمایشی , ابزارآلات , انتاکالا ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

انواع فلزات کاربردی ساختمانی

فلزات ساختمانی انواع مختلفی دارند که قدمت استفاده از برخی آنها به هزاران سال می‌رسد. با این حال در سال‌های اولیه استفاده از فلزات، کاربردهای زیادی برای آن متصور نبودند اما امروزه انواع فلزات ساختمانی که هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند به تولید و بهره برداری رسیده‌اند. نقش این فلزات در ساختمان سازی غیر قابل انکار است. انواع فلزات ساختمانی به دلیل مقاومت بسیار بالا، شکل پذیری عالی، هدایت گرمایی مناسب و سایر ویژگی‌ها در هر دو دسته فلزات آهنی و غیر آهنی استفاده می‌شوند. در ادامه بیشتر با این مصالح ضروری ساختمان آشنا خواهید شد.

بررسی انواع فلزات کاربردی ساختمانی

انتاکالا فروشگاه آنلاین انواع فلزات ساختمانی در این قسمت همراه شماست تا انواع فلزات پرکاربرد را در ساختمان معرفی کرده و ویژگی و کاربرد اختصاصی هر یک را توضیح دهد:

آهن:

آهن یکی از شناخته شده‌ترین و پرکاربردترین نوع فلزات به کار رفته در بین مصالح برای ساختمان سازی است. فلز آهن مقاومت بسیار بالایی دارد و از مرحله ساخت فونداسیون و سفت کاری تا نازک کاری استفاده می‌شود. به طور خاص از آهن برای تولید میلگرد، ناودانی، نبشی، درب، تیر آهن و غیره استفاده می‌کنند که هر کدام برای افزایش استحکام و مقاومت ساختمان ضروری هستند. همچنین قابلیت شکل پذیری عالی آهن سبب شده تا بتوان به راحتی آن را به شکل‌های مختلف تبدیل کرد. در کنار مزایای گفته شده، عیب بزرگ آهن به عنوان فلز پرکاربرد ساختمانی، خوردگی و زنگ زدگی آن است به همین دلیل باید به شکل آلیاژ یا همراه با روکش مقاوم به کار گرفته شود.

آلومینیوم:

آلومینیوم دومین فلز پرکاربرد ساختمانی ما در این لیست است که به علت نرمی و مقاومت پایین به شکل آلیاژ شده با سایر عناصر مثل منیزیم، سیلیسیم و منگنز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما ویژگی بسیار مهم فلز آلومینیوم، مقاومت ذاتی در برابر خوردگی و زنگ زدگی است که با فرایندهایی مثل آندایزینگ قدرت آن چندین برابر می‌شود. شکل پذیری بسیار خوبی دارد و تحت فرایندهای گرمایی به اشکال مختلف تبدیل می‌شود. از فلز کاربردی ساختمانی آلومینیوم برای شیروانی، اسکلت سبک درب و پنجره، کرتین وال و غیره استفاده می‌کنند. از خصوصیات بارز و منحصربفرد آلومینیوم، مقاومت بالا و در عین حال سبکی آن است که وزن سازه‌های ساختمانی افزایش زیادی پیدا نمی‌کند.

 

مس:

فلز مس هم یکی دیگر از انواع فلزات کاربردی ساختمانی از نوع غیر آهنی است که در ابتدا برای خطوط انتقال آب نیز استفاده می‌شد که به دلیل هزینه تأمین بسیار بالا و مقاومت پایین در برابر ضربه، لوله‌های پی وی سی جای آنها را گرفت. امروزه کاربرد فلز مس در صنایع ساختمانی در نما و دکوراسیون داخلی است. مقاومت بالا در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی باعث شده تا در صنایع ساختمانی همچنان مورد توجه باشد. امروزه در مناطق شمالی کشور که بارندگی فراوانی دارند برای مقاوم سازی ساختمان‌ها از فلز مس در بام سازی استفاده می‌کنند. ویژگی متمایز کننده لوله‌های مسی نسبت به نمونه‌های پی وی سی این است که قابل اشتعال نیستند و گازهای سمی از آنها متصاعد نمی‌شود.

چدن:

چدن که در واقع آلیاژ آهن با کربن و سیلیسیم است در برخی صنایع ساختمانی برای تولید لوله استفاده می‌کنند چرا که قالب گیری آن بسیار ساده و کم هزینه است. با این حال به دلیل مقاومت پایین در مقابل ضربه و مقاومت کششی کم نمی‌توان کاربرد زیادی برای آن در نظر گرفت.

فولاد:

بهترین تأمین کنندگان فولاد و فلزات، از انواع فولاد برای تمامی مراحل ساختمان سازی استفاده می‌کنند. فولاد یکی از محکم‌ترین و مقاوم‌ترین فلزات ساختمانی در صنایع است که شکل پذیری بسیار خوبی هم دارد. فولاد از لحاظ درصد کربن آلیاژی خود در سه دسته کم کربن، کربن متوسط و پر کربن قرار می‌گیرد که هر کدام کاربردهای خاص خودشان را دارد.

برخی از فولادها نرم هستند (درصد کربن پایینی دارند) و شکل پذیری آنها با عملیات حرارتی ساده‌تر است اما برخی مدل‌های فولاد نیز درجه سختی بالایی دارند. ضمنا بد نیست بدانید که فولاد بازیافت پذیری کاملی دارد به همین دلیل به محیط زیست هم آسیب وارد نمی‌کند. انتاکالا با فروش آنلاین فولاد از بهترین تأمین کنندگان، تهیه آن را برای صنایع مختلف راحت ساخته است. نصب فلزات فولاد نسبت به اکثر فلزات کاربردی ساختمانی سریع‌تر است.

استیل ضد زنگ یا استنلس استیل:

استیل ضد زنگ ساخته شده از ترکیب فولاد و کروم است که در واقع فولاد نیز همانطور که گفته شد یک نوع آلیاژ محسوب می‌گردد. کروم اصلی‌ترین عنصر آلیاژی در استیل‌های ضد زنگ است با این حال بسته به نوع کاربرد در صنایع از عناصر دیگری مثل نیکل، مولیبدن، کربن، تیتانیوم و غیره نیز استفاده می‌کنند. از این فلز پرکاربرد ساختمانی نه تنها در طی فرایندهای مختلف بلکه برای ساخت ابزارآلات و دستگاه‌های مورد استفاده در صنایع ساختمان سازی هم استفاده می‌کنند.

برنج:

شاید تا به حال نمی‌دانستید که از فلز برنج هم در صنایع ساختمانی استفاده می‌کنند، فلزی که آلیاژ مس و روی محسوب می‌شود. همچنین به منظور افزایش خاصیت ماشین کاری فلز برنج، تا حدود 2% سرب هم اضافه می‌کنند. از فلز برنج برای ساخت رادیاتورهای ساختمانی، لوله، اتصالات ، تجهیزات ساختمانی و غیره استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین دلایل کاربرد برنج در ساخت لوله و اتصالات، مقاومت بالای آن در برابر آب‌های سنگین و نمک‌دار است. به همین دلیل استحکام بالایی در برابر خوردگی از خود نشان می‌دهد.

تیتانیوم:

تیتانیوم به دلیل سبکی و مقاومت خیره کننده در برابر خوردگی یکی از فلزات کاربردی ساختمانی است که حتما هنگام خرید آنلاین انواع فلزات به آن برخورد کرده‌اید. ویژگی‌های تیتانیوم باعث شده تا گزینه‌ای مناسب برای ساخت سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، مقاوم سازی و عایق سازی لوله و سقف باشد.

 

انتاکالا، فروشگاه آنلاین کالاهای صنعتی

انواع فلزات کاربردی ساختمانی که امروزه در بخش‌های مختلف صنایع ساخت و ساز ساختمان‌های تجاری، مسکونی، اداری و تفریحی استفاده می‌شوند در این مطلب مورد بررسی قرار گرفتند. برای خرید آنلاین انواع فلزات و ابزارآلات، از بهترین تأمین کنندگان با امکان مقایسه راحت قیمت‌ها، انتاکالا در کنار شماست. شما می‌توانید در این مارکت پلیس وسیع که جمعی از بهترین تأمین کنندگان فولاد و فلزات حضور دارند، به راحتی و با بهترین قیمت نیاز خود را در زمینه ساخت و سازهای ساختمانی برطرف کنید.

 

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.



:: موضوعات مرتبط: انواع فلزات کاربردی ساختمانی , ,
:: برچسب‌ها: فلزات , فلزات ساختمانی , فلزات آهنی , انتاکالا , فروشگاه آنلاین , میلگرد , ناودانی , تیر آهن , آلومینیوم , زنگ زدگی , خوردگی , مس , لوله‌های پی وی سی , تامین کنندگان , فولاد , فروش آنلاین , استیل ضد زنگ , ابزارآلات , اتصالات , سیستم های گرمایشی ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

خريد آنلاين تجهيزات صنعتي

با توسعه و پيشرفت دانش فني و مهندسي در تمامي جنبه‌هاي مورد نياز صنعت، امروزه كشورهاي مختلفي گام در راه شكوفايي اقتصادي و رونق توليد برداشته و در اين مسير، يكي از مهمترين معيارهاي رسيدن به اهداف كوتاه‌مدت يا بلندمدت هر اقتصادي، توليد و يا استفاده بهينه از تجهيزات و ابزار آلات صنعتي است. امروزه تامين كنندگان انواع ابزار صنعتي و تجهيزات و ملزومات وابسته با دانش روز و طراحي خلاقانه، بازارهاي هدف بسيار بزرگتري نسبت به دهه‌هاي گذشته داشته و اقدام به صادرات محصولات خود كرده اند. نظر به افزايش تبادلات انواع كالاهاي صنعتي و كاربرد روزافزون اين تجهيزات در صنايع مختلف، اطلاع از اجزا، نحوه كاركرد، قيمت، عمر مفيد و ساير جنبه‌اي يك ابزار صنعتي خوب يكي از ملزومات استفاده بهينه از آن در جهت افزايش توليد است.

نظر به اهميت دانش استفاده از انواع اين تجهيزات صنعتي، امروزه بسياري از شركت‌ها، تامين كنندگان و كارخانه‌جات بزرگ و كوچك توليدكننده اين محصولات صنعتي در سرتاسر جهان از جمله ايران، تجهيزات و ابزار آلات توليدي خود را به همراه اطلاعاتي جامع، مفيد و كلي به بازار مصرف عرضه مي‌كنند. همچنين با توجه به رشد تقاضا براي خريد و استفاده از انواع اين تجهيزات، مي‌توان آنها را امروزه علاوه بر خريد سنتي با حضور فيزيكي در بازار فروش آنها، توسط فروشگاه آنلاين كالاهاي صنعتي نيز خريداري نمود. در اين نوشتار توضيحاتي درباره انواع تجهيزات صنعتي، سريع‌ترين روش خريد برخط و اينترنتي آنها و همچنين عضويت و ثبت نام در وبگاه‌هاي اينترنتي فروشنده اين تجهيزات از جمله انتاكالا ارائه شده است.

 

انواع تجهيزات صنعتي

با توجه به موارد فوق مي‌توان تجهيزات صنعتي را براي بالا بردن سرعت و دقت انجام هر فرآيند صنعتي‌اي لازم و ضروري دانست. به اين منظور، معرفي انواع تجهيزات صنعتي و بررسي امكان ارزيابي، مقايسه و خريد آنلاين اين ابزار آلات بسيار مهم بوده و در ادامه به طور مختصر تعدادي از دسته‌بندي‌هاي تجهيزات صنعتي معرفي شده اند.

  • ابزار برقي

همان طور كه از نام اين دسته از ابزارآلات پيداست، به‌كارگيري آنها توسط اتصال به جريان برق صورت مي‌گيرد. اين دسته از ابزار آلات يكي از پركاربردترين انواع تجهيزات صنعتي بوده و شامل گروه‌هاي مختلفي جهت سوراخ‌كاري، برش و تراش، پانچ، لحيم‌كاري، تراز و ... مي‌شوند. از تجهيزات پركاربرد و شناخته‌شده اين دسته مي‌توان به انواع دريل، پيكور، سنگ فرز، هويه، اره ماشيني و ... اشاره كرد.

اين دسته از تجهيزات جزء ابزار پركاربرد دستي بوده و جهت استفاده به صورت پي‌درپي توسط كارگران، تكنسين‌ها و صنعت‌گران ساخته مي‌شوند. استفاده از اين ابزار نيازي به مصرف انرژي ندارد و به عبارتي دم دستي بوده و با استفاده از قوانين فيزيكي مي‌توان آنها را به كار برد. از جمله ابزار آلات پركاربرد در اين دسته مي‌توان به انواع آچار، پتك و ديلم، انواع انبر، متر، قلم و چكش و ... اشاره كرد.

استفاده از ابزارهاي اين دسته نيازمند اتصال به پمپ باد يا مصرف سوخت مانند بنزين يا گازوييل است. از انواع ابزار بادي در اين دسته مي‌توان به پمپ‌هاي بادي و كمپرسورها، انواع پرچ‌كن، بكس‌هاي بادي، انواع پيكور بادي و پيستوله‌هاي رنگ اشاره كرد. همچنين از انواع ابزار بنزيني و گازوييلي مي‌توان به اره‌هاي زنجيري، انواع ژنراتور، حاشيه‌زن‌ها و چمن‌زن‌ها اشاره كرد.

خريد ابزار آلات همواره يكي از دغدغه‌هاي صنعتگران و صاحبان كسب‌وكارهاي توليدي و يا نهادهاي دولتي و خصوصي مختلف بوده است. با دقت در برندها، نوع ابزار، تامين كنندگان، كاركرد وسيله و بودجه موجود براي تهيه آن مي‌توان تجهيزاتي كارا و ارزان و در عين حال با دوام و طول عمر بالا خريداري كرد.

 

سريعترين روش خريد تجهيزات صنعتي

تهيه ابزارآلات صنعتي باكيفيت و كارآمد و در عين حال ارزان و به‌صرفه نيازمند صرف زمان و هزينه زيادي بوده و اگرچه برندهاي مشهوري امروزه در زمينه توليد و عرضه اين تجهيزات فعاليت مي‌كنند، اما اطلاع از نحوه كاركرد هر كدام از ابزارآلات و بهترين ابزار توليدشده توسط هر برند نيازمند صرف زمان، انرژي و هزينه زيادي است. به علاوه، حضور افراد و نمايندگان شركت‌ها و سازمان‌هاي مختلف يا صاحبان كارگاه‌هاي صنعتي و كسب‌وكارهاي كوچك و بزرگ در بازار فروش اين ابزارآلات موجب بروز انواع آلودگي‌ها و ترافيك شهري و اتلاف انرژي مي‌شود.

امروزه با پيشرفت فنآوري مي‌توان ابزار آلات و تجهيزات صنعتي را از فروشگاه‌هاي اينترنتي و انواع فروشگاه آنلاين كالاهاي صنعتي به صورت برخط و با كمترين هزينه زماني و مالي خريداري كرد. اين روش در واقع به دليل سرعت و دقت بالايي كه دارد رفته‌رفته در حال جايگزيني با روش‌هاي سنتي حضوري است و داراي بازاري به مراتب پرفروش‌تر، پوياتر و با تنوع بيشتر است.

 

عضويت و ثبت نام تجهيزات صنعتي

همان طور كه اشاره شد مي‌توان با استفاده از فناوري‌هاي نوين، انواع تجهيزات صنعتي را به صورت آنلاين خريداري كرد. وب‌سايت‌هاي متعددي امروزه در كشورهاي مختلف جهان از جمله ايران وجود دارند كه از تامين كنندگان و توليدكنندگان اين تجهيزات صنعتي انواع ابزارآلات را خريداري كرده و يا با آنها همكاري كرده و با قراردادن اين محصولات در صفحات مختلف و دسته‌بندي‌هايي مجزا در سايت خود اقدام به فروش اينترنتي آنها مي‌كنند. جهت تهيه و خريد اينترنتي اين ابزارآلات كافيست با عضويت در اين وب‌سايت‌ها و انجام مراحل خريد اينترنتي و ورود به صفحه پرداخت، سفارش خود را كامل نموده و در زمان مشخص در كارگاه صنعتي خود آنها را تحويل بگيريد.

 

 

انتاكالا فروشگاه آنلاين تجهيزات صنعتي

با توجه به موارد فوق، يكي از پرطرفدارترين روش‌هاي تهيه انواع تجهيزات صنعتي خريد اينترنتي بوده و انواع فروشگاه آنلاين كالاهاي صنعتي امروزه در كشورمان اقدام به عرضه اين محصولات نموده اند. خريد اينترنتي علاوه بر سرعت و دقت بالا و كاهش آلودگي‌هاي مرتبط با ترافيك و ازدحام شهري، داراي مزايايي از جمله فراهم‌آوردن امكان ارزيابي دقيق و جزء‌به‌جزء ابزارآلات، امكان مقايسه ويژگي‌ها و قيمت هر محصول با ديگري و همچنين بررسي اعتبار و گارانتي انواع اين تجهيزات است.

انتاكالا فروشگاه اينترنتي تامين انواع تجهيزات و ملزومات صنعتي و بستري مطمئن براي بررسي، ارزيابي، مقايسه و خريد انواع محصولات مختلف در اين دسته است. در وبگاه اينترنتي انتاكالا با استفاده از فنآوري روز، دسته‌بندي گسترده‌اي از انواع كالاها و ملزومات صنعتي با جزئيات مرتبط با آنها فراهم شده اند و مي‌توان به صورت برخط و با اطمينان خاطر و بيشترين دقت و سرعت اقدام به خريد و فروش ابزارآلات اصل و درجه يك نمود.



:: موضوعات مرتبط: خرید آنلاین تجهیزات صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: ابزار صنعتی , کالاهای صنعتی , ابزارآلات صنعتی , تامین کنندگان , تجهیزات صنعتی , محصولات صنعتی , انتاکالا , ابزارآلات , ابزار برقی , ابزار دستی , ابزار بادی و بنزینی , فروشگاه آنلاین , خرید اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

خرید تجهیزات ایمنی

تجهیزات ایمنی فردی و کارگاهی از ابزار ضروری برای حفظ سلامت و ایمنی کارکنان در فضاهای کاری و صنعتی به‌شمار می‌آیند؛ از این‌رو استفاده از لباس و تجهیزات ایمنی امری الزامی برای کارگران خواهد بود. در واقع هر فردی در محیط‌های کارگاهی و ساختمانی همواره در معرض خطرات مختلف قرار دارد و کارفرمایان جهت فراهم آوردن شرایط ایمنی کارکنان و آسودگی خیال، ملزم به خرید انواع تجهیزات ایمنی چون کلاه ایمنی، کفش ایمنی، لباس‌های ضد گاز و ضد اسید، کفش کار، دستکش، عینک ایمنی، ماسک و ... را از تامین کنندگان تجهیزات ایمنی هستند. به‌کارگیری تجهیزات و لباس ایمنی در محیط‌های کاری و صنعتی از استانداردهای کارگاه‌ها محسوب می‌شود که رعایت آن برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از خطرات احتمالی بسیار حائز اهمیت خواهد بود. در حال حاضر شرکت‌های مختلفی در زمینه تامین تجهیزات حفاظت فردی از برندهای معتبر سراسر جهان مشغول فعالیت هستند که کارفرمایان، می‌توانند به فروشگاه آنلاین تامین کننده تجهیزات ایمنی از قبیل انتاکالا مراجعه کرده و نسبت به خرید آنلاین تجهیزات ایمنی با کیفیت عالی و قیمت مقرون به‌صرفه اقدام کنند.

در اینجا تلاش خواهیم کرد تا راهنمای کامل و جامعی در ارتباط با انواع تجهیزات ایمنی و خرید آنلاین از بهترین تامین کننده تجهیزات ایمنی در اختیارتان قرار دهیم؛ بنابراین توصیه می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

 

فروشگاه آنلاین تجهیزات ایمنی

امروزه شرکت‌های معتبری در سراسر دنیا در حوزه تولید انواع لباس و تجهیزات ایمنی مطابق با استانداردهای روز دنیا فعالیت دارند. شرکت‌های تولیدی انواع تجهیزات ایمنی فردی و کارگاهی از قبیل کلاه ایمنی، عینک ایمنی، کفش کار، ماسک تنفسی فیلتردار، دستکش ایمنی، گوشی ایمنی (محافظ گوش)، لباس کار، لباس ضد گاز و ضد اسید، پوتین ایمنی و ... را به منظور حفظ سلامت و ایمنی افراد در محیط‌های کارگاهی و صنعتی تولید و به بازار ابزار آلات  و تجهیزات صنعتی عرضه می‌کنند. حال شرکت‌های گوناگون انواع تجهیزات ایمنی برندهای معتبر و خوشنام دنیا را از طریق فروشگاه آنلاین در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند؛ بنابراین کارفرمایان برای تامین ایمنی کارکنان در فضای کار، می‌توانند به فروشگاه آنلاین تجهیزات ایمنی از قبیل انتاکالا مراجعه کرده و به ثبت خرید اینترنتی انواع تجهیزات حفاظت ایمنی فردی و کارگاهی اقدام کنند. به‌طور کلی فروشگاه آنلاین کالاهای صنعتی بستری ایمن و مطمئن را برای مشتریان فراهم کرده است تا بتوانند به راحتی با مشخصات و قابلیت‌های تجهیزات ایمنی آشنا شده و بهترین ابزار حفاظت فردی را با توجه به نیازشان و نوع کاربری خریداری کنند.  

بهترین تامین کننده تجهیزات ایمنی

در حال حاضر شرکت‌های گوناگونی در سراسر جهان در زمینه تولید و عرضه انواع تجهیزات ایمنی فردی و کارگاهی مشغول فعالیت هستند که انواع محصولات را بر اساس استانداردهای روز دنیا با تکنولوژی‌های پیشرفته روانه بازار ابزار و تجهیزات ایمنی می‌کنند. انتاکالا از برترین تامین کنندگان تجهیزات ایمنی کشور شناخته می‌شود که انواع لباس و تجهیزات ایمنی را از برندهای مطرح داخلی و خارجی به فروش می‌رساند. در حقیقت انتاکالا به عنوان اولین بستر تامین اقلام صنعتی کشور محسوب می‌شود که در زمینه توزیع و فروش کالاهای استاندارد کارگاهی، تجهیزات حفاظت فردی، آتش نشانی و هشدار دهنده‌های ترافیکی فعالیت دارد. این مجموعه به عنوان بهترین تامین کننده تجهیزات ایمنی، اقلام ایمنی فردی زیر را در دسترس متقاضیان قرار می‌دهد:

-         کلاه ایمنی

-         عینک ایمنی

-         گوش‌گیر

-         ماسک و دستگاه تنفسی

-         دستکش ایمنی

-         لباس کار

-         کمربند ایمنی

-         کفش کار

-         محافظ صورت

-         تجهیزات کار در ارتفاع

لازم به ذکر است که هر کدام از این تجهیزات ایمنی فردی به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که در جنس، شکل و کاربرد با یکدیگر تفاوت دارند. به عنوان مثال لباس کار به دسته‌هایی چون لباس مقاوم در برابر مواد شیمیایی، لباس عایق برق، لباس مقاوم در برابر حریق، لباس ضد گاز و ... تقسیم می‌شود؛ بنابراین اگر به دنبال تامین تجهیزات حفاظت فردی و استاندارد کارگاهی هستید، می‌توانید به بازار آنلاین کالاهای صنعتی انتاکالا به عنوان یکی از بهترین تامین کنندگان تجهیزات ایمنی در برابر خطرات احتمالی چون آتش، مواد شیمیایی، برق و ... مراجعه کنید.

 

خرید آنلاین تجهیزات ایمنی

بدون تردید تامین لباس و تجهیزات ایمنی فردی و کارگاهی برای محیط‌های کاری و صنعتی الزامی است؛ زیرا کارکنان در چنین مکان‌هایی همواره در معرض خطرات احتمالی قرار دارند که استفاده از تجهیزات ایمنی، می‌تواند از بروز حادثه و آسیب دیدن افراد تا حد زیادی جلوگیری کند. در حال حاضر برندهای معتبر بیشماری در جهان بر اساس استانداردهای بین‌المللی در زمینه طراحی و تولید انواع تجهیزات حفاظتی مشغول فعالیت هستند که محصولات خود را از طریق شرکت‌های واسطه به دنیا معرفی می‌کنند. انتاکالا به عنوان بازار آنلاین کالاهای صنعتی کشور و از بهترین تامین کنندگان تجهیزات ایمنی به‌شمار می‌آید که انواع محصولات حفاظت فردی از قبیل کلاه ایمنی، عینک ایمنی، کفش کار، لباس کار، دستکش ایمنی، ماسک، کمربند ایمنی و ... را با کیفیت فوق‌العاده و قیمت مناسب از طریق فروشگاه آنلاین در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. این شرکت به عنوان مرجع تخصصی در زمینه خرید و فروش لباس و تجهیزات ایمنی فردی- گروهی فعالیت دارد که این امکان را برای متقاضیان فراهم کرده تا بتوانند با مراجعه به صفحه اصلی محصول از اطلاعات و قیمت آن مطلع شده و در صورت تمایل به ثبت سفارش اینترنتی اقدام کنند. این مجموعه محصول خریداری شده توسط مشتریان را در سریع‌ترین زمان ممکن به اقصی نقاط کشور ارسال می‌کند؛ بنابراین اگر به دنبال تامین تجهیزات ایمنی و حفاظتی کارگاه هستید، فروشگاه آنلاین کالاهای صنعتی انتاکالا به عنوان مجری توزیع و فروش انواع تجهیزات ایمنی انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.

راهنمای خرید آنلاین تجهیزات ایمنی فردی

انتاکالا با فراهم آوردن بستری امن برای خرید و فروش آنلاین کالاهای صنعتی، این امکان را برای مشتریان فراهم کرده است تا بتوانند به راحتی با ثبت نام در سایت، انواع تجهیزات حفاظت فردی را معامله کنند. حال متقاضیان خرید تجهیزات ایمنی باید در هنگام انتخاب و خرید محصول به فاکتورهای زیر توجه کنند:

-         تناسب تجهیزات با محیط کاری

-         مطابقت تجهیزات با استانداردها

-         سهولت کاربری

-         نداشتن اثرات جانبی

بنابراین چنانچه به دنبال تهیه و خرید انواع تجهیزات ایمنی هستید، پیشنهاد می‌کنیم کالاهای حفاظتی را متناسب با محیط کار و نیازتان از تامین کنندگان معتبر تجهیزات ایمنی چون انتاکالا تهیه کنید.  

 



:: موضوعات مرتبط: خرید تجهیزات ایمنی , ,
:: برچسب‌ها: تجهیزات ایمنی , لباس‌های ضد گاز , کفش کار , دستکش , عینک ایمنی , لباس ایمنی , انتاکالا , خرید آنلاین , ابزارآلات , تامین کنندگان , فروشگاه آنلاین , حفاظت فردی , اقلام صنعتی , کلاه ایمنی , محافظ صورت , مواد شیمیایی , کالاهای صنعتی , تامین تجهیزات حفاظت فردی ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

آشنایی با پرکاربردترین ابزار و تجهیزات صنعتی

تعریف ابزار دقیق

ابزار دقیق ، همانطور که از اسمش پیداست، وسایل و ابزار آلاتی هستند که  برای اندازه‌گیری دقیق به کار می‌روند و میزان خطا در آنها بسیار کم است. این ابزار، بر اساس کمیت مورد نظر در سیستم تحت کنترل برای انداز‌ گیری دقیق کمیت‌هایی مثل فشار، رطوبت، دما و همچنین نمایش و کنترل این کمیت‌ها به کار گرفته می‌شود. به گونه‌ای که  می‌توان گفت خروجی ابزار دقیق کمترین خطا و اشتباه را دارد.

طبقه بندی ابزار دقیق

همانطور که گفتیم ابزار در حقیقت زیر ساخت یک سیستم اتوماسیون را تشکیل می‌دهد و ابزارهای مثل انواع کنترلر، ترانسمیتر، رکوردر و مواردی از این قبیل است که وظیفه اندازه گیری، انتقال، نمایش، ثبت و کنترل پارامترهای مهمی که مد نظر یک صنعت است را به عهده دارد. از جمله این پارامتر می‌توان به کنترل دما،رطوبت ، فشار، فلو، سطح مایعات. و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

تامین کنندگان ابزار دقیق، این ابزار را در  دسته‌بندی‌های مختلفی قرار داده‌اند

 

 

معرفی کاربردی ترین ابزار الات صنعتی

1- ابزارآلات صنعتی دستی

ابزار­های دستی، همان طور که از نامشان مشخص است، طوری ساخته شده­اند که توسط دست انسان قابل استفاده باشند. این­ابزار در پروژه­های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

• آچار: آچار­ها در اندازه­های مختلفی وجود دارند. کارگران به تعدادی از آنها نیاز دارند تا پیچی را ببندند یا شل کنند.

• انبردست: از انبردست برای محکم بستن پیچ و مهره­ها، خم و برش سیم و کابل استفاده می­کنند.

• چکش: چکش اساسا در شکل­دهی فلز، ضربه­زدن به میخ، علامت­گذاری نقاط مته و برداشتن میخ­های محکم استفاده می شود.

• پیچ­گوشتی: پیچ­گوشتی ها دارای اشکال مختلف تیغه هستند و برای پیچ­کردن قطعات به هم استفاده می‌شود.

 

 

 

کاربردی ترین تجهیزات اتوماسیون صنعتی

به‌طور کلی تجهیزات اتوماسیون صنعتی به 4 دسته ثابت، قابل برنامه‌ریزی، قابل انعطاف و تجمیع‌شده تقسیم می‌شوند. دسته‌بندی دیگری هم برای انواع تجهیزات صنعتی وجود دارد. شبکه‌های عصبی مصنوعی، سیستم کنترل توزیع، واسط ماشین انسان، اسکادا، ابزار دقیق، کنترل حرکت و روباتیک از انواع این تجهیزات هستند که سنسور، انکودر، کنترلر، نمایشگر، رله، تایمر، منبع تغذیه، استپ موتور، اینورتر، ابزار دقیق و PLC در گروه‌های مختلف قرار می‌گیرند.

 

 

 PLC یک کامپیوتر دیجیتال است که فرایندهای صنعتی را کنترل می‌کند. این دستگاه مهم‌ترین دستگاه در صنایع مختلف است.

زمانی که یک برنامه کنترلی اجرا می‌شود، این دستگاه همواره وظیفه نظارت و بررسی سیستم را به عهده دارد. PLC از ورودی و سنسورها بازخورد می‌گیرد و اطلاعات را به برنامه کنترلی خودش منتقل می‌کند. در نهایت دستگاه با استفاده از عملکرد ماشین تصمیم‌گیری می‌کند.

 PLC با برندهای مختلف در بازار وجود دارد، PLC دلتا، کاتک، LS و میتسوبیشی از برندهای موجود هستند. کنترلرها برای کنترل مقادیر مشخص استفاده می‌شود. از جمله کنترلرهای پرکاربرد، کنترل PH،  ، کنترلر توان و کنترلر دما هستند.



:: موضوعات مرتبط: آشنایی با پرکاربردترین ابزار و تجهیزات صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: ابزار دقیق,تجهیزات صنعتی,ابزارآلات,ابزارآلات صنعتی,تامین کنندگان,ابزاردستی,آچار,انبردست,پیچ گوشتی,اتوماسیون صنعتی,پی ال سی,اینورتر,انکودر,تایمر,منبع تغذیه,کنترل دما, پنل میتر,انتاکالا,فروشگاه آنلاین ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

بزرگترین تامین کننده تجهیزات و ابزار آلات صنعتی

بهترین برندهای تامین‌کننده شیرآلات صنعتی

انواع شیرآلات صنعتی نقش اساسی در تکمیل فرایند صنایع مختلف برعهده دارند. شیرهای صنعتی در انواع و اقسام مدل‌ها توسط شرکت‌های تولیدی طراحی و به بازار عرضه می‌شوند که از بهترین برندهای تامین‌کننده شیرآلات صنعتی ایرانی و خارجی، می‌توان به صنایع هفتم تیر، میراب، فاراب، مکانیک آب، TYS، Emeron، JC، BEL و ... اشاره کرد. حال شرکت‌های بسیاری به عنوان تامین‌کننده و وارد‌کننده شیرآلات، اتصالات و تجهیزات صنعتی با کیفیت بالا و قیمت مقرون به‌صرفه مشغول فعالیت هستند که امکان خرید آنلاین شیرآلات صنعتی را برای متقاضیان فراهم کرده‌اند؛ از این‌رو اگر به دنبال خرید آنلاین انواع شیرآلات صنعتی هستید، توصیه می‌کنیم به مراکز معتبر و مجاز فروش ابزارآلات و محصولات صنعتی مراجعه کنید.

 

انتاکالا؛ تامین‌کننده انواع شیرآلات صنعتی

همواره فعالان صنایع به دنبال بهترین برند شیرآلات با قیمت مناسب هستند و سعی دارند تا انواع شیرآلات صنعتی و تجهیزات را از برندهای معتبر و فروشنده‌های مجاز با تضمین اصالت کالا و خدمات پس از فروش تهیه کنند. انتاکالا به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه‌های تخصصی تامین و عرضه شیرآلات، اتصالات و تجهیزات صنعت پایپینگ به ویژه صنایع آب و فاضلاب، نفت، گاز، پتروشیمی و ... به‌حساب می‌آید که کلیه خدمات مربوط به خرید آنلاین انواع شیرآلات صنعتی از قبیل مشاوره رایگان قبل از ثبت سفارش، ارائه بهترین برند شیرآلات، گارانتی، خدمات پس از فروش، تنوع روش‌های پرداخت و ارسال محصول به سراسر کشور را به مشتریان ارائه می‌دهد؛ از این‌رو فعالان صنایع مختلف که به دنبال خرید آنلاین شیرآلات هستند، می‌توانند با مراجعه به فروشگاه تخصصی انتاکالا به ثبت سفارش اقدام کرده و محصول را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرند.  

تامین کنندگان انواع جک روغنی در ایران

با توجه به توسعه صنعت در چند دهه اخیر و نیاز روزافزون به جابه‌جایی‌های درون کارگاهی استفاده از انواع بالابرها، جک‌های هیدرولیکی برای ماشین‌آلات سنگین و ...، تولیدی‌های مختلفی در ایران و همچنین شرکت‌های وارداتی اقدام به طراحی و ساخت و خرید انواع جک هیدرولیکی کرده‌اند که از میان آنها می‌توان به جک‌ایران، نووا و اکتیو اشاره کرد. تامین کنندگان ابزار آلات صنعتی و کارخانه‌های تولیدی ابزار صنعتی سبک و سنگین نیازمند استفاده از انواع جک‌های روغنی و صنعتی هستند و می‌توانند از محصولات مختلف جک روغنی داخلی و خارجی موجود در بازار با توجه به نوع کاربردشان اقدام به سفارش و خرید انواع جک روغنی بکنند.

 

بهترین برند درزگیر در بازار ایران 

در حال حاضر انواع درزگیر توسط شرکت‌های مختلف تولید و روانه بازار ایران می‌شوند که هر کدام کاربرد خاصی در صنایع مختلف دارند. از بهترین و پرفروش‌ترین درزگیرهای ساخت داخل در بازار ایران، می‌توان به محصولات برند معتبر کاسپین اشاره کرد که از کیفیت ساخت و خصوصیات مکانیکی منحصر به‌فردی برخوردار هستند. انواع درزگیر صنعتی کاسپین (Caspian) به صورت چسب و خمیر با فرمولاسیون خاص تولید می‌شوند و برای مصارفی از قبیل اتصال فلز، پلاستیک، شیشه، کاشی، سرامیک و چینی، لوله‌ و مصالح  در صنایعی چون ساختمان‌سازی، خودروسازی و ... کاربرد دارند. اغلب فعالان صنعت به دنبال خرید آنلاین درزگیر صنعتی با کیفیت عالی و قیمت مقرون به‌صرفه هستند؛ از این‌رو شرکت‌های مختلفی در زمینه عرضه ابزارآلات و محصولات صنعتی به صورت اینترنتی مشغول فعالیت هستند و خدمات لازم را به متقاضیان ارائه می‌دهند.

 

 

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.



:: موضوعات مرتبط: بزرگترین تامین کننده تجهیزات و ابزار آلات صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: تامین کننده , ابزارآلات صنعتی , شیرآلات صنعتی , هفتم تیر , میراب , فاراب , مکانیک آب , اتصالات , تجهیزات صنعتی , خرید آنلاین , محصولات صنعتی , انتاکالا , اتصالات و تجهیزات , جک روغنی , جک‌های هیدرولیکی , جک‌ایران , ابزار صنعتی سبک , درزگیر , درزگیر صنعتی کاسپین , تامین کنندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

معرفی کاربردی ­ترین ابزارآلات صنعتی

با گذر زمان، نیاز مردم به ساخت وسایل و ساختمان­ های جدید افزایش پیدا می­کند. به همین دلیل نیاز به استفاده از ابزارهایی است که علاوه بر آسان کردن کار، زمان ساخت را هم کاهش دهد. امروزه ابزارآلات صنعتی این کار را به خوبی انجام می­دهند.

ابزار دقیق نیز در عرصه صنعت جایگاه ویژه‌ای دارد و به گونه‌ای است که نمی‌توان آن را از صنایع مختلف جدا کرده و با قول قلب هر پروژه صنعتی ابزار دقیق محسوب می‌شود.

 

فروشگاه اینترنتی تجهیزات اتوماسیون صنعتی

انتاکالا یکی از مطرح‌ترین شرکت‌ها در زمینه فروش اینترنتی تجهیزات اتوماسیون صنعتی است و دستگاه‌هایی مثل رله، ابزار دقیق، درایو، PLC، سنسور، کنتاکتور، منبع تغذیه، اینورتر و کامپیوتر را با هزینه‌های مختلف در اختیار صنعت‌گرها می‌گذارد.

محصولات موجود در انتاکالا از برترین برندهای تامین‌ کننده اتوماسیون صنعتی هستند. از جمله این برندها می‌توان به زیمنس، میتسوبیشی، داناهر، امرسون، یوکوگاوا، راکول، ای بی‌ بی، هانیول و اشنایدر اشاره کرد.

 

 

خرید و فروش آنلاین کالاهای صنعتی در انتاکالا

همانطور که گفتیم، راه‌اندازی فروش آنلاین ابزار آلات صنعتی مشکلاتی را به همراه دارد. اما با به‌کارگیری پلتفرم‌های آنلاین این حوزه، می‌توانید بر بسیاری از این مشکلات غلبه کنید.

انتاکالا به عنوان بازار آنلاین کالاهای صنعتی، بستری را برای خریداران و فروشندگان محصولات صنعتی فراهم کرده است تا در فضایی امن به خرید و فروش کالاهای صنعتی بپردازند. در انتاکالا، تامین کنندگان کالاها و ابزار آلات صنعتی محصولاتشان را در سایت انتاکالا عرضه می‌کنند و خریداران با مراجعه به سایت، کالاهای مورد نیازشان را خریداری می‌کنند. به این ترتیب، محصولات در معرض دید هزاران کاربر قرار می‌گیرند و شانس فروش آن‌ها افزایش می‌یابد.

یکی از امکاناتی که انتاکالا در اختیار فروشندگان قرار می‌دهد، خرید و فروش در بستری امن و مطمئن است. از جمله مشکلات فروش آنلاین کالاهای صنعتی، عدم اعتماد مشتریان به فروشگاه‌های آنلاین است. در واقع خرید محصولات صنعتی گران قیمت، به ریسک‌پذیری بیشتری نیاز دارد. بنابراین اگر مشتریان به فروشگاه‌ها اعتماد نداشته باشند، از خرید آنلاین صرف نظر می‌کنند. انتاکالا شرایطی را فراهم کرده است که مشتریان می‌توانند با خیال راحت خرید کنند. به طور مثال امکان پرداخت در محل یکی از امکاناتی است که انتاکالا در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و به این ترتیب این مشکل را حل کرده است.

 

 

تامین کنندگان انتاکالا می‌توانند هنگام ثبت محصول در سایت، قیمت ارزی محصولات را نیز درج کنند. ثبت قیمت ارزی از بروز هر گونه ضرر و زیان در معاملات جلوگیری می‌کند.

 

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.



:: موضوعات مرتبط: خرید آنلاین تجهیزات و ابزار آلات صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: ابزارآلات صنعتی , ابزار دقیق , فروشگاه اینترنتی , تجهیزات اتوماسیون صنعتی , انتاکالا , پی ال سی , سنسور , کنتاکتور , منبع تغذیه , اینورتر , زیمنس , میتسوبیشی , داناهر , امرسون , یوکوگاوا , راکول , ای بی‌ بی , هانیول , اشنایدر , تامین کنندگان , فروشگاه‌های آنلاین ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

کالاهای صنعتی را هم آنلاین بخرید

 

امروزه با توجه به شرایط اقتصادی و اپیدمی ویروس کرونا خرید اینترنتی مورد استقبال افراد زیادی به‌خصوص صاحبین کسب و کار قرار گرفته است. اگر بخواهیم در مورد بزرگترین مزایای خرید اینترنتی بگوییم، نبود عجله و بررسی کالا از لحاظ خصوصیات فنی، قیمت محصول، نوع کارایی، ابعاد و ... از محاسن فروشگاه‌های اینترنتی به‌خصوص در زمینه فروش کالاهای صنعتی است.

 

 

 

انتاکالا به عنوان بازار آنلاین کالاهای صنعتی، بستری را برای خریداران و فروشندگان محصولات صنعتی فراهم کرده است تا در فضایی امن به خرید و فروش کالاهای صنعتی بپردازند. در انتاکالا، تامین کنندگان کالاها و ابزار آلات صنعتی محصولاتشان را در سایت انتاکالا عرضه می‌کنند و خریداران با مراجعه به سایت، کالاهای مورد نیازشان را خریداری می‌کنند. به این ترتیب، محصولات در معرض دید هزاران کاربر قرار می‌گیرند و شانس فروش آن‌ها افزایش می‌یابد.

یکی از اولویت‌های انتاکالا، پاسخگویی به نیازهای خریداران است. انتاکالا با برقراری ارتباطی سودمند با مشتریان، نیازهای آن‌ها را شناسایی می‌کند و در راستای پاسخگویی به این نیازها گام برمی‌دارد. در انتاکالا مشتریان به محصولات برترین و بزرگ‌ترین برندهای ایران و جهان دسترسی دارند. دسته‌بندی این محصولات شامل بلبرینگ ها ، لوله و اتصالات ، مواد اولیه شیمیایی و معدنی، ابزار آلات و ... می‌شود که تمامی آن‌ها دارای ضمانت اصالت کالا و بازگشت کالا هستند.

 

خرید آنلاین انواع لباس ایمنی کار در ایران

لباس کار و سایر تجهیزات ایمنی فردی هنگام انجام کارهای مختلف میدانی و فنی برای حفظ جان افراد و همچنین عملکرد بهتر و راحتی در زمان کار استفاده می‌شوند و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کنند.

انواع لباس‌های کار، که مرتبط با نوع حرفه، سایز و جنسیت فرد، اقتصادی بودن و در عین حال با بیشترین کارایی تهیه شوند، از مهمترین عوامل موفقیت یک فرد یا افراد یک کارگاه در انجام پروژه‌های حرفه‌ای واگذارشده به آنان هستند. از انواع لباس‌های ایمنی در صنایع مختلف، می‌توان به روپوش‌ها، لباس‌های کار یکسره، دو تکه و لباس‌های نسوز اشاره کرد. تامین کنندگان با توجه به نوع کار و ماشین‌ها یا ابزار آلات موجود در کارگاه یا با توجه به ایمنی و آلایندگی محیط، این لباس‌ها را طراحی و تولید می‌کنند. که به راحتی می توانید از طریق مشاوره با کارشناسان فروش شرکت انتاکالا به راحتی ثبت سفارش خود را انجام دهید .

ابزارآلات صنعتی دستی

ابزار­های دستی، همان طور که از نامشان مشخص است، طوری ساخته شده­اند که توسط دست انسان قابل استفاده باشند. این­ابزار در پروژه­های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

• آچار: آچار­ها در اندازه­های مختلفی وجود دارند. کارگران به تعدادی از آنها نیاز دارند تا پیچی را ببندند یا شل کنند.

• انبردست: از انبردست برای محکم بستن پیچ و مهره­ها، خم و برش سیم و کابل استفاده می­کنند.

• چکش: چکش اساسا در شکل­دهی فلز، ضربه­زدن به میخ، علامت­گذاری نقاط مته و برداشتن میخ­های محکم استفاده می شود.

• پیچ­گوشتی: پیچ­گوشتی ها دارای اشکال مختلف تیغه هستند و برای پیچ­کردن قطعات به هم استفاده می‌شود.

 

 

 

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.



:: موضوعات مرتبط: افزایش کیفیت خرید کالاهای صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: کالاهای صنعتی , کرونا , ویروس کرونا , کسب و کار , فروشگاه‌های اینترنتی , کالاهای صنعتی , انتاکالا , تامین کنندگان , ابزارآلات صنعتی , لوله و اتصالات , موارد شیمیایی , مواد معدنی , تجهیزات ایمنی , ابزارهای دستی , سیم و کابل , پیچ گوشتی ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

بهترین روش مقایسه قیمت و کیفیت انواع بلبرینگ ها

 

غیرممکن است که در مورد صنعت ماشین‌آلات بدون ذکر بلبرینگ فکر کنیم، زیرا بلبرینگ‌ها، اصطکاک بین قطعات متحرک دستگاه را به‌منظور دستیابی به حرکت مطلوب کاهش می‌دهند. امروزه انواع مختلفی از بلبرینگ‌ها در بازار وجود دارد که ازنظر طراحی، شکل و بار متفاوت هستند.

اگر به دنبال خرید بلبرینگ باکیفیت، به‌صورت آنلاین از برندهای درجه‌یک هستید، بهتر است به انتاکالا اعتماد کنید زیرا این پلتفرم تجارت الکترونیکی آنلاین، انواع بلبرینگ‌ها را از برندهای معتبر ارائه می‌دهد.

با جست وجو در انتاکالا (entakala.com) می‌توانید انواع کالاهای موردنظر خود را با بهترین قیمت به‌صورت اصلی و از برندهای معتبر در یکجا بیابید.

 

 

انواع یاتاقان و کاربرد آن در صنعت

می­توان گفت بیشترین کاربرد یاتاقان در ابزار آلات کارخانه­ها و صنایع خودروسازی است. به­ طور گسترده در تمامی این صنایع از یاتاقان‌ها برای کاهش اصطکاک و جلوگیری از ساییدگی و کنترل حرکت­های محوری و  شعاعی استفاده می‌کنند. یاتاقان­ها از نظر حرکت  به دو دسته کلی یاتاقان لغزشی و یاتاقان غلتشی تقسیم‌‌ بندی می‌شوند.

خرید و فروش آنلاین انواع بلبرینگ

غیرممکن است که در مورد صنعت ماشین‌آلات بدون ذکر بلبرینگ فکر کنیم، زیرا بلبرینگ‌ها، اصطکاک بین قطعات متحرک دستگاه را به‌منظور دستیابی به حرکت مطلوب کاهش می‌دهند. امروزه انواع مختلفی از بلبرینگ‌ها در بازار وجود دارد که ازنظر طراحی، شکل و بار متفاوت هستند.

اگر به دنبال خرید بلبرینگ باکیفیت، به‌صورت آنلاین از برندهای درجه‌یک هستید، بهتر است به انتاکالا اعتماد کنید زیرا این پلتفرم تجارت الکترونیکی آنلاین، انواع بلبرینگ‌ها را از برندهای معتبر ارائه می‌دهد.

با جست وجو در انتاکالا (entakala.com) می‌توانید انواع کالاهای موردنظر خود را با بهترین قیمت به‌صورت اصلی و از برندهای معتبر در یکجا بیابید.

 

فروش انواع بیرینگ

Bearing مخفف از فعل To Bear به معنی حمل کردن است، بیرینگ (Bearing) را می‌توان به‌مثابه قلب ماشین‌آلات در تمام صنایع در نظر گرفت. نقش اصلی بیرینگ در ماشین‌آلات ایجاد بستر مناسب حرکت و تحمل بار است. لذا کوچک‌ترین خلل در کارکرد بیرینگ‌ها، ماشین‌ها و ابزار آلات صنعتی را از حرکت یا کار مؤثر بازمی‌دارد. ازآنجاکه اصطکاک و سایش در اجزاء مکانیکی غیرقابل‌اجتناب است بیرینگ‌ها کلید یاتاقان‌های غلتشی هستند. بیرینگ ها در هر دستگاهی که دارای اجزای گردنده هستند جهت تثبیت موقعیت و کنترل و نگهداری بار قسمت متحرک، مورداستفاده قرار می‌گیرند و بسته به کاربرد، دارای گونه‌های مختلفی هستند.

بیرینگ برای کمک به کاهش اصطکاک استفاده می‌شود. تماس فلز با فلز مقادیر زیادی اصطکاک ایجاد می‌کند. اصطکاک باعث فرسودگی و ایجاد ساییدگی می‌شود که به‌آرامی فلز را تخریب می‌کند. ازاین‌رو بیرینگ ها جزو قطعات مصرفی به‌حساب می‌آیند. یاتاقان‌ها با چرخاندن دو سطح روی یکدیگر اصطکاک را کاهش می‌دهند و میزان اصطکاک تولیدشده را کاهش می‌دهند. آن‌ها از یک ساچمه‌های فلزی صاف یا غلتک تشکیل‌شده‌اند که در برابر یک سطح فلزی داخلی و خارجی صاف می‌غلتند. غلتک‌ها یا ساچمه‌ها، بار را تحمل می‌کنند و به دستگاه اجازه می‌دهند بچرخد.
 

 

بهترین برندهای تأمین کننده بلبرینگ‌ها در ایران

در زیر 10 تامین کننده برند معروف ساخت بلبرینگ به همراه کشور سازنده آورده شده است:
  • (SKF) سوئد: این شرکت از سال 1907 از  پیشروترین شرکت‌های بلبرینگ سازی دنیاست و حدود یک‌چهارم از سهم بازار را در اختیار دارد.
  • (FAG) آلمان: این شرکت از سال 1883 شروع به کارکرد و دارای حدود 40000 محصول استاندارد مورد مصرف در بخش‌های مختلف صنعتی و خودرو است.
  • (NSK) ژاپن: از سال 1916 شرکتNSK  انواع مختلف بلبرینگ را در ژاپن توسعه داده و سهم بسزایی در توسعه صنعت و پیشرفت ماشین‌آلات داشته است.
  • (TIMKEN) ایالات‌متحده: شرکت Timken  دارای نزدیک به یک قرن تجربه است و تولیدکننده 230 نوع بلبرینگ و 26000 نوع رولبرینگ مخروطی در اندازه‌های مختلف است.
  • (NTN) ژاپن: این شرکت از سال 1918 تأسیس شد، محصولات آن به‌صورت گسترده درزمینه های مختلف از هوافضا گرفته تا راه‌آهن و خودرو و تجهیزات اداری مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 

 

عضو تامین‌ کنندگان انتاکالا شوید تا بتوانید در بازار کالاهای صنعتی از رقبایتان پیشی بگیرید.



:: موضوعات مرتبط: بهترین روش مقایسه قیمت و کیفیت انواع بلبرینگ ها , ,
:: برچسب‌ها: بلبرینگ , انتاکالا , یاتاقان , ابزارآلات , یاتاقان لغزشی , یاتاقان غلتشی , bearing , ابزارآلات صنعتی , تامین کننده,skf , fag , nsk , Timken , ntn , ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

معرفی بزرگترین فروشگاه آنلاین ابزار و کالاهای صنعتی

 

همانطور که همه می دانند، راه‌اندازی فروش آنلاین ابزار آلات صنعتی مشکلاتی را به همراه دارد. اما با به‌کارگیری پلتفرم‌های آنلاین این حوزه، می‌توانید بر بسیاری از این مشکلات غلبه کنید.

انتاکالا به عنوان بازار آنلاین کالاهای صنعتی، بستری را برای خریداران و فروشندگان محصولات صنعتی فراهم کرده است تا در فضایی امن به خرید و فروش کالاهای صنعتی بپردازند. در انتاکالا، تامین کنندگان کالاها و ابزار آلات صنعتی محصولاتشان را در سایت انتاکالا عرضه می‌کنند و خریداران با مراجعه به سایت، کالاهای مورد نیازشان را خریداری می‌کنند. به این ترتیب، محصولات در معرض دید هزاران کاربر قرار می‌گیرند و شانس فروش آن‌ها افزایش می‌یابد.

 

 

انتاکالا یکی از مطرح‌ترین شرکت‌ها در زمینه فروش اینترنتی تجهیزات اتوماسیون صنعتی است و دستگاه‌هایی مثل رله، ابزار دقیق، درایو، PLC، سنسور، کنتاکتور، منبع تغذیه، اینورتر و کامپیوتر را با هزینه‌های مختلف در اختیار صنعت‌گرها می‌گذارد.

محصولات موجود در انتاکالا از برترین برندهای تامین‌ کننده اتوماسیون صنعتی هستند. از جمله این برندها می‌توان به زیمنس، میتسوبیشی، داناهر، امرسون، یوکوگاوا، راکول، ای بی‌ بی، هانیول و اشنایدر اشاره کرد.

تامین‌کننده انواع بلبرینگ

بدون تردید بلبرینگ یکی از قطعات حیاتی و مهم در صنعت ابزارآلات صنعتی  مکانیکی به‌حساب می‌آید که توسط شرکت‌های مختلف سراسر جهان در برندهای متنوع تولید و روانه بازار می‌شود. بلبرینگ در انواع و اقسام مدل‌ها برای دستگاه‌های گوناگون اعم از خودرو، موتور دستگاه‌های صنعتی، اسکیت‌ها و ... تولید می‌شود اما قطعا از کاربرد مشابهی برخوردار نیستند. به‌طور کلی بلبرینگ به نوعی از چرخ دنده‌ها اطلاق می‌شود که در ابزارهای مختلفی چرخش دارند.

 

 

 بلبرینگ‌ها کاربرد فراوانی دارند و قادر به تحمل بارهای محوری و شعاعی هستند. در دنیای اقلام و ابزارآلات صنعتی، انواع بلبرینگ از برندهای معتبر و خوشنام وجود دارند که توسط تامین‌کنندگان و واردکنندگان سرشناس به بازار محصولات و قطعات صنعتی ایران وارد می‌شوند.

 

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.



:: موضوعات مرتبط: معرفی بزرگترین فروشگاه آنلاین ابزار و کالاهای صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: فروشگاه آنلاین , ابزارآلات , پلتفرم‌های آنلاین , انتاکالا , پی ال سی , سنسور , کنتاکتور , تامین کنندگان , زیمنس , میتسوبیشی , بلبرینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا


آشنایی با انواع کاربرد شیر برقی در صنایع

در پروژه‌های سنگین صنعتی که نیاز به کنترل غیر دستی جریان‌هایی مثل مایعات، گاز و ... وجود دارد لازم است که از شیر‌آلات صنعتی برقی استفاده شود تا ضمن تسلط بیشتر بر کار از وقوع فجایع بزرگ جلوگیری گردد. در واقع هر چقدر جریان‌های بزرگ‌تر و حساس‌تری وجود داشته باشد که در آن نیاز به رعایت ایمنی بیشتری احساس شود استفاده از شیرآلات صنعتی برقی مهم‌تر می‌شود چرا که این شیرها به دلیل قابلیت کنترل‌کنندگی بالایی که دارند می‌توانند به راحتی جریان سیالات را تنظیم، هدایت و کنترل کنند. به عبارتی شیر برقی از جمله تجهیزات برقی است که با استفاده از برق و نیروی مغناطیسی عمل می‌کند و سلونوئید به عنوان بخش اصلی این قطعه وظیفه  مهم باز و بسته کردن دریچه  کنترل سیال را به عهده دارد. از همین رو شیرآلات صنعتی برقی جایگاه بسیار مهمی در صنایع مربوطه دارد چرا که وجود آن علاوه بر جلوگیری از انفجار و حوادث غیرمترقبه، موجب کاهش مصرف انرژی و افزایش دقت بیشتر در کار می‌شود.  به‌طور کلی این شیرها کاربردهای بسیار گسترده‌ای در امور خانگی و صنعتی از جمله  در تاسیسات و سیستم‌های آبیاری اتوماتیک، مصارف پزشکی، وسایل سرمایش و گرمایش، صنایع پتروشیمی و غذایی و ... دارند. بنابراین در ادامه این مقاله علاوه بر آشنایی با انواع کاربرد شیر برقی در صنایع و شیر برقی هیدرولیک، نحوه خرید و تهیه این نوع شیرها و ... نیز به شما عزیزان معرفی می‌گردد تا در صورت نیاز با آگاهی لازم جهت تامین این قطعات مهم و حیاتی اقدام نمایید.  

انواع شیر برقی هیدرولیک

در یک تقسیم‌بندی کلی دو دسته عمده شیرهای برقی هیدرولیک و پنوماتیک وجود دارند که وجه تمایز آن‌ها در نوع سیالشان است، یعنی با توجه به اینکه دو نوع سیال گازی و مایعاتی داریم  در صنعت هیدرولیک از نوع مایعات و در صنعت پنوماتیک از نوع گازی آن استفاده می‌شود. در این میان شیر برقی هیدرولیک قطعه‌ای بسیار مهم و حساس در کنترل سیستم‌های هیدرولیکی است‌ که این شیر برقی با توجه به  میزان تحریک و عملکردی که بر روی سیستم دارد دارای انواع مختلفی به شرح زیر است.

 

  •  کنترل جهت: این شیرها بسته به عملکردشان در دسته‌های یک ‌طرفه، دو‌ طرفه و چند طرفه تقسیم‌بندی می‌شوند. وظیفه آ‌ها نیز تعیین جهت و تنظیم مسیر عبوری سیال است‌.
  • کنترل فشار: وظیفه این نوع شیرها محافظت از سیستم در برابر فشار ناگهانی است که گاهی این تغییرات فشاری به ۴ برابر حالت می‌رسد. شیرهای کنترل فشار خود به انواع زیر تقسیم می‌شوند.  

شیر اطمینان ساده که وظیفه حفاظت از تجهیزات در برابر افزایش فشار ناگهانی را دارد.

شیر اطمینان ترکیبی که علاوه بر دارابودن قابلیت شیر اطمینان ساده امکان دسترسی به سطح فشار را نیز دارد.

شیر کاهش فشار که بدون توجه به فشار ورودی موجب کاهش فشار خروجی سیستم می‌گردد.

شیر بی‌بار کننده که وظیفه این شیر تخلیه جریان خروجی از پمپ با فشار صفر است.

شیر متعادل کننده که وظیفه مقاومت در برابر جهت عبور جریان و تغییر آن را به عهده دارد.

شیر ترتیبی که هدایت جریان در مسیرهای متفاوت با ترتیبی خاص را انجام می‌دهد.

شیر سوئیچ فشاری که موجب کنترل میزان کاهش و افزایش فشار در سیالات می‌شود.

  • کنترل جریان: این شیرها از راه تغییر مقدار دبی ورودی و خروجی، سرعت سیلندر و موتور هیدرولیکی را تنظیم می‌کنند. این‌  شیر نیز خود به دو ‌نوع دیگر تقسیم می‌شود.

بدون سیستم کننده فشار: هنگامی که فشار سیستم ثابت است و نیازی به تغییر سرعت نیست از این شیرها استفاده می‌شود.

همراه با سیستم جبران‌کننده فشار: این شیر ها از افت فشار به شکلی اتوماتیک جلوگیری می‌کنند. به همین علت مقدار جریان عبوری در آن‌ها همیشه ثابت است.

  • شیر پروپرشنال: این شیرها نسبت به شیرهای قبلی پیشرفته‌تر هستند و سرعت و دقت بیشتری دارند. در حقیقت شیرهای پروپرشنال ترکیبی از شیرهای سروو و دیجیتالی هستند. از شیرهای پروپرشنال در صنایع نظامی، نورد فلزات، پرس هیدرولیک و ماشین‌کاری استفاده می‌شود.

 

کاربرد شیر برقی در صنایع مختلف

علاوه بر دسته‌بندی بالا تقسیم بندی دیگری نیز برای این نوع شیرها وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد تا با توجه به نوعشان به کاربرد شیر برقی در صنایع مختلف بپردازیم.

  • شیر برقی NC: از شیرهای NC یا در حالت عادی بسته بیشتر در موتورخانه‌ها استفاده می‌شود چرا که وظیفه آن‌ها قطع جریان برق است که پس از آن مجرا و محل عبور سیال نیز بسته می‌شود.
  • شیر برقیNO: شیر برقی NOیا در حالت عادی باز درست برعکس شیرهای NCعمل می‌کند‌. نمونه این شیرها را در شبکه گازرسانی می‌توانید ببینید. عملکرد این شیرها به گونه‌ای است که در حالت عادی و بعد از قطع جریان برق باز هستند.
  • شیر برقی سروو:  در واقع این شیر برقی از نوع پنوماتیک است که به دلیل دقت و عملکرد بالا در صنعت استفاده گسترده‌ای دارد. در این شیر موتور برقی  سروو میزان باز و بسته‌شدن شیر را بر اساس سیگنال‌های دریافتی مشخص و تنظیم می‌کند.
  • شیر برقی پایوت: این شیر از نوع غیر مستقیم است که سرعت آن کمتر از سرعت دیگر شیرها است و از نظر سطح انرژی در سطح بالا و مطلوبی قرار دارد. به طور کلی این شیر از فشار وارد شده از ورودی برای باز و بسته‌شدن دستگاه استفاده می‌نماید.

همان‌گونه که در مطلب بالا ذکر شد از شیرهای برقی با توجه به نوعشان در ماشین‌های لباسشویی، کشاورزی‌های هوشمند، خط تولید کارخانجات مواد غذایی، بویلرهای گازی، پمپ‌های هیدرولیکی، ایتگاه‌های تقلیل فشار گاز، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و... استفاده‌های گوناگونی می‌شود‌.

 

تامین‌کنندگان شیر برقی و خرید آنلاین شیر برقی هیدرولیک

خوشبختانه امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و حمایت از تولید داخلی و در اختیار قرار دادن بودجه‌های لازم جهت تهیه و تولید این نوع قطعات، شرکت‌های مختلفی در داخل کشور وظیفه  تامین و توزیع این کالای مهم را بر عهده دارند‌‌. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به شرکت آلکو اشاره کرد. این شرکت یکی از قدیمی‌ترین و با کیفیت‌ترین برندهای موجود در بازار است که شیرهای برقی برودتی بسیار مطلوبی را تولید می‌کند. از دیگر تامین ‌کنندگان برتر شیر برقی می‌توان به دیبا پارت اشاره کرد که سال‌هاست جزو تامین‌ کنندگان شیرآلات هیدرولیک و دیگر انواع  تجهیزات برقی و صنعتی است‌. شرکت انتاکالا نیز از دیگر تامین‌کنندگان شیرآلات هیدرولک است که به واسطه خدمات عالی و کم‌نظیرش در طی سال‌ها فعالیت تخصصی، توانسته است رضایت مشتریان  خود را به خوبی کسب نماید. این شرکت معتبر با ایجاد تمهیدات لازم جهت خرید غیر حضوری، شرایطی امن و آسان را برای خرید آنلاین شیر برقی هیدرولیک و دیگر انواع آن فراهم آورده است. امکان ثبت نام تامین کنندگان شیرآلات صنعتی و ساختمانی در سایت انتاکالا از مزایای مهم این شرکت است که شرایط ثبت سفارش‌های شما  را با خیالی راحت فراهم می‌کند تا درکمترین زمان کالای مورد نظرتان را با بالاترین کیفیت و استاندارد در اختیار داشته باشید.



:: موضوعات مرتبط: آشنایی با انواع کاربرد شیر برقی در صنایع , ,
:: برچسب‌ها: شیرآلات صنعتی , شیر برقی , تجهیزات برقی , شیرآلات , تاسیسات , سرمایش , گرمایش , شیر برقی هیدرولیک , پنوماتیک , شیر اطمینان ساده , شیر اطمینان ترکیبی , شیر کاهنده فشار , شیر بی‌بار کننده , شیر متعادل‌کننده , شیر ترتیبی , شیر سوئیچ فشاری , سیستم جبران‌کننده فشار , شیر برقی سروو , شیر برقی سروو , شیر برقی پایوت , انتاکالا , تامین کنندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

 

خرید آنلاین محصولات زیمنس و skf

شرکت زیمنس و skf از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعتی در جهان هستند. شرکت زیمنس، یک شرکت چند ملیتی است و زمینه‌های انرژی، پزشکی، صنعت، زیرساخت و صنایع شهری مثل سیستم‌های تصویربرداری،  فعالیت دارد و می‌توان گفت در زمینه فنی و مهندسی، آیینه تمام نمای تاریخ آلمان است که دفتر اصلی آن در شهر مونیخ آلمان قرار دارد و skf،  با حدود یک قرن تجربه به عنوان از بزرگترین شرکت تولید کننده بلبرینگ و تجهیزات مرتبط به آن در سطح جهان است.

محصولات تولیدی توسط شرکت زیمنس و skf در حقیقت شکوفایی و رشد صنعت را به نمایش می‌گذارد

هدف این شرکت‌ها،  ارائه مزایا و عرضه نوآوری جهشی در زمینه صنعت، در سطح جهان است به گونه‌ای که محصولات تولیدی توسط این شرکت‌ها در تمام بازار جهانی بی رقیب مانده است. در این مقاله سعی داریم شما را با  نوع  فروش انواع محصولات زیمنس و  skf آشنا کنیم و سریعترین راه برای خرید این محصولات را به شما معرفی کنیم.

 

سریعترین روش خرید محصولات زیمنس

شرکت زیمنس یکی از مشهورترین شرکت‌های تولید اتوماسیون صنعتی است که در زمینه تولید انواع تجهیزات صنعتی مثل، تجهیزات دندان‌پزشکی، سیستم‌های عکس‌برداری، لوازم صنعتی و مواردی از این قبیل، یکه‌تاز عرصه جهانی است؛ این شرکت‌ها در ایران نیز نمایندگی‌های زیادی دارد.

مجموعه انتاکالا یکی از نمایندگی‌های فروش محصولات زیمنس  در ایران است که بزرگترین بازار آنلاین کالای صنعتی در کشور را دارد و کالاهای با کیفیت شرکت زیمنس را با قیمت مناسب به فروش می‌رساند. این مجموعه با سابقه طولانی‌مدت  در زمینه فروش انواع کالاهای صنعتی  با بهره‌گیری از بهترین نیروها و کادر مجرب، در این زمینه، آماده ارائه  خدمات به صورت اینترنتی به مشتریان است.

 

 

فروش انواع محصولات skf در انتاکالا

برند SKF در زمینه طراحی، توسعه، و ساخت رولبرینگ، بلبرینگ و تجهیزات مرتبط به آن مثل انواع یاتاقان‌، گریس، محصولات تعمیر و نگهداری، ابزار مکاترونیک، تجهیزات شبکه‌های انتقال برق و سیستم‌های روانکاری فعالیت دارد؛  همچنین  خدماتی مثل بازرسی و کنترل سلامت دستگاه‌ها و ماشین‌آلات را به خریداران و مشتریان ارائه می‌دهد. این مجموعه خوشنام تلاش  و کوشش در  زمینه پیشرفت و توسعه صنایع را سرلوحه کار خود قرار داده است؛ در واقع این کمک را به ما می‌رساند که در کسب و کار مرتبط بتوانیم به عملکرد مد نظر خود برسیم.

 محصولات برند SKF ویژگی‌ها و مزیت‌های فوق‌العاده‌ای دارند، از جمله اینکه:

  • بهره‌وری از ماشین‌آلات را بهبود می‌بخشند.
  • به دلیل کیفیت بالایی که دارند هزینه‌های تعمیرات و نگهداری را کاهش می‌دهند.
  • طرح‌ها را بهینه سازی می‌کنند.
  • بهره‌وری  از انرژی را بهبود می‌بخشند.

 

مجموعه انتاکالا یکی از نمایندگی‌های رسمی فروش محصولات برند SKF در ایران است که به صورت حرفه‌ای اقدام به فروش محصولات این برند مشهور، با قیمت مناسب و به صورت سازمانی می‌کند و بر مشتری‌مداری تاکید دارد. این مجموعه با تکیه بر کیفیت محصولات خود و همچنین بهره‌گیری از تنوع محصولات خود پاسخگوی تمامی نیازهای مشتریان و خریداران در صنایع مختلف و در زمینه بلبرینگ و تجهیزات مرتبط به آن است که با فروش آنلاین محصولات  skf، باعث شده است دسترسی به محصولات این شرکت بهتر و راحت‌تر انجام بگیرد.

تامین کنندگان محصولات زیمنس و skf در انتاکالا

مجموعه انتاکالا یکی از مشهورترین و مطرح‌ترین شرکت‌ها در زمینه  فروش اینترنتی محصولات و تجهیزات صنعتی است  که بهترین محصولات از برندهای مشهور را با کیفیت و قیمت مناسب به بازار عرضه می‌دارد. این مجموعه از کادر مجرب و کاردانی تشکیل شده است که در زمینه محصولات صنعتی تخصص دارند و بنابراین با نهایت علم و آگاهی لازم اقدام به تهیه و تامین محصولات زیمنس و skf می‌کنند به همین خاطر محصولاتی با ضمانت به بازار عرضه می‌دارند که خریداران و مشتریان می‌توانند با خیال راحت از این فروشگاه اینترنتی خرید کنند.

در حقیقت این مجموعه، بزرگترین فروشگاه اینترنتی محسوب می‌شود چرا که کالاهایی که به بازار عرضه می‌دارند، با دقت و حوصله و بدون هیچ عجله‌ای توسط کادر این مجموعه و تامین کنندگان محصولات صنعتی، از لحاظ خصوصیات فنی، نوع عملکرد، قیمت، ابعاد و مواردی از این قبیل بررسی می‌شود تا از کیفیت آن آگاهی کامل داشته باشند. بعد از اطمینان از صحت و سلامت آن، محصول را به بازار عرضه می‌دارند.

شرایط همکاری با فروشگاه آنلاین کالاهای صنعتی انتاکالا

مجموعه بزرگ و خوشنام انتاکالا افتخار این را داشته است که در راستای توسعه همکاری‌ها و کمک رساندن به ارتقای فضای کسب و کار در کشور،  اقدام به راه‌اندازی فروشگاه آنلاین کالاهای صنعتی کند. به این ترتیب، فروشندگان بازاری، خریداران و کسانی که به واسطه نیاز خود باید این محصولات را تهیه کنند می‌توانند از طریق وب‌سایت این مجموعه اقدام به ثبت درخواست خود کنند و مجموعه در اسرع وقت اقدام به تهیه  و ارسال محصول مورد نظر شما می‌کند.

لازم به ذکر است که همکاری با این مجموعه مزیت‌هایی نیز به همراه دارد که در اینجا به معرفی آنها می‌پردازیم:

  • در ابتدا کالای مورد نیاز شما به طور کامل معرفی می‌شود.
  • درخواست‌ها به طور مستقیم مورد بررسی قرار می‌گیرد و در این میان واسطه‌ها حذف می‌شوند.
  • قیمت بسیار مناسب  به دلیل حذف واسطه‌ها و خرید مستقیم
  • اطلاعات کالا با ارائه تصویر و شرح کامل از آن در دسترس مشتری قرار می‌گیرد.
  • ارائه تعهد توسط مجموعه انتاکالا برای محصول خود و خدمات پس از فروش آن

برای شروع همکاری با این مجموعه کافی است در گوگل وب سایت این مجموعه را جستجو کرده و نام محصول مورد نظر خود را در قسمت جستجو وارد کنید تا لیستی از محصولات زیمنس و skf را در ابعاد، قیمت، کیفیت و نوع کارایی آن برای شما باز شود. و در نهایت با تکمیل فرم  ارائه ده توسط مجموعه درخواست خرید کالای مورد نظر خود را ثبت کنید.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که مجموعه انتاکالا بازار آنلاین کالای صنعتی برای خرید و فروش انواع  محصولات زیمنس و skf  است. اگر در زمینه فروش کالای صنعتی فعالیت دارید می‌توانید از طریق این مجموعه کالای مورد نظر خود را خریداری کنید و یا محصولات خود را از طریق بازار این مجموعه به نمایش بگذارید و به صورت آنلاین به فروش برسانید.

 

با ثبت‌نام عضو تامین‌ کنندگان انتاکالا شوید تا بتوانید در بازار کالاهای صنعتی از رقبایتان پیشی بگیرید.



:: موضوعات مرتبط: خرید آنلاین محصولات زیمنس و skf , ,
:: برچسب‌ها: زیمنس , skf , اتوماسیون صنعتی , انتاکالا , بلبرینگ , رولبرینگ , فروشگاه آنلاین , کالاهای صنعتی , یاتاقان , گرییس , ماشین آلات , لوازم صنعتی , تامین کنندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

نکات طلایی در زمان خرید لوازم و تجهیزات صنعتی

با گذر زمان، نیاز مردم به ساخت وسایل و ساختمان­های جدید افزایش پیدا می­کند. به همین دلیل نیاز به استفاده از ابزارهایی است که علاوه بر آسان کردن کار، زمان ساخت را هم کاهش دهد. امروزه ابزارآلات صنعتی این کار را به خوبی انجام می­دهند.

 

 

اگر قصد خرید تجهیزات برق صنعتی برای مشاغل خود را دارید؟ خوب، در مقایسه با خرید لوازم اولیه مانند صابون دست یا کاغذ چاپگر بسیار متفاوت است؛ بنابراین، قبل از سرمایه گذاری پول خود باید کاملا: مطمئن باشید که تجهیزات مناسب را خریداری کرده‌اید.

اگر نمی‌خواهید اشتباهات پرهزینه‌ای انجام دهید، باید خریدهای خود را از قبل ارزیابی کنید، در اینجا نکات مفیدی در مورد چگونگی گرفتن بهترین تصمیم هنگام خرید تجهیزات برق صنعتی برای نیازهای شما آورده شده است.

 

خرید تجهیزات و وسایل الکتریکی

تجهیزات و وسایل الکتریکی شامل هر دستگاهی که از طریق برق تغذیه می‌کند تعریف می‌شود، اما این تعریف مبهم است، زیرا نمونه‌های بسیار و بسیاری از این قبیل ماشین‌ها وجود دارد؛ تجهیزات الکتریکی در دنیای مدرن همه جا رایج است؛ این مقاله برای کمک به حذف ابهام در بازار تجهیزات الکتریکی، با استفاده از تحقیقات بازار، بهترین تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان تجهیزات الکتریکی و به ویژه تجهیزات برق صنعتی در جهان را بررسی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­‌‌‌کند.‌ 

تجهیزات الکتریکی یک اصطلاح کلی برای تعریف هر دستگاهی است که از طریق برق کار می‌کند و شامل موارد زیر است:

  • روشنایی
  • لوازم برقی خانگی
  • تجهیزات فناوری اطلاعات
  • موتورها، پمپ‌ها و سیستم‌های تهویه مطبوع
  • دستگاه‌های مجهز به باتری

 

 

شرایط تامین کنندگان کالاهای صنعتی

 

همانطور که می‌دانید دوران کرونا میزان فروش حضوری را در حوزه‌ کالاهای صنعتی کاهش داده و کسب درآمد را برای افراد دشوار کرده است. کاهش درآمد، هدر رفتن زمان و تاخیر در ارسال کالا از بزگترین عیوب کرونا برای فروشندگان کالاهای صنعتی محسوب می‌شود.

 

انتاکالا بستری مختص خرید آنلاین اقلام صنعتی است که خرید و فروش را برای کاربر آسان کرده است. اگر شما نیز صاحب برند ، واردکننده، تولیدکننده و نماینده رسمی برندی هستید، می‌توانید در این بستر تخصصی ثبت‌نام کرده و عضو شوید. با عضویت در این بازار قادر خواهید بود با کاربرانی به وسعت کشورمان ایران در ارتباط باشید و بیش از پیش رغبت فروش محصول در بازار رقابتی فروش محصول را داشته باشید بنابراین اگر صاحبین صنایع هستید می‌توانید با عضویت در سایت به عنوان تامین کننده محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانید.

 

عضو تامین‌ کنندگان انتاکالا شوید تا بتوانید در بازار کالاهای صنعتی از رقبایتان پیشی بگیرید.با ثبت‌نام در سایت انتاکالا می‌توانید به ابزار آلات و کالاهای صنعتی مطرح‌ترین برندهای جهانی دسترسی داشته باشید.



:: موضوعات مرتبط: نکات طلایی در زمان خرید لوازم و تجهیزات صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: انتاکالا , تجهیزات صنعتی , ابزارآلات صنعتی , تجهیزات برق صنعتی , وسایل الکتریکی , تامین کنندگان , تجهیزات الکتریکی , روشنایی , لوازم برقی , پمپ , تهویه مطبوع , کالاهای صنعتی , ابزارآلات ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

خرید آنلاین انواع لوله و اتصالات

نظر به افزایش روزافزون جمعیت کشور و در پی آن نیاز به تامین صنعتی انواع نیازمندی‌های زندگی متمرکز شهری و احداث بناهای دارای کاربری‌های متفاوت از جمله مسکونی، تجاری و اداری، تفریحی، صنعتی و ...، تولید و توزیع مصالح ساختمانی مختلف جهت کاربرد در این کارگاه‌های ساختمانی بیش از پیش رونق یافته و بخش مهمی از صنعت کشور که مرتبط با ساخت‌وساز بوده وابسته به آن است. در این میان، محصولات صنعتی مختلفی و پرشماری برای احداث یک ساختمان از صفر تا صد به کار می‌روند که تولید و توزیع انها در کشور جهت خودکفایی صنعتی و جلوگیری از خروج ارز و سرمایه ملی بسیار مهم و ضروری است. یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین مواد و ابزار ساختمانی و صنعتی موجود در بازار، انواع لوله و اتصالات صنعتی است که جهت لوله‌کشی و هدایت آب، گاز و خطوط سیم و کابل و بسیاری از کاربردهای دیگر به کار می‌رود. یک ساختمان یا مجموعه صنعتی دارای تاسیسات مناسب و کاربردی برای حداقل چند دهه پس از احداث نیازمند اجرای درست بخش‌های مختلف نقشه‌های تاسیساتی است که یکی از مهمترین آنها، اجرای لوله‌کشی و نصب انواع بزرگ و کوچک آنها در اتصالات به یکدیگر است.

 

 

به همین جهت، آگاهی از ویژگی‌های انواع لوله و اتصالات، کاربرد آنها و همچنین مقایسه انواع مورد نیاز برای پروژه‌های شخصی با موارد موجود در بازار کمک شایانی به تهیه انواع نقشه‌های تاسیساتی و برآورد و محاسبه قیمت تمام‌شده تاسیسات ساختمان می‌کند. به همین دلیل و در این نوشتار، درباره انواع کاربرد لوله و اتصالات، انواع اتصالات صنعتی، عوامل موثر بر قیمت آنها و همچنین فروش اینترنتی آنها توضیحاتی ارائه شده است.

 

انواع کاربرد لوله و اتصالات در صنعت

همان طور که اشاره شد، لوله و اتصالات صنعتی مهمترین نقش را در اجرای تاسیسات ساختمان ایفا می‌کنند. امروزه برای لوله‌کشی آب، گاز، فاظلاب و همچنین انتقال خطوط سیم و کابل درون ساختمان‌ها از انواع لوله‌های مختلف با جنس خاص برای هر کدام استفاده می‌شود. علاوه بر آن و در صنعت، لوله‌ها جهت انتقال انواع مایعات مختف دیگر نیز به کار می‌روند و وجود و به‌کارگیری آنها برای ادامه فعالیت صنعتی ضروری است و به همین جهت آشنایی با جنس و کاربرد انواع لوله و اتصالات صنعتی، تامین کننده هر کدام از آنها و فروشگاه آنلاین در صورت وجود امکان فروش اینترنتی در انواع فروشگاه آنلاین کالاهای صنعتی می‌تواند در افزایش کیفیت و دقت محصولات کاربردی تهیه‌شده برای انواع پروژه‌های بزرگ و کوچک یاری‌رسان باشد.

در گذشته، انواع لوله و اتصالات صنعتی آنها با قطعات فلزی و عمدتا از برنج و آلیاژهای مختلف ساخته می‌شدند. هم‌اکنون نیز در بسیاری از سازه‌های بزرگ و کوچک ساخت قدیم از انواع این لوله‌ها استفاده می‌شود. به دلیل اینکه نصب این لوله‌ها نیاز به مهارت خاصی در آب‌بندی داشته، ععمدتا پس از مدت مشخصی دچار رسوب‌گرفتن و مسدودشدن مسیر گذر مایعات شده و در اتصالات نیز انعطاف‌پذیر نیستند، مهندسین به فکر استفاده از انواع دیگری از لوله و اتصالات افتاده که در واقع دارای کارایی بیشتر، سهولت حمل و نقل و نصب و آب‌بندی راحت‌تر در اتصالات باشند. به همین جهت امروزه بیشتر از اتصالات پلی‌اتیلن استفاده می‌شود. وزن کم آنها، تولید در مقیاس گسترده‌تر نسبت به انواع محصولات مشابه فلزی و امکان آب‌بندی آنها از ویژگی‌های مثبت کاربردشان در انواع پروژه‌های تاسیساتی است. علاوه بر آن، جداره داخلی انواع لوله‌های پلی‌اتیلن دارای قابلیت جذب رسوب کمتری نسبت به انواع لوله و اتصالات صنعتی فلزی است و به دلیل دارا بودن همین مزیت، امکان استفاده از آنها برای مدت بیشتری نسبت به لوله و اتصالات فلزی فراهم شده است.

برای اتصالات انواع لوله‌ها در لوله‌کشی‌های مختلف ساختمانی و صنعتی، از انواع مغزی، مهره‌ی ماسوره، درپوش و بوشن‌ها، انوع واشر و فلنج استفاده می‌شود. همچنین اتصالات در محل سه‌راهی از انواع سه‌راهی‌های مختلف مانند سه‌راهی تبدیلی، سه‌راهی قائم و سه‌راهی 45 درجه استفاده می‌کنند. همچنین برای اتصالات چهار لوله از انواع چهارراهی و جهت تغییر جهت گذر لوله از زانویی‌های دارای زوایای مختلف مانند زانویی 90 درجه و 45 درجه استفاده می‌شود.

 

انواع لوله و اتصالات صنعتی

با توجه به نکات فوق، می‌توان از انواع لوله و اتصالات صنعتی پلی‌اتیلن یا فلزی در کارگاه‌های صنعتی و ساختمانی استفاده کرد. برای مصارف مختلفی به خصوص لوله‌های آب گرم می‌توان انواع لوله‌های پلی‌اتیلن را به کار برد تا رسوب‌گیری در جداره داخلی آن کاهش یابد. این امر به خصوص پس از گذشت چند دهه از اجرای تاسیسات ساختمان نمود بیشتری پیدا می‌کند چرا که رسوبگذاری درون جداره داخلی لوله‌ها به صورت تدریجی و با مرور زمان رخ می‌دهد. جهت لوله‌کشی فاضلاب و یا انواع لوله‌های تهویه هوا و ونتیلاسیون عمدتا ازلوله‌های پلی‌کا و کانال‌های دارای قطر بیشتر استفاده می‌شود تا ظرفیت عبوردادن سیال در حجم بالا را داشته باشند. همچنین برای انواع سیم‌کشی داخلی ساختمان‌ها و بناها از لوله‌های خرطومی و لوله‌های پلی‌اتیلن انعطاف‌پذیر استفاده می‌شود که جهت ایجاد انواع خم در انحنا در مسیر عبور همراه با سیم‌ها خاصیت ارتجاعی داشته باشند.

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب انواع لوله و اتصالات صنعتی از تامین کننده یا تامین‌کنندگان مختلف، نحوه نصب آنها است و در صورتی که برای لوله‌کشی ساختمان سرعت و سهولت اجرا مهم است می‌توان از لوله‌های پلی‌اتیلن در انواع لوله‌کشی و اتصالات بهره برد.

جهت بهبود عملکرد انواع اتصالات مانند اتصالات مغزی، مهره‌ی ماسوره، درپوش‌ها، فلنج‌ها و انواع واشر عمدتا از نوار تفلون استفاده می‌شود که می‌تواند درون محل رزوه اتصالات مذکور با لوله‌ها قرار گرفته و علاوه بر آب‌بندی، از زنگ‌زدگی و خوردگی آنها جلوگیری کند.

 

همچنین در صورتی که لوله‌کشی طراحی‌شده یک سازه صنعتی یا مسکونی فلزی بوده و برای کاربردهایی نظیر لوله‌کشی گاز شهری اجرا شود، می‌توان از اتصالات جوشی نیز برای وصل‌کردن انواع قطعات مختلف این لوله‌ها به یکدیگر و نصب بر روی بدنه دیوارهای تاسیساتی بهره برد. در این صورت بازرسی جوش برای این اتصالات، رنگ‌آمیزی جهت جلوگیری از خوردگی و زنگ‌زدن و همچنین جلوگیری از ایجاد فشار و ضربه به آنها در هنگام نصب و به‌کارگیری بسیار مهم و حیاتی است.

 

عوامل موثر بر قیمت لوله های صنعتی

یکی از مهمترین عوامل برای تصمیم‌گیری در مورد انتخاب انواع لوله‌ها و اتصالات به کار برده شده در برآوردهای تاسیساتی، قیمت تمام‌شده خرید و اجرای آنها است. با توجه به اینکه لوله‌های فلزی نورد شده توسط کارخانجات ذوب فزات دارای قیمت به‌روز فلز مصرفی در تولیدشان هستند، متره و برآورد نقشه تاسیساتی لوله‌کشی فلزی دارای ریسک و عدم اطمینان بیشتری نسبت به انواع نقشه‌های لوله‌های پلی‌اتیلنی است. همچنین صادرات انواع لوله‌های تولیدی در کشور به بسیاری از کشورهای همسایه و یا در حاشیه خلیج فارس نیز موجب به‌روز بودن قیمتشان به دلیل مبادلات ارزی و بین‌المللی در صادرات آنها است و این نکته یکی از مهمترین موارد در تعیین قیمت انواع محصولات کاربردی و برآورد هزینه‌های کلی تاسیساتی در این دسته است.

همچنین، عامل دیگری که می‌تواند بر افزایش یا نوسان قیمت انواع لوله و اتصالات صنعتی به خصوص لوله‌های ساخته‌شده با مواد پلیمری تاثیرگذار باشد، قیمت جهانی نفت و انواع مواد خام است که به دلیل صادرات و واردات گسترده این اقلام از مبدا یا به مقصد کشورمان ایران، قیمت تمام‌شده محصولات عرضه بازار نیز از قیمت جهانی آن تبعیت می‌کند.

 

همچنین، یکی دیگر از موارد مهمی که برای تامین کننده و طراح تاسیساتی مهم بوده و باید در تامین و فروش، چه به صورت فروش آنلاین و چه فیزیکی و حضوری در نظر گرفته شود، هزینه حمل و نقل و سفارش انواع لوله و اتصالات صنعتی است. با توجه به وزن بیشتر لوله‌های فلزی، حمل و نقل آنها عمدتا پرهزینه‌تر بوده و نیازمند ماشین‌آلات سنگین‌تری است. همچنین مکان کارگاه ساختمانی و صنعتی مورد نظر برای تحویل انواع سفارش‌های لوله و اتصالات می‌تواند بسیار مهم باشد چرا که با توجه به محل قرارگیری آن می‌توان از نزدیکترین کارخانه یا انبار تولیدی لوله و اتصالات سفارش داد تا هزینه حمل‌ونقل کمتری داشته باشند.

 

سفارش آنلاین انواع لوله صنعتی

نظر به افزایش جمعیت و بروز انواع آلودگی‌های ناشی از ترافیک خودروها در بیشتر محدوده‌های شهری کشور، یافتن روشی جهت سفارش محصولات مختلف فنی و کارگاهی از راه دور به خصوص از انواع فروشگاه آنلاین کالاهای صنعتی یکی از پرطرفدارترین روش‌ها بوده و موجب کاهش آلودگی، کاهش ترافیک، و مصرف سوخت و همچنین صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود. با استفاده از امکانات فروش اینترنتی و سفارش آنلایت انواع لوله و اتصالات صنعتی می‌توان همچنین در انرژی نیروی انسانی نیز صرفه‌جویی کرد و در مدیریت و بهینه‌سازی منابع انسانی گامی رو به جلو برداشت. همچنین سفارش آنلاین انواع لوله‌های صنعتی مانند بسیاری از کالاهای ریز و درشت دیگر می‌تواند دارای مزایایی از جمله بررسی تخصصی‌تر امکانات و ویژگی‌های فنی انواع محصولات صنعتی بوده و امکان مقایسه انواع مختلفی از محصولات را با هم فراهم کند. انتخاب فروشگاه اینترنتی مورد اطمینان جهت تامین درست و به‌موقع انواع محصولات مورد نیاز در کارگاه صنعتی بسیار مهم است و از همین رو، سایت‌های فروش اینترنتی این محصولات کاربردی و بسیار مهم باید دارای انواع نمادهای تجارت الکترونیک مورد تایید نهادهای نظارتی کشور باشند. انتاکالا، بازار آنلاین کالاهای صنعتی و مرجع تخصصی ارزیابی، بررسی، مقایسه و خرید انواع کالاها و ملزومات صنعتی است که با بهره‌گیری از دانش فنی و به‌روز برای تحلیل فنی انواع کالاهای صنعتی بستر مناسبی جهت سفارش آنلاین انواع محصولات صنعتی از جمله انواع لوله و اتصالات صنعتی فراهم کرده است.

 

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.



:: موضوعات مرتبط: خرید آنلاین انواع لوله و اتصالات , ,
:: برچسب‌ها: لوله و اتصالات , خرید آنلاین , تامین صنعتی , تاسیسات , لوله‌کشی , اتصالات , فروشگاه آنلاین , لوله و اتصالات صنعتی , لوله , فلنج , تهویه هوا , تامین کنندگان , اتصالات مغزی , اتصالات جوشی , لوله های فلزی , انتاکالا ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

انواع کاربرد مواد معدنی و شیمیایی در صنایع مختلف

 

صنایع شیمیایی متشکل از شرکت‌هایی است که اجزای خام ازجمله نفت، گاز آلی، هوا، آب و مواد معدنی را به بیش از 70000 مورد مختلف تبدیل می‌کند.

پلیمرها با 33 درصد درآمد در سطح جهان بزرگ‌ترین منبع درآمد هستند. این شامل تمام گروه‌های مواد پلاستیکی و مواد ساخته‌شده توسط انسان می‌شود. بازارهای عمده مواد پلاستیکی عبارت‌اند از بسته‌بندی، سطل زباله، تجهیزات، لوله، حمل‌ونقل، اسباب‌بازی و بازی. بیشترین حجم اقلام پلاستیکی، پلی‌اتیلن (PE)، عمدتا در فیلم‌های بسته‌بندی اقلام و سایر بازارها مانند ظروف، سطل‌ها و لوله‌های محصولات شیر ​​استفاده می‌شود.

 

 

 

پلی وینیل کلراید (PVC)، یکی دیگر از اقلام با حجم زیاد، به‌طورکلی برای ساخت لوله برای بازارهای توسعه و همچنین بیرونی و تا حد بسیار کمتری، جزء حمل‌ونقل و بسته‌بندی اقلام، پلی‌پروپیلن (PP)، ازنظر کمیت مشابه PVC استفاده می‌شود.

لباس و فرش پلی استایرن (PS)، یکی دیگر از پلاستیک‌های با حجم زیاد، به‌طورکلی برای بسته‌بندی تجهیزات و اقلام و همچنین اسباب‌بازی‌ها و بازی‌ها و سرگرمی‌ها استفاده می‌شود. مواد پیشرو ساخته دست بشر از پنبه، پلاستیک، پلی‌پروپیلن و اکریلیک با کاربردهایی مانند لباس، مبلمان و سایر مصارف تجاری و مصرفی تشکیل‌شده است.

مواد شیمیایی در پتروشیمی‌های بزرگ و مواد واسطه عمدتا از گاز ذوب‌شده نفت (LPG)، گاز آلی و نفت خام ایجاد می‌شوند. درآمد آن‌ها نزدیک به 30 درصد از کل مواد اولیه است. اقلام معمولی با حجم زیاد شامل اتیلن، پروپیلن، بنزن، تولوئن، زایلن ها، متانول، مونومر کلرید پارچه وینیل (VCM)، استایرن، بوتادین و اکسید اتیلن هستند. این مواد اولیه یا محصول، اجزای اولیه‌ای هستند که برای تولید بسیاری از پلیمرها و سایر مواد آلی پیچیده‌تر، به‌ویژه آن‌هایی که برای استفاده در طبقه‌بندی مواد تخصصی ایجاد می‌شوند، استفاده می‌شوند.

 

 

انواع مواد معدنی و شیمیایی پرکاربرد در صنایع مختلف

هزاران ماده مواد معدنی و شیمیایی وجود دارد. برخی برای تولید کالاهای مصرفی، برخی دیگر برای تولید انرژی و برخی حتی در تولید سایر مواد شیمیایی صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. کدام مواد شیمیایی برای تولید صنعتی در مقیاس جهانی اهمیت بیشتری دارند؟

 

اسیدسولفوریک (H2SO4)

اسیدسولفوریک رایج‌ترین مواد معدنی و شیمیایی صنعتی است که در جهان تولید می‌شود. کاربرد صنعتی اولیه آن ساخت اسید فسفریک است که جزء اصلی اکثر کودهای شیمیایی است. اسیدسولفوریک یک جزء حیاتی برای ساخت فلز است، به‌ویژه در تولید مس و روی و همچنین تمیز کردن فولاد. تولید اسیدسولفوریک بیش از 3 درصد در سال رشد می‌کند و تا حد زیادی ناشی از تقاضای منطقه آسیا و اقیانوسیه است.

 

اتیلن (C2H4)

سالانه بیش از 150 میلیون تن اتیلن تولید می‌شود که بیشتر از هر ترکیب آلی دیگری است. تقاضای آن را می‌توان تا حد زیادی به پیشرفت در تولید پلیمرها، به‌ویژه پلی‌اتیلن‌ها نسبت داد. همچنین می‌توان از آن برای ساخت سایر مواد معدنی و شیمیایی صنعتی مانند اتانول استفاده کرد. اتیلن چگونه تولید می‌شود؟ معمولاً از طریق کراکینگ نفت خام با بخار حاصل از فرآیندی که معمولاً به‌عنوان فراکینگ شناخته می‌شود.

 

هیدروکسید سدیم (NAOH)

سدیم هیدروکسید یک ترکیب معدنی است که برای بسیاری از صنایع حیاتی است. برای کاربردهای صنعتی اعم از تولید کاغذ گرفته تا توسعه نساجی تا تولید مواد تمیزکننده استفاده می‌شود. بیش از 70 میلیون تن در سال تولید می‌شود. این معمولاً به‌عنوان یک محصول مشترک در طول ساخت کلر به دست می‌آید. محبوبیت آن تا حد زیادی به ارزانی و توانایی آن در "پاک کردن" گازها برای حذف موثر اسیدها در حین سوختن بستگی دارد.

 

پروپیلن (C3H6)

پروپیلن که با نام‌های پروپن و/یا متیل اتیلن نیز شناخته می‌شود، یک ترکیب گاز آلی است. این محصول فرعی طبیعی فرآیند تخمیر است که آن را به یک ترکیب شیمیایی مهم برای پیشرفت بخش شیمی سبز تبدیل می‌کند. برعکس، از سوخت‌های فسیلی نیز تولید می‌شود. پروپن برای صنعت پتروشیمی و به‌عنوان ماده اولیه برای انواع محصولات بسیار مهم است. سالانه بیش از 85 میلیون تن از آن در سطح جهان عمدتا به‌عنوان سوخت یا برای تولید لاستیک/پلاستیک تولید می‌شود.

 

نیتروژن (N2)

سالانه صدها میلیون تن گاز نیتروژن تولید می‌شود. هنگامی‌که نیتروژن با هیدروژن ترکیب می‌شود، آمونیاک تولید می‌کند که خود یک ماده شیمیایی صنعتی حیاتی است. نیتروژن برای مجموعه‌ای از محصولات ازجمله کودها، پارچه‌ها، رنگ‌ها و حتی مواد منفجره استفاده می‌شود.

 

بزرگ‌ترین تامین کننده مواد معدنی و شیمیایی در ایران

 

در زیر 10شرکت بزرگ تولیدکننده و تامین کننده مواد معدنی و شیمیایی آورده شده است:

 

  • صنایع شیمیایی رزیتان (Resitan)
  • صنایع شیمیایی خوش گروپ (Khosh group)
  • صنایع شیمیایی فسفات تجارت ایرانیان (phtir)
  • صنایع شیمیایی ایران (IRAN CHEMICAL MANUFACTURING COMPANY)
  • صنایع شیمیایی دکتر مجللی
  • صنایع شیمیایی علمی سازان پاسارگاد با برند کانگورو (KANGAROO)
  • صنایع شیمیایی نگین تجارت پیام ( آریا شیمی سابق)
  • صنایع شیمیایی ناد پلیمر
  • صنایع شیمیایی آروین شیمی فن‌آور
  • صنایع شیمیایی معدنی املاح ایران

 

 

عوامل موثر بر قیمت خرید مواد معدنی:

مهم‌ترین عوامل موثر درقيمت تمام‌شده ماده معدني كه در محاسبات فني و اقتصادي معادن نيز تعيين‌كننده می‌باشند عبارت است از :

 

-1 هزينه‌هاي سرمايه‌اي :

با استهلاك سرمايه، اين هزينه باعث افزایش در قیمت خرید مواد معدنی می‌شود.

 

-2 هزينه‌هاي جاري :

در طول فعاليت معدن، هزينه‌هاي مختلفي به‌عنوان هزينه‌هاي جاري صرف می‌گردد.

-3 هزينه پرداخت قيمت پايه :

به ازاي هر تن ماده معدني استخراج‌شده، مبلغ مشخصي به‌حساب خزانه واريز می‌شود كه به آن حقوق دولتی نيز گفته می‌شود.

 

-4 ماليات :

همانند تمام واحدهاي اقتصاي ، معادن نيز مبلغي را به‌عنوان ماليات پرداخت می‌نمايند.

 

 

 

تسهیل خرید و کاهش قیمت تهیه مواد اولیه معدنی و شیمیایی با سفارش آنلاین

هرساله هزارها دلار ماده شیمیایی به فروش می‌رسد. امروزه روش درآمدزایی و کسب‌وکارها باگذشت زمان و پیشرفت فناوری متحول شده است. با ظهور اینترنت و دسترسی آسان همه مردم به فضای مجازی مدل جدیدی از بازار رونمایی شده است. این مسئله در زمینه فروش و عرضه مواد معدنی و شیمیایی نیز صدق می‌کند و سبب شده که فروشگاه‌ها و شرکت‌ها به جهت افزایش فروش خود از راه‌های اینترنتی اقدام کنند. به همین دلیل فروش به‌صورت آنلاین باعث تسهیل در خرید و تهیه همچنین کاهش قیمت مواد معدنی و شیمیایی به دلیل حذف واسطه‌ها شده است.

 

خرید مواد اولیه شیمیایی و معدنی

هنگام راه‌اندازی یک کسب‌وکار تولیدی که به دنبال مواد معدنی و شیمیایی هستید بهتر است از موادی استفاده کنید که به اصالت آن اطمینان دارید تا نتیجه بهتری بگیرید مواد معدنی و شیمیایی را در entakala.com جستجو کرده و از طیف گسترده‌ای از تامین کنندگانی عمده‌ای که با انتاکالا همکاری می‌کنند، نیازهای مختلف صنعتی خود را برآورده کنید.

 

همکاری با تامین کنندگان عمده در انتاکالا

شرکت انتاکالا مفتخر است با همکاری با تولیدکنندگان و تامین کنندگان عمده کالاهای صنعتی و ایجاد بستری امن برای خرید آنلاین کالاهای صنعتی با حذف واسطه‌ها زمینه خریدی آسان و ارزان برای فعالان بخش‌های مختلف صنعتی و همه مردم فراهم آورد. شما مشتریان عزیز با مقایسه قیمت مواد معدنی و شیمیایی و همچنین اطمینان از اصالت کالاها با خیالی آسوده می‌توانید نسبت به خرید کالا اقدام کرده و مطمئن باشید با اولین خرید مشتری دائمی ما خواهید شد.

 

 

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.



:: موضوعات مرتبط: انواع کاربرد مواد معدنی و شیمیایی در صنایع مختلف , ,
:: برچسب‌ها: بسته بندی , صنایع شیمیایی , مواد معدنی , پلیمر , تجهیزات , پلی‌اتیلن , پلی وینیل کلراید , پلی‌پروپیلن , مواد شیمیایی , اسیدسولفوریک , فولاد , اتیلن , اتانول , سدیم هیدروکسید , گاز نیتروژن , تامین کنندگان , انتاکالا , فروشگاه آنلاین ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

چگونه در بازارهای صنعتی فروشمان را چندین برابر کنیم؟

بهترین روش افزایش فروش در بازار صنعتی

بیش از 75 درصد مردم حداقل ماهی یکبار خرید اینترنتی انجام می‌دهند. خرید و فروش آنلاین، با توجه به مزایایی که برای خریداران و فروشندگان دارد، توجه طیف وسیعی از مردم را به خود جلب کرده است. البته این امر در خرید اقلامی مانند پوشاک بیشتر به چشم می‌خورد. در واقع خرید و فروش اینترنتی برخی کالاها مانند کالاهای صنعتی، طرفداران کمتری دارد. چرا که بسیاری از تامین کنندگان ابزارآلات و محصولات صنعتی، به شیوه‌های سنتی محصولاتشان را به فروش می‌رسانند. به این ترتیب آن‌ها با دسترسی نداشتن به حجم زیادی از مخاطبان و محدودیت‌هایی که برای جذب مشتری در فروش حضوری وجود دارد، بسیاری از مشتریان را از دست می‌دهند.

  • حذف هزینه‌های فروشگاه فیزیکی
  • گسترش عرصه کاری و حذف محدودیت‌های زمانی و مکانی
  • عرضه محصولات بر مبنای تقاضای مشتریان

 

 

 خرید و فروش آنلاین کالاهای صنعتی در انتاکالا

همانطور که گفتیم، راه‌اندازی فروش آنلاین ابزار آلات صنعتی مشکلاتی را به همراه دارد. اما با به‌کارگیری پلتفرم‌های آنلاین این حوزه، می‌توانید بر بسیاری از این مشکلات غلبه کنید.

انتاکالا به عنوان بازار آنلاین کالاهای صنعتی، بستری را برای خریداران و فروشندگان محصولات صنعتی فراهم کرده است تا در فضایی امن به خرید و فروش کالاهای صنعتی بپردازند. در انتاکالا، تامین کنندگان کالاها و ابزار آلات صنعتی محصولاتشان را در سایت انتاکالا عرضه می‌کنند و خریداران با مراجعه به سایت، کالاهای مورد نیازشان را خریداری می‌کنند. به این ترتیب، محصولات در معرض دید هزاران کاربر قرار می‌گیرند و شانس فروش آن‌ها افزایش می‌یابد.

یکی از امکاناتی که انتاکالا در اختیار فروشندگان قرار می‌دهد، خرید و فروش در بستری امن و مطمئن است. از جمله مشکلات فروش آنلاین کالاهای صنعتی، عدم اعتماد مشتریان به فروشگاه‌های آنلاین است. در واقع خرید محصولات صنعتی گران قیمت، به ریسک‌پذیری بیشتری نیاز دارد. بنابراین اگر مشتریان به فروشگاه‌ها اعتماد نداشته باشند، از خرید آنلاین صرف نظر می‌کنند. انتاکالا شرایطی را فراهم کرده است که مشتریان می‌توانند با خیال راحت خرید کنند. به طور مثال امکان پرداخت در محل یکی از امکاناتی است که انتاکالا در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و به این ترتیب این مشکل را حل کرده است.

 

تامین کنندگان انتاکالا می‌توانند هنگام ثبت محصول در سایت، قیمت ارزی محصولات را نیز درج کنند. ثبت قیمت ارزی از بروز هر گونه ضرر و زیان در معاملات جلوگیری می‌کند.

یکی از اولویت‌های انتاکالا، پاسخگویی به نیازهای خریداران است. انتاکالا با برقراری ارتباطی سودمند با مشتریان، نیازهای آن‌ها را شناسایی می‌کند و در راستای پاسخگویی به این نیازها گام برمی‌دارد. در انتاکالا مشتریان به محصولات برترین و بزرگ‌ترین برندهای ایران و جهان دسترسی دارند. دسته‌بندی این محصولات شامل بلبرینگ ها ، لوله و اتصالات ، مواد اولیه و معدنی، ابزار آلات و ... می‌شود که تمامی آن‌ها دارای ضمانت اصالت کالا و بازگشت کالا هستند.

اگر می‌خواهید به یکی از تامین کنندگان انتاکالا تبدیل شوید، کافی است در سایت ثبت‌نام کنید. پس از تایید هویت و ورود به حساب کاربری‌تان، به تمامی امکانات سایت دسترسی خواهید داشت. همچنین می‌توانید محصولاتتان را در سایت ثبت کنید و اقدامات لازم را برای فروش آن‌ها انجام دهید.

 

شرایط تامین کنندگان کالاهای صنعتی

 

همانطور که می‌دانید دوران کرونا میزان فروش حضوری را در حوزه‌ کالاهای صنعتی کاهش داده و کسب درآمد را برای افراد دشوار کرده است. کاهش درآمد، هدر رفتن زمان و تاخیر در ارسال کالا از بزگترین عیوب کرونا برای فروشندگان کالاهای صنعتی محسوب می‌شود.

انتاکالا بستری مختص خرید آنلاین اقلام صنعتی است که خرید و فروش را برای کاربر آسان کرده است. اگر شما نیز صاحب برند ، واردکننده، تولیدکننده و نماینده رسمی برندی هستید، می‌توانید در این بستر تخصصی ثبت‌نام کرده و عضو شوید. با عضویت در این بازار قادر خواهید بود با کاربرانی به وسعت کشورمان ایران در ارتباط باشید و بیش از پیش رغبت فروش محصول در بازار رقابتی فروش محصول را داشته باشید بنابراین اگر صاحبین صنایع هستید می‌توانید با عضویت در سایت به عنوان تامین کننده محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانید.

 

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.

 



:: موضوعات مرتبط: چگونه در بازارهای صنعتی فروشمان را چندین برابر کنیم؟ , ,
:: برچسب‌ها: بازارهای صنعتی , ابزارآلات , فروش آنلاین , تامین کنندگان , کالاهای صنعتی , انتاکالا , لوله و اتصالات , مواد اولیه , بلبرینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

ضرورت آشنایی با انواع تجهیزات حفاظت فردی و ترافیکی

انواع تجهیزات حفاظت فردی

تجهیزات ایمنی، همانطور که از نامش پیداست، جهت حفظ ایمنی فرد در هنگام کار و مواجهه با ماشین‌های صنعتی، ابزار آلات، محلول‌ها و مواد شیمیایی، قرار گرفتن در محیط‌های خورنده، اسیدی، شیمیایی و رادیواکتیو، و همچنین دیده شدن مطلوب کارگر توسط کارفرمایان انتخاب شده و به تامین کنندگان سفارش داده می‌شوند. انواع مختلف و متعددی از تجهیزات ایمنی برای مشاغل کارگاهی، فنی، درمانی و ... مورد نیاز است که در ادامه‌ی این مقاله از انتاکالا، به تعدادی از آنها اشاره می‌شود:

  • لباس کار: همان طور که از نامش پیداست، جهت پوشش بدن و پاها استفاده می‌شوند. لباس‌های کار انواع یکسره یا دو تکه داشته و می‌توانند کل بدن یا قسمتی از آن را پوشش دهند. تعدادی از لباس‌های کار رایج در کارگاه‌ها عبارت‌اند از: انواع روپوش‌ها، پیش‌بند، لباس کار جوشکاری، لباس نقاشی، کاپشن و شلوار مهندسی، لباس و لوازم آتش‌نشانی، لباس کار آزمایشگاهی (ضد شیمیایی و محیز رادیواکتیو) و لباس نسوز.
  • کلاه ایمنی: با توجه به اینکه در بسیاری از کارگاه‌های ساختمانی و تولیدی، از بالابرها استفاده می‌شود یا انجام کار در طبقات مختلف صورت می‌پذیرد، به علت اینکه سقوط هر نوع مصالحی موجب آسیب‌رساندن به کارگران و سایر اعضای کارگاه خواهد شد، استفاده از کلاه ایمنی برای تمامی پرسنل حاضر در کارگاه در هر زمانی حتی تعطیلی کارگاه الزامی و حیاتی بوده و یکی از مهمترین تجهیزات ایمنی و پوشاک است.
  • عینک و گاگل ایمنی: عینک‌های ایمنی برای حفاظت از چشم‌ها در زمان جوشکاری و پرتاب شدن براده‌ها، محیط‌های دارای گرد و غبار و نور شدید و همچنین گاگل‌ها برای محیط‌های شیمیایی و مکان‌های مرتبط با لیزر و در زمان استفاده از ابزارهای جوشکاری‌ صنعتی به کار می‌روند.
  • دستکش‌ها و کفش‌های ایمنی: یکی از مهمترین وسایل ایمنی، دستکش‌ها هستند چرا که کلیه‌ی کارهای انجام شده در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها با دست انجام می‌شود. دستکش‌ها می‌توانند، بسته به نوعشان، دست اپراتور را در برابر خراش، زخم، سوختگی، شکستگی و ... حفظ نمایند. از انواع مختلف دستکش می‌توان به دستکش‌های لاتکس، لاستیک، نیتریل، وینیل، چرم، برزنت و همچنین آلومینیومی اشاره کرد. کفش ایمنی برای حفظ انگشتان، پنجه، پاشنه و کف پا در برابر سقوط اجسام و بریدگی و خراش استفاده می‌شود. جنس کفش‌های کار معمولا از چرم یا چرم مصنوعی بوده و در سمت پنجه‌ی آن دارای قطعه‌ی فلزی محافظ انگشتان است.
  • ماسک و رسپیراتور: به طور کلی در محیط‌های دارای گرد و غبار، محیط‌های دارای آلودگی باکتریال و ویروسی، مواد شوینده، مواد شیمیایی و سمی، استفاده از انواع ماسک از ساده تا فیلتردار یا رسپیراتورها باعث ایجاد ایمنی برای دستگاه تنفسی خواهد شد.

 

کاربرد تجهیزات ایمنی و کنترل ترافیک شهری

بسیاری از شرایط مختلف وجود دارد که استفاده از تجهیزات ایمنی و کنترل ترافیک را ضروری می‌سازد. به ‌عنوان ‌مثال، هنگام کار بر روی پروژه‌های جاده‌ای شما نباید بدون استفاده از محصولات ایمنی مناسب جهت کنترل ترافیک عمل کنید. همه‌ساله، حوادث ناشی از عدم استفاده از تجهیزات ایمنی و کنترل ترافیک رخ می‌دهد، که بسیاری از آن‌ها جدی و برخی باعث مرگ می‌شوند. استفاده از تجهیزات خوب ایمنی، می‌تواند به جلوگیری از این حوادث کمک کند.

 

تجهیزات ایمنی کنترل ترافیک شهری، شامل وسایلی برای وادار کردن استفاده‌کنندگان از راه به رعایت قوانین راهنمائی و رانندگی می‌شود. استاندارد کردن علائم و تجهیزات ترافیکی از نظر ابعاد، رنگ، طرح، حروف و به‌کارگیری هماهنگ آن‌ها در همه معابر به‌ منظور جلوگیری و به حداقل رساندن شرایط تهدیدکننده در خیابان‌ها و جاده‌ها جهت جلوگیری از صدمات جدی ناشی از حوادث و تصادفات از دیگر انواع تجهیزات ایمنی کنترل ترافیک شهری است.

 

فروش آنلاین تجهیزات ترافیکی

این روزها انواع مختلفی از تجهیزات ایمنی و کنترل ترافیک در بازار وجود دارد، بنابراین دانستن اینکه دقیقا از چه محصول‌هایی، در چه مواقعی استفاده کنید، گاهی اوقات مشکل است. ما در انتاکالا با سال‌ها تجربه، می‌توانیم اطلاعات زیادی در مورد انواع مختلف تجهیزات ایمنی ارائه دهیم.

قبل از هر کاری، باید در نظر بگیرید که چه نوع تجهیزات ایمنی و کنترل ترافیک ممکن است برای حفظ امنیت جاده موردنیاز باشد. اما داشتن اطلاعات شخصی در مورد این موضوع می‌تواند مفید باشد. ما طیف وسیعی از محصولات ایمنی را برای انواع محیط‌های مختلف کار، ارائه می‌دهیم همچنین می‌توانیم هر آنچه را که برای ایمن بودن ترافیک نیاز دارید، تهیه کنیم

 

اگر در مورد انواع تجهیزات ایمنی و کنترل ترافیک که ما ارائه می‌دهیم، نحوه عملکرد تجهیزات و زمان استفاده از آن، سؤالی دارید، بخش خدمات مشتری ما بسیار خوشحال خواهد شد که به شما کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر همین امروز با فروشگاه آنلاین انتاکالا تماس بگیرید.

 

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.



:: موضوعات مرتبط: ضرورت آشنایی با انواع تجهیزات حفاظت فردی و ترافیکی , ,
:: برچسب‌ها: تجهیزات حفاظت فردی , تجهیزات حفاظت ترافیکی , ابزارآلات , مواد شیمیایی , تجهیزات ایمنی , انتاکالا , لباس کار , لوازم آتش نشانی , لباس کار آزمایشگاه , کلاه ایمنی , ایمنی و پوشاک , ابزارهای جوشکاری , کفش ایمنی , ماسک , رسپیراتور , کنترل ترافیک , فروشگاه آنلاین , انتاکالا , تامین کنندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

بررسی تخصصی انواع کالاهای صنعتی

بررسی کامل کابل برق صنعتی

با توجه به توسعه روزافزون انتقال الکتریسیته و نیروی برق و نیاز صنعت به تولید جزء اصلی این انتقال یعنی کابل برق، تجهیزات انتقال قدرت و مهندسی آن یکی از اساسی‌ترین نیازهای این صنعت بوده و شناخت انواع کابل، پوشش و غلاف آنها و جنس اجزای رسانای آنها برای به کار گیری در نیروگاه‌ها و خطوط انتقال نیرو ضروری است. دانش به کار بردن ابزار آلات و تجهیزات برق‌رسانی از جمله سیم و کابل، دکل‌ها، ترانس‌ها و ... به اندازه‌ای اهمیت دارد که در صورت ایجاد اختلال در هر کدام از این تجهیزات انتقال قدرت، قطعی برق و آسیب به قطعات و دستگاه‌های برقی صنعتی و خانگی قطعی خواهد بود. در این نوشتار به معرفی انواع کابل برق، ساختمان داخلی آنها و کاربردشان از نظر توان انتقال قدرت و مکان مورد استفاده پرداخته شده است.

انواع کابل برق و کاربرد آن از نظر فشار یا سطح ولتاژ

کابل برق به کار رفته در تجهیزات انتقال قدرت عمدتا از یکی از سه دسته زیر انتخاب می‌شود:

  • کابل فشار قوی
  • کابل فشار متوسط
  • کابل فشار ضعیف

عمدتا از کابل‌های فشار قوی برای تحمل اختلاف پتانسیلی در حدود 400000 ولت استفاده می‌شود. این نوع کابل‌ها همچنین برای تحمل مقاومت بیش از 36000 وات ساخته و به کار می‌روند و می‌توان از آنها در خطوط انتقال نیروی بین شهری استفاده کرد.

کابل‌های فشار متوسط نیز با توجه به ظرفیت تحمل بین 1000 تا 36000 وات عمدتا در فضاهای درون شهری به کار می‌روند. از این نوع کابل‌ها به همراه کابل‌های برق فشار ضعیف که ظرفیت مقاومت 600 تا 1000 وات دارند عمدتا در سیستم‌های برق‌رسانی صنعتی و خانگی شهری استفاده می‌شود.

 

کاربردهای جک روغنی

کار کردن جک هیدرولیک بر اساس اصل پاسکال است. یعنی فشار اعمال شده به سیال ذخیره شده در یک ظرف به طور مساوی در همه جهات توزیع می‌شود و همین اصل باعث می‌شود که با اعمال فشاری برابر بر روی یک صفحه کوچکتر (که نیازمند نیروی کمتری است) بتوان در سوی دیگر جک که دارای صفحه بزرگتری است نیروی بیشتری برداشت کرد، چرا که فشار در هر صورت باید در دو طرف یکسان باشد. اجزای مهم جک هیدرولیک عبارت اند از سیلندرها، سیستم پمپاژ و سیال هیدرولیک که برای این سیال معمولا روغن استفاده می شود.

کار کردن با جک روغنی نیاز به دقت و مراقبت خاصی دارد. به عنوان مثال اگر برای انجام کار نیاز به بلند کردن جسمی سنگین مانند یک وسیله نقلیه است، باید پایه های جک را به درستی قرار داد تا بتوانند بار اصلی را حمل کنند. تکیه دادن، سوار شدن یا ضربه به جک نه تنها خطر شکست مکانیکی یا هیدرولیکی را افزایش می‌دهد، بلکه در کارایی جک و بالا بردن اجسام مورد نظر نیز اختلال ایجاد می‌کند.

جک‌های معمولی در مقایسه با جک‌های هیدرولیکی، قادرند با اعمال نیروی کمی، بارهای سنگین‌تر را به راحتی و در ارتفاع بیشتری بلند کنند.

برای دستیابی به این خروجی، سیلندرهای کوچک و بزرگ از طریق سیال هیدرولیک به هم متصل می‌شوند که با اعمال نیروی کم بر روی سیلندرهای کوچکتر، بتوان در فشار ثابت نیروی بسیار بزرگتری در سیلندرهای بزرگ دریافت کرد و برای بالا بردن و انتقال نیرو آن را به کار برد که این امر به کاهش مقدار نیروی انسانی اعمال شده برای بالا بردن اجسام کمک می‌کند و همچنین سرعت و دقت کار را افزایش می‌دهد.

در ادامه برخی از مزایای جک هیدرولیک آورده شده است:

  • فضای کمی را اشغال می‌کنند.
  • به دلیل استفاده از روغن در محفظه داخلی سیلندر، کمتر دچار زنگ‌زدگی و خوردگی می‌شوند.
  • برای کار با بارهای سنگین بسیار کارآمد هستند و با حداقل نیرو می‌توان بارها را بلند کرد.
  • کاربرد آنها راحت است و نیاز به دانش خاصی ندارد.
  • وزن آنها از جک‌های پیچی کمی سبک‌تر است.

 

انواع روغن های صنعتی

روغن‌های صنعتی، مجوعه‌ای گسترده از روغن‌هایی هستند که در صنعت و به جهت روانکاری، انتقال قدرت، انتقال حرارت، خنک‌کنندگی و ... به کار می‌روند. بر خلاف سده‌های گذشته که از روغن‌های حیوانی مانند چربی‌های نهنگ، چارپایان و یا حتی روغن‌های گیاهی و نباتی در ابزار آلات صنعتی و به جهت روانکاری استفاده می‌شد، از قرن نوزدهم و با رشد صنعت و پیشرفت تکنولوژی و همچنین پیدایش نفت به عنوان ماده‌ای ارزشمند در تهیه و تولید فرآورده‌های سوختی، روغنی و شیمیایی، تولید و استفاده از روغن‌های صنعتی رشد چشمگیری داشته است. روغن‌های حیوانی و گیاهی به دلیل اینکه کیفیت مداوم و مستمر در روغن‌کاری و روانکاری نداشتند و همچنین کارایی پایینی داشته و زود فاسد می‌شدند، امروزه دیگر جهت مصارف صنعتی استفاده نمی‌شوند و کاملا منسوخ شده و جای خود را به روغن‌های صنعتی داده‌اند.

 

 

روغن‌های صنعتی و سنتتیک با توجه به کارایی بالا در انتقال نیروی هیدرولیکی و همچنین روانکاری، امروزه در اکثر صنایع سنگین و نیمه‌سنگین از جمله نیروگاه‌ها، کارخانه‌های خودروسازی، صنایع فلزات و ریخته‌گری، رآکتورهای هسته‌ای، موتورهای احتراق داخلی و دیزلی و ماشین‌آلات سنگین و سبک به کار می‌روند که روغن های صنعتی را می توان از فروشگاه آنلاین کالاهای صنعتی به راحتی سفارش و تهیه نمود.

کاربرد انواع plc در پروژه ها

یک کنترل‌کننده منطقی قابل‌برنامه‌ریزی یا (PLC) ، یک کامپیوتر صنعتی است که برای کنترل فرآیندهای تولید، مانند خطوط مونتاژ، ماشین‌ها، دستگاه‌های روباتیک یا هر فعالیتی که نیاز به قابلیت اطمینان بالا دارد طراحی‌شده است و مانند رایانه‌ای شخصی به سهولت برنامه‌نویسی می‌شود و به‌طور خاص برای کارکرد قابل‌اعتماد در محیط‌ها و شرایط سخت، مانند ارتعاشات شدید، دمای شدید و شرایط مرطوب یا گردوغبار استفاده‌شده و با این شرایط سازگار است.

 

 

تعریف پی ال اسی

 

یک کنترل‌کننده منطقی برنامه‌پذیر یا PLC، یک کامپیوتر مقاوم است که برای اتوماسیون صنعتی استفاده می‌شود. این کنترل‌کننده‌ها می‌توانند یک فرآیند خاص، عملکرد ماشین یا حتی کل خط تولید را خودکار کنند.

 

PLC   اطلاعات را از حسگرها یا دستگاه‌های ورودی متصل دریافت می‌کند، داده‌ها را پردازش می‌کند و خروجی‌ها را بر اساس پارامترهای از پیش برنامه‌ریزی‌شده راه‌اندازی می‌کند.

بسته به ورودی‌ها و خروجی‌ها، یک PLC می‌تواند داده‌های زمان اجرا مانند بهره‌وری یا دمای کارکرد دستگاه را نظارت و ضبط کند، فرآیندها را به‌طور خودکار شروع و متوقف کند، در صورت خرابی دستگاه آلارم ایجاد کند و موارد دیگر. کنترل‌کننده‌های منطقی قابل‌برنامه‌ریزی یک راه‌حل کنترلی انعطاف‌پذیر و قوی هستند که تقریبا با هر برنامه‌ای سازگار است.

 

استفاده از درزگیر در صنایع مختلف

درزگیر صنعتی در واقع متریالی برای محدود کردن نقاط مختلف سطح یا دستگاه است که وظیفه عایق کردن در برابر آب، حرارت و نشتی را برعهده دارد. امروزه انواع درزگیر در صنعت توسط برندهای معتبر به صورت مایع، لاستیک، نوار و ... تولید و روانه بازار می‌شوند تا با توجه به مکانیزم ساخت و ویژگی‌هایی که دارند، در بخش‌های مختلف صنعت به‌کار روند.

انواع درزگیر صنعتی از قدرت چسبندگی بالا و مقاومت عالی در برابر ضربه، فشار و سایش برخوردار هستند. خصوصیات و ویژگی‌های انواع درزگیر بر اساس مواد اولیه ساخت، نوع طراحی، فرایند تولید، ضخامت و ... تعیین می‌شود و هر کدام برای صنایع خاصی کاربرد دارند.

در حال حاضر درزگیرهای مختلفی از برندهای گوناگون در بازار ایران وجود دارند و تامین‌کنندگان بسیاری در زمینه خرید و فروش آنلاین درزگیر مشغول فعالیت هستند؛ از این‌رو متقاضیان انواع درزگیر صنعتی، می‌توانند با توجه به نیازشان به تهیه محصول اقدام کنند.

انواع درزگیر صنعتی

درزگیرها به مواد و متریالی اطلاق می‌شود که برای عایق‌بندی و پر کردن فاصله بین سطوح و دستگاه در صنایع مختلف به‌کار می‌روند. انواع درزگیر صنعتی با توجه به جنس و ضخامت دارای ماهیت، فرایند ساخت و ویژگی‌های متفاوتی هستند.

درزگیرهای سیلیکونی

درزگیر اپوکسی

درزگیر فنولی

درزگیر آکریلیک

درزگیر پلیمری

 

فروشگاه آنلاین کالاهای صنعتی

همانطور که همه می دانند، راه‌اندازی فروش آنلاین ابزار آلات صنعتی مشکلاتی را به همراه دارد. اما با به‌کارگیری پلتفرم‌های آنلاین این حوزه، می‌توانید بر بسیاری از این مشکلات غلبه کنید.

انتاکالا به عنوان بازار آنلاین کالاهای صنعتی، بستری را برای خریداران و فروشندگان محصولات صنعتی فراهم کرده است تا در فضایی امن به خرید و فروش کالاهای صنعتی بپردازند. در انتاکالا، تامین کنندگان کالاها و ابزار آلات صنعتی محصولاتشان را در سایت انتاکالا عرضه می‌کنند و خریداران با مراجعه به سایت، کالاهای مورد نیازشان را خریداری می‌کنند. به این ترتیب، محصولات در معرض دید هزاران کاربر قرار می‌گیرند و شانس فروش آن‌ها افزایش می‌یابد.

 

 

بهترین روش‌های افزایش فروش در بازار صنعتی

بیش از 75 درصد مردم حداقل ماهی یکبار خرید اینترنتی انجام می‌دهند. خرید و فروش آنلاین، با توجه به مزایایی که برای خریداران و فروشندگان دارد، توجه طیف وسیعی از مردم را به خود جلب کرده است. البته این امر در خرید اقلامی مانند پوشاک بیشتر به چشم می‌خورد. در واقع خرید و فروش اینترنتی برخی کالاها مانند کالاهای صنعتی، طرفداران کمتری دارد. چرا که بسیاری از تامین کنندگان ابزارآلات و محصولات صنعتی، به شیوه‌های سنتی محصولاتشان را به فروش می‌رسانند. به این ترتیب آن‌ها با دسترسی نداشتن به حجم زیادی از مخاطبان و محدودیت‌هایی که برای جذب مشتری در فروش حضوری وجود دارد، بسیاری از مشتریان را از دست می‌دهند.

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.



:: موضوعات مرتبط: بررسی تخصصی انواع کالاهای صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: برق صنعتی , جک روغنی , جک هیدرولیک , روغن های صنعتی , PLC , کنترل‌کننده منطقی , درزگیر , درزگیر صنعتی , درزگیرهای سیلیکونی , درزگیر اپوکسی , فروشگاه آنلاین , انتاکالا , ابزارآلات , تامین کنندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

 

خرید آنلاین ابزار تجهیزات صنعتی

نقش بلبرینگ در صنایع مختلف

بلبرینگ‌ها جزو قطعه‌های  پر مصرف‌ و پر کاربردی هستند که نه تنها در صنایع بلکه در زندگی عمومی ما نقش مهمی را ایفا می‌کنند. چرا که عموما آن چه از ابزارآلات و وسایل مانند دوچرخه، چرخ خیاطی و ... اطراف خود می‌بینیم در ساختار خود دارای این قطعه مهم است. حال این سوال ایجاد می‌شود که بلبرینگ چگونه کار می‌کند؟

قبل از پاسخ به این سوال بهتر است با تعریف ابتدایی این ابزار آشنا شویم. بلبرینگ در لغت از دو کلمه Ball (گوی) و Bearing(یاتاقان) تشکیل شده‌است. در کل اگر بیرینگ یا یاتاقان دارای اجزای گردنده ساچمه کروی باشد به آن بلبرینگ گفته می‌شود. این‌گونه نیز می‌توان گفت که بلبرینگ به معنی بیرینگ توپی یکی از انواع یاتاقان‌های تماسی غلتشی است. وظیفه اصلی و اساسی بلبرینگ کاهش اصطکاک میان سطوح در حال حرکت، کاهش سرو صدای قطعات حین کار و نگه‌داری محورها به گونه‌ای است که لق نزنند. بلبرینگ‌‌ها تحت تاثیر چهار نیروی زیر هستند:

  • بار محوری: بار محوری نیرویی است که موازی با محور شفت عمل می‌کند. بلبرینگ‌های کف گرد از جمله قطعاتی هستند که توان تحمل بار محوری بالایی دارند.
  • بار شعاعی: نیروهایی هستند که عمود بر محور شفت بر قطعه وارد می‌شوند که بلبرینگ شیار عمیق در این دسته جای دارد.
  • بار ترکیبی : این بلبرینگ‌ها توان تحمل هر دو بار شعاعی و محوری را به‌ طور هم‌زمان دارند.
  • بار خمشی: این اصطلاح برای زمانی است که باری به صورت خارج از مرکز بلبرینگ‌ بر قطعه وارد می‌شود که بلبرینگ‌های تماس زاویه‌ای نمونه‌ای عالی از این نوع هستند.

 

 

انواع بلبرینگ

همان‌طور که گفته شد این قطعات نقش سازنده‌ای در صنایع دارند و بسته به کاربردشان انواع و کیفیت‌های متفاوتی دارند. به طور کلی انواع بلبرینگ را می‌توان در چهار گروه زیر قرار داد.

بلبرینگ شیار عمیق

بلبرینگ تماس زاویه‌ای

بلبرینگ کف گرد

بلبرینگ خود تنظیم

خرید آنلاین بلبرینگ

امروزه به واسطه پیشرفت تکنولوژی امکان فروش آنلاین محصولات مختلف از جمله فروش آنلاین بلبرینگ توسط شرکت‌ها و تولید‌کننده‌های بزرگ و مطرح میسر شده‌است. در میان ارائه‌دهندگان متعدد و آنلاین انواع بلبرینگ، بیرینگ و ... شرکت انتاکالا به عنوان تامین‌ کننده انواع بلبرینگ، شرکتی مطمئن با سابقه‌ای درخشان است که بستری امن و آسان را جهت خرید آنلاین بلبرینگ برای شما کاربران عزیز مهیا کرده‌است.

 

معرفی کاربردی ترین ابزار الات صنعتی

 

ابزارآلات صنعتی دستی

ابزار های دستی، همان طور که از نامشان مشخص است، طوری ساخته شده اند که توسط دست انسان قابل استفاده باشند. این ابزار در پروژه های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

• آچار: آچار ها در اندازه های مختلفی وجود دارند. کارگران به تعدادی از آنها نیاز دارند تا پیچی را ببندند یا شل کنند.

• انبردست: از انبردست برای محکم بستن پیچ و مهره ها، خم و برش سیم و کابل استفاده می کنند.

• چکش: چکش اساسا در شکل دهی فلز، ضربه زدن به میخ، علامت گذاری نقاط مته و برداشتن میخ های محکم استفاده می شود.

• پیچ گوشتی: پیچ گوشتی ها دارای اشکال مختلف تیغه هستند و برای پیچ کردن قطعات به هم استفاده می‌شود.

 

ابزارآلات صنعتی برقی

متداول ترین و پر کاربردترین ابزارهای مورد استفاده در بین این دسته بندی، ابزارآلات برقی هستند. علت این پرکاربرد بودن هم سخت نیست، چون با دسترسی به برق به آسانی قابل استفاده هستند و سرعت کار را چند برابر می‌کنند.

دریل برقی: دریل ها دارای اندازه ها و توان های متفاوتی هستند. از دریل، برای ایجاد حفره و سوراخ هایی با اندازه های مختلف استفاده می شود.

• ماشین تراش و فرز: از دستگاه های تراش و فلز برای برش، تراشیدن چوب و فلز، شکل دهی و ترکیب قطعات فلزی استفاده می شود.

• اره های  برقی: این اره ها قابل حمل است که برای پروژه های صنعتی استفاده می‌شود. از این اره ها، برای برش سریع و آسان چوب، پلاستیک، فلز و سایر مواد مانند کاشی و آجر استفاده می‌شود.

• بلوور: بلوور دستگاهی است که با آن گرد  و  غبار و خرده  چوب‌هایی که در محل کار وجود دارد را تمیز می کنیم.

 

ابزارآلات صنعتی بنزینی

  امروزه علی‌رغم وجود برق در بسیاری از نقاط، هنوز در بعضی از مکان‌ها مانند تعدادی از روستاها، جنگل‌ها، مزارع و... به برق دسترسی نداریم به همین دلیل در این مکان ها برای انجام بسیاری از کارها عموما از ابزار های بنزینی استفاده می‌کنیم.

• ژنراتور بنزینی: این ژنراتور وسیله ای است که انرژی  بنزین را به انرژی الکتریکی (یا همان برق) تبدیل می‌کند و از این برق تولیدی برای روشنایی،گرمایش و ... استفاده می‌شود.

• علف زن بنزینی: از علف زن بنزینی برای تراشیدن و هرس کردن علف‌های هرز استفاده می‌شود.

• اره بنزینی: از این اره که با بنزین کار می‌کند برای بریدن الوار های چوبی استفاده می‌شود.

 

مزایای استفاده از اتوماسیون صنعتی در صنایع مختلف

یکی از مهم‌ترین مزایا استفاده از اتوماسیون صنعتی در صنایع مختلف کاهش هزینه‌‌ها است. وقتی دستگاه‌های اتوماتیک جایگزین نیروی انسانی می‌شود، سرعت تولید افزایش پیدا می‌کند و ایمنی هم بیشتر می‌شود. بنابراین در مدت‌زمان کمی به اهداف تولیدی کارگاه خودتان می‌رسید.

به‌علاوه این تجهیزات به مدیریت بهتر کارگاه صنعتی هم کمک می‌کنند. بسیاری از این دستگاه‌ها در صنایع مختلف، کارخانه‌ها، سیستم‌های گرمایشی و بویلرها، سوئیچینگ شبکه‌های تلفن و ایجاد تعادل در حرکت کشتی‌ها و هواپیماها به کار می‌روند.

از دیگر مزایای تجهیزات اتوماسیون صنعتی می‌تواند به افزایش کیفیت محصولات و کاهش فرایندهای تکراری اشاره کرد. با استفاده از این تجهیزات می‌تواند دستگاه‌ها و فرایندها را از راه دور کنترل کرد و ضایعات تولید را به حداقل رساند.

فروشگاه اینترنتی تجهیزات اتوماسیون صنعتی

انتاکالا یکی از مطرح‌ترین شرکت‌ها در زمینه فروش اینترنتی تجهیزات اتوماسیون صنعتی است و دستگاه‌هایی مثل رله، ابزار دقیق، درایو، PLC، سنسور، کنتاکتور، منبع تغذیه، اینورتر و کامپیوتر را با هزینه‌های مختلف در اختیار صنعت‌گرها می‌گذارد.

محصولات موجود در انتاکالا از برترین برندهای تامین‌ کننده اتوماسیون صنعتی هستند. از جمله این برندها می‌توان به زیمنس، میتسوبیشی، داناهر، امرسون، یوکوگاوا، راکول، ای بی‌ بی، هانیول و اشنایدر اشاره کرد.

 

برق صنعتی چیست؟   

تعریف برق صنعتی می‌تواند خیلی گسترده باشد، اما اگر بخواهیم آن را ساده بیان کنیم می‌توانیم بگوییم برق صنعتی یعنی کاربرد برق در صنعت، مواردی هم در نظر گرفته شده است که مثلا تکنیک‌ها و روش‌هایی که برای کنترل و استفاده از برق در صنعتاستفاده می‌شود، درساختمان‌های مسکونی، تجاری، بیمارستانها و… هم کاربرد دارد  برق صنعتی یعنی شبکه سه فاز و قدرت و تجهیزات قدرت، مثل موتورهای سه فاز،ژنراتورها یا ترانسهای قدرت.

تجهیزات برق صنعتی همچنین به طور خاص به اجزای جداگانه تجهیزات توزیع برق، محصولات و سیستم‌ها اشاره دارد؛ صرف نظر از این موضوع، این ماشین‌ها برای عملکرد صحیح تقریبا: هر صنعت دیگری حیاتی هستند و برای بیشتر، اگر نه همه مشاغل امروزی، ضروری هستند.

 

 

تابلو برق چیست؟

از تابلوهای برق جهت توزیع ایمن برق در تأسیسات تجاری و صنعتی استفاده می‌شود. تابلو برق بخشی از یک سیستم توزیع الکتریکی است که یک منبع تغذیه الکتریکی را به مدارهای شاخه تقسیم می‌کند در حالی که یک قطع کننده مدار یا فیوز برای هر مدار در یک محفظه مشترک ارائه می‌دهد.

معرفی بهترین برندهای تامین کننده لوازم برقی صنعتی

 

برق صنعتی شامل کنتاکتورها، رله‌ ها و محافظ‌ها است که در زیر به بررسی بهترین شرکت‌ها و برندهای تولیدکننده این قطعات می‌پردازیم.

به طور کلی، یک کنتاکتور به عنوان یک سوئیچ کنترل الکتریکی شناخته می‌شود که مناسب برای تغییر مدار برق است. معمولا کنتاکتور می‌تواند مدارهایی را کنترل کند که سطح قدرت آنها کمتر است.

 

خرید و فروش آنلاین انواع لوازم برقی صنعتی

انتاکالا با فراهم آوردن بستری برای خرید و فروش آنلاین کالاهای صنعتی، این امکان را به شما می‌دهد که انواع لوازم برقی صنعتی را به سادگی معامله کنید. در صورتی که خریدار یا فروشنده این تجهیزات هستید، با ثبت‌نام در سایت انتاکالا، می‌توانید نسبت به خرید یا فروش آن‌ها اقدام کنید.

 

با ثبت نام در فروشگاه آنلاین انتاکالا، به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.



:: موضوعات مرتبط: خرید آنلاین ابزار تجهیزات صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: خرید آنلاین , انتکالا , ابزار تجهیزات صنعتی , بلبرینگ , گوی , یاتاقان , بار محوری , بار شعاعی , بار ترکیبی , بار خمشی , بلبرینگ شیار عمیق , بلبرینگ تماس زاویه ای , بلبرینگ کف گرد , بلبرینگ خود تنظیم , خرید آنلاین بلبرینگ , خرید آنلاین , تامین کنندگان , ابزارآلات , ابزارآلات صنعتی , ابزارآلات صنعتی دستی , سیم و کابل , پیچ گوشتی , ابزارآلات صنعتی برقی , دریل برقی , ابزارآلات صنعتی بنزینی , اتوماسیون صنعتی , برق صنعتی ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

کاربرد تجهیزات اتوماسیون صنعتی در پیشبرد اهداف

 

به‌طور کلی تجهیزات اتوماسیون صنعتی به 4 دسته ثابت، قابل برنامه‌ریزی، قابل انعطاف و تجمیع‌شده تقسیم می‌شوند. دسته‌بندی دیگری هم برای انواع تجهیزات صنعتی وجود دارد. شبکه‌های عصبی مصنوعی، سیستم کنترل توزیع، واسط ماشین انسان، اسکادا، ابزار دقیق، کنترل حرکت و روباتیک از انواع این تجهیزات هستند که سنسور، انکودر، کنترلر، نمایشگر، رله، تایمر، منبع تغذیه، استپ موتور، اینورتر، ابزار دقیق و PLC در گروه‌های مختلف قرار می‌گیرند.

 PLC یک کامپیوتر دیجیتال است که فرایندهای صنعتی را کنترل می‌کند. این دستگاه مهم‌ترین دستگاه در صنایع مختلف است. زمانی که یک برنامه کنترلی اجرا می‌شود، این دستگاه همواره وظیفه نظارت و بررسی سیستم را به عهده دارد. PLC از ورودی و سنسورها بازخورد می‌گیرد و اطلاعات را به برنامه کنترلی خودش منتقل می‌کند. در نهایت دستگاه با استفاده از عملکرد ماشین تصمیم‌گیری می‌کند.

 PLC با برندهای مختلف در بازار وجود دارد، PLC دلتا، کاتک، LS و میتسوبیشی از برندهای موجود هستند. کنترلرها برای کنترل مقادیر مشخص استفاده می‌شود. از جمله کنترلرهای پرکاربرد، کنترل PH، پنل میتر، کنترلر توان و کنترلر دما هستند.

 

بهترین برند تولید کننده  plc

 

امروزه رقابت در صنعت اتوماسیون صنعتی شدید است و شرکت‌هایی که به سمت تولیدکنندگان PLC و توسعه برندهای PLC خود سوق داده می‌شوند. یکی از بهترین راه‌ها برای قضاوت اینکه کدام PLC محبوب‌تر است، سهم بازار است. محبوب‌ترین PLC با توجه به سهم بازار، Siemens Simatic PLC  بود. دومین PLC محبوب Rockwell Automation Allen Bradley PLC بود.

 

کاربرد ابزار دقیق در صنایع مختلف

امروزه نیاز صنعت های مختلف به ابزارآلات بسیار زیاد است و به وضوح قابل مشاهده است که سرعت پیشرفت صنعت و تکنولوژی بدون ابزارهای مختلف تقریبا غیر ممکن است.

ابزار دقیق نیز در عرصه صنعت جایگاه ویژه‌ای دارد و به گونه‌ای است که نمی‌توان آن را از صنایع مختلف جدا کرده و با قول قلب هر پروژه صنعتی ابزار دقیق محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم که کاربرد ابزار دقیق در صنایع مختلف را بررسی کنیم:

 

تعریف ابزار دقیق

ابزار دقیق ، همانطور که از اسمش پیداست، وسایل و ابزار آلاتی هستند که  برای اندازه‌گیری دقیق به کار می‌روند و میزان خطا در آنها بسیار کم است. این ابزار، بر اساس کمیت مورد نظر در سیستم تحت کنترل برای انداز‌ گیری دقیق کمیت‌هایی مثل فشار، رطوبت، دما و همچنین نمایش و کنترل این کمیت‌ها به کار گرفته می‌شود. به گونه‌ای که  می‌توان گفت خروجی ابزار دقیق کمترین خطا و اشتباه را دارد.

طبقه بندی ابزار دقیق

همانطور که گفتیم ابزار در حقیقت زیر ساخت یک سیستم اتوماسیون را تشکیل می‌دهد و ابزارهای مثل انواع کنترلر، ترانسمیتر، رکوردر و مواردی از این قبیل است که وظیفه اندازه گیری، انتقال، نمایش، ثبت و کنترل پارامترهای مهمی که مد نظر یک صنعت است را به عهده دارد. از جمله این پارامتر می‌توان به کنترل دما، رطوبت، فشار، فلو، سطح مایعات. و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

تامین کنندگان ابزار دقیق، این ابزار را در  دسته‌بندی‌های مختلفی قرار داده‌اند که ما در اینجا آن را به دسته‌های زیر طبقه بندی می‌کنیم:

سنسور

سنسور وسیله‌ای است که کمیت‌های فیزیکی  دما، رطوبت، PH شیمیایی مواد و مواردی از این قبیل را اندازه‌گیری می‌کند و سپس به نیرو و سیگنال الکتریکی تبدیل می‌کند.

ترانسمیتر

ترانسمیترها در حقیقت همان منتقل کننده‌ها هستند که کمیت‌های فیزیکی مدنظر را اندازه‌گیری می‌کنند و آن را به فاصله‌های دور انتقال می‌دهند.

ترانسمیتر در پروسه‌ها و فعالیت‌های بزرگ صنعتی کاربرد دارد و وظیفه این ابزار به این شکل است که  عملیات اندازه‌گیری (سنسور)، تبدیل و تقویت نیروی سیگنال‌های الکتریکی را به عهده دارد.

 

 

دیتا لاگر

دیتا لاگر برای ثبت داده‌ها کاربرد دارد و هدف از استفاده از آن، این است که یک فرایند به طور دقیق کنترل شود و بعد از آن بتوان از طریق این ابزار به مستندسازی مقدارها و اتفاقات آن فرایند پرداخت.

نمایشگر

نمایشگر در سیستم ابزار دقیق، یک ابزار برای ارتباط بصری بین ابزار، سیستم کنترلی و انسان است. این ابزار برای میزان عددی پارامترهایی است که اندازه‌گیری شده‌اند و در اتاق فرمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.. به عنوان مثال اینکه دمای هیترها در یک دستگاه و یا فشار روغن هیدرولیک را به انسان نمایش می‌دهد.

مبدل

مبدل  همان ترانسدیوسر است که پارامترهایی که توسط سنسور اندازه‌گیری شده‌اند را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کند. . به این معنی که مثلا اگر برای پارامتر دما، یک سنسور به همراه یک ترانسدیوسر به کار گرفته شود، سنسور مقدار فشار را اندازه‌گیری می‌کند و مقدار آن را به ترانسدیوسر می‌فرستد و در آنجا توسط این ابزار به سیگنال الکتریکی تبدیل می‌شود که قابلیت انتقال به شبکه‌ها و کابل‌های فلزی را دارد.

کنترلر

‌کنترلر، هسته مرکزی  و مهم هر سیستم کنترل  کننده است  که در حقیقت قسمت اصلی کنترل فرآیند صنعتی را تحت کنترل دارد. به عنوان مثال اینکه با انجام یک سری پردازش‌های لازم و مهم بر روی داده‌هایی که از سنسور‌ به دست می‌آید، یک سری فرمان‌های کنترلی را صادر می‌کند.

 

 

معرفی کاربردی ­ترین ابزارآلات صنعتی

با گذر زمان، نیاز مردم به ساخت وسایل و ساختمان­ های جدید افزایش پیدا می­کند. به همین دلیل نیاز به استفاده از ابزارهایی است که علاوه بر آسان کردن کار، زمان ساخت را هم کاهش دهد. امروزه ابزارآلات صنعتی این کار را به خوبی انجام می­دهند.

ابزار آلات دستی

ابزار­های دستی، همان طور که از نامشان مشخص است، طوری ساخته شده­ اند که توسط دست انسان قابل استفاده باشند. این ­ابزار در پروژه­های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • آچار: آچار­ها در اندازه­ های مختلفی وجود دارند. کارگران به تعدادی از آنها نیاز دارند تا پیچی را ببندند یا شل کنند.
  • انبردست: از انبردست برای محکم بستن پیچ و مهره­ ها، خم و برش کابل و سیم استفاده می­کنند.
  • چکش: چکش اساسا در شکل ­دهی فلز، ضربه ­زدن به میخ، علامت­ گذاری نقاط مته و برداشتن میخ های محکم استفاده می شود.
  • پیچ­ گوشتی: پیچ­ گوشتی ها دارای اشکال مختلف تیغه هستند و برای پیچ­ کردن قطعات به هم استفاده می‌شود.

 

 

از دیگر ابزارآلات می توانیم به ابزار آلات برقی، ابزار آلات صنعتی بنزینی و ابزار آلات صنعتی بادی اشاره نمود.

 

کاربرد روغن های صنعتی

روغن‌های صنعتی، مجوعه‌ای گسترده از روغن‌هایی هستند که در صنعت و به جهت روانکاری، انتقال قدرت، انتقال حرارت، خنک‌کنندگی و ... به کار می‌روند. بر خلاف سده‌های گذشته که از روغن‌های حیوانی مانند چربی‌های نهنگ، چارپایان و یا حتی روغن‌های گیاهی و نباتی در ابزار آلات صنعتی و به جهت روانکاری استفاده می‌شد، از قرن نوزدهم و با رشد صنعت و پیشرفت تکنولوژی و همچنین پیدایش نفت به عنوان ماده‌ای ارزشمند در تهیه و تولید فرآورده‌های سوختی، روغنی و شیمیایی، تولید و استفاده از روغن‌های صنعتی رشد چشمگیری داشته است. روغن‌های حیوانی و گیاهی به دلیل اینکه کیفیت مداوم و مستمر در روغن‌کاری و روانکاری نداشتند و همچنین کارایی پایینی داشته و زود فاسد می‌شدند، امروزه دیگر جهت مصارف صنعتی استفاده نمی‌شوند و کاملا منسوخ شده و جای خود را به روغن‌های صنعتی داده‌اند.

روغن‌های صنعتی و سنتتیک با توجه به کارایی بالا در انتقال نیروی هیدرولیکی و همچنین روانکاری، امروزه در اکثر صنایع سنگین و نیمه‌سنگین از جمله نیروگاه‌ها، کارخانه‌های خودروسازی، صنایع فلزات و ریخته‌گری، رآکتورهای هسته‌ای، موتورهای احتراق داخلی و دیزلی و ماشین‌آلات سنگین و سبک به کار می‌روند که روغن های صنعتی را می توان از فروشگاه آنلاین کالاهای صنعتی به راحتی سفارش و تهیه نمود .

 

 

با ثبت نام در فروشگاه آنلاین انتاکالا، به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.



:: موضوعات مرتبط: بهترین برند تولید کننده plc , ,
:: برچسب‌ها: تجهیزات اتوماسیون صنعتی , اتوماسیون صنعتی , سنسور , اینورتر , ابزار دقیق , PLC , Siemens , ابزارآلات , ترانسمیتر , دیتالاگر , ابزارهای دستی , روغن‌های صنعتی , فروشگاه آنلاین , انتاکالا , تامین کنندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

بهترین روش خرید ابزارهای صنعتی

فروش آنلاین انواع بیرینگ

Bearing مخفف از فعل To Bear به معنی حمل کردن است، بیرینگ (Bearing) را می‌توان به‌مثابه قلب ماشین‌آلات در تمام صنایع در نظر گرفت. نقش اصلی بیرینگ در ماشین‌آلات ایجاد بستر مناسب حرکت و تحمل بار است. لذا کوچک‌ترین خلل در کارکرد بیرینگ‌ها، ماشین‌ها و ابزار آلات صنعتی را از حرکت یا کار مؤثر بازمی‌دارد. ازآنجاکه اصطکاک و سایش در اجزاء مکانیکی غیرقابل‌اجتناب است بیرینگ‌ها کلید یاتاقان‌های غلتشی هستند. بیرینگ ها در هر دستگاهی که دارای اجزای گردنده هستند جهت تثبیت موقعیت و کنترل و نگهداری بار قسمت متحرک، مورداستفاده قرار می‌گیرند و بسته به کاربرد، دارای گونه‌های مختلفی هستند.

بیرینگ برای کمک به کاهش اصطکاک استفاده می‌شود. تماس فلز با فلز مقادیر زیادی اصطکاک ایجاد می‌کند. اصطکاک باعث فرسودگی و ایجاد ساییدگی می‌شود که به‌آرامی فلز را تخریب می‌کند. ازاین‌رو بیرینگ ها جزو قطعات مصرفی به‌حساب می‌آیند. یاتاقان‌ها با چرخاندن دو سطح روی یکدیگر اصطکاک را کاهش می‌دهند و میزان اصطکاک تولیدشده را کاهش می‌دهند. آن‌ها از یک ساچمه‌های فلزی صاف یا غلتک تشکیل‌شده‌اند که در برابر یک سطح فلزی داخلی و خارجی صاف می‌غلتند. غلتک‌ها یا ساچمه‌ها، بار را تحمل می‌کنند و به دستگاه اجازه می‌دهند بچرخد.

 

 

 

شما می توانید برای خرید آنلاین بیرینگ، به فروشگاه آنلاین انتاکالا مراجعه نمایید.

 

 

کاربرد روغن هیدرولیک صنعتی

روغن‌های صنعتی مطابق با کاربردشان و نقاط مختلف ماشین‌آلات صنعتی یا جک‌های هیدرولیکی، خواص متفاوتی دارند چرا که افزودنی‌ها و ترکیبات خاصی برای تغییر کاربری آنها در هنگام تولید به آنها اضافه می‌شود. می‌توان با استفاده از روغن هیدرولیک مناسب، بیشترین کارایی را در روانکاری، انتقال حرارت و از همه مهمتر انتقال قدرت در ماشین‌آلات هیدرولیکی با توجه به نوع آنها و نیاز و کاربردشان در کارگاه‌های صنعتی به دست آورد.

کاربری‌های روغن هیدرولیک که حساس به محیط زیست (مانند تراکتورهای زمین‌های کشاورزی و یا ماشین‌آلات لایروبی دریایی) هستند، ممکن است از روغن‌های هیدرولیک صنعتی زیست‌تخریب‌پذیر بر پایه روغن گیاهی کلزا (کانولا) سود ببرند، به خصوص زمانی که خطر نشت روغن از خط هیدرولیک پاره شده وجود دارد. به طور معمول این روغن ها به صورت روغن های ISO 32،  ISO 46 و ISO 68 در دسترس هستند.

 

 

 

بهترین برندهای تامین‌کننده شیرآلات صنعتی

انواع شیرآلات صنعتی نقش اساسی در تکمیل فرایند صنایع مختلف برعهده دارند. شیرهای صنعتی در انواع و اقسام مدل‌ها توسط شرکت‌های تولیدی طراحی و به بازار عرضه می‌شوند که از بهترین برندهای تامین‌کننده شیرآلات صنعتی ایرانی و خارجی، می‌توان به صنایع هفتم تیر، میراب، فاراب، مکانیک آب، TYS، Emeron، JC، BEL و ... اشاره کرد. حال شرکت‌های بسیاری به عنوان تامین‌کننده و وارد‌کننده شیرآلات، اتصالات و تجهیزات صنعتی با کیفیت بالا و قیمت مقرون به‌صرفه مشغول فعالیت هستند که امکان خرید آنلاین شیرآلات صنعتی را برای متقاضیان فراهم کرده‌اند؛ از این‌رو اگر به دنبال خرید آنلاین انواع شیرآلات صنعتی هستید، توصیه می‌کنیم به مراکز معتبر و مجاز فروش ابزارآلات و محصولات صنعتی مراجعه کنید.

 

 

انتاکالا؛ تامین‌کننده انواع شیرآلات صنعتی

همواره فعالان صنایع به دنبال بهترین برند شیرآلات با قیمت مناسب هستند و سعی دارند تا انواع شیرآلات صنعتی و تجهیزات را از برندهای معتبر و فروشنده‌های مجاز با تضمین اصالت کالا و خدمات پس از فروش تهیه کنند. انتاکالا به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه‌های تخصصی تامین و عرضه شیرآلات، اتصالات و تجهیزات صنعت پایپینگ به ویژه صنایع آب و فاضلاب، نفت، گاز، پتروشیمی و ... به‌حساب می‌آید که کلیه خدمات مربوط به خرید آنلاین انواع شیرآلات صنعتی از قبیل مشاوره رایگان قبل از ثبت سفارش، ارائه بهترین برند شیرآلات، گارانتی، خدمات پس از فروش، تنوع روش‌های پرداخت و ارسال محصول به سراسر کشور را به مشتریان ارائه می‌دهد؛ از این‌رو فعالان صنایع مختلف که به دنبال خرید آنلاین شیرآلات هستند، می‌توانند با مراجعه به فروشگاه تخصصی انتاکالا به ثبت سفارش اقدام کرده و محصول را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرند.

 

 

نکات مهم در خرید آنلاین شیرآلات صنعتی

در حال حاضر انواع شیرآلات صنعتی از معتبرترین برندهای ایران و جهان در بازار ابزارآلات صنعتی کشور وجود دارند که هر کدام با توجه به ساختار و عملکرد برای بخش خاصی از صنعت به‌کار می‌روند. متقاضیان خرید تجهیزات صنعتی، می‌توانند برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه به خرید اینترنتی محصول مورد نظر از تامین‌کنندگان فعال این حوزه چون انتاکالا اقدام کنند. به‌طور کلی مشتریان قبل از ثبت سفارش خرید محصول باید با کارشناسان این حوزه ارتباط برقرار کرده و با توجه به نیازشان، خرید آنلاین شیرآلات صنعتی و تجهیزات وابسته را انجام دهند.

 

معرفی کاربردی ترین ابزار الات صنعتی

1- ابزارآلات صنعتی دستی

ابزار­های دستی، همان طور که از نامشان مشخص است، طوری ساخته شده­اند که توسط دست انسان قابل استفاده باشند. این­ابزار در پروژه­های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

• آچار: آچار­ها در اندازه­های مختلفی وجود دارند. کارگران به تعدادی از آنها نیاز دارند تا پیچی را ببندند یا شل کنند.

• انبردست: از انبردست برای محکم بستن پیچ و مهره­ها، خم و برش سیم و کابل استفاده می­کنند.

• چکش: چکش اساسا در شکل­دهی فلز، ضربه­زدن به میخ، علامت­گذاری نقاط مته و برداشتن میخ­های محکم استفاده می شود.

• پیچ­گوشتی: پیچ­گوشتی ها دارای اشکال مختلف تیغه هستند و برای پیچ­کردن قطعات به هم استفاده می‌شود.

 

 

2- ابزارآلات صنعتی برقی

متداول­ترین و پر­کاربردترین ابزار­های مورد استفاده در بین این دسته­بندی، ابزارآلات برقی هستند. علت این پرکاربرد بودن هم سخت نیست، چون با دسترسی به برق به­آسانی قابل استفاده هستند و سرعت کار را چند برابر می‌کنند.

• دریل برقی: دریل­ها دارای اندازه­ها و توان­های متفاوتی هستند. از دریل، برای ایجاد حفره و سوراخ­هایی با اندازه­های مختلف استفاده می­شود.

• ماشین تراش و فرز: از دستگاه های تراش و فلز برای برش، تراشیدن چوب و فلز، شکل­دهی و ترکیب قطعات فلزی استفاده می شود.

• اره های برقی: این اره­ها قابل حمل است که برای پروژه های صنعتی استفاده می‌شود. از این اره­ها، برای برش سریع و آسان چوب، پلاستیک، فلز و سایر مواد مانند کاشی و آجر استفاده می‌شود.

• بلوور: بلوور دستگاهی است که با آن گرد ­و ­غبار و خرده­ چوب‌هایی که در محل کار وجود دارد را تمیز می­کنیم.

 

3- ابزارآلات صنعتی بنزینی

  امروزه علی‌رغم وجود برق در بسیاری از نقاط، هنوز در بعضی از مکان‌ها مانند تعدادی از روستاها، جنگل‌ها، مزارع و... به برق دسترسی نداریم به همین دلیل در این مکان­ها برای انجام بسیاری از کارها عموما از ابزار­های بنزینی استفاده می‌کنیم.

• ژنراتور بنزینی: این ژنراتور وسیله­ای است که انرژی­ بنزین را به انرژی الکتریکی (یا همان برق) تبدیل می‌کند و از این برق تولیدی برای روشنایی،گرمایش و ... استفاده می‌شود.

• علف­زن بنزینی: از علف­زن بنزینی برای تراشیدن و هرس کردن علف‌های هرز استفاده می‌شود.

• اره بنزینی: از این اره که با بنزین کار می‌کند برای بریدن الوار­های چوبی استفاده می‌شود.

 

 با ثبت نام در فروشگاه آنلاین انتاکالا، به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.



:: موضوعات مرتبط: بهترین روش خرید ابزارهای صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: بیرینگ , Bearing , ماشین‌آلات , یاتاقان , فروشگاه آنلاین , انتاکالا , ابزارآلات , روغن های صنعتی , روغن هیدرولیک , جک های هیدرولیکی , روانکاری , شیرآلات , شیرآلات صنعتی , اتصالات و تجهیزات , ابزارهای دستی , سیم و کابل , ابزارآلات برقی ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

موارد استفاده از درزگیر در صنایع مختلف

درزگیر صنعتی در واقع متریالی برای محدود کردن نقاط مختلف سطح یا دستگاه است که وظیفه عایق کردن در برابر آب، حرارت و نشتی را برعهده دارد. امروزه انواع درزگیر در صنعت توسط برندهای معتبر به صورت مایع، لاستیک، نوار و ... تولید و روانه بازار می‌شوند تا با توجه به مکانیزم ساخت و ویژگی‌هایی که دارند، در بخش‌های مختلف صنعت به‌کار روند.

انواع درزگیر صنعتی از قدرت چسبندگی بالا و مقاومت عالی در برابر ضربه، فشار و سایش برخوردار هستند. خصوصیات و ویژگی‌های انواع درزگیر بر اساس مواد اولیه ساخت، نوع طراحی، فرایند تولید، ضخامت و ... تعیین می‌شود و هر کدام برای صنایع خاصی کاربرد دارند.

در حال حاضر درزگیرهای مختلفی از برندهای گوناگون در بازار ایران وجود دارند و تامین‌کنندگان بسیاری در زمینه خرید و فروش آنلاین درزگیر مشغول فعالیت هستند؛ از این‌رو متقاضیان انواع درزگیر صنعتی، می‌توانند با توجه به نیازشان به تهیه محصول اقدام کنند.

در اینجا سعی خواهیم کرد تا اطلاعات کامل و جامعی در ارتباط با انواع درزگیر صنعتی، کاربردشان و خرید آنلاین بهترین برند در اختیارتان قرار دهیم؛ پس توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

 

آشنایی با انواع درزگیر صنعتی

درزگیرها به مواد و متریالی اطلاق می‌شود که برای عایق‌بندی و پر کردن فاصله بین سطوح و دستگاه در صنایع مختلف به‌کار می‌روند. انواع درزگیر صنعتی با توجه به جنس و ضخامت دارای ماهیت، فرایند ساخت و ویژگی‌های متفاوتی هستند. درزگیرها با هدف جلوگیری از نشت مواد یا ورود مایعات به داخل دستگاه‌های صنعتی، افزایش مقاومت در برابر حرارت، کاهش اصطکاک و فرسایش قطعات تولید و مصرف می‌شوند. امروزه شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید انواع درزگیر صنعتی مشغول فعالیت هستند که از مهمترین انواع درزگیر، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        درزگیرهای سیلیکونی

یکی از پرمصرف‌ترین انواع درزگیر در صنایع مختلف، درزگیرهای سیلیکونی هستند که از لاستیک سیلیکون تولید می‌شوند. شرکت تولید‌کننده، می‌تواند این مدل درزگیر را با توجه به نیاز مشتری شخصی‌سازی کند. از خصوصیات و ویژگی‌های این مدل درزگیر، می‌توان به مقاومت عالی در برابر حرارت تا 300 درجه سانتی‌گراد، مقاومت در برابر کشش، انعطاف‌پذیری بالا، حفظ ساختار تا دمای 50- درجه سانتی‌گراد، دوام و ماندگاری عالی و امکان عایق‌بندی الکتریکی اشاره کرد. این مدل درزگیرها در 2 نوع زیر تولید و روانه بازار می‌شوند:

1-    درزگیر سیلیکونی مایع

این مدل درزگیر از خصوصیات مشابه لاستیک سیلیکونی برخوردار بوده و تنها دارای تحمل حرارت بیشتری (350 درجه سانتی‌گراد) است.   

2-    درزگیر سیلیکونی کوره

این مدل درزگیر به صورت اسپری چسب خمیری بوده و از مواد اولیه غیر سمی و فاقد آزبست تولید شده است. از خصوصیات ویژه درزگیر سیلیکونی کوره باید به تحمل حرارت تا 1500 درجه سانتی‌گراد اشاره کرد؛ از این‌رو این مدل درزگیر در صنایع مختلف کاربرد فراوانی خواهد داشت.

·        درزگیر اپوکسی

این مدل درزگیرهای به صورت دو جزئی (شامل رزین و هاردنر) به صورت جداگانه عرضه می‌شوند تا مصرف‌کننده با مخلوط کردن نسبت مشخصی از آن‌ها، درزگیر اپوکسی را فعال کند. به‌طور کلی درزگیرهای اپوکسی دارای 2 نوع هستند که نوع اول در دمای محیط خشک شده و نوع دوم به حرارت برای خشک شدن نیاز خواهد داشت. از خصوصیات این مدل درزگیر، می‌توان به سختی عالی پس از خشک شدن، استحکام و دوام بالا، مقاومت در برابر آسیب‌های محیطی و عوامل شیمیایی و ... اشاره کرد. درزگیرهای اپوکسی با توجه به قدرت چسبندگی بالا به عنوان چسب هم در صنایع مختلف کاربرد دارند.

 

·        درزگیر فنولی

درزگیرهای فنولی در واقع انواعی از رزین هستند که از قابلیت اتصال موثری برخوردار بوده‌اند و مقاومت خوبی در دماهای بالا از خود نشان می‌دهند. این درزگیرها از ترکیبات فنولی و فرمالدهید تولید می‌شوند. درزگیرهای فنولی تنها نوع درزگیر صنعتی به‌حساب می‌آیند که به صورت پودر، ورقه و مایع قابل استفاده هستند.

·        درزگیر آکریلیک

این مدل درزگیر از واکنش کاتالیتیکی بر روی آکریلیک اسید تولید می‌شود و به روش‌های مختلفی سخت خواهد شد که سخت شدن به روش حرارتی در سریع‌ترین زمان ممکن اتفاق می‌افتد. درزگیرهای آکریلیک از مقاومت بالایی نسبت به فرسایش محیطی برخوردار هستند و با قدرت اتصال عالی از نفوذ ذرات خارجی جلوگیری می‌کنند اما در برابر مواد شیمیایی آسیب‌پذیر نشان می‌دهند.

·        درزگیر پلیمری

پلیمرها در واقع نوعی اتصال دائمی و انعطاف‌پذیر هستند که از رطوبت هوا برای سخت شدن استفاده می‌کنند؛ از این‌رو در مدت زمان بیشتری سخت خواهند شد. از انواع پلیمرهایی که به عنوان درزگیر استفاده می‌شوند، می‌توان به پلی استرها، پلی‌آمید، پلی‌سولفید و وینیل اشاره کرد.

 

کاربرد درزگیر در صنایع مختلف

انواع درزگیر در صنعت با توجه به جنس (مواد و متریال)، ضخامت، فرایند طراحی و ساخت از ویژگی‌ها و مشخصات متفاوتی برخوردار هستند؛ از این‌رو کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف دارند. به‌طور کلی انواع درزگیر با هدف عایق‌بندی، پر کردن فضای بین سطوح، جلوگیری از اصطکاک و فرسایش تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به کاربرد انواع درزگیر در صنعت اشاره خواهیم کرد:

-         درزگیر سیلیکون لاستیکی؛ ساختمان‌سازی (اتصالات پل و ضد آب کردن)، حوزه پزشکی، خودروسازی و صنایع غذایی

-         درزگیر سیلیکون مایع و کوره؛ چسباندن اتصالات در شومینه، عایق‌بندی کوره، کوره‌های القایی و حرارتی

-         درزگیر اپوکسی؛ صنعت رنگ‌سازی، خودروسازی، هواپیما، کشتی و الکترونیک

-         درزگیر فنولی؛ چسباندن و درزگیری تخته‌های چندلایه، مهندسی ساختمان و ابزار

-         درزگیر آکریلیک؛ درزگیری درها و پنجره‌ها، بتونه کردن و دوغاب

-         درزگیر پلیمری؛ اتصالات آجرکاری و اتصالات پل‌ها به صورت گسترده     

بهترین برند درزگیر در بازار ایران  

در حال حاضر انواع درزگیر توسط شرکت‌های مختلف تولید و روانه بازار ایران می‌شوند که هر کدام کاربرد خاصی در صنایع مختلف دارند. از بهترین و پرفروش‌ترین درزگیرهای ساخت داخل در بازار ایران، می‌توان به محصولات برند معتبر کاسپین اشاره کرد که از کیفیت ساخت و خصوصیات مکانیکی منحصر به‌فردی برخوردار هستند. انواع درزگیر صنعتی کاسپین (Caspian) به صورت چسب و خمیر با فرمولاسیون خاص تولید می‌شوند و برای مصارفی از قبیل اتصال فلز، پلاستیک، شیشه، کاشی، سرامیک و چینی، لوله‌ و مصالح  در صنایعی چون ساختمان‌سازی، خودروسازی و ... کاربرد دارند. اغلب فعالان صنعت به دنبال خرید آنلاین درزگیر صنعتی با کیفیت عالی و قیمت مقرون به‌صرفه هستند؛ از این‌رو شرکت‌های مختلفی در زمینه عرضه ابزارآلات و محصولات صنعتی به صورت اینترنتی مشغول فعالیت هستند و خدمات لازم را به متقاضیان ارائه می‌دهند.

 

انتاکالا؛ تامین‌کننده درزگیر صنعتی

امروزه شاهد عرضه انواع و اقسام درزگیر صنعتی توسط شرکت‌های تولیدی به بازار هستیم که هر کدام با خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به‌فرد، کاربرد خاصی در صنعت دارند و فروشگاه‌های اینترنتی معتبری، عرضه و فروش انواع درزگیر صنعتی را انجام می‌دهند.

انتاکالا از تامین‌کنندگان فعال در حوزه ابزارآلات و محصولات صنعتی از قبیل درزگیر به‌حساب می‌آید که بهترین برند درزگیر صنعتی را با توجه به نیاز مشتریان ارائه می‌دهد. به‌طور کلی متقاضیانی که به دنبال خرید و فروش آنلاین درزگیر هستند، می‌توانند با مراجعه به صفحه اصلی محصول در انتاکالا یا از طریق ارتباط با کارشناسان مجموعه، از خصوصیات، ویژگی‌ها و قیمت محصول مورد نظر مطلع شده یا با ارائه اطلاعات کافی در ارتباط با محیط بهترین درزگیر را شناسایی کرده و در صورت نیاز به ثبت سفارش و خرید آنلاین درزگیر صنعتی اقدام کنند. 

 

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.



:: موضوعات مرتبط: موارد استفاده از درزگیر در صنایع مختلف , ,
:: برچسب‌ها: درزگیر , چسبندگی , درزگیر صنعتی , تامین کنندگان , فروش آنلاین , درزگیرهای سیلیکونی , درزگیر سیلیکونی مایع , درزگیر اپوکسی , درزگیر فنولی , درزگیر پلیمری , درزگیر صنعتی کاسپین , انتاکالا ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

کاربرد انواع plc در پروژه ها

یک کنترل‌کننده منطقی قابل‌برنامه‌ریزی یا (PLC) ، یک کامپیوتر صنعتی است که برای کنترل فرآیندهای تولید، مانند خطوط مونتاژ، ماشین‌ها، دستگاه‌های روباتیک یا هر فعالیتی که نیاز به قابلیت اطمینان بالا دارد طراحی‌شده است و مانند رایانه‌ای شخصی به سهولت برنامه‌نویسی می‌شود و به‌طور خاص برای کارکرد قابل‌اعتماد در محیط‌ها و شرایط سخت، مانند ارتعاشات شدید، دمای شدید و شرایط مرطوب یا گردوغبار استفاده‌شده و با این شرایط سازگار است. در این مقاله قصد داریم ابتدا شما را با تعریف پی ال سی و کاربردهای آن  همچنین بهترین برندهای تامین کننده این دستگاه‌ها آشنا کنیم با ما همراه باشید.

 

 

تعریف پی ال اسی

 

یک کنترل‌کننده منطقی برنامه‌پذیر یا PLC، یک کامپیوتر مقاوم است که برای اتوماسیون صنعتی استفاده می‌شود. این کنترل‌کننده‌ها می‌توانند یک فرآیند خاص، عملکرد ماشین یا حتی کل خط تولید را خودکار کنند.

 

PLC   اطلاعات را از حسگرها یا دستگاه‌های ورودی متصل دریافت می‌کند، داده‌ها را پردازش می‌کند و خروجی‌ها را بر اساس پارامترهای از پیش برنامه‌ریزی‌شده راه‌اندازی می‌کند.

بسته به ورودی‌ها و خروجی‌ها، یک PLC می‌تواند داده‌های زمان اجرا مانند بهره‌وری یا دمای کارکرد دستگاه را نظارت و ضبط کند، فرآیندها را به‌طور خودکار شروع و متوقف کند، در صورت خرابی دستگاه آلارم ایجاد کند و موارد دیگر. کنترل‌کننده‌های منطقی قابل‌برنامه‌ریزی یک راه‌حل کنترلی انعطاف‌پذیر و قوی هستند که تقریبا با هر برنامه‌ای سازگار است.

 

چند ویژگی کلیدی وجود دارد که PLC ها را از رایانه‌های شخصی صنعتی، میکروکنترلرها و سایر راه‌حل‌های کنترل صنعتی متمایز می‌کند:

ورودی و خروجی CPU PLC- داده‌های برنامه را ذخیره و پردازش می‌کند، اما ماژول‌های ورودی و خروجی PLC را به بقیه دستگاه متصل می‌کنند. این ماژول‌های ورودی/خروجی همان چیزی هستند که اطلاعات را به CPU ارائه می‌کنند و نتایج خاصی را ایجاد می‌کنند. I/O می‌تواند آنالوگ یا دیجیتال باشد. دستگاه‌های ورودی ممکن است شامل حسگرها، سوئیچ‌ها و اندازه‌گیرها باشند، درحالی‌که خروجی‌ها ممکن است شامل رله‌ها، چراغ‌ها، سوپاپ‌ها و درایوها باشند. کاربران می‌توانند ورودی/خروجی یک PLC را باهم ترکیب و باهم تطبیق دهند تا پیکربندی مناسبی برای برنامه خود داشته باشند.

ارتباطات - علاوه بر دستگاه‌های ورودی و خروجی، یک PLC ممکن است نیاز به اتصال به انواع دیگر سیستم‌ها نیز داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، کاربران ممکن است بخواهند داده‌های برنامه ضبط‌شده توسط PLC را به یک سیستم کنترل نظارتی و جمع‌آوری داده (SCADA) صادر کنند که چندین دستگاه متصل را نظارت می‌کند. PLC ها طیف وسیعی از پورت‌ها و پروتکل‌های ارتباطی را ارائه می‌دهند تا اطمینان حاصل شود که PLC می‌تواند با این سیستم‌های دیگر ارتباط برقرار کند.

HMI - برای تعامل با PLC در زمان واقعی، کاربران به یک HMI یا رابط ماشین انسانی نیاز دارند. این رابط‌های اپراتور می‌توانند نمایشگرهای ساده، با خواندن متن و صفحه‌کلید، یا پنل‌های صفحه لمسی بزرگ باشند که بیشتر شبیه لوازم الکترونیکی مصرفی هستند، اما درهرصورت، کاربران را قادر می‌سازند تا اطلاعات را در زمان واقعی به PLC بازبینی و وارد کنند.

 

 

انواع کاربرد پی ال سی

 

کنترل‌کننده‌های منطقی قابل‌برنامه‌ریزی (PLC) در افزایش تولید و بهبود کارایی کلی کارخانه مفید هستند. انعطاف‌پذیری ارائه‌شده توسط یک کنترل‌کننده منطقی قابل‌برنامه‌ریزی امکان استفاده از آن را در بسیاری از برنامه‌های کاربردی برای تولید و کنترل فرآیند فراهم کرده است.

 

 

کنترل فرآیند تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته است. درگذشته کنترل فرآیند بیشتر از طریق کنترل دستی انجام می‌شد. جریان، دما، سطح، فشار و سایر عملکردهای کنترلی در هر مرحله توسط کارگران تولید کنترل می‌شد.

 

امروزه، کل فرآیند را می‌توان به‌طور خودکار با استفاده از کنترل‌کننده‌های منطقی قابل‌برنامه‌ریزی، با تعداد کمی یا بدون هیچ کارگری درگیر و کنترل کرد. برخی از برنامه‌های کاربردی فرآیندی که در آن PLC ها استفاده می‌شود شامل موارد زیر است:

 

1-کاربردهای صنعتی PLCمانند:

 

سیستم حمل‌ونقل مانند سیستم تسمه‌نقاله است.

سیستم بسته‌بندی و برچسب‌گذاری در مواد غذایی و آشامیدنی.

سیستم پر کردن اتوماتیک بطری یا مایع.

سیستم بسته‌بندی و لیبل گذاری در صنایع داروسازی.

سیستم حمل‌ونقل مانند پله‌برقی و آسانسور.

سیستم کنترل جرثقیل صنعتی برای عملیات جرثقیل مسافرتی سقفی.

صنایع شیشه برای تولید شیشه و ثبت داده‌ها.

صنایع کاغذ برای تولید صفحات، کتاب یا روزنامه و غیره.

سیستم مانیتورینگ و کنترل پمپ آب تخلیه خودکار.

سیستم کنترل بر اساس زمان و شمارش برای یک ماشین صنعتی.

کنترل‌کننده دما یا رطوبت با استفاده از ورودی سنسورها به سیستم  .PLC

تشخیص عیب و حفاظت از ماشین‌های صنعتی مانند موتور القایی.

سیستم توربین بادی برای حداکثر بازده، ثبت داده‌ها و اهداف ایمنی.

سیستم مدیریت انرژی مانند بویلر، آسیاب توپ، کوره زغال‌سنگ، کوره شفت و غیره.

صنایع نفت و گاز برای کنترل روند پاک‌سازی.

 

2-کاربردهای نیروگاهی  PLCمانند:

 

PLCبرای سیستم شبکه هوشمند برای نظارت و تشخیص شرایط خطا استفاده می‌کند.

در سیستم‌های تولید، انتقال و توزیع برق استفاده می‌شود.

در پست برق، PLC  می‌تواند از سیستم خط مونتاژ خودکار استفاده کند.

برخی از تجهیزات الکتریکی (مانند قطع کننده مدار، سوئیچینگ خازن) را می‌توان به‌طور خودکار با PLC کار کرد.

تشخیص توالی تک فاز یا سه فاز با استفاده از .PLC

در نیروگاه اتوماسیون نفت و گاز، PLC به کلید سوپاپ برای تعویض سوخت، روشن یا خاموش کردن چراغ پیلوت، بررسی ایمنی شعله، روش فیلتر روغن و موارد دیگر نیاز دارد.

زمان واقعی PLC در معادن زغال‌سنگ زیرزمینی یا سنجش سطح آب و بررسی داده‌ها استفاده می‌شود.

 

3-کاربردهای تجاری PLC مانند:

 

سیستم سیگنال کنترل ترافیک هوشمند

سیستم کنترل هوشمند آسانسور

سیستم اعلام حریق و اعلام حریق.

سیستم کنترل خودکار ماشین.

سیستم شستشوی اتوماتیک خودرو

سیستم هدایت خودکار خودرو.

کنترل‌کننده فشار در کاربردهای پمپ چند موتوره.

ترتیب یا سیستم شمارش و بسته‌بندی عددی.

سیستم تشخیص خط و کنترل از راه دور تجهیزات معدن.

برای عملکرد توربین بادی، PLC ها سیگنال‌های سنسورهای سرعت و جهت باد را برای کنترل بهتر توربین‌های بادی تبدیل می‌کنند.

 

4-کاربردهای خانگیPLC مانند:

 

سیستم کنترل سطح مخزن آب

سیستم شستشو و پارکینگ.

سیستم کنترل نور چشمک‌زن

سیستم باز و بسته شدن درب اتوماتیک

برنامه نظارت از راه دور مانند کمپرسور هوا (AC)، فن.

برنامه روشن/خاموش سوئیچینگ مانند نور، موتور، و بیشتر برنامه‌های زندگی روزمره PLC

 

 

 

بهترین برند تولید کننده  plc

 

امروزه رقابت در صنعت اتوماسیون صنعتی شدید است و شرکت‌هایی که به سمت تولیدکنندگان PLC و توسعه برندهای PLC خود سوق داده می‌شوند. یکی از بهترین راه‌ها برای قضاوت اینکه کدام PLC محبوب‌تر است، سهم بازار است. محبوب‌ترین PLC با توجه به سهم بازار، Siemens Simatic PLC  بود. دومین PLC محبوب Rockwell Automation Allen Bradley PLC بود. پس از Mitsubishi Melsec PLC، Schneider Modicon PLC و Omron Sysmac PLC

 

 

لیست کامل 17 برند محبوب با توجه به سهم بازار در زیر آورده ‌شده است:

 

  1. Siemens       
  2. Rockwell Automation      
  3. Mitsubishi Electric 
  4. Schneider Electric  
  5. Omron         
  6. Emerson Electric (GE)      
  7. Keyence       
  8. ABB (B&R Automation)   
  9. Bosch
  10. Hitachi
  11. B&R Automation (part of ABB)  
  12. Phoenix Contact    
  13. Panasonic   
  14. LS Electric (LSIS)   
  15. Eaton           
  16. Delta Electronic    
  17. Fuji Electric          

 

خرید آنلاین :plc

 

آیا به دنبال خرید آنلاین پی ال سی هستید؟ با جست‌وجو در انتاکالا (entakala.com) شما می‌توانید انواع پی ال سی های موردنظر خود را با بهترین قیمت به‌صورت اصلی و از برندهای معتبر در یکجا بیابید.

اگر به دنبال خرید ابزارآلات  باکیفیت به‌صورت آنلاین از مارک‌های درجه‌یک هستید، بهتر است به اِنتاکالا اعتماد کنید زیرا این پلتفرم تجارت الکترونیکی آنلاین انواع کالاهای صنعتی را از مارک‌های معتبر ارائه می‌دهد.

 

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.



:: موضوعات مرتبط: کاربرد انواع plc در پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: Plc , قابل‌برنامه‌ریزی , کنترل کننده منطقی , کامپیوتر صنعتی , دستگاه‌های روباتیک , ارتعاشات شدید , پی ال سی , تامین کنندگان , انتاکالا , اتوماسیون صنعتی , ماژول‌های ورودی , درایو , HMI , ابزارآلات ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

 

 

کاربرد ابزار دقیق در صنایع مختلف

امروزه نیاز صنعت های مختلف به ابزارآلات بسیار زیاد است و به وضوح قابل مشاهده است که سرعت پیشرفت صنعت و تکنولوژی بدون ابزارهای مختلف تقریبا غیر ممکن است.

ابزار دقیق نیز در عرصه صنعت جایگاه ویژه‌ای دارد و به گونه‌ای است که نمی‌توان آن را از صنایع مختلف جدا کرده و با قول قلب هر پروژه صنعتی ابزار دقیق محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم که کاربرد ابزار دقیق در صنایع مختلف را بررسی کنیم:

 

تعریف ابزار دقیق

ابزار دقیق ، همانطور که از اسمش پیداست، وسایل و ابزار آلاتی هستند که  برای اندازه‌گیری دقیق به کار می‌روند و میزان خطا در آنها بسیار کم است. این ابزار، بر اساس کمیت مورد نظر در سیستم تحت کنترل برای انداز‌ گیری دقیق کمیت‌هایی مثل فشار، رطوبت، دما و همچنین نمایش و کنترل این کمیت‌ها به کار گرفته می‌شود. به گونه‌ای که  می‌توان گفت خروجی ابزار دقیق کمترین خطا و اشتباه را دارد.

طبقه بندی ابزار دقیق

همانطور که گفتیم ابزار در حقیقت زیر ساخت یک سیستم اتوماسیون را تشکیل می‌دهد و ابزارهای مثل انواع کنترلر، ترانسمیتر، رکوردر و مواردی از این قبیل است که وظیفه اندازه گیری، انتقال، نمایش، ثبت و کنترل پارامترهای مهمی که مد نظر یک صنعت است را به عهده دارد. از جمله این پارامتر می‌توان به کنترل دما، رطوبت، فشار، فلو، سطح مایعات. و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

تامین کنندگان ابزار دقیق، این ابزار را در  دسته‌بندی‌های مختلفی قرار داده‌اند که ما در اینجا آن را به دسته‌های زیر طبقه بندی می‌کنیم:

سنسور

سنسور وسیله‌ای است که کمیت‌های فیزیکی  دما، رطوبت، PH شیمیایی مواد و مواردی از این قبیل را اندازه‌گیری می‌کند و سپس به نیرو و سیگنال الکتریکی تبدیل می‌کند.

ترانسمیتر

ترانسمیترها در حقیقت همان منتقل کننده‌ها هستند که کمیت‌های فیزیکی مدنظر را اندازه‌گیری می‌کنند و آن را به فاصله‌های دور انتقال می‌دهند.

ترانسمیتر در پروسه‌ها و فعالیت‌های بزرگ صنعتی کاربرد دارد و وظیفه این ابزار به این شکل است که  عملیات اندازه‌گیری (سنسور)، تبدیل و تقویت نیروی سیگنال‌های الکتریکی را به عهده دارد.

 

دیتا لاگر

دیتا لاگر برای ثبت داده‌ها کاربرد دارد و هدف از استفاده از آن، این است که یک فرایند به طور دقیق کنترل شود و بعد از آن بتوان از طریق این ابزار به مستندسازی مقدارها و اتفاقات آن فرایند پرداخت.

نمایشگر

نمایشگر در سیستم ابزار دقیق، یک ابزار برای ارتباط بصری بین ابزار، سیستم کنترلی و انسان است. این ابزار برای میزان عددی پارامترهایی است که اندازه‌گیری شده‌اند و در اتاق فرمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.. به عنوان مثال اینکه دمای هیترها در یک دستگاه و یا فشار روغن هیدرولیک را به انسان نمایش می‌دهد.

مبدل

مبدل  همان ترانسدیوسر است که پارامترهایی که توسط سنسور اندازه‌گیری شده‌اند را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کند. . به این معنی که مثلا اگر برای پارامتر دما، یک سنسور به همراه یک ترانسدیوسر به کار گرفته شود، سنسور مقدار فشار را اندازه‌گیری می‌کند و مقدار آن را به ترانسدیوسر می‌فرستد و در آنجا توسط این ابزار به سیگنال الکتریکی تبدیل می‌شود که قابلیت انتقال به شبکه‌ها و کابل‌های فلزی را دارد.

کنترلر

‌کنترلر، هسته مرکزی  و مهم هر سیستم کنترل  کننده است  که در حقیقت قسمت اصلی کنترل فرآیند صنعتی را تحت کنترل دارد. به عنوان مثال اینکه با انجام یک سری پردازش‌های لازم و مهم بر روی داده‌هایی که از سنسور‌ به دست می‌آید، یک سری فرمان‌های کنترلی را صادر می‌کند.

 

کاربرد ابزار دقیق در صنعت

ابزار دقیق کاربردهای زیادی دارد  به گونه‌ای که در هر صنعتی که توجه کنید، پای ابزار دقیق کشیده شده است؛ اما  با توجه به عملکرد و ماهیت آن، به طور کلی سه کاربرد اصلی در صنایع دارد:

  • تحلیل مهندسی
  • پایش فرآیندهای صنعتی
  • کنترل خودکار فرآیند

ابزار دقیق در پروسه‌ها و صنعت‌های مختلف کاربرد دارد و در حقیقت یک راهی برای رشد و پیشرفت صنعت‌ها محسوب می‌شود. بنابراین شناخت سنسورها، دستگاه‌های اندازه‌گیری، ترانسمیترها، کنترلر، دیتا لاگر و همچنین انتخاب مناسب آنها از مهمترین وظایفی است که مهندسین و افراد کارشناس در یک صنعت باید انجام دهند. در اینجا به چند نمونه از کاربردهای کاربرد ابزار دقیق در صنعت‌های مختلف اشاره می‌کنیم:

 ابزار دقیق در صنعت سیمان و معدن‌ها و صنایع دیگری از این قبیل

 ابزار دقیق در صنعت سیمان، معدن‌ها و صنعت‌های مانند این‌ها، برای کنترل صحیح و دقیق فرآیند تولید و اندازه‌گیری پارامترهای مد نظر صنعت استفاده می‌شود که در اینجا چند نمونه از آنها را معرفی می‌کنیم:

  • اندازه‌گیری دقیق وزن مواد و محصولات تولیدی در صنعت
  • اندازه‌گیری و کنترل دبی خارجی ضایعات و مایعات از صنعت
  •  اندازه‌گیری فشار بخار
  • اندازه‌گیری و کنترل میزان و سطح سیلوهای ذخیره‌سازی سیمان در صنعت سیمان‌سازی

کاربرد ابزار دقیق در صنعت نفت، گاز و صنایع زیرشاخه آنها

همانطور که می‌دانید، صنعت‌خایی مثل صنعت نفت و امثال آن، بیشتر تولیدات آنها، مایعات است که خط لوله‌ای برای انتقال این مایعات به مخزن‌های معینی دارند و همچنین سیستمی جهت سنجش و اندازه‌گیری پارامترهای مختلف محصول تولیدی نیز در نظر می‌گیرند چرا که کمترین و کوچکترین خطا در اندازه‌گیری محصولات این صنایع می‌تواند ضرر و زیان‌های کلانی به دنبال داشته باشد.

 

ابزار دقیق در تابلو برق

ابزار دقیق در تابلو برق نیز کاربرد مهمی دارد؛ معمولا برای اندازه‌گیری دقیق جریان برق، ولتاژ و توان آن از ابزار دقیق استفاده می‌شود.

خرید ابزار دقیق از طریق سایت تخصصی فروش آن

 انتاکالا یکی از جامع‌ترین و معتبرترین سایت‌ها در زمینه فروش ابزار برقی و تجهیزات مرتبط است که مشتریان و خریداران از سراسر کشور می‌توانند از طریق سایت این مجموعه و با ثبت‌نام در آن اقدام به خرید محصول مورد نظر خود و همچنین ابزار دقیق  با قیمت بسیار مناسب کنند.

 

 

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.



:: موضوعات مرتبط: کاربرد ابزار دقیق در صنایع مختلف , ,
:: برچسب‌ها: ابزار دقیق , ابزارآلات , اتوماسیون صنعتی , سیستم اتوماسیون , کنترل دما , رطوبت , سنسور , تامین کنندگان , سیگنال الکتریکی , ترانسمیتر , دیتا لاگر , نمایشگر , روغن هیدرولیک , تابلو برق , انتاکالا , ابزار برقی ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

کاربرد انواع شیرآلات صنعتی

شیرآلات صنعتی (Valve) در انواع و اقسام مدل‌ها توسط برندهای معتبر و سرشناس حوزه ابزارآلات تولید و روانه بازار می‌‌شوند. شیرآلات صنعتی از مهمترین و کاربردی‌ترین ابزارآلات و تجهیزات مورد استفاده در صنایع مختلف به‌حساب می‌آیند که هر کدام با توجه به ویژگی‌ها و خصوصیاتی که دارند، کاربرد خاصی در صنعت خواهند داشت. به‌طور کلی انواع شیرآلات صنعتی برای کنترل یا آزاد کردن فشار سیالات، تغییر مسیر سیالات، کنترل جریان و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اجزای تشکیل‌دهنده شیرآلات صنعتی شامل بدنه، کلاهک، تریم، عملگر و پکینگ (طناب آب‌بند) می‌شود و این محصولات با توجه به ساختار و عملکردی که دارند، به دسته‌های گوناگونی تقسیم می‌شوند. در حال حاضر شرکت‌های تامین‌کننده ابزارآلات صنعتی در زمینه طراحی و ساخت انواع شیرآلات با کیفیت بالا و عرضه آن به صورت اینترنتی مشغول فعالیت هستند و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت مجموعه به خرید آنلاین شیرآلات صنعتی با توجه به نیازشان اقدام کنند.

در اینجا تلاش خواهیم کرد تا اطلاعات کامل و جامعی در ارتباط با انواع شیرآلات صنعتی، کاربردشان، بهترین برندهای تامین‌کننده و خرید آنلاین در اختیارتان قرار دهیم؛ پس پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

 

انواع شیرآلات صنعتی

شیر در واقع یک قطعه مکانیکی است که فشار و جریان سیال درون سیستم را کنترل یا تنظیم می‌کند. انواع شیرآلات صنعتی بر اساس سایز، نحوه اتصال، اجزای اپراتوری، کارکرد و نوع موادی که در ساخت آن استفاده شده است، طبقه‌بندی می‌شوند. شیرآلات صنعتی با توجه به نوع عملکردی که دارند، به انواع زیر تقسیم‌ می‌شوند:

  • شیرهای قطع و وصل‌کننده جریان
  • شیرهای یک‌طرفه
  • شیرهای کنترل‌کننده و تنظیم‌کننده
  • شیرآلات ایمنی
  • شیرآلات اطمینان

انواع شیر صنعتی با توجه به جنس به شرح زیر هستند:

  • شیر از جنس فولاد کربنی، فولاد زنگ نزن یا فولاد آلیاژی
  • شیر چدنی
  • شیر برنزی
  • شیر استیل
  • شیر برنجی

انواع شیرآلات صنعتی از لحاظ اپراتوری عبارتند از:

  • شیرآلات دستی مانند شیر پروانه‌ای و کشویی
  • شیرآلات اتوماتیک مانند شیر اطمینان و یک‌طرفه

انواع شیر صنعتی از نظر نحوه حرکت مکانیکی به 2 شکل شیرآلات خطی (قطع و وصل به صورت افقی مسیر سیال مانند شیر کروی و شیر کشویی) و شیرآلات غیرخطی (قطع و وصل به صورت عمودی مسیر سیال مانند شیر پروانه‌ای و شیر توپی) هستند و از لحاظ سایز به شیرآلات سیستم متریک و شیرآلات سیستم اینچی تقسیم می‌شوند.

 

آشنایی با پرکاربردترین شیرهای صنعتی

شیرآلات صنعتی در انواع مدل‌ها توسط برندهای فعال حوزه ابزارآلات صنعتی تولید و به بازار عرضه شده‌اند. از پرمصرف‌ترین انواع شیرآلات صنعتی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        شیر دروازه‌ای

شیرهای دروازه‌ای اغلب به صورت کاملا باز یا کاملا بسته در صنایع به‌کار می‌روند و برای حالت نیمه باز پیشنهاد نمی‌شوند؛ زیرا در برابر سایش و خوردگی بسیار حساس هستند. این مدل شیر صنعتی برای مواردی که به باز و بسته شدن سریع نیازی نباشد، پیشنهاد ایده‌آلی خواهد بود. این مدل شیر صنعتی برای ایجاد ارتباط بین 2 جریان سیال یا قطع کامل جریان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

·        شیر کنترل

شیرهای کنترل برای مواردی چون میزان جریان، فشار، دامنه و ... در صنعت به‌کار می‌روند. این مدل شیرها به 2 صورت شیر با حرکت خطی و شیر با حرکت چرخشی تولید می‌شوند.

·        شیر کروی

شیرهای کروی دارای یک کانال به شکل حرف S انگلیسی و یک دیسک به شکل نیم‌کره هستند که وظیفه قطع و وصل کردن جریان مایعات و گازها را برعهده دارند. این مدل شیرهای صنعتی با باز و بسته شدن مکرر، دچار ساییدگی نمی‌شوند و جریان بالاتری از مایعات و گازها را را تحمل می‌کنند.

·        شیر پروانه‌ای

شیرهای پروانه‌ای دارای یک کانال و یک دیسک بوده که به محور مرکزی کانال متصل شده‌اند و چرخش دیسک حول محور کانال سبب باز و بسته شدن کانال می‌شود. این مدل شیرآلات صنعتی برای حجم بسیار زیادی از مواد مناسب خواهند بود.

·        شیر یک‌طرفه

شیرهای یک‌طرفه بر اساس فشار داخلی مایعات یا گازها کار می‌کنند؛ از این‌رو باز و بسته شدن آن‌ها به حرکت خارجی وابسته نبوده و برای جریان برگشتی کاربرد دارند.

·        سایر شیرآلات صنعتی

از دیگر شیرآلات صنعتی پرکاربرد، می‌توان به شیرهای ایمنی، سماوری، مخروطی، سوزنی، تنفسی و دیافراگمی اشاره کرد.

 

کاربرد شیرآلات در صنایع مختلف

امروزه انواع شیرآلات صنعتی به عنوان یکی از پرکاربردترین ابزارآلات در صنعت شناخته می‌شوند که متناسب با ساختار و عملکردشان در صنایع مختلفی از قبیل حمل و نقل، نیروگاه‌ها، معادن، صنایع شیمیایی، آب و فاضلاب، پالایشگاه‌ها، کشتی‌سازی، صنایع داروسازی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند. به‌طور کلی شیرهای صنعتی وظیفه کنترل جریان سیال و فشار در یک سیستم را برعهده دارند. از وظایف اصلی انواع شیرآلات صنعتی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل مسیر و شدت جریان سیال
  • قطع و وصل کردن جریان سیال
  • تنظیم میزان عبور سیال
  • آزاد کردن تجهیزات از فشار اضافی
  • ممانعت از جریان سیال به عقب
  • تنظیم فشار فرایند و تخلیه

بهترین برندهای تامین‌کننده شیرآلات صنعتی

انواع شیرآلات صنعتی نقش اساسی در تکمیل فرایند صنایع مختلف برعهده دارند. شیرهای صنعتی در انواع و اقسام مدل‌ها توسط شرکت‌های تولیدی طراحی و به بازار عرضه می‌شوند که از بهترین برندهای تامین‌کننده شیرآلات صنعتی ایرانی و خارجی، می‌توان به صنایع هفتم تیر، میراب، فاراب، مکانیک آب، TYS، Emeron، JC، BEL و ... اشاره کرد. حال شرکت‌های بسیاری به عنوان تامین‌کننده و وارد‌کننده شیرآلات، اتصالات و تجهیزات صنعتی با کیفیت بالا و قیمت مقرون به‌صرفه مشغول فعالیت هستند که امکان خرید آنلاین شیرآلات صنعتی را برای متقاضیان فراهم کرده‌اند؛ از این‌رو اگر به دنبال خرید آنلاین انواع شیرآلات صنعتی هستید، توصیه می‌کنیم به مراکز معتبر و مجاز فروش ابزارآلات و محصولات صنعتی مراجعه کنید.

انتاکالا؛ تامین‌کننده انواع شیرآلات صنعتی

همواره فعالان صنایع به دنبال بهترین برند شیرآلات با قیمت مناسب هستند و سعی دارند تا انواع شیرآلات صنعتی و تجهیزات را از برندهای معتبر و فروشنده‌های مجاز با تضمین اصالت کالا و خدمات پس از فروش تهیه کنند. انتاکالا به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه‌های تخصصی تامین و عرضه شیرآلات، اتصالات و تجهیزات صنعت پایپینگ به ویژه صنایع آب و فاضلاب، نفت، گاز، پتروشیمی و ... به‌حساب می‌آید که کلیه خدمات مربوط به خرید آنلاین انواع شیرآلات صنعتی از قبیل مشاوره رایگان قبل از ثبت سفارش، ارائه بهترین برند شیرآلات، گارانتی، خدمات پس از فروش، تنوع روش‌های پرداخت و ارسال محصول به سراسر کشور را به مشتریان ارائه می‌دهد؛ از این‌رو فعالان صنایع مختلف که به دنبال خرید آنلاین شیرآلات هستند، می‌توانند با مراجعه به فروشگاه تخصصی انتاکالا به ثبت سفارش اقدام کرده و محصول را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرند.  

نکات مهم در خرید آنلاین شیرآلات صنعتی

در حال حاضر انواع شیرآلات صنعتی از معتبرترین برندهای ایران و جهان در بازار ابزارآلات صنعتی کشور وجود دارند که هر کدام با توجه به ساختار و عملکرد برای بخش خاصی از صنعت به‌کار می‌روند. متقاضیان خرید تجهیزات صنعتی، می‌توانند برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه به خرید اینترنتی محصول مورد نظر از تامین‌کنندگان فعال این حوزه چون انتاکالا اقدام کنند. به‌طور کلی مشتریان قبل از ثبت سفارش خرید محصول باید با کارشناسان این حوزه ارتباط برقرار کرده و با توجه به نیازشان، خرید آنلاین شیرآلات صنعتی و تجهیزات وابسته را انجام دهند.

 

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.



:: موضوعات مرتبط: کاربرد انواع شیرآلات صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: شیرآلات صنعتی , ابزارآلات , فشار سیالات , تامین‌کننده , ابزارآلات صنعتی , خرید آنلاین , شیرهای یک طرفه , شیر استیل , شیر دروازه ای , شیر کنترل , شیر کروی , شیر پروانه ای , TYS , Emeron,انتاکالا , اتصالات و تجهیزات ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

کاربرد تجهیزات اتوماسیون صنعتی در پیشبرد اهداف

به‌طور کلی تجهیزات اتوماسیون صنعتی به 4 دسته ثابت، قابل برنامه‌ریزی، قابل انعطاف و تجمیع‌شده تقسیم می‌شوند. دسته‌بندی دیگری هم برای انواع تجهیزات صنعتی وجود دارد. شبکه‌های عصبی مصنوعی، سیستم کنترل توزیع، واسط ماشین انسان، اسکادا، ابزار دقیق، کنترل حرکت و روباتیک از انواع این تجهیزات هستند که سنسور، انکودر، کنترلر، نمایشگر، رله، تایمر، منبع تغذیه، استپ موتور، اینورتر، ابزار دقیق و PLC در گروه‌های مختلف قرار می‌گیرند.

 PLC یک کامپیوتر دیجیتال است که فرایندهای صنعتی را کنترل می‌کند. این دستگاه مهم‌ترین دستگاه در صنایع مختلف است. زمانی که یک برنامه کنترلی اجرا می‌شود، این دستگاه همواره وظیفه نظارت و بررسی سیستم را به عهده دارد. PLC از ورودی و سنسورها بازخورد می‌گیرد و اطلاعات را به برنامه کنترلی خودش منتقل می‌کند. در نهایت دستگاه با استفاده از عملکرد ماشین تصمیم‌گیری می‌کند.

 PLC با برندهای مختلف در بازار وجود دارد، PLC دلتا، کاتک، LS و میتسوبیشی از برندهای موجود هستند. کنترلرها برای کنترل مقادیر مشخص استفاده می‌شود. از جمله کنترلرهای پرکاربرد، کنترل PH، پنل میتر، کنترلر توان و کنترلر دما هستند.

 

 

کاربرد بلبرینگ ها در صنعت

در دنیای پیشرفته و مدرن امروز ماشین‌­­­الات نقش ­بسیار مهمی را ایفا می‌‌کنند. از صدها قطعه­ای که در ساخت این ماشین‌­ا­لات و ابزار صنعتی مورد استفاده قرار می­گیرد بیش از همه یاتاقان و بلبرینگ­ ها هستند که نقش مهم و کلیدی را در کارکرد این ماشین‌ها دارند. پس شناخت کامل تفاوت­ها و شباهت­ها و نحوه کاربرد انواع این قطعات در صنعت بسیار ضروری است. ما در این مقاله به بررسی همین موضوع می­پردازیم.


بلبرینگ و یاتاقان هر دو به منظور تحقق بخشیدن به یک هدف مشترک ساخته شده‌اند. در حقیقت کار اصلی بلبرینگ و یاتاقان ایجاد بهبود حرکت و چرخش بقیه قطعات است تا مانع ساییدگی قطعات شوند. اما این قطعات در بعضی از موارد با یکدیگر تفاوت­هایی دارند. برای درک بیشتر این تفاوت­ها در ابتدا باید تعریف و عملکرد آن­ها را به شکل جداگانه مورد بررسی قرار دهیم.

 

 

کاربرد لوازم و تجهیزات برقی

تجهیزات و وسایل الکتریکی شامل هر دستگاهی که از طریق برق تغذیه می‌کند تعریف می‌شود، اما این تعریف مبهم است، زیرا نمونه‌های بسیار و بسیاری از این قبیل ماشین‌ها وجود دارد؛ تجهیزات الکتریکی در دنیای مدرن همه جا رایج است؛ این مقاله برای کمک به حذف ابهام در بازار تجهیزات الکتریکی، با استفاده از تحقیقات بازار، بهترین تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان تجهیزات الکتریکی و به ویژه تجهیزات برق صنعتی در جهان را بررسی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­‌‌‌کند.‌ 

تجهیزات الکتریکی یک اصطلاح کلی برای تعریف هر دستگاهی است که از طریق برق کار می‌کند و شامل موارد زیر است:

  • روشنایی
  • لوازم برقی خانگی
  • تجهیزات فناوری اطلاعات
  • موتورها، پمپ‌ها و سیستم‌های تهویه مطبوع
  • دستگاه‌های مجهز به باتری
  • سوئیچ ها، رله ها و قطعات

تعریف برق صنعتی

تعریف برق صنعتی می‌تواند خیلی گسترده باشد، اما اگر بخواهیم آن را ساده بیان کنیم می‌توانیم بگوییم برق صنعتی یعنی کاربرد برق در صنعت، مواردی هم در نظر گرفته شده است که مثلا تکنیک‌ها و روش‌هایی که برای کنترل و استفاده از برق در صنعت استفاده می‌شود، درساختمان‌های مسکونی، تجاری، بیمارستانها و… هم کاربرد دارد  برق صنعتی یعنی شبکه سه فاز و قدرت و تجهیزات قدرت، مثل موتورهای سه فاز،ژنراتورها یا ترانسهای قدرت.

تجهیزات برق صنعتی همچنین به طور خاص به اجزای جداگانه تجهیزات توزیع برق، محصولات و سیستم‌ها اشاره دارد؛ صرف نظر از این موضوع، این ماشین‌ها برای عملکرد صحیح تقریبا: هر صنعت دیگری حیاتی هستند و برای بیشتر، اگر نه همه مشاغل امروزی، ضروری هستند.

 

همین حالا جزء تامین کنندگان انتاکالا باشید

طبقه بندی روغن های صنعتی

از انواع روغن‌های صنعتی می‌توان به روغن‌های مینرال و روغن‌های سنتتیک اشاره کرد که در واقع تولید روغن‌های صنعتی مینرال بر پایه فرآورده‌های نفتی و روغن‌های سنتتیک بر پایه فرآورده‌های غیر نفتی است.

انستیتو نفت آمریکا (American Petroleum Institute) روغن‌های صنعتی را در 5 گروه دسته‌بندی کرده که سه گروه اول مربوط به روغن‌های صنعتی مینرال و دو گروه بعدی روغن‌های سنتتیک هستند. هر کدام از روغن‌های این پنج دسته دارای گرانروی (ویسکوزیته) مخصوص به خود هستند. همان طور که اشاره شد، روغن‌های مینرال بر پایه فرآورده‌های نفتی تولید می‌شوند و به همین دلیل اشتعال‌پذیری بالایی دارند، در حالی که روغن‌های سنتتیک مقاومت بیشتری در برابر حرارت و آتش دارند.

روغن‌های سنتتیک اولین بار با واکنش شیمیایی گاز هیدروژن و گاز کربن مونواکسید و توسط دو مهندس آلمانی به نام‌های فیشر و تروپش در دهه 1920 میلادی ساخته شدند. از واکنش این دو گاز، مجموعه‌ای از هیدروکربن‌ها ساخته می‌شوند که جزء تشکیل‌دهنده اصلی روغن‌های صنعتی هستند.

روغن‌های صنعتی و سنتتیک با توجه به کارایی بالا در انتقال نیروی هیدرولیکی و همچنین روانکاری، امروزه در اکثر صنایع سنگین و نیمه‌سنگین از جمله نیروگاه‌ها، کارخانه‌های خودروسازی، صنایع فلزات و ریخته‌گری، رآکتورهای هسته‌ای، موتورهای احتراق داخلی و دیزلی و ماشین‌آلات سنگین و سبک به کار می‌روند که روغن های صنعتی را می توان از فروشگاه آنلاین کالاهای صنعتی به راحتی سفارش و تهیه نمود .

 

 

برای ثبت نام در سایت انتاکالا از طریق این لینک اقدام نمایید .



:: موضوعات مرتبط: ضرورت استفاده ابزارها و تجهیزات در صنایع مختلف , ,
:: برچسب‌ها: ابزار , تجهیزات در صنایع , اتوماسیون صنعتی , کنترلر , نمایشگر , منبع تغذیه , استپ موتور , اینورتر , ابزار دقیق PLC , بلبرینگ , یاتاقان , تجهیزات برقی , تامین کنندگان , لوازم برقی , باتری , روغن‌های صنعتی , فروشگاه آنلاین ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

کاربرد کابل برق صنعتی

با توجه به توسعه روزافزون انتقال الکتریسیته و نیروی برق و نیاز صنعت به تولید جزء اصلی این انتقال یعنی کابل برق، تجهیزات انتقال قدرت و مهندسی آن یکی از اساسی‌ترین نیازهای این صنعت بوده و شناخت انواع کابل، پوشش و غلاف آنها و جنس اجزای رسانای آنها برای به کار گیری در نیروگاه‌ها و خطوط انتقال نیرو ضروری است. دانش به کار بردن ابزار آلات و تجهیزات برق‌رسانی از جمله سیم و کابل، دکل‌ها، ترانس‌ها و ... به اندازه‌ای اهمیت دارد که در صورت ایجاد اختلال در هر کدام از این تجهیزات انتقال قدرت، قطعی برق و آسیب به قطعات و دستگاه‌های برقی صنعتی و خانگی قطعی خواهد بود. در این نوشتار به معرفی انواع کابل برق، ساختمان داخلی آنها و کاربردشان از نظر توان انتقال قدرت و مکان مورد استفاده پرداخته شده است.

معرفی انواع کابل برق

عموما کابل‌ها و سیم‌های برق دارای یک روکش پلیمری از جنس پلی‌اتیلن یا پلی‌وینیل کلرید (PVC) برای حفاظت بیشتر از خود کابل و همچنین تامین ایمنی هنگام نصب و بهره‌برداری هستند. کابل‌های برق مجموعه‌ای گسترده را شامل می‌شوند که می‌توان آنها را در چند گروه زیر تقسیم‌بندی کرد:

  • کابل‌های برق هوایی
  • کابل‌های برق زمینی
  • کابل‌های ساختمانی

همان طور که از نام هر یک پیداست، مکان کاربرد هر نوع کابل برق به ترتیب بیان شده و لازم به ذکر است که کابل‌های زمینی عمدتا در زیر زمین جهت انتقال نیرو به کار می‌روند که این روش برق‌رسانی در ایران کمتر مورد استفاده قرار گرفته است.

انواع کابل برق و کاربرد آن از نظر مکان استفاده

با توجه به توضیحات فوق، از کابل برق هوایی جهت برق‌رسانی بین خطوط انتقال قدرت معلق در میان دو دکل یا تیر برق استفاده می‌شود. معمولا برق عبوری از این کابل‌ها به صورت فشار قوی و برای تامین تمام یا بخشی از توان مورد نیاز مصرفی در یک منطقه مسکونی، کارگاه‌های صنعتی یا مراکز تجاری و اداری است. برای استحکام بیشتر، رشته‌های فولادی در بین جزء رسانا که عموتا از مس ساخته می‌شود به کار می‌روند تا در برابر کشش ایجاد شده در سیم و کابل‌های معلق، مقاومت مناسبی داشته باشند.

با توجه به اهمیت فضاسازی و زیباسازی شهری، نیاز به ایمنی بیشتر، انجام پروژه‌های عمرانی وسیع و یا موارد خاص برای انتقال نیرو به مراکزی حساس، بسیاری از مهندسین و شرکت‌های سراسر جهان در جهت حذف خطوط انتقال نیرو از روی سطح زمین و انتقال آن به زیر زمین تلاش می‌کنند. کابل‌های برق به کار رفته در زیر زمین از نظر پوشش عایق و استحکام باید دوام مناسب و استاندارد بالاتری نسبت به خطوط هوایی داشته باشند چرا که در معرض خوردگی و مواد شیمیایی بیشتری قرار دارند. برای این نوع کابل‌ها معمولا عایق آلومینیومی به کار می‌رود.

از کابل‌های ساختمانی نیز که معمولا در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود می‌توان برای تجهیز سیستم برق‌رسانی ساختمان و کاربردهای محدود برای کنتورهای خانگی و فروشگاهی استفاده کرد. این نوع سیم و کابل معمولا در فروشگاه‌های الکتریکی سطح شهر به فروش می‌رسند. غلاف ایمنی پلیمری دور این سیم‌ها و کابل‌ها عمدتا از جنس PVC ساخته می‌شود.

انواع کابل برق و کاربرد آن از نظر ساختمان داخلی

ساختمان داخلی کابل برق از سه جزء رسانا یا هادی، عایق و غلاف تشکیل شده است. کابل‌های فشار قوی در تجهیزات انتقال قدرت هر سه نوع این اجزا را دارا هستند، در حالی که ممکن است برخی از کابل‌ها و سیم‌های ساختمانی، جزء سوم یعنی غلاف را نداشته باشند. معمولا عایق‌ها و غلاف‌ها را از جنس PVC یا پلی‌پروپیلن می‌سازند تا هم در برابر رطوبت، خوردگی و سایر تماس‌های محیطی از سیم درون کابل محافظت کنند و هم حالت ارتجاعی داشته باشند. جزء اصلی انتقال نیرو درون کابل که همان فلز رسانا یا هادی است معمولا از جنس مس و آلومینیوم بوده چرا که توان رسانایی بیشتری از سایر فلزات هم‌قیمت خودشان دارند.

 

انواع کابل برق و کاربرد آن از نظر فشار یا سطح ولتاژ

کابل برق به کار رفته در تجهیزات انتقال قدرت عمدتا از یکی از سه دسته زیر انتخاب می‌شود:

  • کابل فشار قوی
  • کابل فشار متوسط
  • کابل فشار ضعیف

عمدتا از کابل‌های فشار قوی برای تحمل اختلاف پتانسیلی در حدود 400000 ولت استفاده می‌شود. این نوع کابل‌ها همچنین برای تحمل مقاومت بیش از 36000 وات ساخته و به کار می‌روند و می‌توان از آنها در خطوط انتقال نیروی بین شهری استفاده کرد.

کابل‌های فشار متوسط نیز با توجه به ظرفیت تحمل بین 1000 تا 36000 وات عمدتا در فضاهای درون شهری به کار می‌روند. از این نوع کابل‌ها به همراه کابل‌های برق فشار ضعیف که ظرفیت مقاومت 600 تا 1000 وات دارند عمدتا در سیستم‌های برق‌رسانی صنعتی و خانگی شهری استفاده می‌شود.

 

انواع کابل برق و کاربرد آن از نظر جنس عایق

همان طور که شرح داده شد، عایق سیم و کابل برای حفاظت از جزء رسانا در برابر رطوبت، خوردگی و تماس‌های فیزیکی محیطی ساخته می‌شود. عایق‌ها همچنین باید دارای خاصیت ارتجاعی مناسبی برای کارایی در محیط‌های کارگاهی و شکل‌پذیری در هنگام کار باشند. کابل‌های برق با پوشش PVC عمدتا در محیط‌های شیمیایی به کار می‌روند. کابل‌های برق دارای عایق حرارتی الاستومر عمدتا برای کاربرد در محیط‌های گرم ساخته شده و از کابل‌های دارای پوشش Rubber در تجهیزات انتقال قدرت فشار قوی استفاده می‌شود.

تامین کننده انواع کابل

با توجه به نیاز به تجهیز، نوسازی و به‌روزرسانی شبکه برق‌رسانی سراسری که امروزه تا دورافتاده‌ترین روستاهای کشور نیز کشیده شده است، تامین انواع سیم و کابل برق امری ضروری و لازمه توسعه در این بخش صنعتی است. انتاکالا، بازار آنلاین محصولات صنعتی و مرجع اصلی و معتبر بررسی و انتخاب انواع ابزارآلات صنعتی از جمله فروش آنلاین انواع کابل و سیم برق است.

خرید آنلاین انواع کابل

همان طور که اشاره شد، با توجه به کاربرد گسترده سیم و کابل در صنعت و افزایش روزافزون نیاز به تعمیر، نگه‌داری سیستم‌های انتقال قدرت و همچنین برق‌رسانی به نواحی مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی جدید در کشور، سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی مختلفی اقدام به فروش آنلاین انواع کابل کرده اند. سفارش و خرید اینترنتی در انتاکالا به طور قطع سهولت، دقت و امنیت بیشتری نسبت به سایر انواع خرید داشته، و همچنین می‌توان با مشاهده انواع محصولات یک کارخانه یا شرکت تولیدی محصولات سیم و کابل برق یا یک فروشگاه اینترنتی فروشنده این محصولات، برای تهیه انواع موارد مورد نیاز تصمیم بهتری گرفت.

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.



:: موضوعات مرتبط: کاربرد کابل برق صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: کابل برق , کابل برق صنعتی , برق‌رسانی , انواع کابل برق , کابل هوایی , کابل زمینی , کابل ساختمانی , هادی کابلعایق کابل غلاف , کابل , ابزار آلات صنعتی , فشار قوی , فشار متوسط , کابل فشار ضعیف ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

کاربرد جک روغنی

جک‌های روغنی یا جک‌های هیدرولیکی اغلب برای بالا بردن اجسام سنگین در محیط‌های کاری و کارگاهی مانند انواع خودرو، بالابر، ماشین‌آلات سنگین مانند جرثقیل و در مقیاس بزرگتر در نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها کاربرد دارند. جک‌های روغنی یا هیدرولیک معمولا از مایعی استفاده می‌کنند که تراکم‌ناپذیر (با چگالی ثابت در دمای مشخص) است و توسط یک پیستون پمپ به داخل سیلندر با فشار وارد می‌شود.

دلیل استفاده از روغن هیدرولیک درون سیلندر جک روغنی این است که خاصیت روان‌کنندگی و پایداری برای کارایی بیشتر و حفاظت داخلی از اجزای جک را فراهم کند. معمولاً توصیه می‌شود که روغن جک هیدرولیک طبق استانداردهای ISO 150 و W328 انتخاب شده یا بیشتر ویژگی‌های ذکر شده در این استانداردها را داشته باشد. مواد به کار رفته در انواع روغن جک‌های هیدرولیکی معمولاً روغن‌های معدنی با برخی مواد اضافه شده مانند ضد زنگ، ضد سایش، آنتی اکسیدان و ... هستند که البته برای کسانی که در معرض کار با این روغن‌ها هستند اعتیادآور است. کاربرد جک‌های روغنی دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به آن پرداخته شده است.

 

جک روغنی چیست و چه کاربردی دارد؟

کار کردن جک هیدرولیک بر اساس اصل پاسکال است. یعنی فشار اعمال شده به سیال ذخیره شده در یک ظرف به طور مساوی در همه جهات توزیع می‌شود و همین اصل باعث می‌شود که با اعمال فشاری برابر بر روی یک صفحه کوچکتر (که نیازمند نیروی کمتری است) بتوان در سوی دیگر جک که دارای صفحه بزرگتری است نیروی بیشتری برداشت کرد، چرا که فشار در هر صورت باید در دو طرف یکسان باشد. اجزای مهم جک هیدرولیک عبارت اند از سیلندرها، سیستم پمپاژ و سیال هیدرولیک که برای این سیال معمولا روغن استفاده می شود.

کار کردن با جک روغنی نیاز به دقت و مراقبت خاصی دارد. به عنوان مثال اگر برای انجام کار نیاز به بلند کردن جسمی سنگین مانند یک وسیله نقلیه است، باید پایه های جک را به درستی قرار داد تا بتوانند بار اصلی را حمل کنند. تکیه دادن، سوار شدن یا ضربه به جک نه تنها خطر شکست مکانیکی یا هیدرولیکی را افزایش می‌دهد، بلکه در کارایی جک و بالا بردن اجسام مورد نظر نیز اختلال ایجاد می‌کند. در ادامه، تعدادی از انواع مختلف جک‌های روغنی عنوان شده اند.

  • جک‌های هیدرولیک طبقه و بطری
  • جک‌های قیچی
  • جک بالابر
  • جک موتور سیکلت
  • جک‌های چرخ‌دستی

امروزه کمتر کارگاهی است که از جک‌های هدرولیکی در آنها جهت بالابر و کاربری‌های مرتبط با انتقال نیرو استفاده نشده باشد. استفاده از این ابزار آلات همچنین مزایا و معایبی دارد که در ادامه تعدادی از آنها بیان شده‌اند

 

 

معایب جک روغنی

کار کردن با انواع جک روغنی معایب و نقاط ضعفی دارد که می‌توان از جمله آنها به سر و صدای جک، دماهای بالا (زود گرم شدن روغن) و عملکرد کند یا نامنظم جک اشاره کرد که همگی نشانه‌ای از مشکلات سیستم هیدرولیک هستند.

شایع‌ترین دلایل عملکرد ضعیف جک روغنی آلودگی محفظه روغن، ورود آب، گرفتگی فیلترها، دمای بالای سیال درون سیلندر و کاربرد سیالات هیدرولیکی بی‌کیفیت است. در صورت فرسوده شدن مهر و موم محفظه روغن، جک روغنی مستعد خرابی است و این مسئله می‌تواند مشکلاتی جدی ایجاد کند. همچنین، کار کردن با جک هیدرولیکی معایب دیگری نیز دارد، از جمله:

  • سرعت نسبتاً پایینی دارد.
  • روغن هیدرولیک در صورت گرم شدن زیاد به دلیل استفاده بیش از حد می‌تواند بوی نامطبوعی از خود متصاعد کند.
  • روغن جک می‌تواند نسبتاً سریع و بیش از حد گرم شود.
  • نشت روغن هیدرولیک می تواند باعث آلودگی خاک و آب شود.

مزایای جک روغنی

همان طور که اشاره شد، در مقایسه با جک‌های معمولی جک‌های هیدرولیک قادرند با اعمال نیروی کمی، بارهای سنگین‌تر را به راحتی و در ارتفاع بیشتری بلند کنند.

برای دستیابی به این خروجی، سیلندرهای کوچک و بزرگ از طریق سیال هیدرولیک به هم متصل می‌شوند که با اعمال نیروی کم بر روی سیلندرهای کوچکتر، بتوان در فشار ثابت نیروی بسیار بزرگتری در سیلندرهای بزرگ دریافت کرد و برای بالا بردن و انتقال نیرو آن را به کار برد که این امر به کاهش مقدار نیروی انسانی اعمال شده برای بالا بردن اجسام کمک می‌کند و همچنین سرعت و دقت کار را افزایش می‌دهد.

در ادامه برخی از مزایای جک هیدرولیک آورده شده است:

  • فضای کمی را اشغال می‌کنند.
  • به دلیل استفاده از روغن در محفظه داخلی سیلندر، کمتر دچار زنگ‌زدگی و خوردگی می‌شوند.
  • برای کار با بارهای سنگین بسیار کارآمد هستند و با حداقل نیرو می‌توان بارها را بلند کرد.
  • کاربرد آنها راحت است و نیاز به دانش خاصی ندارد.
  • وزن آنها از جک‌های پیچی کمی سبک‌تر است.

 

تامین کنندگان انواع جک روغنی در ایران

با توجه به توسعه صنعت در چند دهه اخیر و نیاز روزافزون به جابه‌جایی‌های درون کارگاهی استفاده از انواع بالابرها، جک‌های هیدرولیکی برای ماشین‌آلات سنگین و ...، تولیدی‌های مختلفی در ایران و همچنین شرکت‌های وارداتی اقدام به طراحی و ساخت و خرید انواع جک هیدرولیکی کرده‌اند که از میان آنها می‌توان به جک‌ایران، نووا و اکتیو اشاره کرد. تامین کنندگان ابزار آلات صنعتی و کارخانه‌های تولیدی ابزار صنعتی سبک و سنگین نیازمند استفاده از انواع جک‌های روغنی و صنعتی هستند و می‌توانند از محصولات مختلف جک روغنی داخلی و خارجی موجود در بازار با توجه به نوع کاربردشان اقدام به سفارش و خرید انواع جک روغنی بکنند.

خرید آنلاین جک روغنی

با توجه به استفاده از انواع جک روغنی یا هیدرولیکی در صنعت و کارگاه‌های کوچک و بزرگ، وجود انواع جک هیدرولیکی در بازار و افزایش روزافزون تقاضا برای خرید انواع آن، سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی مختلفی اقدام به فروش این ابزار صنعتی کرده اند.

با توجه به اینکه سفارش و خرید آنلاین از آسانی، سرعت، دقت و امنیت بیشتری نسبت به سایر انواع خرید برخوردار است، و علاوه بر آن می‌توان با بررسی انواع کالاهای صنعتی مورد نیاز موجود در یک کارخانه تولیدی جک صنعتی یا یک فروشگاه اینترنتی فروشنده این محصولات، برای تهیه انواع موجود و مورد نیاز و مقایسه آنها پیش از خرید تصمیم بهتری گرفت، خرید آنلاین انواع جک روغنی یکی از بهترین روش‌های تهیه این ابزار مورد نیاز در صنعت ساخت و ساز به شمار می‌رود.

انتاکالا مرجع تخصصی بررسی، ارزیابی و خرید ابزار صنعتی یک پایگاه اینترنتی مناسب جهت مقایسه و خرید انواع جک روغنی به شمار می‌رود.

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.



:: موضوعات مرتبط: جک روغنی , ,
:: برچسب‌ها: جک روغنی , جک‌های هیدرولیکی , ماشین‌آلات , روغن هیدرولیک , روان‌کنندگی , روغن‌های معدنی , سیلندر , جک , جک های قیچی , جک بالابر , جک موتور سیکلت , جک‌های چرخ دستی , ابزارآلات , روغن , هیدرولیک , تامین‌کنندگان , انتاکالا ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

فروش اینترنتی انواع مواد اولیه شیمیایی

بسترهای آنلاین به خریداران مواد شیمیایی کمک می‌کند تا استانداردهای مورد نیاز را رعایت کنند

خریداران در شرکت‌های شیمیایی با چالش‌های پیچیده‌ای در تهیه مواد اولیه روبرو هستند. با توجه به اهمیت اطمینان از این که مواد شیمیایی خریداری شده، دارای استانداردهای کیفیت و قیمت رقابتی هستند، اما رعایت تمام الزامات قانونی در این زمینه نیز ضروری است. شرکت‌های بزرگ شیمیایی برای هر یک از نیازهای خود چندین تأمین کننده دارند. این انعطاف پذیری در تهیه مواد شیمیایی شرکت‌ها،  باعث رفع نوسانات تقاضا برای مواد اولیه مورد نیاز آنها می‌شود.

فروش عمده آنلاین مواد اولیه شیمیایی

اگر شما شخص یا تامین کننده هستید که به دنبال فرآورده‌های اولیه مواد شیمیایی برای انواع کاربردهای صنعتی خود هستید، با فروشگاه اینترنتی« انتاکالا» تماس بگیرید. انتاکالا، بازار آنلاین انواع کالاهای صنعتی، بستری را برای تولیدکنندگان و خریداران فراهم کرده تا بتوانند کالاهای موردنظرشان را به صورت کاملا آنلاین به فروش برسانند یا خریداری کنند.

به روش جدید و هوشمندانه خرید و فروش مواد شیمیایی خوش آمدید.

 

 

انواع مواد اولیه شیمیایی صنعتی

صنایع شیمیایی، مجموعه‌ای است از فرایندها، عملیات و سازمان‌هایی که در زمینه تولید مواد شیمیایی و مشتقات آنها فعالیت می‌کنند.

مواد اولیه شیمیایی را به طور کلی می‌توان به یکی از سه دسته گسترده تقسیم کرد که توسط صنایع مختلف در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اساسی ترین نوع مواد اولیه موجود، ترکیبات خام به دست آمده به صورت ناخالص از طبیعت است که شامل محصولات با منشا بیولوژیکی کوتاه مدت مانند چوب از صنعت جنگلداری، ذخایر معدنی و نفت است.

فراورده‌های اولیه حاصل از تصفیه برخی از این مواد، طیف وسیعی از مواد اولیه شیمیایی دیگر را تولید می‌کند که به عنوان مواد معدنی صنعتی شناخته می‌شوند. این، شامل ترکیباتی مانند: خاک رس، کوارتز و سنگ بوکسیت است که مواد شیمیایی در این مرحله تصفیه، معمولا 85 تا 98 درصد خالص هستند. گروه بعدی مواد خام شیمیایی که به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، ترکیبات معدنی با خلوص 98 تا 99.9 درصد را پوشش می‌دهد. مثل نمونه‌هایی از اکسیدهای فلزی تصفیه شده مانند: اکسید آهن و مواد شیمیایی مصنوعی مثل هیدروکسید سدیم (NaOH) که به عنوان کاتالیزور  فرآیندها درصنایع شیمیایی استفاده می‌شود.

 

کاربرد مواد شیمیایی صنعتی

متداول‌ترین ماده خام شیمیایی موجود و قابل برداشت که به طور طبیعی توسط طبیعت جایگزین می‌شود، سلولز است و پس از آن لیگنین رایج‌ترین ترکیب در ساختار گیاهان چوبی و غیرچوبی است. هر دو ترکیب با هم، بخش عمده ای از ساختار سلولی دیواره‌های سلولی گیاهان و قسمت‌های چوبی درختان را تشکیل می دهند. گذشته از استفاده از سلولز و لیگنین برای تولید مواد اولیه مانند چوب برای ساختمان‌‌ها یا ساخت کاغذ، این ترکیبات همچنین برای تولید سوخت‌های زیستی(سوخت سبز)، به عنوان عامل اتصال دهنده چسب‌ها و بسیاری از محصولات دیگر، حیاتی هستند. سلولز و لیگنین به عنوان یک ماده اولیه شیمیایی برای بسیاری از این محصولات تجاری به شکل کاغذ یا خمیر چوب ساخته می شوند، اما منابع دیگر شامل کاغذ بازیافتی و ضایعات حاصل از انواع گیاهان فیبری است.

یکی از پرکاربردترین مواد اولیه صنعتی،کوارتز است که به دوشکل مواد معدنی با کیفیتِ بالا مانند: یاس و اونیکس یا به صورت ماسه معمولی برای تولید ریزپردازنده‌ها، شیشه و سیلیکون وجود دارد.

نفت یکی دیگر از مواد اولیه صنعتی است که در انواع مختلفی از سوخت‌های هیدروکربنی تصفیه شده است. پالایشگاه‌ها، همچنین مواد شیمیایی دیگری نیز فرآوری می‌کنند، که برخی از آن‌ها فرایندهای شیمیایی را برای فرآوری صدها نوع مختلف پلاستیک و دیگر مواد پرمصرف، به‌کار می‌برند.

 از جمله مواد اولیه صنعتی مبتنی بر مواد معدنی که از سوی صنعت تقاضای زیادی برای آن وجود دارد، می‌توان به مواد اولیه فلزاتی مانند سرب، آهن و مس اشاره کرد. یکی از مواد اولیه شیمیایی بسیار مهم برای صنعت سنگ آهک است که برای تولید سیمان، بتن و کائولن استفاده می‌شود.

 ماده معدنی دیگر، آلومینوسیلیکات است که برای ساختن همه چیز، از فایبر گلاس گرفته تا سرامیک و رنگ به کار می‌رود.

از جمله مواد شیمیایی صنعتی پالایش شده از مواد اولیه شیمیایی که کاملا دارای ترکیب فعال هستند می‌توان به  طیف وسیعی از اتیلن ((C2H4 مورد استفاده برای تولید پلاستیک تا آمونیاک (NH3 )که به عنوان کود در کشاورزی و حلال استفاده می‌شود، اشاره کرد.

اسید سولفوریک، کربنات سدیم و عناصر شیمیایی مانند کلر نیز، مواد اولیه شیمیایی مورد نیاز برای بسیاری از فرایندهای تولید هستند. سایر عناصر شیمیایی ضروری برای صنعت، شامل نیتروژن و اکسیژن است که برای کنترل سایر واکنش‌های شیمیایی یا تسریع آنها از طریق اکسیداسیون استفاده می شود.

 

تامین منابع شیمیایی از بازارهای بین المللی

هر خرید باید با کمترین هزینه ممکن و از معتبرترین تامین کننده انجام شود. در دسترس بودن مواد شیمیایی با قیمت مناسب و مطابق با استانداردهای تعیین شده کیفیت، برای موفقیت شرکت‌های تولیدی بسیار مهم است. مواد اولیه با کیفیت بالا، منجر به تولید محصولات نهایی با کیفیت بالا می‌شود. برعکس، اگر در مرحله تهیه مواد اولیه سهل انگاری شود ، می‌تواند منجر به نارضایتی مشتری و از دست رفتن  سفارش‌ها شود.
شناسایی تامین کنندگان مواد شیمیایی که می‌توانند بیشترین ارزش را برای سازمان شما به ارمغان بیاورند یک کار چالش برانگیز است. همچنین توافقنامه‌های بلند مدت برای خرید عمده می تواند بهترین نرخ را برای شما به ارمغان بیاورد. 
 

الزامات قانونی در خریدهای شیمیایی

هنگامی که یک سازمان به دنبال تامین‌کننده شیمیایی جدید است، ضروری است که ابتدا تأیید کند که شرکت، الزامات قانونی را برآورده می کند. در حقیقت، بررسی این الزامات حتی برای خرید از مراکز موجود به دلیل تغییرات مکرر در قوانین و مقررات اجرایی، بسیار مهم است.

 

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.



:: موضوعات مرتبط: فروش اینترنتی انواع مواد اولیه شیمیایی , ,
:: برچسب‌ها: فروش عمده آنلاین , مواد اولیه شیمیایی , تامین کننده مواد اولیه شیمیایی , تامین کننده , انتاکالا , مواد اولیه شیمیایی صنعتی , صنایع شیمیایی , اکسیدهای فلزی , اکسید آهن , هیدروکسید سدیم , کاتالیزور , کربنات سدیم , لیگنین , کوارتز , ریزپردازنده‌ها , سیلیکون , شیشه , مواد اولیه فلزاتی , صنعت سنگ آهک , کائولن , آلومینوسیلیکات , فایبر گلاس , اسید سولفوریک , تامین منابع شیمیایی ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : انتاکالا

 

آشنایی با انواع روغن های صنعتی

روغن‌های صنعتی، مجوعه‌ای گسترده از روغن‌هایی هستند که در صنعت و به جهت روانکاری، انتقال قدرت، انتقال حرارت، خنک‌کنندگی و ... به کار می‌روند. بر خلاف سده‌های گذشته که از روغن‌های حیوانی مانند چربی‌های نهنگ، چارپایان و یا حتی روغن‌های گیاهی و نباتی در ابزار آلات صنعتی و به جهت روانکاری استفاده می‌شد، از قرن نوزدهم و با رشد صنعت و پیشرفت تکنولوژی و همچنین پیدایش نفت به عنوان ماده‌ای ارزشمند در تهیه و تولید فرآورده‌های سوختی، روغنی و شیمیایی، تولید و استفاده از روغن‌های صنعتی رشد چشمگیری داشته است. روغن‌های حیوانی و گیاهی به دلیل اینکه کیفیت مداوم و مستمر در روغن‌کاری و روانکاری نداشتند و همچنین کارایی پایینی داشته و زود فاسد می‌شدند، امروزه دیگر جهت مصارف صنعتی استفاده نمی‌شوند و کاملا منسوخ شده و جای خود را به روغن‌های صنعتی داده‌اند.

روغن‌های صنعتی و سنتتیک با توجه به کارایی بالا در انتقال نیروی هیدرولیکی و همچنین روانکاری، امروزه در اکثر صنایع سنگین و نیمه‌سنگین از جمله نیروگاه‌ها، کارخانه‌های خودروسازی، صنایع فلزات و ریخته‌گری، رآکتورهای هسته‌ای، موتورهای احتراق داخلی و دیزلی و ماشین‌آلات سنگین و سبک به کار می‌روند که روغن های صنعتی را می توان از فروشگاه آنلاین کالاهای صنعتی به راحتی سفارش و تهیه نمود .

 

روغن‌های موتور که شاید آشناترین زمینه کاربرد روغن‌های صنعتی برای عموم مردم باشند، روغن‌های صنعتی‌ای هستند که هم از نوع نفتی و هم از نوع غیر نفتی (سنتتیک) به فروش می‌رسند. نحوه عملکرد این روغن‌ها در پیشرانه خودروها به جهت روانکاری و خنک‌کردن اجزای آن در تماس قطعات مختلف پیشرانه با یکدیگر در حال حرکت خودرو و در دماهای بسیار بالا است، تا علاوه بر حفاظت از پیشرانه و قطعاتش در برابر سایش و اصطکاک اجزای متحرک آن، از بالا رفتن بی‌رویه دمای آن جلوگیری کنند.

یکی از ویژگی‌های مهم انواع مختلف سیالات، گرانروی یا ویسکوزیته است. هر چه گرانروی یک سیال بیشتر باشد، قابلیت جاری شدن سخت‌تری داشته و بسته به کاربرد آن در صنعت ممکن است با توجه به گرانروی آن انتخاب شود. به طور کلی، هر چه گرانروی یک روغن صنعتی در تغییرات دمایی مختلف بیشتر ثابت بماند، آن روغن از کیفیت بیشتری برخوردار است

همین حالا جزء تامین کنندگان انتاکالا باشید

طبقه بندی روغن های صنعتی

از انواع روغن‌های صنعتی می‌توان به روغن‌های مینرال و روغن‌های سنتتیک اشاره کرد که در واقع تولید روغن‌های صنعتی مینرال بر پایه فرآورده‌های نفتی و روغن‌های سنتتیک بر پایه فرآورده‌های غیر نفتی است.

انستیتو نفت آمریکا (American Petroleum Institute) روغن‌های صنعتی را در 5 گروه دسته‌بندی کرده که سه گروه اول مربوط به روغن‌های صنعتی مینرال و دو گروه بعدی روغن‌های سنتتیک هستند. هر کدام از روغن‌های این پنج دسته دارای گرانروی (ویسکوزیته) مخصوص به خود هستند. همان طور که اشاره شد، روغن‌های مینرال بر پایه فرآورده‌های نفتی تولید می‌شوند و به همین دلیل اشتعال‌پذیری بالایی دارند، در حالی که روغن‌های سنتتیک مقاومت بیشتری در برابر حرارت و آتش دارند.

روغن‌های سنتتیک اولین بار با واکنش شیمیایی گاز هیدروژن و گاز کربن مونواکسید و توسط دو مهندس آلمانی به نام‌های فیشر و تروپش در دهه 1920 میلادی ساخته شدند. از واکنش این دو گاز، مجموعه‌ای از هیدروکربن‌ها ساخته می‌شوند که جزء تشکیل‌دهنده اصلی روغن‌های صنعتی هستند.

 

روغن هیدرولیک صنعتی

با توجه به اینکه در علم مکانیک سیالات، مایعات نسبت به گازها خاصیت تراکم و انبساط بسیار کمتری دارند یا در واقع دارای چگالی ثابتی در دمای مشخص هستند، می‌توان از این ویژگی آنها به همراه روانی و جاری شدنشان برای انتقال قدرت به صورت غیر مستقیم بهره برد.

در طراحی سیستم‌های هیدرولیکی، با استفاده از اعمال نیرو به جک‌های هیدرولیکی می‌توان جابه‌جایی و انتقال نیرو را به راحتی انجام داد. در جک‌های هیدرولیکی از روغن‌های هیدرولیک صنعتی استفاده می‌شود که علاوه بر وظیفه اصلی خود یعنی انتقال قدرت، در محفظه‌های هیدرولیک عمل روانکاری و انتقال حرارت را نیز به خوبی انجام می‌دهند. همچنین استفاده از روغن‌های هیدرولیکی موجب جلوگیری از فرسایش، سایش و خوردگی یا زنگ‌زدن محفظه‌های جک هیدرولیکی می‌شود. از روغن‌های هیدرولیک عمدتا در ماشین‌آلات سنگین نظیر بیل‌های مکانیکی، جرثقیل‌ها، انواع کمپرسی، جک‌های بالابر و انتقال نیرو و لودرها استفاده می‌شود. برای انتخاب روغن هیدرولیک مناسب، باید به خاطر داشت که روغن هیدرولیک توانایی‌های مختلفی دارد و به همین دلیل در دسته‌بندی‌های گوناگونی به فروش می‌رسد که در زیر تعدادی از آنها بیان شده اند.

روغن‌های ضد خوردگی و زنگ زدن با نماد R&O

روغن‌های دارای خاصیت ضد سایش  با نماد AW

روغن‌های ضد سایشی که گرانروی بالایی دارند بانماد AVI & AW

خاصیت ضد سایش در روغن‌های صنعتی

با توجه به خاصی روانی و دارا بودن ویژگی‌های ضد خورندگی و سایش روغن‌های صنعتی، آنها را برای جلوگیری از فرسایش داخلی جک‌های هیدرولیکی نیز به کار می‌برند. انواع روغن‌های هیدرولیک ضد سایش (Anti-Wear, AW) از یک سیال پایه نفتی (مینرال) ساخته می‌شوند و عمدتا حاوی افزودنی ضد سایش فلز روی (Zinc) و دی‌آلکیل‌دی‌تیوفسفات (dialkyldithiophosphate) با نام اختصاری ZDDP هستند. این افزودنی برای محافظت از پمپ هیدرولیک و جداره‌های محفظه جک‌های هیدرولیکی عمل می‌کند. روغن‌های هیرولیک ضد سایش در چند درجه ویسکوزیته تقسیم‌بندی شده اند و کاربردهای متفاوتی دارند. به عنوان مثال، روغن‌های هیدرولیک AW 46 را می‌توان برای عملکرد سیستم‌های هیدرولیک در تجهیزات و ابزار آلات صنعتی و ماشین‌آلات سنگین مانند کامیون، کمپرسی، بیل مکانیکی و انواع لودر استفاده کرد، در حالی که روغن‌های هیدرولیک AW 32 ممکن است برای کاربرد در هوای سردتر مانند پمپ‌های برف‌روب مناسب‌تر باشند.

 

کاربرد روغن هیدرولیک صنعتی

روغن‌های صنعتی مطابق با کاربردشان و نقاط مختلف ماشین‌آلات صنعتی یا جک‌های هیدرولیکی، خواص متفاوتی دارند چرا که افزودنی‌ها و ترکیبات خاصی برای تغییر کاربری آنها در هنگام تولید به آنها اضافه می‌شود. می‌توان با استفاده از روغن هیدرولیک مناسب، بیشترین کارایی را در روانکاری، انتقال حرارت و از همه مهمتر انتقال قدرت در ماشین‌آلات هیدرولیکی با توجه به نوع آنها و نیاز و کاربردشان در کارگاه‌های صنعتی به دست آورد.

کاربری‌های روغن هیدرولیک که حساس به محیط زیست (مانند تراکتورهای زمین‌های کشاورزی و یا ماشین‌آلات لایروبی دریایی) هستند، ممکن است از روغن‌های هیدرولیک صنعتی زیست‌تخریب‌پذیر بر پایه روغن گیاهی کلزا (کانولا) سود ببرند، به خصوص زمانی که خطر نشت روغن از خط هیدرولیک پاره شده وجود دارد. به طور معمول این روغن ها به صورت روغن های ISO 32، ISO 46 و ISO 68 در دسترس هستند.

 

تامین کننده روغن صنعتی

با توجه به منابع سرشار نفت در کشورمان ایران که از دیرباز استخراج و بهره‌برداری می‌شده است، صنایع و کارخانجات مختلفی برای فرآوری انواع روغن‌های صنعتی مینرال و سنتتیک در کشور فعالیت می‌کنند. انتاکالا، بازار آنلاین و مرجع تخصصی بررسی، ارزیابی و خرید ابزار آلات و ملزومات صنعتی است که برای تامین انواع روغن صنعتی سنتتیک و مینرال با روش‌های مختلف مناسب است.



:: موضوعات مرتبط: آشنایی با انواع روغن های صنعتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد